Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene

Det er litt som å sykle. Man vakler i starten, tror man skal dette i bakken - og så siger det innpå. Spesielt om man gjør dette samtidig som man inntar et glass vin.

Jeg skal ha alenehelg neste helg, mannen skal ha denne. Det var en sånn idè vi trodde var lur, nå gruer begge seg til å være hele to dager uten babyen(mannen gråt noen tårer idag når babyen lå på skuldra hans fordi han skal til pers imorra - jeg har gruet meg i ukesvis og tilogmed ligget våken om natta og lurt på hva i helsike jeg tenkte på) :ler::sjokkert:

Ble skikkelig ille når jeg snikleste i dagboka her når Smule skulle til Spania og Mafalda snakket om turen til flyplassen, da innså jeg hva som var i vente! :trist: Er litt i tvil om jeg tør følge dem helt til togstasjonen i tilfelle jeg får et hulkesammenbrudd på Oslo S. Så kommer jo noen til å lure på om alt er greit, hvorpå jeg tar en "neeheeeeiiiii......det er bare att......babyen min har reist bort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" - og så spør jo da folk om jeg har mistet omsorgsretten eller noe, hvorpå jeg hulker frem at "nææææi, men de kommer ikke tilbake før sø-ø-ø-hhndag" med mascara utover alt. Det går jo ikke, så tror jeg skal si hadet i døra hjemme altså.

Hvor gammel er barnet ditt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AllisHagtorn

Bare lurte, siden dere begge syns det var så grusomt å reise fra den.

Åja, nei det er mer en sånn greie om at vi generelt vil ha ungen klistret på oss helst til han er 18. Minst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Åja, nei det er mer en sånn greie om at vi generelt vil ha ungen klistret på oss helst til han er 18. Minst :P

Å da så!

Folk kan virkelig være forskjellig altså. Jeg syns det er superdigg med barnefri 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig baby hadde vært noe :) Da rekker de fristen med god margin, selv om det tar noen dager ;) Men jeg frykter at det er andre ting som har slått ut Mafalda.

Jeg måtte bare innom å takke for gode tanker og tips. Min sønn har fått hybel. Mors skuldre er litt lavere, men nå kommer tankene om han klarer dette økonomisk uten at det går utover studiene osv...Jaja noe må det jo være ;) Uansett så kommer han til å flytte i morgen, og da blir nok jeg stående igjen på stasjonen/flyplassen med rødsprengte øyne.. Selv om han er OVER 18 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaaah, unnskyld, det er virkelig ikke meningen å verken skape bekymringer eller gi dere falske forhåpninger om baby eller noe som helst! :bond: Takk, Ciara, for at du årner opp!

Tidlig denne uka var det bare semi-travelt, og jeg led under KG-dagbokas versjon av i-landsproblem: Det er altfor mange som skriver altfor mye interessant, og da må jeg jo svare skikkelig, ikke sant, ikke bare løpe innom med to linjer hist og her... skal bare, skal bare.. :roll:

Og så, helt ut av det blå, ble det plutselig travelt. :overrasket:

Både på jobb og hjemme. I starten av august! Det er jo helt mot normalt, som Leif Juster ville sagt. Det skal ikke være travelt i august. Det skal være kjedelig! Men den gang ei. Takk og lov for at helgen er her, for nå er mor sliten. Og i de korte pausene som er, har jeg av en eller annen uforståelig grunn funnet ut at fem uker før termin er tidspunktet for å dra i gang et par skriveprosjekter jeg har utsatt en stund. Så her pusles og pirkes det innimellom jobbingen, Linkedin-profilen har fått seg en makeover, og kanskje, kanskje jeg kan høste frukter av det etterhvert. Vi får se.

Men sånn i helt korte trekk:

- Smule trives veldig godt i barnehagen og har allerede blitt glad i sin primærkontakt. Det eneste hun har å innvende er at pappa gjerne kunne vært der hele tiden- da ville barnehagetilværelsen vært perfekt! ;)

- Formen min er opp og ned som en jojo. Mandag og tirsdag var supre, onsdag kveld lå jeg på sofaen i bare undertøyet (et lekkert syn :lol:) og prøvde desperat å finne et punkt på kroppen som ikke var ubehagelig. Tror jeg kom fram til at det var relativt greit bak ørene og under fotsålene. Ellers kvalm, svimmel og varm, men still going strong. Eller kanskje det var going slow :fnise:

- Masse kynnere hver ettermiddag på vei til å hente HK-jenta. Hadde jeg vært optimistisk anlagt, ville jeg trodd at det kanskje, eh, betydde noe. Men kroppen lurer ikke meg. Det blir vel en måned med såkalt "modning", for så å oppdage at to døgn etter vannavgang, og etter et døgn med rier, er jeg fremdeles 1-2 centimeter og umoden som et eplekart. Hehe. Men jeg håper jo intenst at noe skjer siste uka i august, det hadde vært fantastisk! Hører du, Smitt? Innen 31. august?

