Gå til innhold

Tynne jenter på H&Ms treningsklærreklame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt, jeg, jeg trener og er tynn (veier 46 kg) og jeg ser større ut enn de jentene.

Anonymous poster hash: ffe7d...85c

Det tror jeg sitter i hodet ditt. Om du ikke er 150cm høy da.

Anonymous poster hash: 766ce...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

Mulig jeg er litt rar men jeg legger mer merke til settingen, stemningen og omgivelsene i den type reklamer enn hvilken kropp modellene har. Med mindre modellene ser sykelige ut bryr jeg meg døyten om de er tynne, mye/lite muskler, lett overvektige eller "bare" normalvektige. Jeg er fornøyd så lenge de ser freshe og glade ut og at klærne ser gode ut å trene i. Fokuset skal være på trening og sunnhet, ikke sexappeal eller "riktig type kropp" for at jeg skal la meg begeistre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kanskje ikke denne reklamen treffer alle kvinner, på samme måte som bikini reklamen med Beyonce ikke traff alle kvinner, men jeg tenker heldigvis so what.

Om man må ha kliss lik kropp som modellene for å kjøpe plagget så har man i utgangspunktet et enormt problem synes jeg.

Skulle jeg tenkt slik måtte jeg boikottet så og si alle kleskjeder, og alle klesplagg da de aller aller fleste modellene er langt høyere enn meg selv, og jeg får således ikke et reelt inntrykk av hvordan plagene sitter på min kropp.

Forrige gang var det "din" kroppstype som ble brukt i en H&M reklame, denne gangen er det "min" kroppstype som ble brukt.. Ser ikke hvorfor man må være kliss lik reklame plakatene for at reklamen skal nå brukeren, men det er da altså bare meg. Jeg klarer ikke helt å se situasjonen fra din side men selvsagt skal du få ha dine meninger og "boikotte" produktet og reklamen om du ønsker det.

Hvorfor i alle videste dager konspirerer du om disse kvinnene har anoreksi? Hvor kom det inn i bildet? Hva skal det være godt for :klo:

Hvorfor, hver eneste gang en kvinne er tynn så dukker ordet anoreksi opp i en eller annen form, jeg ikke forstå :vetikke:

Det blir like tussete og ikke minst respektløst som at man slenger ut teorier og spm om kvinnene i pluss size reklamer har tvangs og overspisings problemer.. Det har ingen ting i denne sammenheng å gjøre. Om vi som samfunn er komt der til at vi ikke kan se en tynn, fit kvinne uten å spekulere i hennes helsetilstand så er det noe galt en plass, ikke med tynne spreke kvinner men at andre ikke tåler å se andres kropp uten å finne feiler og lyter ved den.

H&M HAR brukt fyldigere modeller før, men nå denne gangen brukte de ikke det, og jeg tror de fleste kvinner trenger å se flere kroppstyper en, det finnes langt flere kroppstyper enn Beyonce som de har brukt før, det er politisk korrekthet, ikke det å si fy-fy til tynne kvinner og mene at deres kropp ikke passer inn noen plass og bør gjemmes vekk.. Som jeg har sagt, jeg synes det er flott at de har brukt ulike kropper før, men denne gangen var det disse kvinnene de brukte, og jeg og mange andre kvinner (som du nå har fått tilsvar på fra andre enn meg også) så er dette idealet og kroppen langt mer oppnåelig enn Beyonce sin kropp. Skulle jeg fått hennes kropp hadde det verken hjulpet med treningsklær eller trening men med en haug av operasjoner og hva nøyaktig skulle det være godt for? Men jeg tåler å se at andre har en slik kropp uten at jeg må boikotte kjeder som bruker hennes kropp som markedsføring.

æææ, du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg har da aldri konspirert i anoreksi. Noen andre har konspirert om det tidligere i tråden, og jeg skriver jo at jeg nettopp ikke gidder å inn i en slik diskusjon, om de har det eller ikke har det, det har ingentin med det jeg skriver å gjøre. Smaken er som baken..

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æææ, du leser jo ikke hva jeg skriver. Jeg har da aldri konspirert i anoreksi. Noen andre har konspirert om det tidligere i tråden, og jeg skriver jo at jeg nettopp ikke gidder å inn i en slik diskusjon, om de har det eller ikke har det, det har ingentin med det jeg skriver å gjøre. Smaken er som baken..

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Hvorfor i det hele tatt nevne det om du ikke har en mening om det?

"I dette innlegget skal jeg ikke snakke om anoreksi eller om noen av disse har det" (sånn da har jeg sagt at jeg ikke skal si det eller diskutere det).

Synes det bare var en litt rar ting å nevne når du ikke hadde noen tanker om det.

