Gå til innhold

En Smitt til Smule

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, så nydelige barn du har Mafalda! Ingen flådde rotter der :fnise:

Smule var plutselig blitt kjempestor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelige bilder :) Du har noen kjempefine unger, Mafalda :)

Skrevet

Spørs om det blir KG-babyboom om ni måneders tid etter å ha sett på disse bildene :ler:;)

Skrevet (endret)

Tusen takk for så mye skryt! :blomst:

Og jeg inspirerer gjerne til babyboom, altså! :ler: Bare å kjøre på!

Godt å få både Smitt og Smule sammen, det er jo det hele dagboka handler om :laugh:

Godt poeng! :ler:

Det var jo tanken på Smule som førte til Smitt, og foreløpig går alt helt etter planen akkurat der. Smule er veldig opptatt av ham, og skal til stadighet bort og kose. Skjønt, kos kan komme i mange varianter (og hardhetsgrader...) så vi må passe litt på.

I det hele tatt har det gått veldig greit med de to sammen. Men det føles jo litt som om vi lurer Smule her, med så liten aldersforskjell. Hun har jo ikke sjans til å bli ordentlig sjalu, for hun skjønner ikke. Ikke har hun noen særlig langtidshukommelse heller, så etter tre dager hadde nok Smitt "alltid" vært her, i hennes hode.

Men si meg en ting..Har dere en bil uten noen form for bilseter, og en med? Eller driver dere og flytter setene ut og inn av bilen(e) hele tiden? Tenker siden dere kjører ganske mye på ungene..Det kan vel kanskje bli et lite logistikk-problem til tider? :P

Hehe. Det eneste logistikkproblemet vi har (og det er kanskje bare ett problem, men dog et ganske stort et!) er at vi ikke har plass til alle i bilen :lol:

Vi har jo en sjuseter, og på rad to sitter HK-jenta på pute, Smitt i midten, og Smule på den andre siden. Bak har vi to seter. Og altså tre unger. Men, det er faktisk veldig sjelden absolutt alle skal med i bilen samtidig. Som regel er det en eller annen som er borte på noe, slik som da vi besøkte oldemor i helgen. Da var Susain på bytur med mormor, så vi hadde nok plass. Samme blir det i høstferien: Susain er på cellotur og SnillVimsen og Nani drar opp sammen med mormor, så da får Gubben plass til Smule, HK-jenta, Dyret og bagasje. Blir det dårlig plass på veien ned, tar Nani og en til rett og slett toget.

Slike ting finner vi alltids en løsning på :) Men vinner vi i Lotto, er det en ting som står veldig høyt på min ønskeliste: en liten, snerten EL-bil som jeg kan bruke når vi frakter unger til og fra ting. Da føles det veldig unødvendig å kjøre den digre kladeisen av en bil vi har, med bare meg og en til...

Men vi må vinne i Lotto først. Bil er dyrt, altså. Vår er jo bare drøyt to år gammel, men tror du ikke de måtte skifte bremseklosser på service'n forrige uke allikevel? Og wooosh, der forsvant 10 000 kroner. Sånn er det alltid med bil, og det er en av grunnene til at vi ikke prioriterer en billig skræbb av en bil nummer to per i dag. Da planlegger vi heller litt ekstra, og låner en bil fra Gubbens jobb eller lar noen av ungene kjøre kollektivt hvis det skulle bli akutt plass-krise ;)

Ånææææææææi så skjønne! :daane::hoppe:

Og så en sovende Smule, jeg kunne aldri trodd hun kunne finne på å holde foreldra sine våkne så ofte som hun har gjort :fnise:

Lille finisen i babynestet altså! :)

Ja, er det ikke utrolig?

Sååå fredfull og fin, snakker om at skinnet kan bedra :fnise: Det er jo full rulle på henne mer eller mindre hele tiden, men bilen har en magisk sove-knapp som upraktisk nok virker på under to minutter. Det gjør det egentlig rimelig håpløst, for hvis vi har henne med på ettermiddagen ender vi opp med å lage ris til egen bak resten av kvelden. Ett kvarters høneblund i 17-tiden = Smule full fart til ni-ti-tiden...

Så fin lille Smitt er!! :rodmer: Og så bitteliten i forhold til Smule! :daane:

Ikke sant.

Når du ser de to ved siden av hverandre slik, så er det jo helt vilt. Det er 16 måneders forskjell, men FOR en forskjell det er på de to allikevel! Det blir veldig tydelig hvor fort utviklingen går helt i starten, de går fra bitteliten nyfødt til stor, viljesterk unge på under et år, liksom. Er det rart man savner en pauseknapp? :daane:

Men stakkars Smule, da. Selv om dere sier hun er søt, så er det ikke akkurat det mest flatterende bildet som er tatt av henne. Hadde hun vært noen år eldre ville hun nok protestert høyt og heftig ;) Men det var noe med situasjonen som var så innmari typisk, så det måtte med. Likevel synes jeg hun burde få vist seg fram i mer typisk Smule-fashion, så jeg legger ved et lite bilde fra barnehagefotograferingen i forrige uke. DETTE er Smule som hun vanligvis fremstår (og hurra for fine barnehagebilder. Det er jo litt opp og ned på kvaliteten, men som regel er de absolutt greie nok. I år synes jeg likevel det ble skikkelig innertier, og hundrelappene har flagret mens mor var inne på nettsiden og bestilte opptil flere julegaver til slekta... :ler: ).