- Til tross for relativt sjaber fysisk form er livet ellers veldig bra, altså. Søte barn, snill mann, høsten er på vei- men hva gjør vel det etter en så flott sommer? Life is good! :nigo:

Det eneste jeg savner er tid til å holde meg oppdatert og skravle. Jeg leser om sønnen til Smilo (hurra!) og herlige Allis som er tilbake, komplett med adskillelses-skrekk og det hele. Leser om hyggelige hverdagsanekdoter og ler meg skakk av morsomme kommentarer. Kort sagt: jeg vil tilbringe mer tid i dagbøkenes verden og gjøre ting ordentlig. Kanskje det blir litt fritid i helgen, og om ikke så er det nå bare ÅTTE små dager igjen. Og jada, jeg elsker både jobben og mannen og barna og i det hele tatt, men jeg skal glatt innrømme det: når jeg låser døra etter sistemann på vei ut, fredag 22. august, og jeg har en helt blank dag å gjøre ingenting på, da skal jeg... om ikke sprette champagnen, så i alle fall champagnebrusen. Og heise flagget.

Ønsker alle flotte damer en koselig/spennende/avslappende/deilig helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Åh takk hellige ånder for at Mafalda svarte oss.......................vi som har trykket refreshknappen ca 100 ganger - var nesten så jeg bad Ciara sende deg en sms - men så kom jeg på at Mafalda jo selvsagt sier ifra til Ciara om hun er i fødemodus. Så tenkte jeg at jeg skulle foreslå for KGkvinnene å ta en trilletur opp til Ullevål og spørre etter en kvinne som helst ikke vil snakke med noen og sannsynligvis har kjørt opp til føden selv mens hun leverte ballettjenta til dansing(det var jo så nærme, hvorfor ikke slå to fluer i en smekk), men de gir jo ikke ut sånn info :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen, Mafalda. Jeg la merke til at du glatt hoppet over all prat om sykemelding :ler: Håper du får en relativt rolig helg, og at du ikke er så utslitt den 22. at du ikke orker å åpne den champagnebrusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laber aktivitet fra denne siden også, etter ferien har det vært full rulle her..

Men tenk, nå er den lange sommeren med nedtelling av arbeidsdager nesten over og tid for å legge seg i vannrett stilling og knaske sjokolade mens du (og vi andre selvfølgelig hehe) venter på Smitts ankomst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å lese en oppdatering om Mafalda-livet. :)

Juhu for god start i barnehagen, snart skolestart og permisjon! Den champagnebrusen har du fortjent snupp!

Krysser fingre for at Smitt finner ut at august er en fin måned å bli født i :hjerte:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg skal skåle så høyt med champagnebrusen den dagen at du ser det! ;)

Godt å høre at du lever, om enn så vidt! Vi er veldig spent på om Lillebror stjeler showet, eller om det bare blir en veldig fortung mamma og en småstressa pappa som deltar på innkjøringsdagene fra og med mandag!

Tippeliste for dato! :nigo:

Og så er det fryktelig slemt, men fristende å tippe lengde fra første rie eller første vannavgang :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så er det fryktelig slemt, men fristende å tippe lengde fra første rie eller første vannavgang :sjenert:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola: :hoho:

Jo, det hadde vært noe! Alle som tipper under 24 timer skal få en konfekteske i bonus :jepp:

Jeg er jo egentlig innstilt på ørten start-stopp-runder og en eviglang latensfase (hvilket har sine fordeler, som AllisH er inne på. Kan jo både rekke å lufte hunden, ta ut danske kroner og få levert på dansing, ikke sant!). Og sannsynligheten er stor for at det er nettopp sånn det blir. Men, så er det jo det festlige med fødsler, at man vet aldri. Plutselig kommer Smitt flyvende som en propp ut av tannpastatuben, og vi blir stående og klø oss i hodet over hva som egentlig skjedde :ler:

Vi har i alle fall snakket en del med både Susain og Nani, og de er forberedt på å måtte steppe inn både hvis ting tar lang tid, og hvis det skjer noe plutselig. Type hente lillesøster på SFO og få lillebror av gårde til speideren og slikt, hvis det skulle være nødvendig. Kjekt med store storesøsken i sånne tilfeller!

