Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Ah, nemlig. Våren er en herlig tid, men ikke uten sine utfordringer!

Jeg er så heldig at jeg i stor grad har vokst fra allergiene mine (kryss i taket!), men eldstesønnen her i huset har overtatt min dose av pollenplager, og har til og med en slags sesong-astma i forbindelse med det. Litt upraktisk siden han er den av ungene som trener mest og er avhengig av å være i form til både treninger og kamper. Som den bekymrede og seriøse typen han er, er han smått skrekkslagen over at astmamedisiner befinner seg på dopinglista, men som Gubben sier: det er jo faktisk bare prestasjonsfremmende når man IKKE har astma. Og Nani godtar den forklaringen, om enn ganske motstrebende ;)

Jeg er ikke helt sikker på om alle er enige i at det er prestasjonsfremmende da heller... :fnise: Jeg har hatt astma mesteparten av livet, og selv om jeg har sluppet unna sånne forstøverapparater (heter det det?? :klo: ) så har jeg hatt min del av inhalatorer i årenes løp. Og i begynnelsen hadde mamma funnet ut at hun skulle prøve en av dem, for å finne ut hva barnet hennes pustet i seg :rolleyes: Så hun gikk til med liv og lyst, med skjelvinger og svimmelhet som resultat :skratte: Men det er godt Nani godtar forklaringen, det er jo tross alt mye verre å trosse lungene og presse på, da blir han bare syk istedenfor...

Og forresten, jeg skjønner godt at det er frustrerende å ligge våken når resten av huset sover... :bond: Håper du ikke er helt i zombiemodus etter natta! :kaffekopp::sjokolade:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hah! Jeg visste det!

Og det er nettopp den taktikken jeg ser for meg at vi kommer til å bruke i årene framover. Tenkte på det senest på nyttårsaften, at dette kanskje ble siste gangen vi skålte i cava (eller, det gjorde vi jo ikke, vi var for trøtte :roll:) på selveste dagen, heretter må vi feire en annen dag og sette av nyttårsaften til taxiservice.

Sette av nyttårsaften, og sikkert en haug andre dager også... Men, sånn er det. Både i forhold til sikkerhet, og i forhold til nettopp det at det legger en demper på alkoholkonsumet at mor og far kommer og henter, kommer vi til å kjøre en streng linje på kjøring og henting på fest. Ikke snakk om at mine barn får gjøre det slik vi gjorde da jeg gikk på videregående: vase rundt i byen i diverse tilstander og enten måtte ta beina fatt eller stå i taxikø i Oslo sentrum for å komme oss hjem. No chance, og selv om det sikkert kan være irriterende for husets ungdom, får de bare finne seg i det. Mulig de kommer til å takke oss en dag, selv om det blir lenge til (må alltid flire av slike tråder på B&F som omhandler innetider, festing, soving i helgene og regler generelt: de som nettopp har vært ungdom, står hardnakket på at ingen har regler for noe som helst, en 16-åring har da rett til å gjøre hva han/hun vil, hva er gærent med å være ut til tre om natta og sove til fem om ettermiddagen liksom, er du helt nazi??!- mens de som er i ferd med å få tenåringer selv, er betraktelig mer moderate :ler:)

Er det nå jeg skal fortelle om hvordan det endte med min eldre bror? Han hadde jo eldre kamerater som skulle kjøre hjem fra fest, men mamma var fast bestemt på å vente oppe på ham ...

