Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper Mafalda sier fra til dere når tiden er inne, så kan dere bli med bort og ta dere av all informasjon. Så kan Gubben passe på Mafalda.

I og med at tvangsinnleggelser ikke er lov går dere klar av husmorferien, neddopet på lukket avdeling. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

...husmorferien, neddopet på lukket avdeling. :opplyser:

Det høres egentlig litt deilig ut. Nesten som champagne på spa i mine ører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig litt deilig ut. Nesten som champagne på spa i mine ører ;)

Fantastisk! Klarer ikke å se det for meg. :ler: Champagne og spa gir deilige bobler i hodet. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Vi får rusle dit opp sammen, Allis, og si dem et par sannhetsord! (Forferdelig festlig at autocorrect ville ha Allis til å bli Alkis akkurat nå :ler:)

Faktisk ville det vært å slå to fluer i et smekk, for sannsynligvis ville vi fått en husmorferie på Dikemark (finnes Dikemark fortsatt?) i samme slengen.

Jeg takker faktisk ja til begge deler.

Egen seng for sæ sjøl, mat servert, turer i nærliggende skau og dufte på blomster, malekurs, "prate ut om alt dustete" og drugs vi kan knabbe. Mafalda vil nok heller føde der tror jeg, hva har de ikke å tilby av smerte og angstdempende spør bare jeg.

Smitt kan kanskje ende opp litt vel medtatt etterpå da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Skulle akkurat til å si det, at champagne er vel som saft og vann i forhold til slike hestekur-piller de kan tilby på lukket avdeling. Og forresten, finnes det ikke noe som heter frivillig tvang? Mulig alle søvndepriverte, gulvvaskende, ergobaby-bærende mammaer burde få seg en toukers mer eller mindre i koma. Jeg er i alle fall med!

Lover å stikke innom senere i dag og faktisk kommentere en del av deres (som vanlig) gode innspill.

Akkurat nå er jeg bare en kjappis (de eneste kjappisene som finnes her akkurat nå, gå i retning pc'en) tur innom og konstaterer at permisjonsstart ikke akkurat ble noen höjdare. Tvert imot, dagen i går gikk spektakulært ad undas (nevner i fleng: akademi-taxi emd innlagt trafikkulykke, dobbeltkommunikasjon og tilhørende irritasjon i skjæringspunktet tenåringssønn/konsert/trening, Smule som sovnet i bilen på ettermiddagen (og dermed effektivt satte en stopper for den positive trenden med legging nærmere åtte enn ti...), gråtende tenåringssønn i trafikkaos, gråtende mor i trafikkaos, HK-jente som måtte bli med på Susains lass- som om ikke storesøster har mer enn nok å organisere fra før- og var hjemme altfor sent.

Pluss på med dårlig søvn, mann som kom hjem i ettiden (jeg kjørte forbi en hagefest av typen Innmari Pene og Dresskledde Mennesker Med Suksess drikker og ler i vestkantvillahage, med innleid komiker som konferansier, og tok meg å iltert kikke etter min forræderiske mann som var ute og koste seg med jobben Det var liksom dagen å velge. Og jeg sverger, jeg er ingen sånn "Siden jeg har det kjipt skal i hvert fall ikke HAN ha det noe bedre, nei!"-dame...), bikkje som peip hele natta, et par kynnere og toppen av kransekaka: Smule som våknet, utrøstelig, klokka fire med vondt i tennene. Hun sovnet igjen kvart på seks, da er det ingen vits i å legge seg, så nå får jeg legge på bokbind, lage matpakker, få opp ungene og- voila- tilbringe resten av dagen med å kjøre en billøs slektning fram og tilbake til Grønmo med hageavfall. Selvsagt er denne avtalen plassert midt på dagen, så det ikke blir noe særlig fritid hverken før eller etter. Hente Smule klokka to, og så er det musikkskole-kickoff klokka fem. Hurra for permisjon, asså.

