lillen Skrevet 1. juni 2004 #41 Del Skrevet 1. juni 2004 Nettopp! Jeg har menlig vurdert å teste imorgen...men er det så lurt 'a? Flotters med det nye legekontoret! Det er slik det skal være, for Tyttebære(t)! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rannva Skrevet 2. juni 2004 #42 Del Skrevet 2. juni 2004 Hei. Så flott at familien din er så engasjert! Det må være deilig å være igang med utredning. Håper tante ikke kommer denne uka. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 3. juni 2004 #43 Del Skrevet 3. juni 2004 Jepp, det er vanskelig å holde seg unna testene Håper du får positivt resultat snart! Krysser fingrene for deg! x x fra Murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 3. juni 2004 Forfatter #44 Del Skrevet 3. juni 2004 Det er godt at jeg ikke er alene om testingen. Jeg testen til og med en gang til i morges (for mensen skulle i følge ovusoft ha kommet på tirsdag), men det var glitrende hvitt. Ikke noe blått, nei. Og hvem har vel ikke kommet på besøk i dag? Bingo! Det er Så fint at dere tenker på meg, lillen, Tiny og Murmeldyret - eller kan vi si murmel? Men positivt: i morgen skal jeg stikke blodprver...!!! Jippi! Ellers venter vi på brev fra gynekologen om hvor vi skal levere sædprøve, m tlf og kontaktperson. Hun skulle ordne så vi kunne levere på det nærmeste sykehuset ( i Kristiansand og ikke i Arendal som er det stedet hun vanligvis sender folk til). Da slipper vi å kjøre så langt. Men som sagt så har vi ikke sett noe skjema enda. Kanskje hun har glemt det. Mannen prøvde å ringe i dag, men var akkurat forsent ute. Kontoret hadde akkurat stengt. Vi vil gjerne få gjort alt sånt nå før juli pga ferieavvikling rundt forbi. Vi vil jo gjerne komme igang med behandling el i august. siste nytt på hjemmefronten er at vi skal starte eget firma. Det er litt sånn gruglede seg stemning. Men vi tror det går bra. ettermiddagene går fortiden med til å sjekke og lese om diverse bestemmelser og regler. Det er særlig mannen som styrer, men vi tenker jo mye høyt sammen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 3. juni 2004 #45 Del Skrevet 3. juni 2004 Til Tante Rød som har kommet på uønsket besøk til Tyttebæret: Vet du ikke at man skal ringe før man kommer, og spørre om det er greit?!? Det er ikke alltid det passer med besøk skjønner du! Uhøflige tantevesen. :evil: Og spesielt du, Tante Rød, stygg og rød og fæl som du er, lager jo bare kvalme og elendighet. :fy: Jaja, du får bli denne gangen, men så får du se og holde deg unna både Tyttebæret og alle oss andre slitere her inne! *hytter med knytteneven* Til Tyttebæret: Kjipt med mensen... En :trøste: til deg. Men husk: Ny syklus, ny sjanse.. Selv om det er blitt maaange sykluser etter hvert... Men en vakker dag så sitter'n! :D Og grattis med eget firma da! Selvstendig næringsdrivende og greier! Tøft! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 4. juni 2004 #46 Del Skrevet 4. juni 2004 Det var ikke noe hyggelig å høre da Bra dere er i gang med utredningen i hvertfall :trøste: Bare å ringe og mase ang sædprøven! Helsevesenet er ikke akkurat kjent for at ting går så fort fra Murmel! (ja du kan kalle meg det :rosasmil: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 5. juni 2004 Forfatter #47 Del Skrevet 5. juni 2004 Talen til tante rød underskrives heerved av meg også, Hulderjenta! ...og med tante rød følger uendelige søtbehov. Det er ikke måte på hva hun krever av servering. Jeg kan bare stue det ned og hun blir liksom aldri fornøyd: kake, is, sjokolade, kringle...Anything that's in the house, really! Brevet med papirene for sædanalyse kom igår. I tillegg til et lie minibeger spruten