Hun hadde sovnet på sofaen før han kom hjem, brodern la et teppe over henne og gikk å la seg. Det var første og siste gang mamma satt oppe å ventet :fnise:

Ellers må jeg si, nok en gang, at jeg ikke har noen som helst anelse om hvordan dere får dagene til å gå opp. Jeg sliter med å balansere hverdagen, med studier, skole og et (ikke-eksisterende) sosialt liv, og det er helt uten barn i tillegg. Jeg må ta tak i det, bare det blir litt mindre å gjøre på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at du er gravid (og hormonell, og muligens kjeks også) når selv parodibildet fremstår forferdelig søtt og nusselig... :fnise:

Jammen, det er jo nettopp det parodibildet var! Det var jo søtt og nusselig og nesten til å spise opp... :sjenert:

OK, jeg innrømmer det... Jeg er både gravid, hormonell og kjeks for tiden! :ler:

Hvordan blir det med workshopen? Skjønner at det er fristende, men du må jo nesten se at formen også. Litt kjedelig både for deg og de andre deltakerne hvis du flater ut midt under seansen og besvimer/snorker høylydt/noe annet "morsomt"...

Workshopen måtte vike for formen, og jeg tror det var like greit. :P

Samboeren er på kurs denne uka, og ettersom han ikke er hjemme før lenge etter at Knerten har lagt seg og drar før Knerten skal i barnehagen, så er jeg i praksis alenemor de timene Knerten er hjemme fra barnehagen. Det er slitsomt nok for tiden å ha en turbo i hus som skal underholdes og passes på, om jeg ikke skulle svidd av krefter på kurs selv også.

Ah, nemlig. Våren er en herlig tid, men ikke uten sine utfordringer!

Jeg er så heldig at jeg i stor grad har vokst fra allergiene mine (kryss i taket!), men eldstesønnen her i huset har overtatt min dose av pollenplager, og har til og med en slags sesong-astma i forbindelse med det. Litt upraktisk siden han er den av ungene som trener mest og er avhengig av å være i form til både treninger og kamper. Som den bekymrede og seriøse typen han er, er han smått skrekkslagen over at astmamedisiner befinner seg på dopinglista, men som Gubben sier: det er jo faktisk bare prestasjonsfremmende når man IKKE har astma. Og Nani godtar den forklaringen, om enn ganske motstrebende ;)

Men selv om det skal bli aldri så bra å klippe seg (fredag er den store dagen!), så er det litt småtrist også. Når nøyaktig skjedde dette, at et frisørbesøk skulle bli ukas- eller månedens, for den del!- høydepunkt? Hva skjedde med å gå ut med venninner, eller kolleger, ta en tur på kino med Gubben? Når tok logistikk og stress knekken på alt som heter sosialt liv og egentid?

Jeg kjenner igjen det med pollenallergi og allergi-utløst astma, gitt, og jeg krysser fingrene for at jeg går klar av dette nå som jeg er gravid. Med Knerten så slapp jeg unna de verste allergiplagene, og jeg kan jo håpe på at jeg gjør det denne gangen også. :)

De fleste langrennsløpere klarer vel å pådra seg en eller annen form for kuldeastma som gjør at de trenger astmamedisin for å fungere i sporet, så det finnes vel typer som ikke står på dopinglista. Eller, som i det minste kan søkes dispensasjon for ved dokumentert behov. Hvis jeg ikke husker helt feil så kalte f.eks Justina Kowalczyk Marit Bjørgen for en juksemaker fordi hun bruker astmamedisiner, og mente at dette var for doping å regne. Flere leger gikk derimot ut og tilbakeviste dette, for har man ikke astma, så har man heller ikke effekt av medisinene. Tvert imot så kan bruk uten behov føre til det moren til Neferet opplevde. Da er det ikke mye prestasjonsfremmende, men heller prestasjonshemmende. :fnise:

Det er vel ikke så ille at et frisørbesøk ender opp med å bli månedens høydepunkt? Det høres ut som meg, det... :plystre:

Jeg kan bare snakke for meg selv, men i forrige svangerskap endte lege- og sykehusbesøkene opp med å bli ukas høydepunkt ettersom jeg kom meg ut av huset. Til sammenligning så er ikke det å se frem til et frisørbesøk så ille. :ler:

Jeg er ikke helt sikker på om alle er enige i at det er prestasjonsfremmende da heller... :fnise: Jeg har hatt astma mesteparten av livet, og selv om jeg har sluppet unna sånne forstøverapparater (heter det det?? :klo: ) så har jeg hatt min del av inhalatorer i årenes løp. Og i begynnelsen hadde mamma funnet ut at hun skulle prøve en av dem, for å finne ut hva barnet hennes pustet i seg :rolleyes:Så hun gikk til med liv og lyst, med skjelvinger og svimmelhet som resultat :skratte: Men det er godt Nani godtar forklaringen, det er jo tross alt mye verre å trosse lungene og presse på, da blir han bare syk istedenfor...

Huff! Og det var med barnedose? Jeg regner ikke med at hun testet ut medisinene flere ganger, for å si det sånn...:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke::klem:

Det er så mange herlige folk her inne, altså! Klage litt midt på natta, og så masse hilsener og sympati og historier som får en til å trekke på smilebåndet :) Ubetalelig!

Skal svare litt senere (nå glipper frøkna litt med øynene, så vi får se om vi får oss en halvtime på øret!), men må bare poste en sang i hormonell-kjeks-lettrørt-gravidkategorien.

Det er Susains favorittsang for tiden, og hun nærmest tvang meg til å se den. Som oftest er de sangene husets tenåringer liker, til å grine av, ikke til å få tårer i øynene av (stor forskjell her!), men her måtte mor fram med lommetørkleet og hulke litt... :sjenert: Den er på fransk, men har flere engelske lyrics-versjoner på youtube for oss som bare har støvete skolefransk godt gjemt bak i lillehjernen et sted. Dessuten er videoen rimelig selvforklarende, og treffer en småhormonell kjeksdame hardt i hjertet. Bare tanken på alle de ungene der ute som lever med dysfunksjonelle, psykisk syke eller fraværende foreldre som ikke klarer å se barnas behov, mens de ser glade barn og foreldre på alle kanter rundt seg- det er jo virkelig til å grine av.

http://www.youtube.com/watch?v=oiKj0Z_Xnjc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skulle jeg inn å "klage" litt, eller, spørre hvordan du får tid til å vaske hus og klær, og sist men ikke minst, stryker du klærne og, og så får jeg helt nytt perspektiv av det du skriver der.

Jeg har vel egentlig ikke noe å komme med, uten at jeg tror at etter man er blitt mor selv så ser en dette også fra en helt annen vinkel enn før, naturlig nok. Det går jo rett på det vi selv gjør nå dag ut og dag inn og som er blitt en selvfølgelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for det, La Traviata! :)

Det tegner til å bli en rolig helg. Kanskje litt for rolig (oh, the irony! Her sukker og stønner jeg støtt og stadig over den stappfulle timeplanen vår, og når vi endelig har en rolig helg- fordi det er vinterferiehelgen og alle aktiviteter bortsett fra fotballen har fri- så blir det også feil. Hva i alle dager skal vi finne på nå, liksom? :ler:)

I går morges sendte vi Susain og HK-jenta med bussen til mormor, og SnillVimsen dro også dit etter avslutningen på fotballskolen. Nå er hele hurven pluss noen andre familiemedlemmer på hytta, og koser seg sikkert masse med snø og kortspill.

Så vi har bare Smule og Nani hjemme, sistnevnte skal spille kamp i morgen så han kunne ikke bli med på hytta. Uvant stille i huset :fnise: Men nettopp siden vi bare var tre personer + baby hjemme i går, bestemte vi oss for å slå litt på stortromma og ha sushi til middag. For all del, vi skeier litt ut når alle er hjemme også, men når vi er så mange som spiser mye blir selv et McDonaldsbesøk ganske kostbart, for ikke å snakke om sushi til seks personer. Så Gubben kokkelerte med ris og salmalaks her hjemme, og så toppet vi det med masse deilige makier fra den gode takeawaysjappa vi har i nærheten. Deilig, og vi ble stappmette alle tre. Smule satt i stolen sin og langet innpå ris og laks og avocado og nori, hun så ikke ut etterpå, men var veldig fornøyd! :ler:

Jeg var også fornøyd med å kunne stappe innpå med sushi, faktisk så fornøyd at jeg lot Gubben sprette MIN Fumee blanche som har stått i kjøleskapet siden nyttår. Så han fikk kose seg med min hvitvin, og jeg fikk kose meg med... Farris. Det er jo nesten det samme. Liksom. *overtaler seg selv* Med opptak av Fjellbacka-mordene og godteri etterpå ble det en ganske fin- og til meg å være: lang (la oss ikke før halv elleve!), kveld!

