Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Sol i meir enn 5 minutter? Det er berre å sjå på utsikten frå stova vår i lang nok tid, det. :tunge1:

Gaaaaaaah! :bond:

Amaaaazing trillevær i Trondheim for tiden. Sol, 7-8 varmegrader og skikkelig påskestemning egentlig :sol::nigo:

Skal sørover en ukes tid i slutten av mars, håper at været har bedret seg til da :fnise:

Ja, bare gni det inn, dere Rosenborgere! :sukk:

Her er det en ny, grå dag... det regner ikke (akkurat nå), men det er fuktig og rått og generelt ikke verken vinterstemning, påskestemning, vårstemning eller noe som helst.

Vi får se om det bedrer seg til slutten av mars, men sånn som langtidsvarselet ser ut nå skal vi jammen ikke være for sikre på det...!

Jeg har fortsatt ikke dratt meg tvers over studentbyen for å komme meg på åpen barnehage! Tror jeg er redd for å være alene der :ler:

Dere kan jo gjøre som Smule og jeg, snike litt inn gjennom vinduet :ler:

Synes i alle fall det var betryggende å se at det faktisk var folk der. Da blir det lettere å drukne i mengden, noe som passer en allerede over-sosialisert-på-foreldrekontakt-mamma utmerket...

Når er det noe poeng i å gå i sånn Åpen Barnehage egentlig? Som i; når får de noe ut av det?

De har en i bydelen her, men den er jo så sykt fancy! Visstnok sånn lekeland omtrent, hvor man kan ha bursdager og whatnot - større grupper kan komme, og man betaler ....60(?) kroner eller noe og får frukt og etellerannet greier.

Kan man liksom ikke snike seg på en sånn lavterskel greie i nabobydelen?

Når de får noe ut av det varierer nok litt, men det er jo et tilbud for foreldrene også. Sånn som i at hvis du ikke har noen fungerende barselgruppe, eller du ønsker mer å holde på med for din egen del, kan du ta med deg en ganske liten baby også. Vår åpne barnehage har også trilleturer annenhver uke, for de som måtte ønske det.

Og jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at du blir avkrevd legitimasjon og bostedsbevis for å få komme inn i åpen barnehage ;) Det eneste kravet er vel at du har med deg et barn i alderen 0-1.5 år. Hvis du tropper opp uten baby er det nok mulig de ser litt rart på deg :fnise: Men at de spør hvor du bor? Næsj, kan jeg aldri tenke meg. Har du lyst, har du lov- tropp opp der det passer deg og gi det en sjanse, hvis d tror det kan være noe for Legoklossen og deg!

For min egen del er det først nå jeg har kjent behovet, og det går mer på Smule enn på meg. Hun er så aktiv og kontaktsøkende nå om dagen at hun rett og slett kan kjede seg litt her hjemme, med de samme lekene og forbudte tingene hele tiden. Og gjennom vinduet så jeg at de hadde masse leker og et fint lekeområde for småttiser (uten både peis og hundeskål og trapp...) så jeg gleder meg til å ta turen på tirsdag og slippe turbo-Smula løs!

God cowgirl- og zombiemorgen! :ler: Håper det ikke har blitt i overkant mye ståk og styr for deg i dag!

Takk!

Cowgirlen ble så fin atte, og hun hadde til og med med seg en hest til å ri på! Hun var helt i hundre, selvfølgelig, de skal ha disco og pinjata og hele pakka, så jeg regner med å hente en ganske utkjørt jente i ettermiddag...

