Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oooh, den la jeg også merke til! Superfin farge!

Mafalda, vi har funnet kjole til deg.

Endret av Stjernesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg ikke vært på en stund, men jeg kom til å tenke på deg i forbindelse med at en kollega ble pappa for et par dager siden. Det var i utgangspunktet en også en deadline-baby (termin første uka i september), men ble født et par uker før tiden, frisk og rask og klar for eventyr! Såeeh...mirakler skjer, ellerno'...

Og derfor ble jeg plutselig optimist og tenker at Smitt nok er like opptatt av å få kabalen til å gå opp som sin mor, og sørger for å bli født før 1. Det er min høyst kvalifiserte spådom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig fin var den!

(Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det om en mamma/ammekjole. De fleste er jo så kjærringaktige og rare med merkelig passform... :eeeh: )

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Ordentlig fin var den!

(Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det om en mamma/ammekjole. De fleste er jo så kjærringaktige og rare med merkelig passform... :eeeh: )

I know, la forøvrig merke til den samme kjolen- og flere av dem kan man jo bruke etter amming og i motsetning til de støgge og dritdyre hettegenserne(jeg var 16 sist jeg bruke hettegenser asså eller andre tykke bomullsgensere) til 1 million på babyshop.

Mamalicious har faktisk litt OK tøy for gravide og ammende mennesker som ikke ser ut som er lagd for "kjerringer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know, la forøvrig merke til den samme kjolen- og flere av dem kan man jo bruke etter amming og i motsetning til de støgge og dritdyre hettegenserne(jeg var 16 sist jeg bruke hettegenser asså eller andre tykke bomullsgensere) til 1 million på babyshop.

Mamalicious har faktisk litt OK tøy for gravide og ammende mennesker som ikke ser ut som er lagd for "kjerringer".

Og jeg kjøpte meg en god, varm hettegenser på HM her om dagen, for første gang på 10 år. :)

Jeg kjøpte et par jeans fra Mamalicious når jeg gikk gravid med Knerten, men det var skivebom for min del. Selv om de var i 26", så var buksene alt for store over lår og rumpe, og er det en ting jeg virkelig hater, så er det skinny jeans som ikke sitter som de skal. Der har HM vært imponerende gode, for buksene der har jevnt over vært normale i størrelsen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen, tusen takk for kjoletips! :blomst:

KG er virkelig en reddende engel i nøden. Nå kan jeg dra på tur uten å se ut som et fugleskremsel (kanskje. Det betinger dog at jeg 1) klipper håret før Smitt kommer, og 2) setter meg selv på streng matfri "kaffe- og e-sigarett-diett" i tre uker etter at Smitt kommer. Moahaha!) Dere er gode!

Og derfor ble jeg plutselig optimist og tenker at Smitt nok er like opptatt av å få kabalen til å gå opp som sin mor, og sørger for å bli født før 1. Det er min høyst kvalifiserte spådom!

... og jeg satser på at du har rett! Takk for optimismen, den kommer godt med akkurat nå! :klem:

*Advarsel: sutre-innlegg*

Tror hormonene har begynt å røre på seg, altså, for humøret de siste dagene har vært ganske elendig. Da hjelper det jo på med en skikkelig kose-helg, som den vi er inne i nå. En ting er at den store mann- og barn-infiserte panikkryddingen på onsdag bare ga resultater som varte i et par timer, så nå er det tid for rundvask igjen. Susain er opptatt på orkesterkurs hele helgen, og Nani har treningskamp både i dag og i morgen (kampen i morgen er grei nok. Men i dag har de treningskamp i- hold fast- Fredrikstad. Er det ikke flott? Og for dere som måtte kose dere med lilleputtfotball fremdeles: jeg husker med glede de dagene der Nani og SnillVimsen måtte møte ti minutter før kampstart på den lokale grusbanen. Deretter spilte de 2x10 minutter, og høydepunktet var egentlig vaffelen de fikk etterpå. Det var tider, det! Nå varer kampen halvannen time, og så må de møte halvannen time før, og vafler er fulle av fett og raske karbohydrater.) Med tur-retur på tre timer for den forbaska kampen går hele dagen for Gubben, Nani og HK-jenta, så jeg er stuck med husvasken sammen med de enormt hjelpsomme menneskene Smule og SnillVimsen.

