Gå til innhold

Tynne jenter på H&Ms treningsklærreklame


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes faktisk det er en større bløff at folk som skal presenteres eller intervjues på TV, som vanlige, sympatiske og jordnære, trenger å sminkes før sendingen starter.

Det burde være lettere å akseptere at noen er i bedre fysisk form enn deg selv, det er ikke juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun yogajenta/turjenta var jo bare helt smashing og så sunn ut! Men jeg reagerer litt på det bildet du linket til. Hvis dere ser etter ser dere at modellen har overarmer som er tilnærmet tynnere/like tynne som underarmene. Det er jo et tegn man ser på folk med spiseforstyrrelser. Nå viser magen hennes at hun har trent, men man trenger ikke akkurat å være bodybuilder for å få slike magemuskler hvis man har svært lav kroppsvekt og fettprosent.



Anonymous poster hash: 82478...2f8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg utenfor diskusjonen om hvorvidt det er OK eller ikke.

Men for å være helt ærlig, så gikk jeg forbi de plakatene her om dagen og tenkte at om de jentene hadde hatt litt pupper og litt mer juice rumpe, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å kjøpe klærne. Når jeg ser slike "perfekte" jenter blir jeg ikke det spor motivert til å trene eller dra på meg noen av tightsene, for jeg kommer ALDRI til å se slik ut uansett hvor mye jeg trener og hvor lite jeg spiser. Jeg synes jo de er pene, men ikke noe spesielt ved de som fanger mitt øye.

Hadde f.eks. Kate Upton eller Beyonce derimot vært avbildet i en slik kampanje så hadde jeg løpt inn i butikken med det samme. For de har en kropp som ser fantastisk ut, og som jeg i det minste har mulighet til å strebe litt etter.

Faktisk så trener jeg på et treningssenter (bor ikke i Norge) hvor de har en dame som representerer hele treningsenterkjeden. Hun ser fantastisk bra ut, trent er hun også. Men hun er den type jente som aldri blir pinne tynn, for hun har former. Her hvor jeg bor er det en intern spøk om at gutter trener i det fitness senteret bare for å se på henne. Hver gang jeg går inn der blir jeg motivert når jeg ser bilde av henne, for det er realistisk mål, men alikevel ser hun bra ut.



Anonymous poster hash: 8e67e...962
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er treningsklær. Mange som trener, er veltrente, og er god reklame for treningsklærne sikkert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg utenfor diskusjonen om hvorvidt det er OK eller ikke.

Men for å være helt ærlig, så gikk jeg forbi de plakatene her om dagen og tenkte at om de jentene hadde hatt litt pupper og litt mer juice rumpe, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å kjøpe klærne. Når jeg ser slike "perfekte" jenter blir jeg ikke det spor motivert til å trene eller dra på meg noen av tightsene, for jeg kommer ALDRI til å se slik ut uansett hvor mye jeg trener og hvor lite jeg spiser. Jeg synes jo de er pene, men ikke noe spesielt ved de som fanger mitt øye.

Hadde f.eks. Kate Upton eller Beyonce derimot vært avbildet i en slik kampanje så hadde jeg løpt inn i butikken med det samme. For de har en kropp som ser fantastisk ut, og som jeg i det minste har mulighet til å strebe litt etter.

Faktisk så trener jeg på et treningssenter (bor ikke i Norge) hvor de har en dame som representerer hele treningsenterkjeden. Hun ser fantastisk bra ut, trent er hun også. Men hun er den type jente som aldri blir pinne tynn, for hun har former. Her hvor jeg bor er det en intern spøk om at gutter trener i det fitness senteret bare for å se på henne. Hver gang jeg går inn der blir jeg motivert når jeg ser bilde av henne, for det er realistisk mål, men alikevel ser hun bra ut.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Vel uten å samenligne meg så veldig med disse i hi for det kan jeg overhodet ikke på noen måte, riktignok er jeg muligens like tynn men det stopper også der. Men jeg har en mye større mulighet for å oppnå et slikt resultat for meg enn å oppnå kroppen til Beyonce, men jeg går ikke bananas over å se hennes kropp likevel og blir sur over at jeg og hun har to vidt forskjellige kropper og kroppstyper..

Det må da gå an å se at kvinner har ulik kropp enn deg uten å "protestere", eller at man skal bli klin lik resultatet!

Flott om beyonce også hadde reklamert for treningstøy (slik hun reklamerte for bikini for noen år siden, uten at jeg protesterte og boikottet h&m og bikiniene bare fordi jeg har en annen kroppstype). Men nå var det disse trente, tynne og flotte kvinne kroppene de valgte i stedet. Ta det som en kvinne, vi er ikke alle like, noen har en juice rumpe andre har en slik kropp som dette

Begge deler er helt normalt i reklamen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder meg utenfor diskusjonen om hvorvidt det er OK eller ikke.

Men for å være helt ærlig, så gikk jeg forbi de plakatene her om dagen og tenkte at om de jentene hadde hatt litt pupper og litt mer juice rumpe, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å kjøpe klærne. Når jeg ser slike "perfekte" jenter blir jeg ikke det spor motivert til å trene eller dra på meg noen av tightsene, for jeg kommer ALDRI til å se slik ut uansett hvor mye jeg trener og hvor lite jeg spiser. Jeg synes jo de er pene, men ikke noe spesielt ved de som fanger mitt øye.

Hadde f.eks. Kate Upton eller Beyonce derimot vært avbildet i en slik kampanje så hadde jeg løpt inn i butikken med det samme. For de har en kropp som ser fantastisk ut, og som jeg i det minste har mulighet til å strebe litt etter.

Faktisk så trener jeg på et treningssenter (bor ikke i Norge) hvor de har en dame som representerer hele treningsenterkjeden. Hun ser fantastisk bra ut, trent er hun også. Men hun er den type jente som aldri blir pinne tynn, for hun har former. Her hvor jeg bor er det en intern spøk om at gutter trener i det fitness senteret bare for å se på henne. Hver gang jeg går inn der blir jeg motivert når jeg ser bilde av henne, for det er realistisk mål, men alikevel ser hun bra ut.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Du hadde kjøpt treningstøyet bare fordi en modell med store pupper og rumpe hadde gått med det? ... Ehwhuuut?

Anonymous poster hash: a6a8e...163

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg synes faktisk det er en større bløff at folk som skal presenteres eller intervjues på TV, som vanlige, sympatiske og jordnære, trenger å sminkes før sendingen starter.

Det burde være lettere å akseptere at noen er i bedre fysisk form enn deg selv, det er ikke juks.

Det er jo pga lysene osv at folk sminkes da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Det er helt normalt trente jenter. Alt som skal klages på her inne, makan.

Anonymous poster hash: ba21b...8f5

Normalt trente jenter har ikke sixpack!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg holder meg utenfor diskusjonen om hvorvidt det er OK eller ikke.

Men for å være helt ærlig, så gikk jeg forbi de plakatene her om dagen og tenkte at om de jentene hadde hatt litt pupper og litt mer juice rumpe, hadde jeg vært mer tilbøyelig til å kjøpe klærne. Når jeg ser slike "perfekte" jenter blir jeg ikke det spor motivert til å trene eller dra på meg noen av tightsene, for jeg kommer ALDRI til å se slik ut uansett hvor mye jeg trener og hvor lite jeg spiser. Jeg synes jo de er pene, men ikke noe spesielt ved de som fanger mitt øye.

Hadde f.eks. Kate Upton eller Beyonce derimot vært avbildet i en slik kampanje så hadde jeg løpt inn i butikken med det samme. For de har en kropp som ser fantastisk ut, og som jeg i det minste har mulighet til å strebe litt etter.

Faktisk så trener jeg på et treningssenter (bor ikke i Norge) hvor de har en dame som representerer hele treningsenterkjeden. Hun ser fantastisk bra ut, trent er hun også. Men hun er den type jente som aldri blir pinne tynn, for hun har former. Her hvor jeg bor er det en intern spøk om at gutter trener i det fitness senteret bare for å se på henne. Hver gang jeg går inn der blir jeg motivert når jeg ser bilde av henne, for det er realistisk mål, men alikevel ser hun bra ut.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Så jeg skal slutte å kjøpe undertøy fordi at undertøysmodeller flest har større pupper og bredere hofter enn meg? :klo:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Normalt trente jenter har ikke sixpack!

Ingen av de har sixpack? Om det der kan kalles sixpack så har jeg også sixpack da bare fordi at magen er flat og for at det er en strek på midten

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel uten å samenligne meg så veldig med disse i hi for det kan jeg overhodet ikke på noen måte, riktignok er jeg muligens like tynn men det stopper også der. Men jeg har en mye større mulighet for å oppnå et slikt resultat for meg enn å oppnå kroppen til Beyonce, men jeg går ikke bananas over å se hennes kropp likevel og blir sur over at jeg og hun har to vidt forskjellige kropper og kroppstyper..

Det må da gå an å se at kvinner har ulik kropp enn deg uten å "protestere", eller at man skal bli klin lik resultatet!

Flott om beyonce også hadde reklamert for treningstøy (slik hun reklamerte for bikini for noen år siden, uten at jeg protesterte og boikottet h&m og bikiniene bare fordi jeg har en annen kroppstype). Men nå var det disse trente, tynne og flotte kvinne kroppene de valgte i stedet. Ta det som en kvinne, vi er ikke alle like, noen har en juice rumpe andre har en slik kropp som dette

Begge deler er helt normalt i reklamen.

Er enig med deg jeg. Sier ikke at det er sånn for alle. Jeg mente bare å si hvordan jeg hadde det med det. Som du sier vi er alle forskjellige. På meg fungerer dette rett og slett ikke som reklame, selvom det gjør det for andre, så ville jeg bare lage et poeng ut av at slike reklamer ikke treffer alle jenter. Vi har forskjellige måter å se på en slik kropp, ikke alle kan assosiere seg med det.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du hadde kjøpt treningstøyet bare fordi en modell med store pupper og rumpe hadde gått med det? ... Ehwhuuut?

Anonymous poster hash: a6a8e...163

Hehe, nå var dette en vurdering av reklamen, som har som mål å SELGE. Så ja, hvis samme treningstøy hadde blitt vist på en fyldigere modell enn disse jentene, så hadde jeg vært mer tilbøyelig til å bli påvirket til å kjøpe det, enn på jentene jeg ser i denne reklamen. Men jeg løper ikke inn i butikken og kjøper noe med en gang jeg ser en reklame som fenger meg, så lett påvirkelig er jeg ikke. Men vi kan vel være ærlige med oss selv og si at produkter som reklameres for på en god måte er "lettere" å kjøpe enn produkter med en dårlig reklame.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg skal slutte å kjøpe undertøy fordi at undertøysmodeller flest har større pupper og bredere hofter enn meg? :klo:

Som jeg har svart over meg, dette er MIN mening. I en debatt tilføyer man sine egne synspunkter og meninger. Jeg ville bare si at uansett om disse jentene er anorektiske eller ikke, eller om h&m burde bruke fyldigere modeller eller ikke av politisk korrekthet; fra et PR perspektiv ville det funket bedre på meg om modellene var fyldigere. Jeg tror det er flere jenter som har det slik.

Vi kjøper det vi trenger, men reklamer har noe å si for hvor vi kjøper det hen.

For å gjøre eksemplet mitt klarere:

Jeg er mer tibøyelig til å kjøpe denne treningstightsen (nå er ikke hun her den fyldigste jeg har sett, men det jeg fant nå):

http://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/sportstøj/tights/nike-1013/nike-legend-20-ti-poly-pant-108282-14/

Enn denne:

http://www.hm.com/dk/product/21522?article=21522-B

Både fordi jeg ser hvordan den vil se ut på meg, i tillegg til at jeg streber mer etter å se ut som hun øverste enn hun nederste. Mine øyne synes øverste kropp ser mer fristende ut enn nederste.

Poenget mitt er vel at jeg blir ikke sjalu eller stødt av modellene h&m bruker, reklamen fungerer bare ikke på meg. Jeg mener det er minst like fint med litt fyldigere modeller.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller virkelig modellen som har tøyet på så stor rolle??! Jeg pleier ikke å legge merke til dem, jeg, bare klærne, med mindre de stiller seg i en obskøn positur, lager rare lyder e.l.

Må modeller ligne på dere selv for at dere skal kjøpe klær? Utrolig merkelig.



Anonymous poster hash: df5f4...343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ENESTE negative jeg kan tenke meg med slike reklamer, er at jeg ubevisst tenker at den tightsen sikkert ikke passer meg. Selv om jeg vet at de kommer i "alle" størrelser. Men hadde jeg vært tynn, hadde jeg kanskje tenkt omvendt. De KAN jo ikke ha modeller for alle størrelser for alle plaggene, bare for å være sikker på å få dekket alle i målgruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har svart over meg, dette er MIN mening. I en debatt tilføyer man sine egne synspunkter og meninger. Jeg ville bare si at uansett om disse jentene er anorektiske eller ikke, eller om h&m burde bruke fyldigere modeller eller ikke av politisk korrekthet; fra et PR perspektiv ville det funket bedre på meg om modellene var fyldigere. Jeg tror det er flere jenter som har det slik.

Vi kjøper det vi trenger, men reklamer har noe å si for hvor vi kjøper det hen.

For å gjøre eksemplet mitt klarere:

Jeg er mer tibøyelig til å kjøpe denne treningstightsen (nå er ikke hun her den fyldigste jeg har sett, men det jeg fant nå):

http://nelly.com/dk/tøj-til-kvinder/sportstøj/tights/nike-1013/nike-legend-20-ti-poly-pant-108282-14/

Enn denne:

http://www.hm.com/dk/product/21522?article=21522-B

Både fordi jeg ser hvordan den vil se ut på meg, i tillegg til at jeg streber mer etter å se ut som hun øverste enn hun nederste. Mine øyne synes øverste kropp ser mer fristende ut enn nederste.

Poenget mitt er vel at jeg blir ikke sjalu eller stødt av modellene h&m bruker, reklamen fungerer bare ikke på meg. Jeg mener det er minst like fint med litt fyldigere modeller.

Anonymous poster hash: 8e67e...962

Hvis det jevnt over hadde vært sånn at de fleste er mer tilbøyelige til å kjøpe hvis modellen er fyldigere, så tror jeg fyldige modeller hadde vært det vanligste.

Siden det er svært slanke jenter som brukes i år etter år, er det nok de som selger mest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte på i denne reklamefilmen, var at fokuset var på kroppene, ikke på klærne.

For eksempek, hva var hensikten med å vise den ene kvinnens muskuløse mage, når hun kun hadde på seg bukse og bh slik at magen var bar?



Anonymous poster hash: 4c72e...234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...