Nowayback Skrevet 10. januar 2014 #21 Skrevet 10. januar 2014 Jeg ble dumpa av en dame fordi jeg kun hadde bachelor og ikke master. Det var minimumskravet hennes i tillegg til at man måtte være over 1.80, veltrent og eie leilighet. Hun var ikke spesielt pen og var lettere overvektig. Jeg oppfylte kravene med unntak av utdannelsen. Anonymous poster hash: 22997...3f1 Tror du skal være glad du slapp den dama.. Får da være måte på til krav. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #22 Skrevet 10. januar 2014 Jeg leser til stadighet om menn som er uattraktive, men som likevel har skyhøye forventninger til partner. Men jeg personlig tror heller at det er motsatt vei. Menn er mindre kravstor til partner enn kvinner og følger i høyere grad en realistisk tankegang. Kvinner er derimot mye mer kravstore og har høyere forventninger enn det menn har. Det at menn synes bedre om seg selv enn det kvinner gjør, kan like godt ha med det faktum at gjennomsnittlig attraktivitet er forskjøvet til mindre attraktivt for kvinner. Med andre ord er den gjennomsnittlige mannen under gjennomsnittet, mens den vanlige mannen plasserer gjennomsnittlig attraktivitet blant damer der gjennomsnittet er. For meg er det klart at selv mindre attraktive damer søker mer attraktive menn, enn hva som er vanlig omvendt. Hva tenker du om dette? Helt ærlig, så skjønner jeg meg ikke på debattene om attraktivitet som foregår på dette forumet. Jeg klarer fint å lese statistikker og vitenskapelige teorier om tiltrekning og attraktivitet, likevel er jeg blank i deres debatt om attraktivitet og nivåer. Hvorfor, egentlig? Jeg tenker på menneskene jeg synes er attraktive, både kvinner og menn. Da er det egentlig ikke så rart at jeg egentlig er forvirret, for jeg tenker ikke nivå, jeg tenker ikke over/under. I mitt hode er det lettere å være attraktiv enn ikke. Og de jeg synes er attraktive og ikke attraktive ser svært forskjellig ut og har forskjellige grunner til at jeg synes de er attraktive eller ikke. Jeg har ikke dette oppstyret opp i hodet hvor jeg tenker nivå og hvem som er/ikke er attraktiv. Jeg er attraktiv for en del menn og kvinner, det begynte jeg å skjønne tidlig i livet. Og det både på godt og vondt. Likevel vet jeg at jeg tilhører forskjellige nivåer. Jeg er en 10`er for noen, en 5`er for noen. Og det er sikkert av forskjellige grunner? Så beklager, jeg har virkelig prøvd. Men samtalene deres om hvem som er/ikke er attraktiv, hvem som går etter hva og hvem, når aldri ut til meg. Jeg kan ikke være den eneste der ute som er forvirret og som ikke tenker som dere. Anonymous poster hash: 8f60d...1fc 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 #23 Skrevet 10. januar 2014 De fleste kvinner vil heller leve med en mindre pen mann med grei inntekt, så lenge hun får huset sitt og kan dra på ferier, ha en ekstra konto til shopping osv, enn å leve ensom og alene. Blir jo ikke noe enebolig av det vet du. Hva da med de kvinnene som har egen enebolig, eller kommer til å arve, og hytte og har en liten formue. Samt en master i et kult fag. Og er ca en 7-8 på den berømte skalaen. Er de attraktive? Hvilke menn kan tenke seg sånne?Anonymous poster hash: ed16b...d89
Gjest Halvor Skrevet 10. januar 2014 #24 Skrevet 10. januar 2014 Helt ærlig, så skjønner jeg meg ikke på debattene om attraktivitet som foregår på dette forumet. Jeg klarer fint å lese statistikker og vitenskapelige teorier om tiltrekning og attraktivitet, likevel er jeg blank i deres debatt om attraktivitet og nivåer. Hvorfor, egentlig? Anonymous poster hash: 8f60d...1fc Selvsagt er ikke noe attraktivt og annet ikke. Alt er relativt. Men det er så mange som mener at uattraktive menn flyr etter så fryktelig attraktive damer, og at jeg er totalt uenig. Jeg tror heller det at alle kvinner har sjanse til å få en mann, men det er mange kvinner som ikke takler det å være med en mann de ikke føler er attraktiv nok.