Åh takk hellige ånder for at Mafalda svarte oss.......................vi som har trykket refreshknappen ca 100 ganger - var nesten så jeg bad Ciara sende deg en sms - men så kom jeg på at Mafalda jo selvsagt sier ifra til Ciara om hun er i fødemodus. Så tenkte jeg at jeg skulle foreslå for KGkvinnene å ta en trilletur opp til Ullevål og spørre etter en kvinne som helst ikke vil snakke med noen og sannsynligvis har kjørt opp til føden selv mens hun leverte ballettjenta til dansing(det var jo så nærme, hvorfor ikke slå to fluer i en smekk), men de gir jo ikke ut sånn info :jolie:

:fnise:

Jeg kan i alle fall love dyrt og hellig at jeg ikke bare blir borte hvis det skulle bli noe action!

Da får dere høre det, enten på den ene eller andre måten. Speideræresord!

Godt å høre fra deg igjen, Mafalda. Jeg la merke til at du glatt hoppet over all prat om sykemelding :ler: Håper du får en relativt rolig helg, og at du ikke er så utslitt den 22. at du ikke orker å åpne den champagnebrusen.

:klem:

Den champagnebrusen skal opp, om det så koster mine siste krefter :fnise:

Sykemelding, ja... Nei, det har jo liksom gått akkurat, og nå er det bare halvannen uke igjen. Min strenge fastlege skal ikke få vite om Smitt før han plutselig dukker opp i pasientregisteret hans, haha (og han er faktisk streng på den litt kjipe måten. Etter det skikkelige mageplasket jeg hadde sist gang ser jeg virkelig for meg at jeg hadde fått en bøtte kjeft og "Herregud da kvinne, lærer du aldri!?" hvis jeg troppet opp på kontoret og følte meg litt pjusk... :roll:)!

Laber aktivitet fra denne siden også, etter ferien har det vært full rulle her..

Men tenk, nå er den lange sommeren med nedtelling av arbeidsdager nesten over og tid for å legge seg i vannrett stilling og knaske sjokolade mens du (og vi andre selvfølgelig hehe) venter på Smitts ankomst :)

Kan se for meg full rulle, ja. Håper dere har hatt en fin sommer og at det går sånn noenlunde greit med deg, midt i all rulling... :kose:

Og du har helt rett! Perspektiv, perspektiv.

I juni kunne jeg jo ikke fatte og begripe hvordan jeg skulle o-ver-le-ve en lang sommer med jobb og nedtelling- og nå er jo snart den store dagen her. Vi er på riktig side av sommeren, og det har i grunnen ikke gått så verst. Hah! :tommelsmil:

Så koselig å lese en oppdatering om Mafalda-livet. :)
Juhu for god start i barnehagen, snart skolestart og permisjon! Den champagnebrusen har du fortjent snupp!
Krysser fingre for at Smitt finner ut at august er en fin måned å bli født i :hjerte:

Da er vi to som krysser! August er jo en flott måned i seg selv (jeg har også snart bursdag :fnise:), og selv om vi ikke har tenkt å gå rundt og stresse med neste års bekymringer hvis Smitt skulle følge tidsskjemaet, så hadde det vært deilig å legge barnehageplassbekymringen på hylla. Og jada, jeg hører KG-koret allerede: det er så uansvarlig å ikke planlegge bedre, og det er jo bare å prioritere! Alle kan ta ulønnet permisjon hvis de bare vil! Et huslån på størrelse med Mount Everest og rådyre unger som skal ha sitt er bare en utfordring dere burde tenkt på før... osv osv ;)

Men men, det går som det går. Hovedsaken er at Smitt kommer til verden og er frisk og rask- og klar for eventyr!

Nå får jeg rydde opp det fantastiske rotet Smule klarte å lage ute i stua (bokhyller er morsomme saker), og så kommer vel snart Gubben og de to små hjem fra Ullevål. Nani har også vært der med lagkompisene sine, og så er vi invitert bort på middag i kveld. Som alltid er det litt sånn "Åh, orker vi det da?"-følelse, men den tunge hval-kroppen min er jo like ubehagelig her hjemme, så vi får bare dra av gårde. Og så drar jeg i gang en tippeliste! Får ikke bestemt meg om jeg skal være optimist eller pessimist, så jeg legger inn begge deler :fnise: De historiske fakta tilsier at de tre første kom en uke etter termindato, nummer fire kom dagen etter termindato, og Smule kom tre dager før. Så da er det bare å dra fram krystallkula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste for Smitt:

Optimist-Mafalda: 31. august

Pessimist-Mafalda: 11.september (både for sent til barnehageplass, OG en forferdelig dato)

Termin (både UL og mens): 12. september

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...