Endret av Mafalda
  • Liker 4
Skrevet

Så fin smule! Men du, har jeg gått glipp av noe? Er du eller mannen asiatisk?

Huff ja, bil er svindyrt! Vi hadde 8000 i utgifter (bremseklosser og sånt) i november, men nå har lyden kommet tilbake, dvs. bremseklossene er borte. Så noe må være skjevt, for det sier seg selv at vi ikke svir av helt nye bremseklosser på under ett år. :P

Skrevet

Ellers: skikkelig slitsom helg. Besøk og kjøring hele lørdagen, og cup, kjøring og henting og barnebursdag på HK-jenta og trening for eldstemann på søndag. Han får kjørt seg, den godeste Smitt, og det får jammen mamma også. I tillegg så er det så enormt mye ordne-og-fikse-greier akkurat nå, jeg blir gal av mailer og bestillinger og beskjeder og ny fløytebok og fakturaer og styrehenvendelser- får mest lyst til å stikke fingrene i ørene og rope NA-NA-NA-NA-NAAAANAAAA... :roll:

Men det er jo ikke et alternativ :ler:

Det gjelder å ta en ting om gangen og bruke kalenderen for det den er verdt. Både papirversjonen og Outlook. I dag skal Smitt på første kontroll på helsestasjonen. Spent på om han har lagt på seg noe, jeg har vært passe seksbarns-sløv og ikke giddet å sjekke selv. Så lenge han bæsjer og tisser (og tro meg, det gjør han til gagns!) så regner jeg med at alt er greit. Håper jeg ikke får meg en nedtur på det i dag.

Og så må jeg mase litt på folkeregisteret. Har ennå ikke mottatt fødselsnummer og forespørsel om navnevalg, og skal vi ha passet hans klart til starten av oktober begynner det å haste. Bilde må vi også få tatt, husker det var et skikkelig prosjekt med Smule sist. Kloke av skade hopper vi over de fire mislykkede forsøkene i automat denne gang (jepp, vi har 16 skikkelig mislykka bilder av Smule med hengehode/lukkede øyne/bortvendt fjes liggende her etter den fadesen...) og går rett på fotograf.

Og så var det forberedelser til Susains cellotur- de drar jo allerede fredag, og jeg har solgt kassa hennes! :sjokk: - og avtale høstferiekjøringen med mormor og snakke med kontaktlæreren til Nani om Berlinturen hans og så var det vel noe vennegruppegreier (grrrrr!) også, hvis jeg ikke husker feil. Og skummeltur med speideren. Og foreldremøte for det siste trinnet.

Gaaah. Men på den lyse siden: Smitt blir en liten herdet tass, midt i det hele. Han ligger fornøyd og smatter på puppen, selv om det regner sidelengs og fotballene flyr rundt ørene på ham. Så joda, livet går sin skjeve gang, og Smitt er en vidunderlig liten kosebylt å ha midt oppi kaoset! *happy happy* :ler:

Skrevet

Nydelig bilde av,Smule! Og herregud for en trollunge Vesla ser ut som i forhold! Må få henne til frisøren snart... :skratte:

Skrevet (endret)

Så fin smule! Men du, har jeg gått glipp av noe? Er du eller mannen asiatisk?

Huff ja, bil er svindyrt! Vi hadde 8000 i utgifter (bremseklosser og sånt) i november, men nå har lyden kommet tilbake, dvs. bremseklossene er borte. Så noe må være skjevt, for det sier seg selv at vi ikke svir av helt nye bremseklosser på under ett år. :P

Det stemmer, ungene er av typen godt og blandet :ler:

Resultatet kan vi ikke klage på, for vi har i all beskjedenhet fått barn som er langt penere enn sine foreldre (sa hun objektivt, haha :klaske:)...

Jeg vet lite om bil, men det høres jo ut som om det er noe rart med innstillingen eller posisjonen når bilen må skifte bremseklosser raskere enn enkelte skifter skjorte... For vår del kom ulyden først etter at Gubben i lykkerus over nyfødt sønn tok høytrykksspyleren fatt og tok en bilvask. Så min teori er at bilen vår ikke tåler å bli vasket ;) Det sier nok mer om oss enn om bilen, men det er jo pussig at bremsene begynner å pipe rett etterpå!

Tekola: Smule er skikkelig kjøkkensaks-klippet, jeg har ikke turt frisør ennå. Men kan ikke du teste det ut på Vesla, og kanskje komme tilbake med noen gull-tips for å få halvannetåringer til å sitte stille i frisørstolen (ser for meg at det kan bli en "spennende" utfordring, for å si det forsiktig! :ler:)?

Endret av Mafalda
Skrevet

Det stemmer, ungene er av typen godt og blandet :ler:

Resultatet kan vi ikke klage på, for vi har i all beskjedenhet fått barn som er langt penere enn sine foreldre (sa hun objektivt, haha :klaske:)...

Jeg vet lite om bil, men det høres jo ut som om det er noe rart med innstillingen eller posisjonen når bilen må skifte bremseklosser raskere enn enkelte skifter skjorte... For vår del kom ulyden først etter at Gubben i lykkerus over nyfødt sønn tok høytrykksspyleren fatt og tok en bilvask. Så min teori er at bilen vår ikke tåler å bli vasket ;) Det sier nok mer om oss enn om bilen, men det er jo pussig at bremsene begynner å pipe rett etterpå!

Tekola: Smule er skikkelig kjøkkensaks-klippet, jeg har ikke turt frisør ennå. Men kan ikke du teste det ut på Vesla, og kanskje komme tilbake med noen gull-tips for å få halvannetåringer til å sitte stille i frisørstolen (ser for meg at det kan bli en "spennende" utfordring, for å si det forsiktig! :ler:)?

Vel, uten at jeg vet noe om hvordan dere foreldrene ser ut, så blir jo "blandingsbarn" ofte veldig vakre da. De får liksom det beste fra begge. :P Rart det der. :) Men det må jo være noe med asiatisk hår da, for jeg synes alle småjenter, uansett om de er halvt eller helt asiatiske, har så striglet og pent hår. Det må jo bare være helt super "kvalitet" på det. :P

Ja noe sånt må det nok være ja, og det er jo fryktelig kjedelig, men vi har et håp om at verkstedet gir oss kraftig reduksjon i pris, da de tross alt sjekket bilen veldig nøye, og ikke sa noe om noen skjevheter. Men nå er jo ikke verksteder kjent for å være villige til å redusere pris.. :P

Skrevet

Vi har bare turt å ta luggen til Vesla her hjemme, så jeg tenkte å la min frisør gjennom ti år få bryne deg på krøllefjonene. For hun har mye og uregjerlig hår :ler:

Uff, bil er dyrt, ja! Vi har jo en 20 år gammel bil, som vi snart har brukt 30 000 på det siste halvannet året... Den pensjoneres nok etter jul og byttes ut med en transportsykkel og to vanlige!

Skrevet

Tekola: Veteranbil jo! :ler:

Nydelig Smule, med skikkelig glimt i øyet!

Når det gjelder frisør og sånne små, kan jeg komme med en selvopplevd en:

Jeg har en lillebror som er 3,5 år yngre enn meg. En av fadderne hans er frisør, og hun hadde selvsagt gledet seg vilt til å få ta den aller første hårklippen på gullungen når han ble gammel nok til det. Vel...den planen ble spolert av en storesøster med kjøkkensaks da gutten var nesten et år. Mamma var på jobb og pappa passet unger, og vips var lillebror nyfrisert. Mamma kom hjem og ble rasende både fordi a) pappa hadde vært uoppmerksom nok til at jeg fikk tak i saksa mens jeg var alene med babyen, b) ungen så helt grusom ut på håret og c) hun måtte ta den kjipe telefonen og skuffe fadderen.

Vel, fadderen hans fikk lov til å redde stumpene, da. ;)

• Liker 2
Skrevet

For et nydelig barnehagebilde av Smule!! :rodmer::daane:

Og for en helg! :overrasket: Her skal jeg ikke klage over min mangel på slappe-av-tid i helga altså, det er sikkert! Godt du har Smitt som et lys i horisontalregnet! :jepp:

Skrevet (endret)

Så skjønn Smule var på barnehagebilde. Skikkelig sjarmtroll.... :rodmer:

Endret av Skravla
Skrevet

Søøøøte Smule :hjerte: Også ser hun så mye eldre ut enn Lille Prinsesse som kun er en måned yngre! Har nok noe med hvor mye hår hun har i forhold til min ;)

Skrevet

For en nydelig Smule!

Har vært litt skeptisk til barnehagefotografering, men ut i fra dette bildet er det jo håp for å få et pent bilde selv av en ganske aktiv unge (som jeg har inntrykk av at Smule er...). Vi har nemlig fotografering i morgen, så du kan vel vedde på at det siste guttungen gjør i kveld er å falle på seg en real blåveis :ler:

Skrevet

Herregud, så skjønn Smule var på barnehagebildet! :)

Nevøen min fikk ikke hår før han var nærmere tre han, så akkurat problemet med frisør hadde de ikke. Heldigvis har lillemann en del hår (bortsett fra den sjarmerende skalla flekken i bakhodet da :fnise: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...