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #25 Skrevet 11. januar 2014 Selvsagt er ikke noe attraktivt og annet ikke. Alt er relativt. Men det er så mange som mener at uattraktive menn flyr etter så fryktelig attraktive damer, og at jeg er totalt uenig. Jeg tror heller det at alle kvinner har sjanse til å få en mann, men det er mange kvinner som ikke takler det å være med en mann de ikke føler er attraktiv nok. Jeg kjenner mange snille, oppegående, koselige og varme mennesker. Som par ser jeg mange forskjellige, noen er pene, andre ikke, men det er verdier og egenskaper som er attraktiv hos dem. Lykken rundt livet og forholdet deres er det ingen feil på, og det gløder ut av dem. Prøv å fokuser på mennesker som inspirerer tankene dine i andre baner. Mennesker ser ofte det de vil se eller tenker mye på. Da jeg opplevde utroskap, så jeg utroskap overalt og ble opphengt og farget av det. Da det tok slutt, ble hverdagen min litt lysere og plutselig dukket det opp andre ting i min synsvinkel. Vær forsiktig med hva du fokuserer på. At du ser dette rundt deg, betyr ikke at det er rett. Min verden ser ikke sånn ut i det hele tatt, i mitt hodet er det sikkert mennesker som holder på med mye rart bak husets fire vegger, men jeg vet at min verden ikke ser sånn ut. Jeg har nok vært med menn som både har vært mer og mindre attraktiv, det har ikke gått ut på det. Det har gått ut på kjemi, utstråling, hobbyer og felles venner og interesser. Jeg vet ikke med deg, men det synet som du har og går rundt å ser rundt deg, høres bare tungt ut. Jeg kan sikkert åpne øynene mine for det samme, men det betyr ikke at det synet jeg går rundt og ser, er mer "uriktig", da jeg ser par og møter mennesker med helt andre holdninger... så jeg vet jo at mitt syn eksisterer. Og velger å bli farget av det i stedet. Anonymous poster hash: 8f60d...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #26 Skrevet 11. januar 2014 Selvsagt er ikke noe attraktivt og annet ikke. Alt er relativt. Men det er så mange som mener at uattraktive menn flyr etter så fryktelig attraktive damer, og at jeg er totalt uenig. Jeg tror heller det at alle kvinner har sjanse til å få en mann, men det er mange kvinner som ikke takler det å være med en mann de ikke føler er attraktiv nok. Jeg kan for øvrig faktisk gi deg et personlig eksempel, som jeg ikke har tenkt over før nå. I romjulen var jeg og noen venner ute på byen i hjemtraktene. Der var det en fyr bak baren som var trent, stylet og var det man kan kalle en kjekkas. På motsatt side av disken og rommet, var det en fyr som hadde briller, var ikke overvektig men ikke trent, muskuløs og kjekkas, han hadde en nerde skjorte og var sikkert ikke det dere vil kalle hunk (dette har ikke jeg tenkt på i det hele tatt, men jeg går ut i fra det nå). Jeg la merke til dem begge, og fikk øyekontakt med dem begge. Men den jeg ble egentlig mer nysgjerrig på han som ikke var kjekk, fordi han virket så hyggelig, blid og interessant av seg.... Anonymous poster hash: 8f60d...1fc 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #27 Skrevet 11. januar 2014 Jeg kan for øvrig faktisk gi deg et personlig eksempel, som jeg ikke har tenkt over før nå. I romjulen var jeg og noen venner ute på byen i hjemtraktene. Der var det en fyr bak baren som var trent, stylet og var det man kan kalle en kjekkas. På motsatt side av disken og rommet, var det en fyr som hadde briller, var ikke overvektig men ikke trent, muskuløs og kjekkas, han hadde en nerde skjorte og var sikkert ikke det dere vil kalle hunk (dette har ikke jeg tenkt på i det hele tatt, men jeg går ut i fra det nå). Jeg la merke til dem begge, og fikk øyekontakt med dem begge. Men den jeg ble egentlig mer nysgjerrig på han som ikke var kjekk, fordi han virket så hyggelig, blid og interessant av seg.... Anonymous poster hash: 8f60d...1fc Hvorfor gikk