Den ene zombien ville fikse seg selv, han ville nemlig ikke ta banen i full zombiemundur (selv om han neppe ville vært alene akkurat i dag. Det aner meg at det var uvanlig mange hekser, Supermenn, cowboyer og prinsesser ute i Oslos offentlige kommunikasjon akkurat i dag). Så han har jeg ikke sett. Den andre zombien fikset jeg, og han ble veldig kul. Dessverre var han også potte sur... Vi har hatt noen veldig rolige uker, men i går smalt det skikkelig mellom SnillVimsen og Gubben (og jeg også, for så vidt), og det fortsatte i dag morges med det ene etter det andre... Åh, jeg blir så LEI! Noe så avsindig lei! Alt sammen er jo helt unødvendig, men når han virkelig slår til med vrangsiden ut, så kan vi ikke bare sitte og høre på. Og så eskalerer det, da, og går om att og om att og om att, helt til jeg må bite i gresset og inndra både Bondi Beach, Top Gear, og vennebesøk i en uke i strekk. Pokker så slak læringskurve på den gutten av og til, altså...

... men, så kan det godt hende at dagen i dag blir kjempemorsom, og han kommer hjem og har glemt alt og er sitt sedvanlige blide jeg. Kan jo håpe! :sukk:

---

Jeg kjenner nok en gang at jeg er glad for at jeg bor på bygda. Her er det ingen organiserte babyaktiviteter, og man slipper ihvertfall å ha dårlig samvittighet for at man ikke deltar på noe som ikke finnes. :)

Jeg hadde planer om å dra på babysvømming med Knerten, men der ble det med tanken. Denne gangen lurer jeg på om jeg skal prøve å gjøre alvor av den tanken, men utover dette så tror jeg ikke det blir noen faste aktiviteter på oss.

--

I natt har jeg harr mareritt om elefanter. Og for å være mer presis, lysegrå elefanter på marineblå bakgrunn... :P

Elefant-mareritt! :hoho:

Jaja, du får gi deg selv litt ros for god innsats, selv om det mangler en elefant eller to! Synes du er god som strikker jeg, det er en av mine mange dårlige samvittigheter. Så får det bare være at du jukser litt med mønsteret. Jeg mener, når det er såpass ille at du får mareritt av det, får du bare gjøre det sånn.

Og si fra hvis du prøver babysvømming. Det er enda en av mine dårlige samvittigheter ;)

Kanskje Smitt blir den som får gleden av å prøve? Kikket faktisk litt på noen hjemmesider for babysvømming her om dagen, men Smule er jo allerede for gammel.

*******************************

Sånn, da er Gubben kjørt til Flytoget, og så bærer det straka vegen til Singapore via Bangkok, og retur neste søndag. 30 grader og sol. Hotellfrokost, faglig spennede konferanser, sene kvelder med kolleger og kunder. Møkkamann :ler:

Neida, jeg unner ham det jo. Selv om jeg blir sittende i rotehuset vårt med turbo-igle-Smule (altså, jeg har såre pupper igjen. Såre pupper! Jeg har vært vant til at det hører de første ukene til, men Smule ville det annerledes denne gangen. Ungen er ti måneder nå, og henger fast som en igle både natt og dag), verdens sureste zombie, hormoner fra helvete og ikke minst dobbel kretstrening med foreldremøte på toppen av alt det vanlige helgestyret med dansing x 3. Og en fjortisbursdag med kjøring og henting lørdag kveld.

Tror jeg lar rydding være rydding, og heller lager noen skikkelig feite fastelavnsboller på søndag bare for å muntre meg selv opp litt (og gjøre spekklaget på lårene enda litt større. Takk og lov for at vektøkningen neppe holder samme takt gjennom hele svangerskapet, da skulle jeg slitt til slutt...).

Håper alle får en fin helg. Gidder ikke skrive noe om sol, siden det bare trigger disse trønderne våre til å glise enda litt bredere, hehe. Men håper alle koser seg, med store og små, fest og moro, eller bare... kretstrening klokka åtte om morgenen. God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, det stemmer!

Jeg har shoppet til Smitt! :hoppe:

Det blir nok det eneste den får, stakkars, men jeg gikk altså til innkjøp av et babynest. Grønt, med fine flodhester på! Fant den via en link på Gravid, og siden hun også lagde noen supersøte barneklær fikk Smule seg noen knallfine ballongbukser med ugler og elefanter (Sorry, SmallTalk!) på også.