Så må vi bare finne på noe å gjøre i dag :ler:

Nani skal til en kompis og game, så det blir opp til Gubben og meg å finne på noe. Enten kan vi være dørgende fornuftige, og bruke dagen på å rydde i huset, eller så får vi finne på... ettellerannet. Sånne ting som folk gjør når ikke hver eneste lørdag og søndag er booket opp av aktiviteter. Hva kan det være, mon tro? :vetikke:

Ja, nå skulle jeg inn å "klage" litt, eller, spørre hvordan du får tid til å vaske hus og klær, og sist men ikke minst, stryker du klærne og, og så får jeg helt nytt perspektiv av det du skriver der.

Jeg har vel egentlig ikke noe å komme med, uten at jeg tror at etter man er blitt mor selv så ser en dette også fra en helt annen vinkel enn før, naturlig nok. Det går jo rett på det vi selv gjør nå dag ut og dag inn og som er blitt en selvfølgelse.

Ikke sant... Man blir nok mer sår på det når man har barn selv- det går så veldig rett i hjertet. Og den videoen er bare så forferdelig trist! Spesielt når du vet at det faktisk er barn (antagelig altfor mange barn) som har det sånn.

Du skal ikke havne borti så veldig mange tillitsposisjoner i forhold til barn, før du møter familier eller unger som får deg til å stusse. Eller bent fram bekymre deg. Ikke minst i min tid som lagleder i barnefotballen så jeg mye rart. En liten gutt som hadde en dritings stefar som sitt eneste faste holdepunkt i tilværelsen. Den somaliske gutten med aggresjonsproblemer som vaset rundt alene i timevis før og etter trening. Jeg så vel faren hans to-tre ganger totalt, alltid drassende på minst fire småsøsken, og hvis gutten ikke hørte etter fikk han en lusing så det sang. Eller to veldig oppegående og greie foreldre, låst i et psycho skilsmisseoppgjør med ungene som gisler. Nå som ungene har blitt større, har slike ting blitt mindre synlige, en jeg tror ikke det er fordi det er mindre vanlig- snarere tvert imot. Men unger er lojale, og store unger er flinkere til å skjule hvordan det står til hjemme. Huff, jeg lurer på hvordan det er å være lærer. Da ser du vel virkelig mye rart...

Men sånn i forhold til husarbeid ("og nå, over til noe helt annet"?) :ler:

Joda, det går rundt, selv om Smule gjør sitt til å forsinke alle prosesser. Det er sjelden aldri strøkent her, men det er ikke ille heller. Jeg tar unna det jeg får til, og så må mann og barn gjøre sitt. Når de har tid da, og det blir jo bare sjeldnere og sjeldnere...

Stryking er dog et kapittel for seg. Da de eldste var små, strøk jeg alltid sengetøyet. Det har jeg sluttet med. Og bortsett fra noen finskjorter til guttene, har vi nesten ikke tøy som må strykes heller. Det vil si, Gubben går jo som regel i skjorter, men de stryker han heldigvis selv! ;)

Det er vel ikke så ille at et frisørbesøk ender opp med å bli månedens høydepunkt? Det høres ut som meg, det... :plystre:

Jeg kan bare snakke for meg selv, men i forrige svangerskap endte lege- og sykehusbesøkene opp med å bli ukas høydepunkt ettersom jeg kom meg ut av huset. Til sammenligning så er ikke det å se frem til et frisørbesøk så ille. :ler:

Sant nok! :ler:

Og FY så deilig det var å få av 10 slitte centimeter nederst på håret!