du ikke bort til han da? Er du sånn som aldri tar initiativ selv? Anonymous poster hash: 094ff...8c1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #28 Skrevet 11. januar 2014 Hvorfor gikk du ikke bort til han da? Er du sånn som aldri tar initiativ selv? Anonymous poster hash: 094ff...8c1 Nei, come one. Ikke begynn å grav etter negativitet i dette også nå da. Jeg var som sagt ute med venninner fra hjemtraktene, og det innebærer som regel at man ikke har sett hverandre så ofte og at det er lenge siden sist. Da går man ikke rundt på sjekkern, med mindre det skjer naturlig på en eller annen måte. Denne kvelden var venninnene mine i sentrum. Anonymous poster hash: 8f60d...1fc 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #29 Skrevet 11. januar 2014 Den jeg ble mest nysgjerrig på var han mindre kjekkasen, fordi han virket så hyggelig, blid og interessant av seg.... Anonymous poster hash: 8f60d...1fc Rettet på en veldig knoklete setning. Hilsen Anonym #26 Anonymous poster hash: 8f60d...1fc
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #30 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har nettopp avist en kjekkas med kremjobb fordi han virket upålitelig, og heller gått inn i et forhold med en mindre såkalt attraktiv mann, fordi kjemien var bedre og jeg føler meg tryggere på ham. Vi kvinner er ikke helt på vidda heller. Halvor: Du leter hele tiden etter bekreftelse på teorien din, og ser derfor ikke alle unntakene. Anonymous poster hash: 42a97...393 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #31 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har nettopp avist en kjekkas med kremjobb fordi han virket upålitelig, og heller gått inn i et forhold med en mindre såkalt attraktiv mann, fordi kjemien var bedre og jeg føler meg tryggere på ham. Vi kvinner er ikke helt på vidda heller. Halvor: Du leter hele tiden etter bekreftelse på teorien din, og ser derfor ikke alle unntakene.Anonymous poster hash: 42a97...393 Jepp. Er ganske sikker på dette.... Anonymous poster hash: 094ff...8c1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #32 Skrevet 11. januar 2014 Jeg har nettopp avist en kjekkas med kremjobb fordi han virket upålitelig, og heller gått inn i et forhold med en mindre såkalt attraktiv mann, fordi kjemien var bedre og jeg føler meg tryggere på ham. Vi kvinner er ikke helt på vidda heller. Halvor: Du leter hele tiden etter bekreftelse på teorien din, og ser derfor ikke alle unntakene.Anonymous poster hash: 42a97...393 At det er mange unntak betyr jo ikke at det ikke er en trend at kvinner generelt går for de mest suksessfulle mennene, like lite som at det er mange som aldri får helseplager av røyk selv om det er en trend at røyking generelt er forbundet med helsefare. Anonymous poster hash: 3cbdb...25d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #33 Skrevet 11. januar 2014 At det er mange unntak betyr jo ikke at det ikke er en trend at kvinner generelt går for de mest suksessfulle mennene, like lite som at det er mange som aldri får helseplager av røyk selv om det er en trend at røyking generelt er forbundet med helsefare. Anonymous poster hash: 3cbdb...25d Trodde det var snakk om fysisk attraktivitet? Når det gjelder det andre, suksess (jobb?)... Jeg tenker at han bør ha en jobb, i hvert fall ta positive og fornuftige valg her i livet. Det siste er det viktigste for meg, at han har ambisjoner og gode, sunne verdier. Mange som ikke har jobb og ikke ønsker noe av den slags, har ofte psykiske lidelser (ikke at mennesker i yrker og jobb IKKE har psykiske lidelser), det er bare det at man gjør forskjellige ting ut av den situasjonen man står i, og en fyr som tar negative valg ut i fra sitt ståsted, orker jeg ikke.... Anonymous poster hash: 094ff...8c1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #34 Skrevet 11. januar 2014 Trodde det var snakk om fysisk attraktivitet? Når det gjelder det andre, suksess (jobb?)