Gå til innhold

Kvinner med for høye forventninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener du er kvinners viktigste fordel?

Viktig spørsmål :)

Det handler ikke egentlig om hva kvinner kan som ikke menn kan, men hva enkeltpersonen uavhengig av kjønn anser som viktig og evner de har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig spørsmål :)

Det handler ikke egentlig om hva kvinner kan som ikke menn kan, men hva enkeltpersonen uavhengig av kjønn anser som viktig og evner de har.

Du mener at tro-systemene(belif systems) er viktigst da. At dersom man tror at det å være pen er det viktigste, så blir det, det viktigste for den som tror det. Jeg er faktisk enig, og det er synd at ikke flere ser det. Når man tror at ens egen skjebne/lykke er utenfor egen kontroll kan det føre til lært hjelpeløshet. Noe mange av de som ikke lykkes gjerne opplever.

Jeg tror de fleste velger å tro på det de har sett mest beviser for at stemmer.

• Liker 1
Skrevet

Fytti katta det er mye bittre mannfolk her. hahahah. Kvinner har ikke høyere forventninger til menn enn menn har til kvinner. Greia er at mange "stygge"(mindre pene?) kvinner er nesten usynelig for menn, fordi skallete, feite, liten hårete tørr tiss, forventer vakre tynne kvinner de også.

Anonymous poster hash: 2559a...508
  • Liker 7
Skrevet

Fytti katta det er mye bittre mannfolk her. hahahah. Kvinner har ikke høyere forventninger til menn enn menn har til kvinner. Greia er at mange "stygge"(mindre pene?) kvinner er nesten usynelig for menn, fordi skallete, feite, liten hårete tørr tiss, forventer vakre tynne kvinner de også.

Hvis en kvinne har en slank fin kropp, så er det umulig at hun ikke får seg noe, så du tar feil. Prøv og anvend den aggressive, arrogante holdningen din om til hentydninger om sinnasex, så skal du se du får en interessert mann. Men ingen menn gidder å være hjelpepleier for kvinner som bare vil ha en å leve livet med.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men på generellt grunnlag vil jeg si at, når det kommer til å inngå fast forhold, så er det kvinner som har høyest krav til sin partner. Menn skal jo helst være høye, være forholdsvis godt trent, ha et utseende tilsvarende Brad Pitt eller Mark Walhberg, ha en bankkonto som viser til en godt over gjennomsnittelig høy inntekt og ellers te seg som drømmeprinsen i kiosklitteraturen og kvinnebladene. Siden menn flest ikke oppfyller disse kravene så betyr det at en del kvinner ikke finner drømmemannen sin og derfor tar til takke med en mann de ikke ville valgt dersom de hadde andre muligheter. Dette er noe de fleste menn er fullstendig klar over og nok føler på når de er i forhold. De fleste menn har nok et litt mer nyansert syn på egen attraktivitet, når det gjelder fast forhold vel og merke, og er fornøyd med å få en kvinne innenfor sin egen liga...

Som alltid i slike tråder blir dette litt generaliserende, men det er mye sant i det. Merk, nå skriver jeg om fast forhold, ikke kjøttmarkedet på byen. det er en helt annen diskusjon...

Anonymous poster hash: 3766f...d8f
  • Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Sikkert noen som er for kresne, men synes godt over at det er omvendt, folk tar til takke med alt muligrart bare for å være i forhold.

Skrevet

Hvis du snakker om mystery-method som er 8-9 år gammel så mener jeg du har riktig. Folk som brukte mystery-method mente at de brukte konseptene, rutinene og historiene med sin egen vri. På den måten mente de at deres personlighet kom til syne.

Utrykket "fake it till you make it" slik jeg husker det ble fortalt til de som var ny innenfor sjekking. Siden de lærte vekk at kvinner likte selvtilitt og de selv ikke hadde det ble deres svar til det: Fake it, till you make it.

Outer-game i dag handler mer om å utvikle sosiale ferdigheter. Mange retninger innenfor cold approach pick up har gått vekk fra rutiner og historier.

Mesteparten av PUA idag (særdeles det mest populære) faller innenfor "fake it till you make it". Uttrykket brukes ikke nødvendigvis (mannlige lesere vil jo ikke føle at de imiterer an alfa, de vil velge å tro at de ER en alfa bare fordi de adopterer noen overflatetaktikker som dominente menn utstråler). Men like fullt handler det om å oppføre seg, utstråle og kommunisere som en annen versjon av den mann er - en selvsikker, maskulin mann, uten det reelle grunnarbeidet.