Og for å toppe en allerede elendig helg, så truer min mor med å komme innom i kveld på vei til venninne-vinklubben sin, og i morgen må vi dra trøtte unger opp til svigers som alltid hver søndag. Jeg bare... elsker dette.

(og ja, det er hormoner som snakker. Absolutt. Det gjelder å ta seg sammen. Ta seg sammen. Og ta seg enda litt mer sammen. Jeg er en person med særdeles begrenset talent, men akkurat dette med å ta meg sammen har jeg en viss trening i. Håper det varer dagen ut, så jeg slipper å eksplodere på noen... *krysse fingre*)

Tillegg: og ikke før har jeg trykket på "post"; før jeg eksploderer, eller i det minste snakker altfor strengt og surt, til HK-jenta. Hun er helt uforberedt på dette og reagerer med å pile forskremt inn på rommet med tårer i øynene. Ti mammapoeng av ti mulige til Mafalda :roll:)

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke brukt sitat- og klippfunksjonen ordentlig på pad, men svarer til det første avsnittet ditt.

Husker du var hos frissan like før Smule kom og, er dette en tradisjon? ;) husker du skrev noe ala .." Men jeg er iallefall fin på håret" selv om du hadde mange andre ting å henge fingrene i haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke brukt sitat- og klippfunksjonen ordentlig på pad, men svarer til det første avsnittet ditt.

Husker du var hos frissan like før Smule kom og, er dette en tradisjon? ;) husker du skrev noe ala .." Men jeg er iallefall fin på håret" selv om du hadde mange andre ting å henge fingrene i haha

:ler:

Ikke egentlig en tradisjon, men jeg er så sløv på å få gått til frisøren til vanlig.... og de første månedene med baby i hus blir det jo bare enda vanskeligere. Så jeg prøver å få unna et besøk før Smitt kommer også, så slipper jeg å stresse med det på en stund.

Og det er jo sant: er man fin på håret under fødselen, så har man en ting mindre å bekymre seg om :fnise:

Ha en god dag, Mus-Katt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg ønske jeg kunne banket på døra di, parkert deg, SnillVimsen og Smule i sofaen med en veldig lang film og så vasket det huset ditt! :klem:

Håper du slipper å være med til svigers i morgen?

Kaffe og E-sigarett-diett hørtes helt fryktelig og helt unødvendig ut. Fin, blir du! :ler:

Her sitter vi og venter på tidsoptimisten av en mann (skilt fra gubben din ved fødselen, sa du?). Han skal handle mat, og når han kommer hjem skal vi alle fire på nærmeste senter for at Eldstemann skal få kjøpt seg en legopakke han har spart til + spise boller på kafé. Det som uroer meg litt er at mannen begynte å styre i kjelleren og bære saker ut i bilen og deretter sa: "Jeg skal bare en liten tur innom Grønmo først og kaste litt, men det går veldig raskt, altså!" Prisverdig initiativ, altså, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilstå at jeg alltid flirer litt når man tenker på hårsveis (både her og der) under fødselen. Argumentet med at det er vanskelig å gå til frisør ETTER fødsel skjønner jeg selvsagt, men der og da kunne jeg sett ut som Egil Hegerberg uten at det var så farlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Må tilstå at jeg alltid flirer litt når man tenker på hårsveis (både her og der) under fødselen. Argumentet med at det er vanskelig å gå til frisør ETTER fødsel skjønner jeg selvsagt, men der og da kunne jeg sett ut som Egil Hegerberg uten at det var så farlig :ler:

Lurer på om jeg faktisk så ut som Egil Hegerberg... :fnise:

Endret av Nesevisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ut som Egil Hegerberg etter fødselen jeg :fnise: Hadde en floke i bakhodet som det tok flere dager å gre ut!