... Jeg tenker at han bør ha en jobb, i hvert fall ta positive og fornuftige valg her i livet. Det siste er det viktigste for meg, at han har ambisjoner og gode, sunne verdier. Mange som ikke har jobb og ikke ønsker noe av den slags, har ofte psykiske lidelser (ikke at mennesker i yrker og jobb IKKE har psykiske lidelser), det er bare det at man gjør forskjellige ting ut av den situasjonen man står i, og en fyr som tar negative valg ut i fra sitt ståsted, orker jeg ikke.... Anonymous poster hash: 094ff...8c1 Kvinner krever vel begge deler, både at menn er veldig attraktive og har gode jobber. Det siste der bekrefter du jo egentlig selv. Menn som har "ambisjoner" ønsker nok de fleste kvinner, og det innebærer som regel en over gjennomsnittlig god jobb. Nei, kvinner er parasitter i dag, så jeg har heldigvis tatt valget om å ikke ha egen familie Anonymous poster hash: 3cbdb...25d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #35 Skrevet 11. januar 2014 Kvinner krever vel begge deler, både at menn er veldig attraktive og har gode jobber. Det siste der bekrefter du jo egentlig selv. Menn som har "ambisjoner" ønsker nok de fleste kvinner, og det innebærer som regel en over gjennomsnittlig god jobb. Nei, kvinner er parasitter i dag, så jeg har heldigvis tatt valget om å ikke ha egen familie Anonymous poster hash: 3cbdb...25d Hæ? Jeg vil også ha en fyr som har ambisjoner, men ambosjoner betyr ikke høy status i yrket sitt og den slags. Jeg vil at han skal trives med det han driver med, og er ikke ute etter rikdom. Den forrige typen min var arbeidsnarkoman; aldri mer igjen. Jeg fikk virkelig føle hva penger gjør med mennesker, og hvor lykkelig man blir av disse "pengene". Tomhet. Falsk lykke. Den nåværende fyren som jeg dater har ambisjoner og elsker jobben sin, men det er ikke et statusyrke og noe stor rikdom. Han har dog en helt annen aura rundt seg, drar med seg en annen type lykke og glede. Skyt meg, men jeg vil ikke ha noen som loffer rundt - det er ikke godt for mennesker. Også vil jeg ha noen som tar vare på seg selv og sin egen psyke. Det er det det dreier seg om for min del. Ikke status. Jeg driter fullstendig i yrket og pengene.... Vet at mange kvinner ikke gjør det, men det får de bare kose seg med. Jeg har i hvert fall valgt å være lykkelig. Anonymous poster hash: 8f60d...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #36 Skrevet 11. januar 2014 Hæ? Jeg vil også ha en fyr som har ambisjoner, men ambosjoner betyr ikke høy status i yrket sitt og den slags. Jeg vil at han skal trives med det han driver med, og er ikke ute etter rikdom. Den forrige typen min var arbeidsnarkoman; aldri mer igjen. Jeg fikk virkelig føle hva penger gjør med mennesker, og hvor lykkelig man blir av disse "pengene". Tomhet. Falsk lykke. Den nåværende fyren som jeg dater har ambisjoner og elsker jobben sin, men det er ikke et statusyrke og noe stor rikdom. Han har dog en helt annen aura rundt seg, drar med seg en annen type lykke og glede. Skyt meg, men jeg vil ikke ha noen som loffer rundt - det er ikke godt for mennesker. Også vil jeg ha noen som tar vare på seg selv og sin egen psyke. Det er det det dreier seg om for min del. Ikke status. Jeg driter fullstendig i yrket og pengene.... Vet at mange kvinner ikke gjør det, men det får de bare kose seg med. Jeg har i hvert fall valgt å være lykkelig. Anonymous poster hash: 8f60d...1fc Nå er det ikke alle menn som loffer rundt fordi de vil da, men fordi de har hatt vansker med å kommer seg inn i arbeidsmarkedet. Kvinner skyr slike menn, selv om de prøver aldri så mye. Så nei takk, når man bare blir ansett for hva man kan bidra med av materielle verdier så ville jeg nok heller foretrukket å hoppe utfor brygga med betong festet rundt beina enn å gå inn i et seriøst forhold med en kvinne igjen. Anonymous poster hash: 3cbdb...25d