Her er butikken hvis noen vil kikke på klærne. De var supersøte og ble levert bare to dager senere

https://epla.no/shops/barnslig/

Og i tillegg har Susain og HK-jenta fått nytt dansetøy fra Amazon. Joda, vi går på La Danse og kjøper av og til, når de skal ha noe spesielt eller det er veldig viktig at det passer akkurat (tåspissko...), men de tar jo sånn ca treganger'n på prisen, så av og til må mor kjøre økonomivarianten ;)

Men nå må Smule og jeg forte oss her, så vi ikke misser første kontrollen til Smitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ende over! Du er så kul!

Senest i går satt vi i sofaen her og diskuterte hvorvidt vi har kapasitet til en til (nummer fire, altså!), og (som så mange ganger før...) da måtte jeg jo dra fram "den dagboka jeg leser på Kvinneguiden, vettu". Jeg mente da at hvis en fembarnsmor kan synes det blir kult å få baby nummer seks, kan vi glatt få klemt inn en til! Men så var det det der med individuelle forskjeller, da...

Bare av ren nysgjerrighet; var de planlagte svangerskapene lettere å takle? Jeg ser for meg at det blir litt lykkeligere omstendigheter om det hele ikke starter med sjokk og vantro på baderomsgulvet. Ønsketenkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klærne var skikkelig fine! :)

Jeg digger elefanter, men jeg er ikke så glad i å strikke dem... Ferdig levert på klær er derimot heeelt i orden! :fnise:

Sånt babynest ser egentlig veldig lurt ut. Jeg så hun hadde ett i grått, og jeg lurer nesten på om jeg skal høre med samboeren om vi ikke skal skaffe oss et sånt vi også. Knerten likte ihvertfall ikke å ha (for) god plass rundt seg, og sov for det meste oppå dyna si (brettet i to til en liten madrass) med både Knerten og dyna surret inn i et teppe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

De klærne var skikkelig fine! :)

Jeg digger elefanter, men jeg er ikke så glad i å strikke dem... Ferdig levert på klær er derimot heeelt i orden! :fnise:

Sånt babynest ser egentlig veldig lurt ut. Jeg så hun hadde ett i grått, og jeg lurer nesten på om jeg skal høre med samboeren om vi ikke skal skaffe oss et sånt vi også. Knerten likte ihvertfall ikke å ha (for) god plass rundt seg, og sov for det meste oppå dyna si (brettet i to til en liten madrass) med både Knerten og dyna surret inn i et teppe. :)

Løp og kjøp babynest sier bare jeg.

I starten, iallefall om de ligger under 4 kilo minus minus så er det ikke like "lunt, men det løses ved å bare legge de inntil den ene siden eller oppi vognbagen, med nestet oppi ;)

Eller rulle sånn teppepølse som legges inni/på sidene om man får en litt lettveid nyfødt.

Nå er jo fyren litt for lang(7 uker gammel), men det er jo åpning på ene side man kan surre fast/løsne etter behov. Bruker den uten problemer fortsatt, men ser ikke for meg at de varer superlenge.

Vurderer faktisk og be om en størrelse 2 i babynest, eller forlengerdel så den kam brukes leeenge.

Eller.....man kan vel egentlig bare legge ei litt flat pute på enden,men hadde vært greit med sånn "knepp på en forlenger" greie.

Avhengig, ja ;)

Svøper man i tillegg oppi den(som vi gjør) så er man iallefall garantert mindre kaving/gråt om ikke fravær av det ;)

Endret av åffårno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med shopping. Men eg må seia at det var veldig fravær av klær til mor. :lete: Men du er vel minst like dårlig på å prioritera deg sjølv som eg er.

