Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Gjest Nesevisa

I natt drømte jeg at jeg lusket rundt utenfor huset til Mafalda (forøvrig et grågrønt kråkeslott). Hadde lyst til å gå inn og hilse på, men Gubben lå og sov i oppkjørselen. Så da gikk jeg heller på nærpuben deres, hvor det lå en lokalavis med et sint leserinnlegg undertegnet "Mafalda Hansen, sofasliter".

Og så stakk jeg hjem til Doh og drakk rødvin rett fra flaska.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:skratte:

Håper det går bra, Mafalda! Nå bør fødebag'en inneholde litt mer enn Lypsyl, for jeg tror du føder i morgen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg lusket rundt utenfor huset til Mafalda (forøvrig et grågrønt kråkeslott). Hadde lyst til å gå inn og hilse på, men Gubben lå og sov i oppkjørselen. Så da gikk jeg heller på nærpuben deres, hvor det lå en lokalavis med et sint leserinnlegg undertegnet "Mafalda Hansen, sofasliter".

Og så stakk jeg hjem til Doh og drakk rødvin rett fra flaska.

:ler:

Takk for en herlig start på jobbdagen! :ler:

Henger man for mye på KG når man begynner å drømme om de man treffer der? :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Takk for en herlig start på jobbdagen! :ler:

Henger man for mye på KG når man begynner å drømme om de man treffer der? :klo::fnise:

Det er muligens min tolkning... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

I natt drømte jeg at jeg lusket rundt utenfor huset til Mafalda

:ler:

😂 Jeg drømte også om Mafalda i natt!

Når det kommer til wonderweeks... Har aldri lest om det jeg. Kanskje like greit?

Jeg tar meg i å bruke Mafalda i hverdagen hjemme. Om det dukker opp små "problemer" med ungene, tar jeg meg i å tenke "lurer på hvordan Mafalda hadde reagert nå.. Eller hvordan hun hadde taklet det og det..". Jeg syns du virker som ei så oppegående dame da vettu. Også har du jo bittelitt erfaring med barn 😊

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

😂 Jeg drømte også om Mafalda i natt!

Når det kommer til wonderweeks... Har aldri lest om det jeg. Kanskje like greit?

Det gikk jo tydeligvis bra uten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesevisa: :skratte:

For en fantastisk drøm! Og DEN avslutningen da... du og Doh og rødvin rett fra flaska. Rene ønskedrømmen, vil jeg si! :ler:

At Gubben lå og sov i oppkjørselen høres ikke helt usannsynlig ut (jeg måtte hente ham på togstasjonen i går, stakkaren som tror han er i god form hadde nemlig måttet spille fotball i to hele omganger, og sjanglet bortover veien til tross for et svært moderat alkoholinntak. Så mye for joggingen og kondisen han skryter av. Dessuten var det sjuerfotball :fnise:). Leserinnlegget kunne godt også vært tilfelle, komplett med underskriften, men altså, den lokalpub'en vår bør du holde deg unna. I alle fall den som ligger nedover mot byen. "Brun bule" er liksom ikke dekkende, her snakker vi gjengen som møtes for en frokost-øl mens vi andre tusler til jobben.

Når det gjelder fargen på huset, spørs det om det ikke er sopp og alger som har slått til. Med den farten vi beiser huset i, er det godt mulig den grågrønne sjatteringen vinner til slutt :sukk:

Og altså, Syfilis-Letizia? :hoho:

Ja, hvorfor ikke. Skulle ikke forundre meg om en eller annen blåst bloggdame synes at Syfilis i grunnen klinger ganske fint, og dessuten originalt nok til at hun får gjort ungen om til sitt personlige hipster statement. Jadda...

Dog har han gått inn i en kjeftefase - kjefte på alt hele tiden :roll:

Og, han har fått skillen "gråte forbannet når han ikke får tak i den esken han vil ha".

Jeg aner konturene av hvordan han kommer til å reagere når andre unger tar leker fra ham. "Kjefte, hvine, gråte". Yeey! Bedre kanskje enn at han eventuelt klorer, slår og biter - men vi har enda litt tid på oss for det også :ler:

Wonder Weeks var en sånn greie jeg tenkte jeg skulle følge med på før fødsel, leste litt i den og lastet ned appen ganske så spent. Ungen her er iallefall ikke synkronisert i det hele tatt, ikke engang close to it - så jeg kjøper ikke boka for å si det sånn.

