Gå til innhold

Kvinner med for høye forventninger

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Og Halvor: Kvinner KAN resonnere fornuftig. Jeg skjønner ikke at du mener vi bare er styrt av følelser? Har du lest for mye PUA?

Anonymous poster hash: 42a97...393

Hehe, ja, PUA er en merkelig greie. Ironisk at ingen av de folka bak boken the Game fikk noen varig forhold ut av det, og antallet ONS var også ganske begredelig i forhold til antall forsøk. Han ene som var med der startet jo sin egen blogg som tok avstand fra PUA-teknikkene i ettertid, for å fokusere mer på "Indre verdier og selvrealisering" som liksom ville virke mer attraktivt på kvinner enn direkte sjekking. For en liten stund siden la han ned bloggen, etter å ha blitt skilt fra kona. HAHA

Endret av straamann
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et utvalg av datingregistrerte. Men herregud, tror du ikke kvinner til slutt skjønner at de må fire på kravene? De fleste kvinner vil heller leve med en mindre pen mann med grei inntekt, så lenge hun får huset sitt og kan dra på ferier, ha en ekstra konto til shopping osv, enn å leve ensom og alene. Blir jo ikke noe enebolig av det vet du.

. Svært bitre betraktninger dette, og en mørk verden. Jeg kjenner flere kvinner som ikke vil ha smellvakre menn, og som ikke bryr seg om tjukk lommebok. Det sistnevnte har de nemlig selv, men disse damene blir nemlig dumpa av mannfolka fordi de ikke er pene nok.

• Liker 3
Skrevet

Jeg regner med at TS viser til denne undersøkelsen: http://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/

Her kommer grafene:

Male-Messaging-Curve.png

Den stiplede linjen er den som er interessant her. Som dere ser, så er den tilnærmet normalfordelt. Når det gjelder kvinner til mann, er det derimot annerledes:

Female-Messaging-Curve.png

Som man ser her, er ikke grafen på noen som helst måte normalfordelt. Men her mener jeg at TS mistolker. Denne undersøkelsen er gjort på bilder på nettdatingsider. I virkeligheten spiller flere faktorer inn, som f.eks. selvtillit, sosiale antenner, kjemi etc. Av den grunn blir det feil å si at kvinner i det reelle liv er for kravstore, kun basert på dette

• Liker 1
Skrevet

Det er min påstand at menn er svært kravstore til kvinners utseende. Dette er både basert på erfaring og forskning. Menn vil ha unge, vakre kvinner med timeglassform slik at de viser sin fruktbarhet gjennom utseende. Det at kvinner vil ha en mann som kan bidra til å finansiere en enebolig har vel også med nesting å gjøre. Man bygger rede og vil avle :)

Skrevet

Det er min påstand at menn er svært kravstore til kvinners utseende. Dette er både basert på erfaring og forskning. Menn vil ha unge, vakre kvinner med timeglassform slik at de viser sin fruktbarhet gjennom utseende. Det at kvinner vil ha en mann som kan bidra til å finansiere en enebolig har vel også med nesting å gjøre. Man bygger rede og vil avle :)

Min erfaring er at begge kjønn til tider kan være kravstore. Om man skal hevde at kjønn X er mer kravstore, så hjelper det ikke alltid å komme med "egenerfaring". Det blir fort synsing basert på sviktende statistisk grunnlag.

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at begge kjønn til tider kan være kravstore. Om man skal hevde at kjønn X er mer kravstore, så hjelper det ikke alltid å komme med "egenerfaring". Det blir fort synsing basert på sviktende statistisk grunnlag.

. Jeg påstod ikke at menn er mer kravstore enn kvinner. Jeg er enig med deg i at begge kjønn er kravstore.

Gjest Lincoln
Skrevet

Hehe, ja, PUA er en merkelig greie. Ironisk at ingen av de folka bak boken the Game fikk noen varig forhold ut av det, og antallet ONS var også ganske begredelig i forhold til antall forsøk. Han ene som var med der startet jo sin egen blogg som tok avstand fra PUA-teknikkene i ettertid, for å fokusere mer på "Indre verdier og selvrealisering" som liksom ville virke mer attraktivt på kvinner enn direkte sjekking. For en liten stund siden la han ned bloggen, etter å ha blitt skilt fra kona. HAHA

Og hvor lenge var det siden du hadde pult nå igjen?

Skrevet

Og hvor lenge var det siden du hadde pult nå igjen?

. Hva har det med saken å gjøre?

• Liker 1
Gjest Lincoln
Skrevet

. Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: 42a97...393

Han gjør narr av folk som har pult og puler mer enn han noen gang vil gjøre.

Skrevet

. Ikke alle satser på ONS.

• Liker 3
Skrevet

det jeg påpeker, er at det er litt morsomt hvor mye energi enkelte legger i det å få pult gjennom å prøve å utgi seg for å være noe annet enn man er. Man får kanskje pult, men det står jo ikke i forhold til innsatsen spør du meg, dersom nesten hele livet ens dreier seg om å gjøre ting som øker sjansjen for å få pult.

Jeg puler mindre enn jeg har lyst til, men PUA teknikker er ikke noe alternativ for meg.

• Liker 2
Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

. Ikke alle satser på ONS. Anonymous poster hash: 42a97...393

Ja, folk som ikke har et sexliv bruker gjerne det som en unnskyldning. Og ikke glem "jeg har veldig høye standarder".

Endret av Lincoln
Gjest Lincoln
Skrevet

det jeg påpeker, er at det er litt morsomt hvor mye energi enkelte legger i det å få pult gjennom å prøve å utgi seg for å være noe annet enn man er. Man får kanskje pult, men det står jo ikke i forhold til innsatsen spør du meg, dersom nesten hele livet ens dreier seg om å gjøre ting som øker sjansjen for å få pult.

Jeg puler mindre enn jeg har lyst til, men PUA teknikker er ikke noe alternativ for meg.

Greit nok det. Hvis du vil leve i sølibat så er det ditt valg. Men ikke kom med slike patetiske angrep på folk som puler mye mer enn deg bare fordi du er misunnelig.

Skrevet

Nei, folk som ikke har et sexliv bruker gjerne det som en unnskyldning. Og ikke glem "jeg har veldig høye standarder".

. Nei, jeg har ikke veldig høye standarder, men opplever ONS som bortkastet tid rent seksuelt siden det ikke er tilfredsstillende.

• Liker 3
Gjest Lincoln
Skrevet

. Nei, jeg har ikke veldig høye standarder, men opplever ONS som bortkastet tid rent seksuelt siden det ikke er tilfredsstillende. Anonymous poster hash: 42a97...393

Du er en dame. Menn tenker ikke slik.

Skrevet

Du er en dame. Menn tenker ikke slik.

. Vet det, du bare tilla meg en kommentar jeg ikke hadde innabords.

• Liker 2
Skrevet

Greit nok det. Hvis du vil leve i sølibat så er det ditt valg. Men ikke kom med slike patetiske angrep på folk som puler mye mer enn deg bare fordi du er misunnelig.

det var ikke et angrep. poenget mitt var at PUA virker ikke. at man får napp innimellom, er bare tilfeldig. hadde man stilt seg opp i klovnekostysyme og spurt 100 kvinner om de ville ha sex, ville garantert noen få svart ja. men det betyr jo ikke at klovneteknikken virker? det finne kvinner som er kåte på alt også, ikke bare menn. du generaliserer veldig mye lincoln. hvis jeg er patetisk, så er du det også. vi henger jo begge på kvinneguiden på nett. ingen menn som får seg mye fitte gjør det.

• Liker 6
Gjest Lincoln
Skrevet

det var ikke et angrep. poenget mitt var at PUA virker ikke. at man får napp innimellom, er bare tilfeldig. hadde man stilt seg opp i klovnekostysyme og spurt 100 kvinner om de ville ha sex, ville garantert noen få svart ja. men det betyr jo ikke at klovneteknikken virker? det finne kvinner som er kåte på alt også, ikke bare menn. du generaliserer veldig mye lincoln. hvis jeg er patetisk, så er du det også. vi henger jo begge på kvinneguiden på nett. ingen menn som får seg mye fitte gjør det.

Snakk for deg selv.

Skrevet

Observasjonen er ganske korrekt - den gjennomsnittlige mann er ikke spesielt attraktiv for en vanlig kvinne, den gjennomsnittlige kvinne er ganske attraktiv for en vanlig mann.

Dette går selvsagt på det rent seksuelle/attraktivitet. Den gjennomsnittlige kvinne kan være "knullbar" for en mann, men ikke en han vil gifte seg med.

Kvinner har alltid vært mer selektive enn menn. Der menn er programmert til å ville spre genene sine, vil kvinner ha en best mulig partner. Uansett hvor utviklet vi er og mulighetene vi har (for prevensjon) er en kvinne vanskeligere å få til sengs - hun kan bli gravid og vil ikke ha dårlige gener for barnet.

Det er ikke noen overtaling av kvinner eller politisk agenda som kan forandre på dette. Det blir som å si til en mann at han skal begynne å finne overvektige/mindre fruktbare kvinner attraktive bare fordi de er snille. En viss aksept for menneskelig natur må man ha.

Jeg er enig i at noen har en litt for lang "smørbrødliste" til en fremtidig partner. Mange kvinner justerer heller ikke forventningene ettersom de blir eldre, og mange tror feilaktig at de kan få menn av samme kaliber for ekteskap som det de får for casual sex (hvilket er feil, de kan ligge oppover for ONS, men kan ikke gifte seg med de samme mennene).

Men om folk tenker slik så får de enten a) ta konsekvensene, eller b) justere ettersom de ikke lykkes.

Det er ikke noe problem for meg personlig om noen er helt urealistiske, enten de er menn eller kvinner. Det er de selv som evt. lider under det. Noen kvinner vil heller være single enn å date en gjennomsnittlig mann, selv om denne mannen er deres egen liga. Og det står de fritt til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også skeptisk til at teknikkene fungerer så bra som de blir markedsført som. Det meste som læres bort i dag handler dog om å unngå å gjøre de verste feilene når man sjekker opp damer, slik at det går bra når man møter på en jente man liker(og som liker deg tilbake).

Det er helt vanlig å benekte at man kan bli bedre med jenter, men det stemmer rett og slett ikke. Men man blir ikke nødvendigvis god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...