Spent på rapport frå første kontroll. :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uæh, for ei helg du har framfor deg! Og så aleine da...Nå skulle jeg nesten ønske jeg kjente deg IRL, så skulle jeg tatt et par kjøreturer for deg :hug:

Grått, trist og regn her også, men tror du ikke blomsterløkene ved husveggen har begynt å spire da, i Februar liksom :sjokkert:

Jeg ringer til mamma om jeg finner noe som skal strikkes/ hekles jeg! Fikk meg ol-lue for et par uker sida,

"Hei mamma, har ei oppskrift her...." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra for innkjøp! Og så så fin nettbutikk! Elsker ballongbukser til baby :nigo:

Lurer veldig på et sånt babynest selv, men kanskje jeg skal høre om mamma eller svigermor har lyst til å prøve seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!! :klem:

Bare kort-kort innpå fra mobilen for å konstatere at jeg er Helt. Utrolig. Drittlei. Av. Bilkjøring... :legrine:

Startet klokka åtte i morges, og stakkars Smule har bare måttet henge med i svingene. Nå gidder jeg ikke mer, altså. Jeg parkerer!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hadde jo kommet nesten opp hit på den tiden! :fnise:

Parker bilen i garasjen og deg i sofaen når du får tid! Det har du fortjent :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig enkelt å lage babynest altså! Det er nesten det eneste jeg kan på symaskinen, men jeg har til og med fått bestillinger så de kan ikke være såååå stygge :ler:

Endret av LilleBallerina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan melde om at jeg har kommet meg tilbake til dagbøkene! Utrolig, men sant. Ingen link i signaturen ennå, men dere finner den nok hvis dere vil ta turen innom :)

Her nyter jeg en rolig morgen og er godt plantet i sofaen med en kaffekopp enn så lenge. Små gleder i tilværelsen! Jeg mistenker vel at slik luksus ikke er deg forunt, Mafalda, men jeg håper jo det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa du dagbøker, Ciara? I'll be there, som Schwartzenegger sier (eller det var vel ikke strengt tatt akkurat det han sa, men pytt pytt!). Så gøy!

Og Tekola: du har jaggu helt rett! :hoho: Kunne like gjerne tatt turen opp til deg på den tiden, det er helt vilt. Og selv med den globale oppvarmingen dyttet laaaangt bak i bevisstheten er det ikke fritt for at jeg føler meg som en skikkelig miljøversting, her jeg kjører mil etter mil på andregir midt i Oslo sentrum.

Jeg gir meg ende over! Du er så kul!

Senest i går satt vi i sofaen her og diskuterte hvorvidt vi har kapasitet til en til (nummer fire, altså!), og (som så mange ganger før...) da måtte jeg jo dra fram "den dagboka jeg leser på Kvinneguiden, vettu". Jeg mente da at hvis en fembarnsmor kan synes det blir kult å få baby nummer seks, kan vi glatt få klemt inn en til! Men så var det det der med individuelle forskjeller, da...

Bare av ren nysgjerrighet; var de planlagte svangerskapene lettere å takle? Jeg ser for meg at det blir litt lykkeligere omstendigheter om det hele ikke starter med sjokk og vantro på baderomsgulvet. Ønsketenkning?

Tusen takk, Samulita. Morsomt å bli kalt kul, særlig når jeg sitter her med Gubbens fleecejakke og mislykket hårfarging og null sosialt liv og føler at jeg scorer ti tusen minuspoeng på kulhetsskalaen... Så jeg tar grådig imot alle komplimenter :ler:

Så dere vurderer en til? Så spennende! Og jeg tror litt at når dere er så drevne, så blir det ikke en veldig stor overgang hvis det kommer en liten knert til. Etter tre omganger sitter det ganske godt i fingra, altså, så jeg er sikker på at det hadde gått som en drøm (en litt oppstykket drøm grunnet søvnmangel, kanskje, men pytt!).