Men om jeg misforsto innlegget ditt så beklager jo for det.

Jeg kritiserer da verken smaken eller baken din.

Du liker ikke denne reklamen og mener reklamen bare og kun burde vise en kropp som er lik din, om det er pga selvtillit, at du kun mener det burde være en mal for kvinnekroppen eller at du mener reklamen kun burde vise kropper som strekkes etter smaken din og ikke hvordan klærne ser ut på kroppen eller hva det aner jeg ikke, men jeg er selv glad for at jeg både vet og tåler at det finnes mange ulike kvinnekropper, og at det spiller liten rolle for meg personlig at min kropp ikke er kliss identiske med modellene sine hele tiden, klær må jeg jo ha likevel. De færreste kvinner ser ut som modeller, da tenker jeg både på hud, vekt, høyde etc men de fleste har klær likevel.

Om jeg skulle fulgt din tankegang, jeg skal prøve på det nå, så kunne jeg ikke ha kjøpt noe undertøy hvor modellene var fyldigere, hadde større hofter/pupper og mage enn meg. Ikke kjøpt noen klær hvor modellene var høyere enn meg ut i fra et PR perspektiv selvsagt :klo:

Reklame industrien kan ikke lage en identisk lik reklame for str XS-S-M-L-XL for at alle skal være inkludert og ingen ekskludert, det skjønner vel de fleste. Men du vil altså ha en reklame industri kun for juicy rompe og store pupper??

De har brukt kvinner som er atletiske og slanke, som sagt de skal tross alt selge treningstøy, ikke all reklame må være fokusert rundt pupper og rumpe.

Jeg (og mange andre kvinner) ser bedre hvordan treningstøyet ser ut på meg/seg selv med disse modellene enn om de hadde brukt Beyonce, du føler omvendt, men jeg tror neppe H&M mister noen kunder ved denne typen reklamer.

Ts blir provosert til randen av hysterisk, du boikotter inntil du får Beyonce-lignende kropper på absolutt all reklame og andre får lyst å sette seg på ræven i sofaen fordi de ikke kommer til å få en identisk lik atletisk kropp så da kan det bare være :klappe:

Jeg tenker at det må være svært slitsomt og psykisk utmattende for dere som tenker slik..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i det hele tatt nevne det om du ikke har en mening om det?

"I dette innlegget skal jeg ikke snakke om anoreksi eller om noen av disse har det" (sånn da har jeg sagt at jeg ikke skal si det eller diskutere det).

Synes det bare var en litt rar ting å nevne når du ikke hadde noen tanker om det.

Men om jeg misforsto innlegget ditt så beklager jo for det.

Jeg kritiserer da verken smaken eller baken din.

Du liker ikke denne reklamen og mener reklamen bare og kun burde vise en kropp som er lik din, om det er pga selvtillit, at du kun mener det burde være en mal for kvinnekroppen eller at du mener reklamen kun burde vise kropper som strekkes etter smaken din og ikke hvordan klærne ser ut på kroppen eller hva det aner jeg ikke, men jeg er selv glad for at jeg både vet og tåler at det finnes mange ulike kvinnekropper, og at det spiller liten rolle for meg personlig at min kropp ikke er kliss identiske med modellene sine hele tiden, klær må jeg jo ha likevel. De færreste kvinner ser ut som modeller, da tenker jeg både på hud, vekt, høyde etc men de fleste har klær likevel.

Om jeg skulle fulgt din tankegang, jeg skal prøve på det nå, så kunne jeg ikke ha kjøpt noe undertøy hvor modellene var fyldigere, hadde større hofter/pupper og mage enn meg. Ikke kjøpt noen klær hvor modellene var høyere enn meg ut i fra et PR perspektiv selvsagt :klo:

Reklame industrien kan ikke lage en identisk lik reklame for str XS-S-M-L-XL for at alle skal være inkludert og ingen ekskludert, det skjønner vel de fleste. Men du vil altså ha en reklame industri kun for juicy rompe og store pupper??

De har brukt kvinner som er atletiske og slanke, som sagt de skal tross alt selge treningstøy, ikke all reklame må være fokusert rundt pupper og rumpe.

Jeg (og mange andre kvinner) ser bedre hvordan treningstøyet ser ut på meg/seg selv med disse modellene enn om de hadde brukt Beyonce, du føler omvendt, men jeg tror neppe H&M mister noen kunder ved denne typen reklamer.

