Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå fikk jeg i det minste en god idé om å gi venninnen til mamma en =Oslo-bok i julegave. Da gjør man en god gjerning, i tillegg til at hun nok vil sette pris på det, så takk for det tipset! :)

Kjempegodt tips - det skal jeg huske på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, er det noe på gang - utrolig spennende. Å være lenge borte fra dagboka fører til "ville" spekulasjoner nå altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, alle søte damer! :klem:

Oppdatering hver time kan bli litt vanskelig, som sagt er det en ordentlig kaosdag og jeg har aldri blitt helt fortrolig med å skrive innlegg på mobilen (veldig kort og kjapt går jo, men jeg synes det er noe ordentlig træl i forhold til et skikkelig tastatur :lol:)

Men en ting kan jeg love: når det blir skikkelig action, så sier jeg i fra. Om så fra mobilen. Kors på halsen og sprideræresord!

Status akkurat nå er egentlig ganske uforandret. Det ER definitivt små rier, men det er leeenge mellom hver og helt uregelmessig, så hvis det er noe på gang er det i så fall helt i startgropa. Hadde to saftige sammentrekninger hos reguleringstannlegen, da :ler: Men heldigvis ikke noe vann som sprutet (det hadde gjort seg), og det mest spennende som skjedde var at eldstesønnen nå har munnen full av metall. Jaja.

Akkurat nå er jeg mest i stuss om jeg skal si noe til min stemor eller ikke. Hvis det er som jeg tror, så skjer det jo noe her i løpet av de neste timene- men av bitter erfaring vet jeg jo at det like gjerne kan dabbe av. Og da blir det dumt at hun skal gå på nåler og vente på beskjed om å rykke ut... nei, jeg ser det an noen timer til. Det får holde at jeg er en ordentlig attention seeker her inne på KG :flau:

Men jo, ja... jeg har et håp om å få treffe lille Smitt i løpet av de aller nærmeste dagene (passe på å ikke bli altfor optimistisk her ;) ). Og dere får beskjed. Men aller først: hente HK-jenta, og så hjem igjen og ta seg en dusj :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at noe skjer, håper det gradvis tar seg opp og at det blir en rask og smertefri fødsel. Heia heia! Og kanskje ikke dumt å gi et lite varsel til barnevakta, type ikke stress nå altså, men kanskje det skjer noe her...

Forresten artig å lese julegavediskusjonen, tror jeg er en av de få som synes julegaver bare er kos. Og jeg er vel også en av svært få foreldre som bekymrer meg for at det blir for få pakker til vesla... Liten familie betyr type 7-9 pakker hvor flere gjerne er penger, sportsutstyr, fornuftige klær ol og av og til blir det færre da de gjerne går sammen om en ordentlig gave... Dermed må mor finne en eller to lekegaver som slår ann for det er litt kjipt for en femåring å ikke få leker til jul... Ifjor feiret vi med tantebarna som har litt større familie på andre siden pluss at tantungen er i alderen hvor hun bytter gaver med ca fjorten venninner og jeg merket at vesla nok hadde lyst på flere gaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også julegaver bare er kos, men det hjelper nok at jeg har en familie som alltid har hatt et nokså nøkternt forhold til gaver, og at jeg ikke har så mange jeg gir til. Dessuten har jeg jo som barnløs for det første ikke det store rushet av avslutninger i desember (at det fort blir 8-10 julekonserter og annen kulturmoro er jo helt selvvalgt) og for det andre ingenting jeg MÅ gjøre til jul hvis jeg ikke vil, så jeg har tid til å kose meg med å finne gaver. Ønsker meg - og gir - mye forbruksvarer, opplevelser og veldedige gaver også, kjekt for alle parter. Første gang jeg ga mormor en gave fra Kirkens Nødhjelp i form av noen trær i Kenya ble hun så strålende fornøyd - "hadde jeg visst at dette fantes skulle jeg ønsket meg det for lenge siden!" - men jeg har også skjønt i KG-tråder at ikke alle ser det på samme måten...

Kom igjen, Smitt - onsdagsbarn er bra å være! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så liten du var! Og dette var jo for en stund siden, så det var kanskje altfor tidlig og ganske dramatisk?

Altfor tidlig, ja - vet ikke helt hvor mye, men vil tippe 6-8 uker. Så jeg var kuvøsebaby (og så virkelig ikke ut, jeg hadde et sånt smalt ansikt som enkelte premature har, og skremmende tynne armer og bein). Men har ikke hatt noen helseplager av betydning senere i livet, og hang heller aldri etter utviklingsmessig. Så det gikk helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er noe er action på gang! Håper smitt er snill med mammaen sin, og gjør det enkelt for henne.

Jeg elsker jula. Koser meg med å pynte, kjøpe gaver, pakke inn gaver, bake julekaker osv. Og så pleier vi å samle søskenbarna mine og tanter for å bake kling. Tradisjoner er koselig.

Men jeg får litt hakeslipp når jeg kommer over tråder på forumet her ala "Hvor mye bruker du på julegaver". For noen summer!

Kjøpte et par julegaver her om dagen, var opphørssalg i en lekebutikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Haha, ja dette kan bli en spennende kveld/natt. Ciara, er du satt opp som sladris igjen?

Jeg vet ikke hvilken plan Mafalda har - men jeg sladrer selvsagt gjerne hvis hun vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...