Men om det er ønsketenkning at svangerskapene blir lettere? Både ja og nei, egentlig. Det fysiske blir vel gjerne litt tyngre uansett, ikke minst siden det er så og si umulig å hente seg inn med flere barn springende rundt hjemme. Jeg har jo i tillegg et forferdelig hormonspøkelse å slite med (det har forhåpentligvis ikke de fleste andre), og der har det ikke vært store forskjellen på de to som var skikkelig planlagte (HK-jenta og Smule) og de andre. Men- når noe er planlagt og ønsket er det jo fordi man har tatt et bevisst valg om at det passer sånn noenlunde. Jeg har i alle fall hatt et langt lavere bekymringsnivå med de siste, når ting er "på plass" i livet, enn jeg hadde med de tre eldste som kom litt bardus når det passet som dårligst :ler: Så sånn sett blir det nok ofte mer bekymringsløst, i alle fall, og det er ikke dårlig bare det!

Lykke til med bestemmelsen, i alle fall, uansett hva dere kommer fram til!

De klærne var skikkelig fine! :)

Jeg digger elefanter, men jeg er ikke så glad i å strikke dem... Ferdig levert på klær er derimot heeelt i orden! :fnise:

Sånt babynest ser egentlig veldig lurt ut. Jeg så hun hadde ett i grått, og jeg lurer nesten på om jeg skal høre med samboeren om vi ikke skal skaffe oss et sånt vi også. Knerten likte ihvertfall ikke å ha (for) god plass rundt seg, og sov for det meste oppå dyna si (brettet i to til en liten madrass) med både Knerten og dyna surret inn i et teppe.

Skjønner! Jeg tenkte i et kort øyeblikk at du kanskje var vaksinert mot elefanter resten av livet... men godt å høre at traumene ikke stikker fullt så dypt. For elefanter er jo søte dyr. Ugler også, jeg smelter når jeg ser den lille bleiebaken til Smule, pakket inn i lilla ugler, krabbe bortover gulvet i racerfart... :hjerte:

Ja, jeg er veldig spent på det babynestet, altså. Nå har åfforno gjort en veldig god jobb med å overbevise alle om babynestets fortreffelighet (men åfforno- sju uker?! Milde moses, var ikke du nettopp høygravid og skikkelig lei av det?), og da blir jeg bare enda mer gira på å prøve. OK, så har vi klart oss uten til fem barn, og de har da sovnet for det... men det virker kjekt med en liten "øy" for babyen i dobbeltsengen, for eksempel, og ikke minst er det kjekt å ha når babyen er så liten at den kan sove på sofaen!

Så artig med shopping. Men eg må seia at det var veldig fravær av klær til mor. :lete: Men du er vel minst like dårlig på å prioritera deg sjølv som eg er.

Spent på rapport frå første kontroll. :hoppe:

Huff, ja. Jeg er ikke flink til å kjøpe klær til meg selv- faktisk er det blitt så ille at jeg hver jul får Vivekes-gavekort fra min stemor, nettopp fordi den butikken fører KUN dameklær ;) Men sånn er det vel ofte, tror du ikke det? Mor kjøper til storebror, til lillebror, til Gubben, og når det blir mor sin tur er både pengebeholdningen, humøret og shoppinggleden på bånn, hehe.

Og kontroll, ja, det stemmer!

Nok en gang går stakkars Smitt i glemmeboka, selv om det faktisk var en litt stor dag på fredag, med første kontroll og alt.

Det gikk helt fint, selvfølgelig, etter at det litt pinlige øyeblikket var overstått, der jordmoren så på Smule og sa: "Ja, så du skal bli storesøster du, så hyggelig. Da er du andregangs, da, Mafalda?"... Det blir liksom alltid litt ståhei rundt dette når du sier at det er barn nummer fem, eller som nå: nummer seks. Hun hadde aldri hatt noen med seks barn før, så hun syntes visst det var artig.

Ellers var det jo standard prosedyre. Blodprøver og helsekort og alt det der. Og så prøvde hun å finne hjertelyden, noe jeg aldri har vært borti så tidlig i svangerskapet. Men vi fant ikke noe, ikke minst fordi Smule på det tidspunktet hadde fått mer enn nok og kravlet rundt på brystet mitt og hyyylte. Kanskje hun senset at noen skulle til å ta fra henne oppmerksomheten?