Ts blir provosert til randen av hysterisk, du boikotter inntil du får Beyonce-lignende kropper på absolutt all reklame og andre får lyst å sette seg på ræven i sofaen fordi de ikke kommer til å få en identisk lik atletisk kropp så da kan det bare være :klappe:

Jeg tenker at det må være svært slitsomt og psykisk utmattende for dere som tenker slik..

jeg nevnte det fordi det tilsynelatende var det diskusjonen handlet om i denne tråden, og for å poengtere nettopp det du misforstår; Jeg snakker om reklamen som reklame.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på at markedsavdelingen har god erfaring med hvilke kropper som selger best når det gjelder treningsklær

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg nevnte det fordi det tilsynelatende var det diskusjonen handlet om i denne tråden, og for å poengtere nettopp det du misforstår; Jeg snakker om reklamen som reklame.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Jeg ser du har hengt deg opp i dette, og velger å se bort i fra resten. Nå er det to stykker i tråden som har nevnt ordet anoreksi, den ene av deg var deg, og om jeg har misforstått deg så beklager jeg det.

Men som sagt vi kan jo se på setningen din på en annen måte

"Jeg ville bare si at uansett om Kate Upton og lignende modeller har tvangsspising eller ikke, eller om h&m burde bruke tynnere modeller eller ikke av politisk korrekthet; fra et PR perspektiv ville det funket bedre på meg om modellene var tynnere. Jeg tror det er flere jenter som har det slik"..

Så ser du kanskje hva jeg mener, eller?

Folk står ganske fritt til å tolke og mistolke en slik setning..

Nå er det heldigvis et fåtall av mennesker i denne tråden som mener disse kvinnene er for tynne, majoriteten mener at dette er helt normale kvinner å bruke i en reklame for treningsklær.

Jeg tror ikke denne reklamen er noe verken å provoseres av eller noe annet, som sagt det er klær de selger, klær som er ment å trene i, de bruker kvinner som ser trent ut.

Uansett, det er selvsagt fritt vilt til å kjøpe klær hvor som helst og mene hva som helst , jeg bare synes det høres slitsomt ut å bare kjøpe klær av de modellene som ser identisk ut med seg selv.

Men jeg tror ikke verken meg eller deg tilfører debatten noe mer (eller noe mindre) og det er ganske tydelig at du mener at all reklame bør være med juicy romper og store pupper, greit nok det, men ikke alle er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De modellene der er helt normale! Herregud, er det ikke et poeng at trente jenter faktisk viser frem TRENINGSKLÆR...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, trente modeller som viser frem treningsklær! Hva blir det neste? Plus size modeller som viser klær i store størrelser? Skrekk og gru!

Da syns jeg det er verre at de bruker tynne jenter i reklame for store størrelser---

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit når utstillingsdukkene og modellene for treningsklær er veltrente, for det er tross alt treningsklær. Synes det er verre med de mannlige utstillingsdukkene på XXL hvor ribbena stikker ut, og de ser ut som at de ikke har spist på ett år (altså, dukker spiser jo ikke da, men dere skjønner hva jeg mener :fnise:). Trodde de skulle fremme trening og god helse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet jeg. Helt normalt trente jenter. Skulle de heller ha brukt chubby jenter da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Armene kunne vært bittelitt større, men ellers ser jeg ikke problemet.



Anonymous poster hash: 6f521...45b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det - de er normale! l likhet med f.eks. denne jenta og denne jenta - de er også normale.

Ja, de er også normale. Men ikke godt trente på samme måten... og det er vel et poeng når man skal vise frem treningsklær.

En mann er også normal, men du putter han ikke i kjolereklamer liksom. Du skjønte vel poenget mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Ja, de er også normale. Men ikke godt trente på samme måten... og det er vel et poeng når man skal vise frem treningsklær.

En mann er også normal, men du putter han ikke i kjolereklamer liksom. Du skjønte vel poenget mitt.

Ja altså, poenget mitt var faktisk å si at modellene er normale, siden det normale kan omfatte mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja altså, poenget mitt var faktisk å si at modellene er normale, siden det normale kan omfatte mye.

Skjønner ikke poenget ditt. Jeg svarte på hovedinnlegget, hvor vedkommende tydelig er provosert over bruken av for tynne/veltrente jenter. Jeg svarte at de er normale, og mange jenter som trener ser sånn ut. Hvorfor da velge noen som er mer lubben...? De ser helt fine ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Skjønner ikke poenget ditt. Jeg svarte på hovedinnlegget, hvor vedkommende tydelig er provosert over bruken av for tynne/veltrente jenter. Jeg svarte at de er normale, og mange jenter som trener ser sånn ut. Hvorfor da velge noen som er mer lubben...? De ser helt fine ut.

Men jeg er jo enig med deg i at de er normale, jeg skrev jo at du hadde et godt poeng :) Det med de andre jentene var jo bare for å understreke at jeg syntes modellene som var brukt, var like normale som andre (og litt større) jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...