Husvask med to små på slep? Tja... Smule har jo blitt så flink til å rydde inn i oppvaskmaskinen, hun kan sikkert rydde masse annet også. Og SnillVimsen kan støvsuge, for han liker sikkert ting som lager lyd. Og du kan bare sveipe over gulvene med moppen til slutt, og fiks ferdig! :nigo:

Eller... Du kan be mammaen din om hun kan vaske huset for deg i dag, du er tross alt høygravid og skal slappe av og bli vartet opp som en dronning! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nesevisa

Finnes det ikke sånne mikrofiberbodyer som man kan ta på små fantomer? Lurer på om niesen min fikk det til ettårsdagen. Så krabber de bare rundt, da vet du, under sofaen og greier... er liksom ideen. Jeg tror ikke det fungerte sånn kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Finnes det ikke sånne mikrofiberbodyer som man kan ta på små fantomer? Lurer på om niesen min fikk det til ettårsdagen. Så krabber de bare rundt, da vet du, under sofaen og greier... er liksom ideen. Jeg tror ikke det fungerte sånn kjempebra.

:overrasket::ler: En levende variant av de selvgående runde støvsugerne? (Hvilket egentlig Mafalda burde få seg, men da legger vel bare smule seg oppå den) ;)

Mikrofiberonepiece hadde jo vært genial trening da, han derre NRK treningsguruen som alltid er så jævlig blid(vi pleier imitere ham hver gang vi går opp trapper med bæreposer fra butikken) har jo vist kjernetrening på gulvet med tørre kluter, og da får man liksom vasket samtidig og så er det sååååååååååååååååååå gøy for ungene å være med på :roll: Japp, for det gidder de sikkert gang nr.3.

Skal vi ha ny kronerulling for å leie inn Jon Almaas uten klær som kan ta seg av husvasken mens Mafalda ligger strak på sofaen? :nigo:

Endret av AllisHagtorn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket::ler: En levende variant av de selvgående runde støvsugerne? (Hvilket egentlig Mafalda burde få seg, men da legger vel bare smule seg oppå den) ;)

Mikrofiberonepiece hadde jo vært genial trening da, han derre NRK treningsguruen som alltid er så jævlig blid(vi pleier imitere ham hver gang vi går opp trapper med bæreposer fra butikken) har jo vist kjernetrening på gulvet med tørre kluter, og da får man liksom vasket samtidig og så er det sååååååååååååååååååå gøy for ungene å være med på :roll: Japp, for det gidder de sikkert gang nr.3.

Skal vi ha ny kronerulling for å leie inn Jon Almaas uten klær som kan ta seg av husvasken mens Mafalda ligger strak på sofaen? :nigo:

Jaaaaa!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AllisHagtorn

Jaaaaa!!! :nigo:

Du kommer på surprisevisitt da regner jeg med? "Jeg skal bare sitte her og sjekke at han gjør det riktig....åh, jeg mista en hybelkanin på gulvet, du må bøye deg ned litt for å hente den"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer på surprisevisitt da regner jeg med? "Jeg skal bare sitte her og sjekke at han gjør det riktig....åh, jeg mista en hybelkanin på gulvet, du må bøye deg ned litt for å hente den"

LOL!

Mista en hybelkanin faktisk... Hadde gått å samla de opp på forhånd, dratt litt ekstra i pelsen til Dyret osv for å få noen tjafser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjerne også kommet på surprisevisitt da! Det hadde sikkert vært hyggelig å se en vaskende Almaas i nettoen, men hovedattraksjonen måtte jo vært Mafalda. Hvor dyp rød hadde ansiktsfargen hennes vært der hun lå på sofaen, liksom? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...