Så ja, alt er i boks og alt ser greit ut. Fikk til og med bekreftet muntlig at det blir Ullevål (jeg som skulle søke selv gjorde jo aldri det... men det er visst plass. Eller kanskje det lagde plass til meg som et slags medisinsk eksperiment, det var tydelig på telefonsamtalen at Ullevål-damen også syntes det var litt moro med en sjettegangs :ler:). Så da venter jeg bare på UL-innkalling, den kommer nok i posten om en uke eller to.

Hurra, hurra for innkjøp! Og så så fin nettbutikk! Elsker ballongbukser til baby :nigo:

Lurer veldig på et sånt babynest selv, men kanskje jeg skal høre om mamma eller svigermor har lyst til å prøve seg?

Ballongbukser ble kjempetøft!

Og så sitter de så bra, både rundt livet og rundt føttene. Så jeg tror jeg kommer til å kjøpe mer fra henne når anledningen byr seg...

Du kan jo høre med en av bestemødrene om de har lyst til å prøve seg? I følge denne proffe damen

Det er veldig enkelt å lage babynest altså! Det er nesten det eneste jeg kan på symaskinen, men jeg har til og med fått bestillinger så de kan ikke være såååå stygge :ler:

... skal det jo være enkelt (og jeg tror heller du kan si at de er "fine", LilleBallerina, du er jo en racer på håndarbeid etter hva jeg har skjønt :) Aner jeg en hobbybusiness på gang?) Og hvis jeg hadde kunnet opp ned på en symaskin, så er jo designet i seg selv ganske enkelt. Enkelt og genialt!

Du er en helt du, Mafalda! :kose:

Takk for det... og du er da ganske så heltemodig selv, tør jeg påstå! Tipper det er liv i leiren hjemme hos dere også, både hverdag og helg ;)

***********************

... og nå skal helteglorien falme litt, for nå er jeg gørrsliten altså :ler:

Det har vært en underlig helg.

Lørdag startet på verst mulig måte: grinete Smule om natten som gjorde meg skikkelig våken, så jeg ikke klarte å sovne igjen da hun endelig sovnet. Å være våken fra to til fem, når du skal opp klokka halv sju og kjøre hele dagen, anbefales ikke.

Deretter opp og ut med Dyret, mate Smule, megle mellom HK-jenta og SnillVimsen som ikke ble enige om morgenbarne-TV, og så hive seg i Gubbens gamle treningsbukse og joggesko for å svippe Nani til kretstreningen...

... hvor det selvsagt sto en kar ute på parkeringsplassen og nonchalant informerte om at foreldremøtet i etterkant av treningen hadde blitt flyttet, det gikk vel greit å ta det nå med en gang?

JA! Selvsagt! Omtrent i morgenkåpa, med bustete hår og knapt pusset tennene, og med Smule hjemme med de andre, klart jeg ville ta turen opp i kantina og høre på foredrag. Håneidu. Men jeg kan takke forsynet for at vi tross alt bor rett i nærheten av anlegget (og ikke på Nesodden eller Stabekk eller Høybråten eller sånne steder, som mange av de andre gutta), så jeg fikk fortet meg hjem, tatt en gerilja-sminkeomgang, hevet på meg noen litt mindre obskure klær, og tatt med meg Smule på møtet. Der hun selvsagt benyttet anledningen til å prate høøøøyt med seg selv og flire og showe på fanget mitt, mens møtelederen pratet. Endte med at jeg i desperasjon dro ut puppen og fikk henne til å holde munn (og sovne også, som en bivirkning av det hele. Lurer på hvorfor døgnrytmen hennes er sånn på bærtur, hæ?).

Deretter kjøring, kjøring, enda mer kjøring, dårlig humør, trøtt, smuler på benken, syltetøyflekker på bordet, hvem har brukt melken uten å sette den inn igjen i kjøleskapet og generelt glefsehumør. Måtte la Nani gå på shopping mens HK-jenta danset omgang nummer to, og så kunne de dra hjem sammen etterpå. Selvsagt viste det seg at det var foreldreinfo i etterkant av dansingen, og jeg må bare være takknemlig for at min eldste sønn, midt i fjortisalderen, er tøff nok til å gå inn sammen med alle ballettmammaene og stå der i fotballdrakta si mens danselæreren ramset opp alt som skulle ordnes til den store forestillingen. Det er gutten til mor, altså!

Hjem igjen, og jeg rekker akkurat å henge opp tøyet som har ligget litt for lenge ferdigvasket i maskinen, før SnillVimsen roper "Er det VISA eller Mastercard du pleier å bruke, mamma?"... For midt oppi dette har han bestemt seg for at han vil på kino med en kompis, og faktisk lovt seg bort på telefonen også. Nå skal han bare betale billettene (med mitt kort), men da jeg motstrebende blir med på planen og skal til å betale, er alle billettene borte. Krise. Lete etter nye filmer, med SnillVimsen hengende over skuldra med kompisen på øret "Ja, Fredrik, hva synes du om denne filmen da? Kvart på i stedet for hel, går det bra?". Gangen full av skopar, Smules leker strødd utover gulvet. Hva skal vi ha til middag?

På vei hjem etter å ha kjørt Nani til festen på andre siden av byen (og Smule sovende i baksetet, det var denne døgnrytmen igjen, da... pluss moren min på øret, hun er på hytta og kjeder seg: hva synes du egentlig om å leie en hagearkitekt til hagen, og skal jeg lage overraskelsesselskap til mannen min i år eller ikke?), kjenner jeg den akutte psykosen komme snikende. Blir grepet av en intens lyst til å:

a) Legge ut alle ungene (og muligens mamma, stakkars) til salgs på Finn.no, for deres eget beste (irritasjonen over rotet, smulene, skoene, kranglingen og den generelle nonchalansen holder på å eksplodere fullstendig)

b) Stoppe på den utrolig miserable, mørkebrune, megatriste pub'en jeg kjører forbi på vei hjem, bestille en øl, dra på meg solbriller og sette meg innerst i hjørnet og bli der. Lenge.

- og siden både A og B er ugjennomførbare:

c) kjøre ned en av alle rullatorfyllikene som ramler ut av nevnte stakkarslige pub og går rett ut i veien, de fortjener faen ikke annet når de ikke følger trafikkreglene de som alle andre! Grrrr!

Puste med magen. Sånn ja.

Jeg nøyer meg med en eksplosjon av den langt mindre typen når jeg kommer hjem, og så skjer vidunderet: SnillVimsen og HK-jenta slutter å krangle, og starter med en slags merkelig husarbeids-dugnad, først på badet og så i stua. Susain kommer hjem fra venninnen sin, og tilbyr seg å hjelpe til med middagen. Hva i alle dager?

Når Nani kommer tuslende hjem fra fest, er idyllen total. Vi sitter og spiser taco og tuller og ler, og avslutter dagen med å se hjemmelaget vinne en kamp på La Manga.

Livet er rart noen ganger, altså :fnise:

Dagen i dag var heldigvis mindre innholdsrik. Litt fram og tilbake blir det alltids, og selvsagt forstyrrer både ungene og Gubben idet Smule endelig har tatt seg en mini-dupp på formiddagen, men vi fikk bakt fastelavnsboller og er sånn rimelig i rute til i morgen. Mer forventer jeg egentlig ikke, sånn på en søndag med dobbel fotballtrening.

Og Gubben har det bra, han også. Selv om han måtte søke tilflukt i et kjøpesenter med air-condition da temperaturen bikket 30 i dag, stakkars... Turen var dog av det strabasiøse slaget. Før han dro, hadde jeg tullet med at "konferanse i Singapore" bare var et skalkeskjul for en ukes singeltur til Pattaya (er ikke det det grelleste stedet i Thailand? Sånn bare billig sprit og billige damer-sted?). Vel, han skulle riktignok ikke det, men han havnet på rad bak en typisk harry gubbegjeng med grilldressjakka stramt over ølvommen, som skrålet og brautet så fort flyet var i lufta. Ikke var de kommet halvveis før en av karene var så dritings at han måtte følges på do av to bittesmå thai-flyvertinner. Norsk kultur på sitt beste!

Deretter var det tekniske problemer og flere timers forsinkelse fra Bangkok til Singapore, så joda: han fikk ikke bare flydd av gårde inn i hotellsøvnen han heller. Hah! :lur:

Nå har jeg fryktelig lyst på en dagbokrunde, men det bør nok vente til i morgen. Hvis det er en eneste ting som ikke er bra med å ha fem barn, så er det det at fornuften må seire. Alltid :roll::ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murphys lov, KG-style: det er alltid et innlegg som faller ut :fnise:

Uæh, for ei helg du har framfor deg! Og så aleine da...Nå skulle jeg nesten ønske jeg kjente deg IRL, så skulle jeg tatt et par kjøreturer for deg :hug:

Grått, trist og regn her også, men tror du ikke blomsterløkene ved husveggen har begynt å spire da, i Februar liksom :sjokkert:

Jeg ringer til mamma om jeg finner noe som skal strikkes/ hekles jeg! Fikk meg ol-lue for et par uker sida,

"Hei mamma, har ei oppskrift her...." :fnise:

Flere som bruker mammavarianten, altså?

Ja, hvorfor ikke :nigo: For min del er det bestemor som er selveste strikkefantomet. Hun kan strikke en genser på en uke, og synes det er "gøy" å hekle sengetepper. Men det er jammen godt det er noen slike der også, for det står tydeligvis dårlig til med håndarbeidskunnskapene hos mange i den yngre generasjon (dog ikke alle, som vi fant ut i forrige innlegg ;) )

Blomsterløker som spirer?

Ja, våren kommer tidlig i år. Ser at trærne begynner å få knopper også, og det sikreste vårtegnet av dem alle: husets pollenallergikere begynner å nyse om morgenen :fnise: Blir spennende å se om våren har kommet for å bli, da, eller om det bare er et vårlig blaff og vi plutselig får Kong Vinter på besøk igjen....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten, Linicin-reklamen på forumet gjør meg direkte uvel :fnise:

Andre som har samme reaksjon? Lus er bare så utrolig ekkelt, det begynner å klø bare jeg ser dem på skjermen... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

:daane: til den dagen din altså......................................................................jeg hadde blitt helt rablete i hodet.

Kan jeg foreslå skyhøyt koffeinnivå? Litt sånn lett manisk psykose blir det jo etterhvert, men likevel: liksomvåken. Inntil et visst nivå hvor man nesten svimer av, men da inntar du større mengder sjokolade, så er du påan igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg elsker kaffe. Og sjokolade (eller, egentlig ikke, men det er en vidunderkur for å få opp blodsukkeret til Mount Everest-nivå, komplett med hjertebank og kaldsvetting!). Har vel mer eller mindre levd pÃ¥ kaffe- og sjokoladedietten de siste årene, og om det ikke er heldig verken for helse eller vekt har jeg i det minste holdt meg våken! :ler:

Men nå er jo utfordringen den at jeg ikke kan helle i meg ubegrenset av den mørke, fantastiske drikken lenger. Har ikke kuttet alt av kaffe, så godt kjenner jeg meg selv og det kommer aldri til å funke. Men jeg kan jo ikke helle i meg 8-10 kopper slik som før. Så det blir litt cola light (langt lavere koffeinnivå, men det kompenseres kanskje av innholdet av andre mystiske stoffer.... :sjenert:), litt grapefrukjuice, masse vann, og så et par-tre små kopper spredd ut over dagen når jeg virkelig Må ha en dose.

Jøjemeg. Det var rett og slett litt narkoman-takter over den siste setningen der.. :daane::ler:

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en god grunn til å ikke få barn, hadde ikke overlevd 9 måneder uten både kaffe og alkohol :laugh: Ser ikke noe narkomantakter over det i det hele tatt jeg *putter fingrene i ørene og lever godt med livsløgnen min*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...