skal treffe i. Jeg er hoppende glad det ikke er meg...men mannen tror nok det skal gå bra Sammen med papirene lå også en hånmdskrevet lapp: "lykke til, og god sommer! Progesteronprøven viser at du har eggløsning - det er fint". JKeg ble så glad! Tenk hva en håndskrevet lapp fra helsevesenet (les: verdens hyggeligste gynekolog) gjør med en Nå må jeg løpe av gårde - pliktene kaller!! tuil dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 5. juni 2004 #48 Del Skrevet 5. juni 2004 Wow! Må si jeg er imponert,Tyttebæret! :bukke: Takk for at du gadd lese hele dagboken min. Må innrømme at jeg har lest hele din også nå da Masse lykke til til deg!! Håper det lykkes snart for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. juni 2004 #49 Del Skrevet 6. juni 2004 Lyst til å være med i Juli-gjengen eller? (i forumet) Eller har du så kort syklus at du er med i Juni-gjengen for andre gang? Håper du har en fin søndag! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. juni 2004 #50 Del Skrevet 6. juni 2004 Virker ikke charten din...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 7. juni 2004 #51 Del Skrevet 7. juni 2004 Så flott at du har eggløsning! Det var gode nyheter! Med litt hjelp går sædprøven veldig bra Lykke til med det resultatet også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 7. juni 2004 Forfatter #52 Del Skrevet 7. juni 2004 Virker ikke charten din...? Hmmmmm...det så sannelig ikke slik ut før i dag. Jeg sjekket det fra flere maskiner, men tror feilen lå på ovusoft sin server. Nå er den i allefall i orden! ellers er dagen i dag bare en skikkelig DRITTDAG Er bare utrolig sliten og har hatt sinnsykt vondt i hodet. sittet i møte med barnevernet i 2 timer, satt karakterer, undervist, oppdratt elever, vært kobfliktløser, mobbesakløser...snakk om innholdsrik arbeidsdag! Dessuten: Bare tanken på å prøve denne måneden kjennes fæl ut, har nesten ikke lyst å prøve engang, langt mindre tenke på det.... :sint: ..tror bare alt tårner seg litt for meg i dag. Drittmens, drittjobb,dritthus (er såååååå rotete her). Hvorfor er alt så innvikla? Hvorfor kan ikke jeg bare bli gravid på første knips som "alle andre"? Hvorfor er ikke livet sånn som jeg vil??????? "hvis alle andre var som meg så ville alt bli bra - men ingen andre er som meg, å langt i langt i fra! Huff!" -tante sofie i kardemommeby- Takk, murmel, for oppmuntring! Takk, lillen, for at du er interessert i charten min! Takk, tilde, for at du gidder å lese mine nedtegnelser. Dere er skjønne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 7. juni 2004 #53 Del Skrevet 7. juni 2004 Her kommer en til deg, og et ønske om at alt skal ordne seg for deg, at du skal få en liten baby i magen Drittdager er no' dritt, men et lyspunkt er at det bare kan gå oppover når man er som lengst nede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 8. juni 2004 Forfatter #54 Del Skrevet 8. juni 2004 Titt, titt, her er jeg igjen... Har grått meg gjennom "Når storken svikter.."dokumentaren på NRK i dag. Det er så REAL - fordi jeg vet at dette med adopsjon kan være vår vei også om noen år. Jeg har jo ingen garanti for at pergo eller IVF vil funke for oss. OG BARN VIL VI HA! HAr derfor susa gjennom ulike adopsjonsforeningers nettsider og lekt litt med tankene på adopsjon. Hvordan kan man velge et land? Er det liksom bare å velge det landet der jeg synes barna er søtest? Som å velge den riktige kattungen i kullet, liksom? Er ikke det litt moralsk forkastelig? Jeg vet ikke. Tror ikke jeg er helt meg selv fortiden. Så mange rare tanker som tumler rundt inni mitt ferietrengende hode...Vil så gjerne ha barn, men tror liksom ikke at vi