• Liker 1
Skrevet

Mesteparten av PUA idag (særdeles det mest populære) faller innenfor "fake it till you make it". Uttrykket brukes ikke nødvendigvis (mannlige lesere vil jo ikke føle at de imiterer an alfa, de vil velge å tro at de ER en alfa bare fordi de adopterer noen overflatetaktikker som dominente menn utstråler). Men like fullt handler det om å oppføre seg, utstråle og kommunisere som en annen versjon av den mann er - en selvsikker, maskulin mann, uten det reelle grunnarbeidet.

Hvem innenfor miljøet er det du sikter til da? Mener at det er Rsd som er størst i dag og de lærer vekk både inner-game materiale og outer-game.

Skrevet (endret)

Og igjen spør jeg deg; hvor i all verden henter du dette tullet fra? Det er reinspikka vås.

Det er faktisk ikke det.. Aug-Uag linkte til en bok for et halvt år siden som ga teorier på nettopp dette og hvordan menneskesamfunnet utviklet seg og hvordan mennene sørget for at damene ikke var utro med andre menn.

Det er sant at menn i teorien er best tjent i å få mest mulig avkom, men det stemmer bare så lenge det ikke er noe risiko involvert med å pule mest mulig. Når det er sosiale restriksjoner i samfunnet menneske lever i som gjør at det ikke er mulig å pule alle blir heller ikke mennesket programert til å pule mest mulig. Hvordan lært adferd blir intigrert til gennivå kan forklares gjennom baldwin effekten. http://en.wikipedia.org/wiki/Baldwin_effect

Siden man ikke kan rekonstruere samfunnet menneske utviklet seg i og studere det er det vanskelig å si hva menn egentlig er programert til å gjøre. Dette med at hannene bare skal få mest mulig avkom er slikt man leser i vidergående pensum bøker og er en generell regel, men den treffer ikke alle organismer. Tar man evolusjonsbiologi på høyere nivå ser man at ting er mer komplisert. Hos enkelte fugle arter er det observert at det er negativt å få for mange barn, for eksempel.

Endret av .-L-.
Skrevet

Jeg kan kommentere dette mer i morgen, i mellomtiden så kan du finne ut hvilke dyrearter som dreper hanner som har sex med " for mange" hunner. De dyreartene har jeg nemlig aldri hørt om.

Nei, men så er det vel ikke dyrearter man snakker om heller? Man snakker om mennesker, og L har faktisk et poeng med at det sosiale har sterk medvirkning til også det seksuelle samspillet selv om utroskap selvsagt skjer blant mennesker også.

Anonymous poster hash: 3cbdb...25d

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing samt personangrep. Foreslår at dere oppretter en ny tråd hvis dere vil diskutere fenomener innenfor dyreverden.

Kosemose, mod

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det kan være noe i dette. Langt under halvparten av menn synes jeg er attraktive som totalpakke. Så da havner gjennomsnittet i kategorien "ikke attraktiv". Menn er mindre kravstore, opplever jeg. Men jeg synes det er pussig at ikke flere menn gjør litt innsats for å bli attraktive, det er ikke så vanskelig. Mange menn gidder ikke, og har så sterk tro på at det holder å være seg selv. Selv om statuspå "seg selv" er umoden, tiltaksløs, kan ikke lage mat, kan ikke vaske klær, kan ikke kle seg, ganske enkelt et slags havari som ikke har blitt et voksent, velfungerende menneske. Og mangel på huslighet kompenseres ikke av dugelighet på andre felt. Skal man da som kvinne trekkes med en kar som er god på å røyke hasj, eller har psykiske problemer, eller har vondt i viljen og naver fordi drømmejobben ikke har banket på døra? For ikke å snakke om dem som er sinte og slår. Nei, det gidder vi ikke. Derfor går vi etter de oppegående eksemplarene av arten mann. Som kan være en skikkelig partner på alle områder, som vi kan respektere og beundre. Det handler ikke bare om muskelvolum.

• Liker 1
Skrevet

Godt poeng.

Skrevet

Jeg tror det kan være noe i dette. Langt under halvparten av menn synes jeg er attraktive som totalpakke. Så da havner gjennomsnittet i kategorien "ikke attraktiv". Menn er mindre kravstore, opplever jeg. Men jeg synes det er pussig at ikke flere menn gjør litt innsats for å bli attraktive, det er ikke så vanskelig. Mange menn gidder ikke, og har så sterk tro på at det holder å være seg selv. Selv om statuspå "seg selv" er umoden, tiltaksløs, kan ikke lage mat, kan ikke vaske klær, kan ikke kle seg, ganske enkelt et slags havari som ikke har blitt et voksent, velfungerende menneske. Og mangel på huslighet kompenseres ikke av dugelighet på andre felt. Skal man da som kvinne trekkes med en kar som er god på å røyke hasj, eller har psykiske problemer, eller har vondt i viljen og naver fordi drømmejobben ikke har banket på døra? For ikke å snakke om dem som er sinte og slår. Nei, det gidder vi ikke. Derfor går vi etter de oppegående eksemplarene av arten mann. Som kan være en skikkelig partner på alle områder, som vi kan respektere og beundre. Det handler ikke bare om muskelvolum.

Som man opplever jeg faktisk ikke det, det finnes mange oppegående menn som bryr seg om det du skriver om. Mest av alt handler dette ofte om hvilket miljø/omgangskrets man henger i. Jeg kjenner ingen menn som ikke i det minste kan lage litt mat, som ikke kan vaske tøyet eller kle seg skikkelig eller aldri trener hvertfall litt, så jeg ser ikke hvor du finner disse mennene?

Om du syntes langt under halvparten av menn er attraktive på generelt plan er sjansen stor for at du overvurderer deg selv.

Skrevet

Som man opplever jeg faktisk ikke det, det finnes mange oppegående menn som bryr seg om det du skriver om. Mest av alt handler dette ofte om hvilket miljø/omgangskrets man henger i. Jeg kjenner ingen menn som ikke i det minste kan lage litt mat, som ikke kan vaske tøyet eller kle seg skikkelig eller aldri trener hvertfall litt, så jeg ser ikke hvor du finner disse mennene?

Om du syntes langt under halvparten av menn er attraktive på generelt plan er sjansen stor for at du overvurderer deg selv.

Kommentaren var generell, ikke sett opp imot mitt utseende. Hvis jeg så sliter med å finne en mann fordi jeg sikter for høyt, er vel det mitt problem. Jeg kjenner menn i mange ulike steder og settinger. Det har noe med klassereise å gjøre også.

Skrevet

Kommentaren var generell, ikke sett opp imot mitt utseende. Hvis jeg så sliter med å finne en mann fordi jeg sikter for høyt, er vel det mitt problem. Jeg kjenner menn i mange ulike steder og settinger. Det har noe med klassereise å gjøre også.

Godt poeng.

Skrevet

For min del er kravene at han skal være fin for mine øyne, han skal ha et godt smil, han må være morsom/vi ha bra humor sammen, han må ha ambisjoner i livet, være engasjert og bry seg. Og han må klare å ivareta seg selv med håndtere penger/hygiene for seg og hjem/helse/mat osv, jeg gidder ikke noe restaureringsprosjekt. Og vi må ha veldig god kjemi. Syn

• Liker 1
Skrevet

For min del er kravene at han skal være fin for mine øyne, han skal ha et godt smil, han må være morsom/vi ha bra humor sammen, han må ha ambisjoner i livet, være engasjert og bry seg. Og han må klare å ivareta seg selv med håndtere penger/hygiene for seg og hjem/helse/mat osv, jeg gidder ikke noe restaureringsprosjekt. Og vi må ha veldig god kjemi. Syn

Der sa du noe veldig essensielt.

Skrevet

Ok, skjønner, men du skrev jo at du selv syntes at under halvparten av menn var attraktive derfor var det jo naturlig å svare på det.

Selvsagt skal man få ha sine krav i fred, men jeg syntes man også bør innse at jo høyere de er jo mindre sannsynlighet har man for å finne noen, selvsagt avhengig om man faktisk har høye krav eller ikke. Noen undervurderer jo seg selv og har egentlig ikke så høye krav selv om de gir uttrykk for det, men så har man de som overvurderer seg selv veldig og kanskje har for høye krav.

Skrevet

Denne tråden er syk

Anonymous poster hash: 8f1aa...d30
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...