Så det er kanskje en mening med at jeg ikke har tenkt i epiduralbanene riktig ennå (eller vaske vogna-banene, eller fødebag-banene, eller i det hele tatt Hva Skal Vi Gjøre Med Smule-banene, og særlig det siste burde strengt tatt vært på plass snart) selv om det faktisk er 37 uker i dag og innenfor termin. For risikoen ved å gjøre fødselen altfor behagelig, er jo at jeg midtveis bestemmer meg for å gi beng i hele ungen, snur meg over på siden og sovner, og rett og slett ikke gjennomfører :lol:

Håper dere andre har en bedre start på dagen. Nå var det det hersens bokbindet, og de store må opp før det blir for sent... Noen ganger skal det viljestyrke til å være positiv, altså. Viljestyrke. Viljestyrke. Positivitet! Jadda! Og kanskje noen små rosa piller fra nærmeste psykiatriske, sånn just in cases!

-----> :skratte: (hysterisk latter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har vondt av deg når jeg leser hvordan dagen igår/natt var og denna permisjonen skulle visstnok ikke la deg starte avslappende. De gode skildringene gjorde iallefall at jeg fikk meg en god latter når på mårrakvisten :)

Endret av Mus-Katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Men HERREJESUS Mafalda.

Ikke for å si slemme ting om slektninger -. men hvem i heianne ber ei høygravid kvinne med en gjeng barn og en stykk hund kjøre hageavfall til Grønmo?

Jeg skal gi deg et nei-kurs. Du trenger det desperat! Jeg kan legge inn en sånn, "nei/glem det/det kan du hvertfall glemme" ringelyd på telefonen din som du bare kan trykke på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sovnet igjen kvart på seks, da er det ingen vits i å legge seg, så nå får jeg legge på bokbind, lage matpakker, få opp ungene og- voila- tilbringe resten av dagen med å kjøre en billøs slektning fram og tilbake til Grønmo med hageavfall. Selvsagt er denne avtalen plassert midt på dagen, så det ikke blir noe særlig fritid hverken før eller etter. Hente Smule klokka to, og så er det musikkskole-kickoff klokka fem. Hurra for permisjon, asså

Men altså, damen - du er høygravid - det er faktisk lov å si nei til sånne ting.

Jeg har vage minner om å ha gitt deg et lynkurs i å si nei før, men vi kan godt ta en reprise. Gjenta etter meg og øv på å bruk dem i passende situasjoner, i stedet for å si ja på instinkt.

Nei, dessverre.

Nei, det passer ikke.

Nei, jeg kan ikke.

Nei, det lar seg ikke gjøre.

Nei.

Nei!

NEI!

NEI!!

Glem det!

Ikke tale om!

Ikke f**n!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan denne billøse slektningen låne "bare" bilen slik at høygravide-Mafalda kan få sprettet champagnebrusen og fortære den i horisontal stilling i sofaen? Dette fordrer selvfølgelig at denne billøse slektningen har tatt sertifikat, hvis ikke kan personen se til å trille hageavfallet i trillebår til Grønmo :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Har det vært så mye stress at du like godt har gått i fødsel, eller? :)

Håper helgen har satt inn i heimen, og at du faktisk får hvilt deg litt! Smitt må mer enn gjerne komme før min pessimistiske tippedato, men jeg synes du fortjener å rekke å puste litt først. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Mafalda! Du er nå altfor snill da :klem: Nå synes jeg du skal ha en veeeldig avslappende helg, uten noe som helst på agendaen annet enn 'ligge på sofaen' og 'bli vartet opp av mann og barn'!

Nå er det ikke lenge igjen! :hoppe:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det, La Traviata :klem:

Og i dag føler jeg meg langt fra snill. Heller ganske slem og udugelig :sukk:

Mer om det siden...

Og neida, Nesevisa, stress fører visst ikke til fødsel her i huset. Dessverre! På en måte er det absolutt greit at Smitt venter til litt uti neste uke, sånn at jeg rekker å ha permisjon (permisjon som i: ikke gjøre noe som helst!) i mer enn 20 minutter. Men kunne jeg velge mellom avslapping nå og barnehageplass til neste år, hadde jeg nok prioritert barnehageplassen likevel :ler: Uansett er dette Smitts avgjørelse, ikke min, så jeg får bare vente tålmodig til fyren der inne har bestemt seg for å hilse på oss her ute...