Følte meg som den lekre dama igjen, i hvert fall i et par timer :fnise:

Håper likevel ikke at du kommer til det stadiet der legebesøk er ukas høydepunkt denne gangen! Nå ser det jo ut til at ting går bedre, så jeg krysser fingrene for at du "seiler" (i gåseøyne, ja) gjennom de siste ukene, helt fri for pollenplager også (og Neferet: nå følte jeg meg som en skikkelig dårlig mamma som aldri har prøvd astmamedisinene til Nani. Burde jeg det, sånn for å sjekke hva han har i seg? Hmm, basert på din mors opplevelser er det kanskje lurest å stå over, men likevel...)

Er det nå jeg skal fortelle om hvordan det endte med min eldre bror? Han hadde jo eldre kamerater som skulle kjøre hjem fra fest, men mamma var fast bestemt på å vente oppe på ham ...

Hun hadde sovnet på sofaen før han kom hjem, brodern la et teppe over henne og gikk å la seg. Det var første og siste gang mamma satt oppe å ventet :fnise:

Hehe, den var jo søt da!

Og noe lignende kan lett skje her i huset, jeg ser den. Men igjen: den preventive effekten av å vite at noen venter på deg, kan vel lett føre til nettopp at partyløven er såpass oppegående at han/hun legger et teppe over den snorkende forelderen, og det er ikke dårlig bare det!

Håper forresten det blir litt mindre jobb på deg fremover, og litt mer tid til andre ting. Men det er kanskje lettere å ønske det enn å få det til i praksis....

Det er bare å sende melding hvis du finner ut at du skulle orke lunsj! :)

Vet du, det skal jeg gjøre! Det hadde vært veldig koselig.

Jeg har jo også noen dvd'er som fremdeles ligger her og venter :fnise:

Og ja.... da har Nani kommet tuslende opp, og Smule våknet etter attpåluren hun hadde i stad. Med andre ord er det på tide å dra fra gardinene og starte dagen på ordentlig. Ha en strålende lørdag alle sammen, selv om det her går lite i solstråler men desto mer i regn og slaps...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, har du kommet til uke 11 allerede? :sjokkert: Tida flyr altså!

Synes dere skal være ufornuftige i dag og la hus være hus og heller gå ut og finne på noe sammen. Når jeg tenker meg om er vel ikke det ufornuftig i det hele tatt, dere står jo på så mye ellers. Sushi hørtes utrolig godt ut, skal ut og spise det på tirsdag selv :) Og kan tenke meg at Smule var fornøyd med dagens middag ja (ser også for meg åssen det så ut rundt henne etterpå. Dyret var kanskje fornøyd med det? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte... Tenåring som står opp før ti? Hva er de ungene dine laget av? :ler:

Høres herlig ut med sushilagende mann og litt rolig helg! Selv om dere sikkert finner noe å fordrive tiden med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde følge med skriveriet her inne, men det er pokker meg ikke alltid så lett :P

Høres ut som at dere har en velfortjent rolig og fin helg :) Må jo nyte "stillheten" :)

Og uke 11 allerede ja, skal si ukene FLYR :sjokkert:

Har ikke hatt tid til å lese alt her inne :sjenert: Jeg har jo tross alt ÉN unge å ta meg av :hoho: Men har nyheten om Smitt blitt spred til omverden?

Håper dere får en digg søndag :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kjeks...må bare innrømme det, tårene trillet da jeg leste om et tvillingpar som døde samtidig i dagbladet i dag. Så forferdelig grusomt :grine:

Endret av Susa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt kjeks...må bare innrømme det, tårene trillet da jeg leste om et tvillingpar som døde samtidig i dagbladet i dag. Så forferdelig grusomt :grine:

Jeg leste også den artikkelen, og snufset og tørket tårer om hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekses United... :klem:

Ja ja ja.

Medlemsrapportering i natten, slik at orkesteret vårt skal få sine kroner i offentlig støtte i år også.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe (dessuten kan jeg skylde meg sjøl, når jeg vingler i seng klokka åtte om kvelden. Det jo bare ende galt :fnise:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg gikk glipp av den artikkelen, Susa og Smilo... Men det var kanskje like greit? Det hørtes forferdelig ut :tristbla:

Herregud, har du kommet til uke 11 allerede? :sjokkert: Tida flyr altså!

Og kan tenke meg at Smule var fornøyd med dagens middag ja (ser også for meg åssen det så ut rundt henne etterpå. Dyret var kanskje fornøyd med det? :fnise: )

Ja, 11 uker!?

For all del, det gjenstår jo 29 :fnise: Men jeg er fornøyd med at tiden hittil ikke har gått så innmari langsomt, i alle fall! Håper den trenden fortsetter, ikke minst i de lange, seige ukene midt på- når du har gått gravid lenge og det allikevel føles som en eeevighet igjen ;)

Og hvordan kunne du gjette at Dyret gikk i ring rundt stolen til Smule? :ler:

Det var one happy dog, altså. En litt mindre happy mamma, som måtte plukke ris fra nakkehårene, neseborene og hake-valkene til Smule, og bare skrelle av henne klærne og stappe dem rett i vaskemaskinen. Tror jammen hun hadde fått ris nedi bleia også!

Men greit med ei jente med matvett, i alle fall! Dagen etter gumlet hun i seg Gubbens tofu-spesialitet, og i går gikk stekt torsk med sennepssaus ned på høykant. Vi ligger foreløpig godt an til å unngå "unge som bare vil ha pasta med ketsjup", men for all del: slike ting kan fort endre seg, så jeg skal ikke være for skråsikker...

Atte... Tenåring som står opp før ti? Hva er de ungene dine laget av? :ler:

Høres herlig ut med sushilagende mann og litt rolig helg! Selv om dere sikkert finner noe å fordrive tiden med :fnise:

Tja, si det. Synes det er rart selv, jeg. Susain kan dra det til bortimot ni, og en sjelden gang til halv ti, men lenger enn det sover hun ikke. Og Nani er som regel oppe i sju-åttetida i helgene. Mulig disse fjortisene mine er litt feilvare, rett og slett :klo:

Og tror du ikke fridagen ble brukt til å dra en god gammel slager, da: vi gikk rundt Østensjøvannet og matet fuglene. Jadda! Da de eldste var små, før helgene bare ble en endeløs rekke av aktiviteter, gikk vi veldig ofte rundt vannet, noen ganger med kakao og boller, alltid med smuler til fuglene. Ble rent nostalgisk av å gå der med Smule, Gubben og også med Nani som ikke skulle game likevel. Deilig å få rørt seg litt i alle fall, selv om jeg kjente det godt i understellet da vi kom hjem! :fnise:

Har ikke hatt tid til å lese alt her inne :sjenert: Jeg har jo tross alt ÉN unge å ta meg av :hoho: Men har nyheten om Smitt blitt spred til omverden?

Håper dere får en digg søndag :jepp:

Ikke så rart at du ikke henger med, Kakaoen, jeg gjør det knapt selv! ;)

Nå har snart alle fått høre om Smitt, men det gjenstår noen få. Blant annet de eldre barna her i huset som lurer fælt på hvorfor mamma har fått sovesyken (min kronisk nysgjerrige eldstesønn får minus i boka her, altså, det er skuffende at han ikke har skjønt noe allerede). Så nå gjenstår det bare å finne det rette øyeblikket for å nevne at jo forresten, det kommer en til i september. Sånn lettere henslengt.

Digg søndag fikk vi, og i det hele tatt en digg, rolig helg.