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #37 Skrevet 11. januar 2014 Vel, jeg er ihvertfall lykkelig med min såkalt mindre attraktive mann ut fra de overfladiske kriteriene dere bruker her på KG. Han kjekkasen med kremjobben får seile sin egen sjø. Jeg vil ikke ha en som kommer drassende hjem med sykdommer. Må innrømme at jeg er enig med Halvor i at alt for mange kvinner vil ha mer enn de kan få, og kanskje har forlest seg på kioskromaner Men det finnes mange fornuftige kvinner også. Og Halvor: Kvinner KAN resonnere fornuftig. Jeg skjønner ikke at du mener vi bare er styrt av følelser? Har du lest for mye PUA? Anonymous poster hash: 42a97...393 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 #38 Skrevet 11. januar 2014 Nå er det ikke alle menn som loffer rundt fordi de vil da, men fordi de har hatt vansker med å kommer seg inn i arbeidsmarkedet. Kvinner skyr slike menn, selv om de prøver aldri så mye. Så nei takk, når man bare blir ansett for hva man kan bidra med av materielle verdier så ville jeg nok heller foretrukket å hoppe utfor brygga med betong festet rundt beina enn å gå inn i et seriøst forhold med en kvinne igjen. Anonymous poster hash: 3cbdb...25d . Mange kvinner her på KG er unge. De har enda ikke opplevd den realiteten at halvparten av alle mennesker i løpet av livet blir rammet av en psykisk sykdom, ergo dømmer de. De er unge og optimistiske og vet ikke at livet ikke alltid blir som man har trodd http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Anonymous poster hash: 42a97...393 1
straamann Skrevet 11. januar 2014 #39 Skrevet 11. januar 2014 Jeg tenker at ønsker og preferanser ikke nødvendigvis gjenspeiler hva man ender opp med, eller hva man velger å vektlegge når man først møter noen. Så kanskje kvinners ønsker til en partner er mer urealistisk i utgangspunktet, men når det kommer til å velge seg partner i det virkeilge liv, tror jeg det stiller seg annerledes. Dette oppsummerer det meste. Når jeg tenker meg om, har jeg sjelden hørt om folk som finner "drømmeparteneren" de har konstruert for seg selv på jente/gutterommet. Det et en myte at man kan planlegge hvilken type person man skal bli sammen med. Drømmepartneren kan vise seg å være en helt annen enn den man trodde. Årsaken: attraksjon er inter-subjektivt og svært komplekst, og kan ikke reduseres til kombinasjonen av noen få faktorer som hårfarge, bryststørrelse, penislengde og grad av utadvendthet. 3
Sweet77 Skrevet 11. januar 2014 #40 Skrevet 11. januar 2014 Nå er det ikke alle menn som loffer rundt fordi de vil da, men fordi de har hatt vansker med å kommer seg inn i arbeidsmarkedet. Kvinner skyr slike menn, selv om de prøver aldri så mye. Så nei takk, når man bare blir ansett for hva man kan bidra med av materielle verdier så ville jeg nok heller foretrukket å hoppe utfor brygga med betong festet rundt beina enn å gå inn i et seriøst forhold med en kvinne igjen. Anonymous poster hash: 3cbdb...25d Så lenge menn er fornøyd med å finne ei pen ei de kan få pult, eller bare ei de kan få pult, så har de selv degradert aspektet kjærlighet til den grad at de heller ikke kan forvente å finne det. I disse forholdene er shallow-faktoren like høy på begge sider, enten det er puling / utseende eller status som står i sentrum. Det nytter jo ikke å gå inn i et forhold med slike forutsetninger og så etterpå klage over at "den andre var så overfladisk". De som venter litt med forhold til de finner en de deler noe med på et dypere plan unngår ofte stuasjoner som du beskriver her. Men det er klart, dette har også med personlig utvikling å gjøre og det tar gjerne både tid og "feiltrinn" før man greier i skille mellom dype og grunnenere følelser. Ville ikke gitt opp var jeg deg, men heller sett det som en mulighet til å lære noe, kanskje finner du det du leter etter likevel. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå