Gå til innhold

Tynne jenter på H&Ms treningsklærreklame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

H&M har kjørt en kampanje for treningsklær de siste dagene. Ser reklame over alt på forskjellige nettsider. Her er linken: http://www.hm.com/no/go-athletic-ladies. Se særlig dette bildet: http://www.hm.com/no/go-athletic-ladies-html#path=1.1&transition=10&duration=500

Jeg er ikke feminist av noe slag, eller overvektig og utrent selv, men jeg blir faktisk provosert av denne kampanjen. Se på jentene. De er utrolig tynne og veltrente og atletiske. De har superlav fettprosent og synlige muskler som overhodet ikke representerer hvordan den gjennomsnittlige kvinnen ser ut. Skal dette få oss til å kjøpe disse treningsklærne? Blir bare provosert jeg...



Anonymous poster hash: 49163...d37
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De bruker atletiske kvinner for å reklamere for treningsklær, hva var problemet igjen? Ei heller er de ekstremt tynne.

Endret av meh
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Det er helt normalt trente jenter. Alt som skal klages på her inne, makan.



Anonymous poster hash: ba21b...8f5
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo slik enhver kvinne skal se ut, jeg ser ikke problemet.



Anonymous poster hash: 59515...0c0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle de ha kvapsete jenter som skal reklamere for treningsklærne i steden da??

Da hadde ikke jeg kjøpt de hvertfall. Reklame selger en livvstil, en drøm, noe vi vil ha. Ikke kun et produkt som her er tights. Men hele konseptet godt trent, treningsglede, tights



Anonymous poster hash: 766ce...910
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dumt å la seg provosere av noe slikt. Er det ikke smartere å la seg motivere, dersom det trengs?

Det finnes mange feitere jentekropper som er like så fine som den kroppen der.



Anonymous poster hash: df79d...a62
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var noe gale rundt reklamen, de var ikke alt for tynne, ble heller overasket over at de var mer trent enn "sykelig tynn" som en del av deres modeller kan være. Synes reklamen var fin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheRighteous

Hundre ganger bedre enn Cubus sin treningsreklame hvertfall, hvor noen jenter står å deiger seg og puster tungt mens de gnir seg inntil en vegg eller hva det var.

Likte denne reklamen jeg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normale kropper dette vel? Synes ikke dem var magre i det hele tatt.



Anonymous poster hash: da696...ca0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inferno

Det er tynne jenter på nesten alt av reklame. Ser ikke hvorfor denne reklamen er verre. For en gangs skyld var det jenter som faktisk trente og ikke bare ålte seg rundt i minimalt med klær, og det er da vel bare positivt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne folk burde absolutt trene de og altså, ikke kun folk som burde slanke seg. Viktig for alle å være i bevegelse.

Så jeg reagerte ikke noe på denne reklamen, det jeg derimot reagerer veldig på er reklame for slankeprodukter osv. der de flistynne kvinnene tydeligvis trenger å miste noen kg, hva er liksom igjen da, mon tro...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De bruker atletiske kvinner for å reklamere for treningsklær, hva var problemet igjen? Ei heller er de ekstremt tynne.

Wow. Det er helt normalt trente jenter. Alt som skal klages på her inne, makan.

Anonymous poster hash: ba21b...8f5

Jeg vet ikke helt, jeg, jeg trener og er tynn (veier 46 kg) og jeg ser større ut enn de jentene.

Anonymous poster hash: ffe7d...85c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo slik enhver kvinne skal se ut, jeg ser ikke problemet.

Anonymous poster hash: 59515...0c0

Det er ikke slik "enhver jente skal se ut", kvinner er forskjellige med forskjellige kroppstyper og fettprosent.

Fra nå av skal jeg uttale at alle menn skal se slike ut! Ser du ikke slik ut, kan du bare holde kjeft.

post-37809-0-40103700-1389464276_thumb.j

Anonymous poster hash: ffe7d...85c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik "enhver jente skal se ut", kvinner er forskjellige med forskjellige kroppstyper og fettprosent.

Fra nå av skal jeg uttale at alle menn skal se slike ut! Ser du ikke slik ut, kan du bare holde kjeft.

attachicon.gif815197CristianoRonaldo1.jpg

Anonymous poster hash: ffe7d...85c

Okei, NAM...

Anonymous poster hash: 21266...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okei, NAM...

Anonymous poster hash: 21266...cd9

Veldig nam! Det det er jo slik enhver gutt skal se ut.

Anonymous poster hash: ffe7d...85c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig nam! Det det er jo slik enhver gutt skal se ut.

Anonymous poster hash: ffe7d...85c

Jepp! Noe annet er ikke godt nok.

Anonymous poster hash: 21266...cd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å bli skikkelig provosert, av alt dette snakket om folk som er "for tynne". Dette er jo helt normalvektige, friske kvinner! Også er de godt trente, det er jo reklame for TRENINGSKLÆR. Kan ikke tro at denne tråden (og mye annet snakk om de såkalte "for tynne" jentene på dette forumet) bunner i annet enn misunnelse.



Anonymous poster hash: 82b6a...55d
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

H&M har kjørt en kampanje for treningsklær de siste dagene. Ser reklame over alt på forskjellige nettsider. Her er linken: http://www.hm.com/no/go-athletic-ladies. Se særlig dette bildet: http://www.hm.com/no/go-athletic-ladies-html#path=1.1&transition=10&duration=500

Jeg er ikke feminist av noe slag, eller overvektig og utrent selv, men jeg blir faktisk provosert av denne kampanjen. Se på jentene. De er utrolig tynne og veltrente og atletiske. De har superlav fettprosent og synlige muskler som overhodet ikke representerer hvordan den gjennomsnittlige kvinnen ser ut. Skal dette få oss til å kjøpe disse treningsklærne? Blir bare provosert jeg...

Anonymous poster hash: 49163...d37

Hvis du blir provosert av dette synes jeg du er en smule over hysterisk.

Jeg mener det bør være aksept for flere forskjellige former og størrelser, det vil altså si at jeg mener det bør være aksept for tynne like mye som noe mer overvektige. Ikke at tynne kvinner er fy-fy og bør gjemmes langt vekk i et skap og at det kun er aksept for "formfulle" kvinner slik mange faktisk mener når de sier at de mener det bør være aksept for "forskjellige" typer kvinnekropper.

Dette er reklame for treningsklær, det er kanskje ikke slik de fleste kvinner ser ut, som det vanligvis ikke er i reklamefilmer. De fleste kvinner er heller ikke 1.80 høy, men likevel er de fleste modeller det, hva skal en gjøre,sitte å klage over hvor få kvinner det er som er 1.80, og hvor urealistisk det er?

Så ser jeg på jentene, de ser ikke noe tynnere enn hva mange kvinner faktisk er.

Det er flott at det er blitt flere pluss size modeller, avdelinger for store klær osv men for guds skyld om man virkelig mener at det skal være plass og rom for forskjellige kvinnekropper så må en også akseptere at mange kvinner er tynne uten å gå fullstendig bananas å få høyt blodtrykk og bli provosert.

Her har nok feminismen (og mange kvinner som ikke er feminister) skjøte seg selv i foten, en maser og peser på at folk ikke skal få sf, at kvinner kommer i mange utgaver etc, men nåde den kvinnen som er tynn.

Dette er en reklame for treningstøy, klær en bruker for å komme i form, for å minske fettprosenten, for å bli fit, og sprek, fatter virkelig og inderlig ikke hvorfor du gidder å hisse deg opp og bli provosert at de bruker kvinner som er i form, har lav fettprosent, er fit og sprek?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...