Nautika: det var både bilen og sertifikatet som var problemet... og selvsagt: denne slektningen er aldeles ikke av de mest masete, det går måneder og år mellom hver gang vedkommende ber om en tjeneste, og da føles det urettferdig å la livets generelle kaos gå ut over akkurat henne. På den annen side, det er jo sånn det alltid er- enkelttingene hver for seg er aldri urimelige, det er totalen som blir et.... monstrøst berg av burdeburde-og-nødt-til-å-gjøre. Sukk.

Når det er sagt, ble fredagen riktig så hyggelig. Fikk til og med kjøpt noen barnehageklær til Smule og billige bukser til SnillVimsen (som alltid slår hull på buksene første uka). Men fred og ro ble det lite av.

Jeg skal gi deg et nei-kurs. Du trenger det desperat! Jeg kan legge inn en sånn, "nei/glem det/det kan du hvertfall glemme" ringelyd på telefonen din som du bare kan trykke på.

Nei, dessverre.

Nei, det passer ikke.

Nei, jeg kan ikke.

Nei, det lar seg ikke gjøre.

Nei.

Nei!

NEI!

NEI!!

Glem det!

Ikke tale om!

Ikke f**n!!

:hoho:

Jeg tenkte faktisk på dere to, da en venninne ba seg selv og sin splitter nye kjæreste (les: aldri møtt før, hjelp!) hjem til oss i dag. Nei, det tror jeg ikke, men vi kan godt møtes ute? Og da ble det plutselig en avtale om å gå Sognsvann rundt med medbragt niste og tjo og hei. Mellom lørdagens program med Adidas Cup og søndagens svigersmiddag og kretskamper. Og Smules nattlige tannfrembrudds-show (stakkars liten, hun har hatt seks tenner i månedsvis, og nå kommer tydeligvis alle de resterende på en gang. Munnen er bare full av vonde kuler, stakkars lille kryp!)

Så jeg burde nok vært enda litt strengere i nei'ingen, for da jeg sto og smurte niste til vår lille flokk begynte tårene å renne ukontrollert. Ja, det er koselig, og selvsagt vil jeg treffe den nye kjæresten, og det er ingenting galt med noe som helst annet enn at... buæhhh, jeg orker bare ikke! Så, enden på visa var at Gubben, den evige helt, tok med seg barna og nisten og gikk for å hilse på min venninne og hennes nye gemal.

En ting er jo alt på som står på programmet, men oppstartsfasen av et nytt skoleår er et mailhelvete i seg selv. Tror jeg har i hvert fall ti ting jeg må ta stilling til og svare på, helst i går. Aktiviteter som kræsjer, timer som skal plottes inn, foreldremøter på alle bauger og kanter (der skal jeg bruke nei-lista, Daria, det lover jeg dyrt og hellig. Jeg skal IKKE være verken klassekontakt eller julemesseansvarlig eller noe som helst). Bestille skolemelk. Bestille skolefrukt. Sette opp prøvetime til HK-jenta. Reggisen til Nani. Printe ut oversikten over fruktordningen til Smule og henge opp, så vi vet når vi har våre uker. "Hei, det er obo-læreren til SnillVimsen, jeg savner tilbakemelding på timeplanforslaget". "Hei, det er fløytelæreren til Susain, jeg ser at det ønskede tidspunktet kræsjer med den andre eleven den timen, og lurer på om..."

Og, siden jeg er så heldig å ha en førsteklassing i år, venter jeg bare på en henvendelse a la dette:

"Hipp hopp og tommel opp! Jeg er den veldig sprudlende mammaen til Lotte-Loretta-Viktualia i 1 A, og det er jo kjempespennende å få en førsteklassing for første gang! Jeg er full av gode ideer for hva VI kan gjøre for å få et GODT klassemiljø! Foreslår at vi starter med en mammakveld på Kafe Fyret den 2. september, og så en pappafest- kanskje utendørs med fiskestang? Ja!- neste helg. Og så har jeg satt opp et forslag til vennegrupper, alle barna er med i tre grupper hver, og møtes en gang i uka hjemme hos hverandre. Bare for å leke litt sammen, da, men ting som Build-A-Bear eller Tusenfryd er jo moro det også. Men da må vi koordinere slik at ikke noen føler seg utenfor. Altså, alt er helt frivillig, men alle må jo. Kan ikke alle bare maile inn noen gode forslag, så skal jeg sette opp en liste som alle må forholde seg til, og så tar alle guttene med seg engangsgrill og grillmat og alle jentene fancy salater, så koser vi oss på det første foreldremøtet! Ja, og så må vi lage en bursdags-telefonliste sånn at alle kan kontakte alle i forkant av alle bursdager."

:sprettoy:

Men bortsett fra dette, og grininga (er liksom-PMS et tegn på snarlig fødsel, mon tro?), så er alt bra!

Både fredag kveld og i går hadde jeg voldsomme murringer på kveldstid- og til og med noen prøve-rier etter en særdeles uinspirert runde i sengehalmen i går. At noe kommer til å skje i løpet av ikke altfor lang tid, ville ikke vært et helt urimelig håp. Samtidig vet jeg jo av bitter erfaring at min sløve dustekropp ikke er altfor flink til disse modningsgreiene... det er vel bare vondter og falske forhåpninger, og når det endelig er min tur er jeg like forbasket "nesten to centimeter og ganske umoden, ja!". Høh.

Men vi begynner å bli klare for å få deg ut, Smitt. Sånn for the record.

Håper dere som dumper innom har en bedre helg. Og i morgen er det (heldigvis) mandag... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jo, det var en gang til jeg brukte nei-lista med stort hell i løpet av helgen... :sjarmor:

Telefonsamtale med min mor:

- Å jasså, det er bursdagen min neste uke? Nei jøss, det hadde jeg faktisk glemt.

- Nei, vi har ikke tenkt å gjøre noe spesielt.

- Nei, dere trenger ikke gjøre noe spesielt dere heller.

- Joda, kaffe og kake er flott, men kan vi ikke heller ta det til din bursdag?

- Nei, jeg tror vi bare dropper alt av bursdagsgreier i år. Virkelig, det er ikke nødvendig med noe som helst slags oppstyr. Virkelig. Virkelig, virkelig!

Hmpf.

Joda, jeg skjønner at hun mener det godt, men det må da vel være en slags menneskerett å slippe og feire sin egen bursdag, hvis det er det man vil? Fra dypet av mitt hjerte: jeg ønsker verken kake eller kaffe eller hundre gratulasjonstelefoner eller gave. Hvis noen på død og liv skal gjøre noe, så doner noen kroner til fadderjentene mine, liksom. Det holder i massevis. Ikke noe styr, ikke noe ståk.

Og under over alle undere: jeg tror hun tok poenget. Hvis hun da ikke- skrekk og gru- prøver å få Gubben med på laget for å "ordne noe". Nei, min bursdag er min bursdag, og jeg siterer min store helt Nick Hornby: "What the hell do I want to be thirty-six for now? I don't. It's not convenient!"

Så, kryss fingrene for meg for at den store dagen kommer og går like lydløst som en musefjert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg meg en god latter! :skratte:

Du tok de ferske og entusiastiske 1. klasseforeldrene så veldig på kornet! Herlighet, jeg er glad vi er over det verste der altså!

Krysser ellers fingre og tær for at kroppen skjønner hva den skal gjøre og forbereder seg til en fryktelig grei og uproblematisk fødsel - FØR 1. september! :duskedame:

Og at bursdagen din blir slik du ønsker den :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh, finnes det sånne 1. Klasseforeldre?!?

Jeg lo nesten så jeg grein altså...

Håper all mase-modningen viser seg å gjøre stor nytte, slik at smitt kommer ut til helgen. (For du må jo få hele uka til å samle krefter!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...