Er det ikke herlig med litt temperament? :fnise:

Smules desiderte favorittord for tiden er for øvrig "Nei!". Uansett om hun mener det eller ikke. Det er liksom den naturlige reaksjonen på alt. Nei! Jeg kan si nei, og det vil jeg gjøre heeeele tiden!

Men Wonder weeks eller ei, det er vel bare en fase det også. De eldre ungene er i alle fall flinke til å si ja, særlig når det er noe de har lyst til. De eldste er faktisk blitt riktig så sleipe, de sier aldri nei direkte, de bare mumler mmmh, joa... og så lar de elegant være å gjøre det jeg har bedt om.

Men nei, jeg må si meg enig i dette med at wonder weeks kanskje er for godt til å være sant. Om babyer hadde fulgt et forståelig skjema hadde ikke verden vært full av concealer-mammaer og pappaer som er grå i fjeset. Men sånn irl er jeg forsiktig med å være skeptisk til nyvinninger... jeg vil så nødig være hun kjerringa som alltid setter i gang med "Da JEG fikk mitt første barn, så var det ingen som brukte bilbelte og vi overlevde likevel"-maset ;)

(og apropos det, min mor fortalte noe som selv jeg fant en smule sjokkerende her om dagen. Nemlig at da jeg ble født hadde de røykerom på barselavdelingene, der damene satt på hver sin badering og dampet sigaretter og leste ukeblader. Sært!)

Allis, hvem er du og hvor kom du fra?? Du er så morsom!!

Jeg tror muligens Allis kom kravlende opp fra en utdødd vulkan på Island :ler:

Godt å ha henne her, i alle fall!

Håper det går bra, Mafalda! Nå bør fødebag'en inneholde litt mer enn Lypsyl, for jeg tror du føder i morgen! :nigo:

Den gjør ikke det... men nå vasker jeg badekåpa!

Og hvem vet, kanskje du har rett? Jeg våknet i alle fall av et skikkelig magetak i dag, helt annerledes enn de slappe kynnerne. Lys våken og forhåpningene til topps med en gang: kanskje det skjer i dag?!

Men det kom bare 2-3 til, og så ga det seg. Sannsynligvis er det en av de første fjorten tjuvstartene som garantert vil komme... :roll: Men i alle fall fikk det litt fart i meg når det kommer til den bag'en, så det er dagens mål: pakke ferdig!

Jeg drømte også om Mafalda i natt!

Når det kommer til wonderweeks... Har aldri lest om det jeg. Kanskje like greit?

Jeg tar meg i å bruke Mafalda i hverdagen hjemme. Om det dukker opp små "problemer" med ungene, tar jeg meg i å tenke "lurer på hvordan Mafalda hadde reagert nå.. Eller hvordan hun hadde taklet det og det..". Jeg syns du virker som ei så oppegående dame da vettu. Også har du jo bittelitt erfaring med barn

Uff, det var veldig pent sagt, men du må ikke skryte sånn :sjenert:

Synes jeg bommer støtt og stadig, jeg, og uansett har jo alle sine helt egne forutsetninger og omstendigheter. Men hvis jeg kan være til litt inspirasjon er det jo selvsagt veldig hyggelig!

(kanskje jeg kan bli en app? En slags mamma-versjon av Cortana, som Gubben har lagt sin elsk på. Han maser på meg for at jeg skal installere Cortana på telefonen, og brukte nettopp en hel kveld på å "snakke" med sin egen versjon. Where can I find the best coffee shop? What should I buy for my wife's birthday? Bla bla bla. Kjempefestlig for store guttunger :roll:)

Og det er bare å drømme i vei, så lenge det ikke er snakk om mareritt! :ler:

*********************

Siste (eller nest siste, men det alternativet vil jeg ikke tenke for mye på) jordmorkontroll unnagjort. Som alltid tipp topp form, strålende blodtrykk og super blodprosent, null hevelser og "fin urin" (bare på helsestasjonen, asså...). Smitt har det visstnok aldeles utmerket der inne, så det er kanskje ikke rart at han ikke forhastet seg. Ellers snakket vi mest om hund, av en eller annen grunn. Hun var veldig opptatt av dette med babyer, hund og sosialisering, og i og med at jeg ikke akkurat prater hull i hodet på henne om følelser og forhåpninger til fødsel og sånt, så ble det i steden en livlig hundediskusjon. Jaja, hvorfor ikke? Og hun har vært veldig grei, altså, det er bare jeg som ikke er sånn plagsomt åpen av meg :ler:

Etter kontrollen tenkte jeg at Smitt og jeg kunne feire vår supre form med litt helsekost: wienerbrød og cola light. Men da jeg skulle betale i kassa fikk jeg "Ikke godkjent!" :flau: Det var et gufs fra de fattige studentdagene da jeg pleide å stå foran kassa og krysse fingrene for at kortet ikke ble avvist i dag heller... og ikke skjønte jeg bæret av det, for jeg er så vidt jeg vet ikke blakk riktig ennå.

Men sååå begynte det å demre: et ubesvart serviceanrop på telefonen i går. Og fem minutter senere var mysteriet løst: Det er min litt overivrige bank som hadde sperret kortet mitt, sånn i tilfelle. Det var bare en liten donasjon til en bekjent av meg som forsøker å spleise på en operasjon til en stakkars toåring som sitter i slummen i Manila med utlagt tarm. Ikke noe monkey bisniss i det hele tatt, og opplegget er 100% til å stole på, men Skandiabanken hadde fått det for seg at jeg hadde blitt utsatt for svindelforsøk og sperret kortet uten at jeg hadde bedt om det. :ler:

Så jeg fikk betalt for helsekosten vår, og enda viktigere: åpnet kortet slik at jeg kunne fylle diesel på vei hjem, måleren lå omtrent under null-streken. Men det gikk i raskeste laget for meg, så jeg åpnet ikke bare bensinlokket, men også panseret. Bare sånn halvveis, og med fare for å høres ut som en skikkelig bil-blondine (ok, jeg ER en skikkelig bil-blondine. Jeg vet ikke noe om bilen unntatt bensinlokket og hvordan jeg drar opp den bakerste seteraden. Pinlig.) så fikk jeg det verken opp eller ned.

Løsning? Ringe Gubben på jobb.

.. og han hoppet jo selvsagt en halvmeter opp i lufta med en gang jeg ringer. "Hei Mafalda, hva skjer? SKJER DET NOE? SKJER DET NOE NÅ??", og jeg syntes nesten synd på fyren da jeg måtte skuffe ham med at ja, det skjer noe, men ikke akkurat det du går rundt og frykter.

Det er hardt å være gravid rundt termin, men jeg tror ikke det er noen spøk å være partner heller!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Allis, hvem er du og hvor kom du fra?? Du er så morsom!!

Du vet hvem jeg er :nigo:

Jeg LER av den Nesevisadrømmen!!!!

Jeg holdt på å ta bilde av One Direction sminkesett på Vita, lime inn her og foreslå at Mafalda sendte det med gubben på tur fremfor sengesett, men tok meg i å tenke at folk trodde jeg måtte være gal som kom på Mafalda midt på Kirkeristen der- men jeg er jo åpenbart ikke alene ser jeg :ler:

Forøvrig fikk mannen lov til å være med i pappabarselgruppe(de kaller det vel bare pappagruppe så noen skal dukke opp) i den nye bydelen, så da kommer han til å være i egen barnevognmafia nedover Akerselva som sperrer veien for alle andre og skifter bleie på benkene og cafebord :P

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du asså, synes jeg ser deg der i kassa uten "peng på kortet"..

Men ja, blir det sex-maraton i helga eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt drømte jeg at jeg lusket rundt utenfor huset til Mafalda (forøvrig et grågrønt kråkeslott). Hadde lyst til å gå inn og hilse på, men Gubben lå og sov i oppkjørselen. Så da gikk jeg heller på nærpuben deres, hvor det lå en lokalavis med et sint leserinnlegg undertegnet "Mafalda Hansen, sofasliter".

Og så stakk jeg hjem til Doh og drakk rødvin rett fra flaska.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å ta bilde av One Direction sminkesett på Vita, lime inn her og foreslå at Mafalda sendte det med gubben på tur fremfor sengesett, men tok meg i å tenke at folk trodde jeg måtte være gal som kom på Mafalda midt på Kirkeristen der- men jeg er jo åpenbart ikke alene ser jeg :ler:

Forøvrig fikk mannen lov til å være med i pappabarselgruppe(de kaller det vel bare pappagruppe så noen skal dukke opp) i den nye bydelen, så da kommer han til å være i egen barnevognmafia nedover Akerselva som sperrer veien for alle andre og skifter bleie på benkene og cafebord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

HAR DU SKREVET I FØDEBREVET AT DU IKKE VIL OVERTALES TIL Å IKKE HA EPIDURAL?

Jeg gjorde altså det, og hun tok det til etteretning ;)

Hadde jeg ventet 30 minutter til hadde jeg ikke rukket få. Så moralen er; spør si du vil ha tidligst mulig - dette blir den siste fødselen din sannsynligvis, og da tenker jeg at du bare kjører på med epidural omtrent planlagt og bestiller X antall centimeter før man kan få det.

Seriøst.

Eller som karakteren i en av mine yndlingsserier(Frank i britiske versjonen av Shameless) pleier si: "Make poverty history, cheaper drugs now!" (eller, gratis og tilgjengelig for Mafalda da)

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg pakket ned babytøy i str 50 og 56 (buhu, hvor ble den lille babyen min av?!). Tror du Smitt trenger Vålerenga-bodyer og sparkebukse? :laugh: (Tydeligvis føyer jeg meg pent inn i rekken av folk som tenker på deg sånn i det daglige, Mafalda!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og ler, samtidig som jeg lurer på når i huleste Mafalda skal rekke så skivse ut Smitt mellom alle fotball og fløyte-kjøringer, skole- og barnehageforeldremøter

Sex-maraton ja.. Det var visst noe det også.. Som kun skjedde de siste dagene med gravidmage i forrige liv :D

Jeg så forresten det innlegget om storbarn. Det var virkelig tatt på kornet det også. Og som de fleste med små barn tenker (meg inkludert i den perioden) er at alt skal bli så mye bedre senere. Når h*n går selv, når h*n starter i bhg, når h*n starter på skolen, når h*n bare kommer på ungdomsskolen .... Det slutter vi neppe med, selv om yngstemann er på aldershjemmet :)

Når det gjelder Snillvimsen så håper jeg for hans og deres del at det blir en diagnose som kan gi en forklaring. Og forhåpentligvis en oppfølgings om dette trengs. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg pakket ned babytøy i str 50 og 56 (buhu, hvor ble den lille babyen min av?!). Tror du Smitt trenger Vålerenga-bodyer og sparkebukse? :laugh: (Tydeligvis føyer jeg meg pent inn i rekken av folk som tenker på deg sånn i det daglige, Mafalda!)

Jeg må bare kommentere dette. Du har i det minste hatt en liten baby. Mine var for store for 50 og brukte bare 56 i noen dager ;) Men de er baby en stund fordi om 50 og 56 er for lite, heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått oppdatert meg på Mafalda-boka. Jeg falt plutselig av lasset da du fikk ny bok, så det var kanskje på tide å oppdatere seg litt før babyen popper ut ;) Jeg vet ikke om du husker meg, men jeg var en av dem som var misunnelig (eller unnelig ;) ) på deg for at du ble gravid. Vel, gjett hvem som nå har kommet halveis i sitt andre svangerskap da :sjenert: Jeg kan sverge på at boka di ristet av seg litt babystøv på meg :ler:

En ting som er positivt med å føde i september er at du mest sannnsynlig slipper å ligge på en barselavdeling med mange andre. Jeg lå for det meste alene på rommet da jeg var på barsel, og det var jammen deilig å slippe at andre babyer skulle vekke min baby med gråt midt på natten. For ikke å snakke om at jeg slapp å ta hensyn til andre når jeg ville ha besøk. Familien kunne komme når det passet, og for en nybakt mamma som KJEDET seg på barsel så var dette egentlig helt kurant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...