Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Au au au! Det er noe som gjør vondt på venstre side av korsryggen, og det stråler nesten som ising nedover i rumpa og låret, både foran og bak..! Vet ikke om jeg har ligget veldig feil i natt eller om det er gravidrelatert, men jeg har hatt milde, tilsvarende symptomer et par ganger tidligere etter at jeg kom tilbake til jobb. Håper det ikke fortsetter, for nå halter jeg, og jeg kan ikke løfte barna uten at det iler til :(

Uff! Høres ut som det jeg har. :( ville kontaktet Kiropraktor jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Høres ut som det jeg har. :( ville kontaktet Kiropraktor jeg :)

Ånei :( Jeg får ringe legen hvis det er vondt i morgen også..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har det utviklet seg en ømhet og ising i halebeinet, og en stråling nedover låret fra venstre rumpeball.. På mandag sviktet beinet under meg, men heldigvis sto jeg i kassa og skulle betale, så jeg fikk tatt meg for uten å falle

falle.

Har fått jordmortime onsdag til uka, da får vi se hva hun sier. Google sier at det kan være en bekkenlåsning. En låsning behandles visst motsatt av løsning, så jeg må jo finne ut av det før jeg selv prøver å behandle noe.. Hvis jeg sitter på hardere flater, som krakker og stoler uten tykk padding, er det vondt i halebeinet. Og det stivner hvis jeg har sittet/ligget stille en liten stund. Og jeg halter i perioder av dagen :P

Ble litt klaging nå,men det er da min dagbok, så jeg vil ha en slags oversikt over symptomer som jeg kan lese igjen senere.

Ha en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff! Høres ut som det jeg hadde litt tidligere. Føler seg skikkelig invalid med det der. Hvis du sitter hardt og lener deg over på ene rumpeballa, gjør det da vondt? Jordmor har sikkert noen gode råd :) ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Høres ut som det jeg hadde litt tidligere. Føler seg skikkelig invalid med det der. Hvis du sitter hardt og lener deg over på ene rumpeballa, gjør det da vondt? Jordmor har sikkert noen gode råd :) ha en fin dag! :)

Ja, da "skyter" det nedover i beinet og litt rundt i korsryggen. Har lest et sted at det kan være lurt å knyte et skjerf e.l. rundt hofta for å stabilisere. Men da må magen slutte å klage på å være påkledd generelt :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den. Jeg fikk beskjed om å ikke trene men heller gå turer. Sjekk uansett med noen, så får du sjekket det ut ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den. Jeg fikk beskjed om å ikke trene men heller gå turer. Sjekk uansett med noen, så får du sjekket det ut ordentlig :)

Blir jordmor på onsdag, samt at jeg skal i familieselskap i dag, og søsteren min er lege. Hun kan sikkert svare litt, hun også, og tipse meg om do's & don'ts.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag er jeg 13 uker på vei!! :hoppe: Jeg tror dette er siste uken i første trimester, så målet å se fram til nå er 14 uker og andre trimester :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 uker allerede! :hoppendeglad:
Har jeg misforstått? Jeg trodde man gikk inn i andre trimester når man gikk inn i den 13. uka? Altså 12+ ett eller annet :klo:
Er mye rart man skal få med seg asso..:sprettoy:

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk alle sammen! :hoppe:

13 uker allerede! :hoppendeglad:

Har jeg misforstått? Jeg trodde man gikk inn i andre trimester når man gikk inn i den 13. uka? Altså 12+ ett eller annet :klo:

Er mye rart man skal få med seg asso..:sprettoy:

Er ikke sikkert jeg har forstått det riktig, men et fullgått svangerskap er 40+3 eller noe slikt. Og når man deler på tre trimester, så blir det 13 fullgått + noen dafer i hvert trimester. Så jeg tror jeg googlet meg fram til 13+6 som siste dag i første trimester.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 13 uker!:)

I fagboken min så står det at første trimester er ut uke 12, så er andre trimester fra uke 13 ut uke 28, og så en tredje trimester frem til fødsel :)

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør hvertfall riktig i å ikke behandle det selv på noe vis. Ville anbefalt manuell terapeut jeg da, slik at du også kan få noe øvelser mot deg. Og forresten, ikke prøv å "gå" det av deg. Hadde en kollega som prøvde det, og hun ble fullt sykmeldt i uke 14 og resten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør hvertfall riktig i å ikke behandle det selv på noe vis. Ville anbefalt manuell terapeut jeg da, slik at du også kan få noe øvelser mot deg. Og forresten, ikke prøv å "gå" det av deg. Hadde en kollega som prøvde det, og hun ble fullt sykmeldt i uke 14 og resten av svangerskapet.

Enig her! Fått høre at det å prøve å "ta seg sammen" og "gå det av" ofte gjør det mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...