Stille før stormen, selvsagt. Murphys lov slår til igjen, nå er det hundre ting som skjer på en gang, det er kretssamling i grålysningen både lørdag og søndag (med foreldremøte) som kræsjer med Smules ballett, og speideren skal også ha foreldremøte, klokka åtte om kvelden- alt sammen den uka der Gubben er i Singapore. Det er så himla typisk :roll:

Driver også med sommerens Excel-ark, og fotballen til Nani ødelegger pokker meg alt som er. Han skulle vært med på fløyteorkesterets tur til Wien i juni, og har fått plass på Hudøy i juli/august, og på begge tidspunkter er det planlagt Veldig Viktige Cuper Som Alle Seriøse Spillere Må Være Med På. Altså, jeg er veldig for fotball og ofrer alt av ettermiddager og helger og kjærestemiddager og hytteferier og sexliv for å kjøre, hente, heie og styre, men jeg synes det er litt dritt at en gutt som tross alt ikke er innmari stor må bruke absolutt hele ferien på fotball og ikke får tid til noe som helst annet. Det er noe med å ikke ofre alle andre interesser... tenk om korsbåndet ryker og guttungen sitter der uten noe annet? Usj. Må litt i tenkeboksen. Hudøy er jo selve sommeren for skikkelige byunger, og den turen til Wien tror jeg blir helt fantastisk. En av dem må vi jo kunne prioritere, eller?

Men first things first!

Det er dobbelt karneval på fredag. SnillVimsen kan sikkert være indianer med Nanis gamle (rådyre) kostyme, og HK-jenta trenger bare en ny rutete skjorte, så er hun cowboy! Synes det er så kult, og det sier kanskje litt om hvor innmari femi og rosa den jenta er til vanlig. Jeg er rett og slett i hundre over at hun ikke vil være prinsesse, for en gangs skyld. Det er håp! :ler:

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: de tre fjellfarerne Susain, SnillVimsen og HK-jenta kom hjem i går kveld, de hadde tatt toget til Oslo uten problemer, men var likevel i sjokktilstand da Gubben plukket dem opp med bilen.

"Pappa pappa pappa, mamma mamma mamma, vet dere hva vi så eller? VET dere hva vi så eller? Hæh? Vi så en mann som sparket til koppen til en tiggerdame, helt med vilje! Sånn at kronestykkene rullet overalt, og så bare gikk han videre! Fy søren altså, så dårlig gjort! Hvorfor gjorde han det?"

-----> lang og interessant diskusjon om fattigdom, menneskesyn, sosialt ansvar og teorien om at i byen er vi alle trær. Krydret med sinna tenåringsperspektiv, undrende seksåringsperspektiv, og SnillVimsens Supermannteorier om hvordan man kjapt og enkelt kan fikse alt som er galt i verden.

Aldri en kjedelig dag, altså!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet
-----> lang og interessant diskusjon om fattigdom, menneskesyn, sosialt ansvar og teorien om at i byen er vi alle trær. Krydret med sinna tenåringsperspektiv, undrende seksåringsperspektiv, og SnillVimsens Supermannteorier om hvordan man kjapt og enkelt kan fikse alt som er galt i verden.

Aldri en kjedelig dag, altså!

Det der hørtes ut som en diskusjon jeg gjerne skulle overhørt! :ler: Jeg har jo alltid lurt på om ikke det er veldig sært å ikke vite hva som foregår i hodet på disse små (og litt større), så det må jo være festlig å få sånne utredninger servert sånn plutselig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har snart alle fått høre om Smitt, men det gjenstår noen få. Blant annet de eldre barna her i huset som lurer fælt på hvorfor mamma har fått sovesyken (min kronisk nysgjerrige eldstesønn får minus i boka her, altså, det er skuffende at han ikke har skjønt noe allerede). Så nå gjenstår det bare å finne det rette øyeblikket for å nevne at jo forresten, det kommer en til i september. Sånn lettere henslengt.

...som kræsjer med Smules ballett, og ...

og HK-jenta trenger bare en ny rutete skjorte, så er hun cowboy! Synes det er så kult, og det sier kanskje litt om hvor innmari femi og rosa den jenta er til vanlig. Jeg er rett og slett i hundre over at hun ikke vil være prinsesse, for en gangs skyld. Det er håp! :ler:

Noen ganger er ting for nært til at man klarer å se eller vil se hva som skjer. Selvom barna dine har opplevd en gravid mor tidligere.

Men altså: Smules ballett. Imponert!!! :fnise:

Veldig søtt med cowboyjenter og at de ikke alltid er prinsesse. Hørtes forresten ut som om barna dine hadde hatt en opplevelsesrik tur hjem fra vinterferie, og at de koser seg sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hørtes ut som en diskusjon jeg gjerne skulle overhørt! :ler: Jeg har jo alltid lurt på om ikke det er veldig sært å ikke vite hva som foregår i hodet på disse små (og litt større), så det må jo være festlig å få sånne utredninger servert sånn plutselig! :nigo:

Absolutt!

Mange interessante, og spennende, og ikke minst snåle diskusjoner her i heimen til tider, det kan jeg love deg. Ikke minst er det festlig når de store (som strengt tatt ikke er sååå forferdelig store... joda, de er store til barn å være, men langt fra voksne) tar på seg besserwisserfjesene og drar en lekse for sine yngre søsken. Sånn og sånn er verden, må vite! :fnise:

Men altså: Smules ballett. Imponert!!! :fnise:

Veldig søtt med cowboyjenter og at de ikke alltid er prinsesse. Hørtes forresten ut som om barna dine hadde hatt en opplevelsesrik tur hjem fra vinterferie, og at de koser seg sammen. :)

Selvsagt går Smule på ballett- vi starter tidlig og kjører dem hardt, vettu! :ler:

Neida, det gå litt i ball for meg innimellom, her inne som irl. Ja, for det hender jeg bommer på navnene på ordentlig også... heldigvis er vi godt vant med slikt i slekta fra før av, så alle er gode på å høre forbi navnet og reagere dersom det er passende. Satser på at Smule også lærer seg det med tid og stunder...

Og de hadde absolutt hatt en super fjelltur. Litt kort, kanskje, men vi får ta det igjen til påske. Hvis det da ikke blir ødelagt av noen andre planer. Ikke umulig det ;)

Noen ganger er ting for nært til at man klarer å se eller vil se hva som skjer. Selvom barna dine har opplevd en gravid mor tidligere.

Sant nok.

Men nå tror jeg snart de skjønner hva som er i gjære... *sukk*

For- tadaaa!- nå begynner ting å ligne det det pleier å være i graviditetene mine. Jeg er pottesur, trøtt som en strømpe (akkurat det har også sine helt logiske årsaker, personifisert i den lille turboen som leker ved siden av meg nå. Hun våknet klokka fem, og har siden det sovet i nøyaktig ett kvarter), trist og lei, og synes verden er en eneste stor jammerdal som bare kan holde seg langt unna meg.

Sånn, ja. Nå begynner det å ligne noe :fnise: De neste 29 ukene kommer til å bestå av mest mulig soving og surking, krydret med desperate forsøk på å få trynet og humøret godt nok på plass til å ikke skremme vettet av mann, barn og etter hvert kolleger. Ah, det er en herlig tid, haha!

Men en positiv ting da: det er Champions League-kamp i kveld. Og en positiv ting til: det er en dag mindre igjen enn det var i går. Og en tredje positiv ting: nå som jeg går over i "mørk sky"-perioden i graviditeten, er jeg mer enn noen sinne overbevist om at jeg ikke trenger å frykte det å bli bestemor med det aller første. Er det noe som burde skremme tenåringer fra å slumse med prevensjonen, så er det et halvt år med sur og sippete mamma i hus! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut, kjære du! (Ikke at du har noe valg, er jeg redd.)

Heldigvis kommer du i september til å konkludere med at det var verdt det! Men det er en fattig trøst nå...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...