kommer til å få det til men det skal man vel kanskje ikke si, er ikke det litt som å banne i kjerka? "alle" klarer jo å få barn... ...men jeg vil være med på blå bølge, altså. Vi skal til Paris og lage en liten franskmann, vi - så det så! hmmm...startet ikke jeg dagboken med å si at jeg var så veldig behersket rundt dette med å få barn? i så fall: glem det. Jeg visker det ut og trekker det tilbake!!! men jeg kan leve uten egne barn altså - jeg føler ikke livet mister verdi, men jeg vil likevel føle meg ufullstendig, som om jeg har gått glipp av noe viktig, noe alle kvinner, eller alle mennesker burde få oppleve...en sorg, rett og slett. så får dere heller bære over med mitt depressive tankespinn! Takk for omtanken, Sandra! Lykke til med svangerskapet og fødselen og som MOR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 9. juni 2004 #55 Del Skrevet 9. juni 2004 Bare innom med en til deg, Tyttebæret. Og så vil jeg bare si at du ikke er alene om de forvirrede stressete tankene rundt det å få eller ikke få barn. Vet akkurat hvordan du har det i tankene :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 9. juni 2004 #56 Del Skrevet 9. juni 2004 Gråt meg gjennom den dokumentaren jeg også, og enda er det 3 episoder til!! Ville bare innom med en til deg og håper at dagen i dag har vært fin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 10. juni 2004 Forfatter #57 Del Skrevet 10. juni 2004 Så fint at du også ser på den dokuserien, Pondusa! Den er fint laget synes jeg! Mannen snakker ikke så mye om denne prøvinga, men han tenker nok en del på det. Da jeg fortalte at jeg hadde grått meg gjennom dukomentaren sa han at han hadde felt noen tårer da God Morgen Norge på TV2 hadde hatt et innslag om adoptivbarn for noen dager siden. :cry: rørende! Vi er visst i samme båt fortiden, du og jeg, Hulderjenta! Det er godt vi har dagboka til å skrive av oss, som du sier. dagen i dag er vel som de forrige dagene, tror jeg. Deppa, fortvila og sinna. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan bli gravid!!!!!!!!!!!!!!!! prøver å kose meg med andre ting for å få noe annet å tenke på, og har lyst til å plukke fram symaskinen og sy litt igjen. Det er lenge siden sist, men jeg blir jo litt inspirert av de gravide her inne som er så huslige, syr gardiner og greier! P.S! Mannen kom akkurat inn fra fisketur. Han pleier å legge fangsten i ei bøtte med vann, så det ikke skal lukte. Hvis han ikke får fisk pleier han å hive vannet fra seg før han går hjem. Det gjorde han i dag også - det var bare det at han glemte at han hadde en 2 kgs lyr i bøtta!!! Måkene ble vel rimelig happy tenker jeg! Tyttebæret 6 arbeidsdager igjen til sommerferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 10. juni 2004 #58 Del Skrevet 10. juni 2004 *ferdig* Nå har jeg lest hele boken din og synes dette høres veldig greit ut. Synes jo selvsagt utrolig synd på deg som har prøvd så lenge, men håper med hele mitt hjerte at det snart er deres tur. Jeg ble bare mer og mer optimist jo mer jeg leste i boken din, helt til tanta kom. Litt sinna da ja... Men dere må ha fortsatt lykke til da!!! Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. juni 2004 #59 Del Skrevet 10. juni 2004 Tusen takk for kjempekoselige hilsener, Tyttebæret! Jeg har forresten sett deg på SG også, der du fortalte om da du skulle vært dø Jeg lo godt da...du må jo ha fått sjokk! Jeg har samme termometer som deg, men håper jeg overlever... God Hva skal dere gjøre da? Reise noe sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 10. juni 2004 #60 Del Skrevet 10. juni 2004 En ting til...: Mannfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå