Gå til innhold

Kvinner med for høye forventninger

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg leser til stadighet om menn som er uattraktive, men som likevel har skyhøye forventninger til partner. Men jeg personlig tror heller at det er motsatt vei. Menn er mindre kravstor til partner enn kvinner og følger i høyere grad en realistisk tankegang. Kvinner er derimot mye mer kravstore og har høyere forventninger enn det menn har. Det at menn synes bedre om seg selv enn det kvinner gjør, kan like godt ha med det faktum at gjennomsnittlig attraktivitet er forskjøvet til mindre attraktivt for kvinner. Med andre ord er den gjennomsnittlige mannen under gjennomsnittet, mens den vanlige mannen plasserer gjennomsnittlig attraktivitet blant damer der gjennomsnittet er. For meg er det klart at selv mindre attraktive damer søker mer attraktive menn, enn hva som er vanlig omvendt.

Hva tenker du om dette?

Endret av Halvor
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser til stadighet om menn som er uattraktive, men som likevel har skyhøye forventninger til partner. Men jeg personlig tror heller at det er motsatt vei. Menn er mindre kravstor til partner enn kvinner og følger i høyere grad en realistisk tankegang. Kvinner er derimot mye mer kravstore og har høyere forventninger enn det menn har. Det at menn synes bedre om seg selv enn det kvinner gjør, kan like godt ha med det faktum at gjennomsnittlig attraktivitet er forskjøvet til mindre attraktivt for kvinner. Med andre ord er den gjennomsnittlige mannen under gjennomsnittet, mens den vanlige mannen plasserer gjennomsnittlig attraktivitet blant damer der gjennomsnittet er. For meg er det klart at selv mindre attraktive damer søker mer attraktive menn, enn hva som er vanlig omvendt.

Hva tenker du om dette?

. Jeg tenker at begge kjønn opplever det samme. Kravstore menn og kravstore kvinner. Jeg er kvinne og mener jeg vet hvor jeg er på gjennomsnitten, men opplever mindre attraktive menn som er veldig kresne Halvor.

Anonymous poster hash: 42a97...393

• Liker 4
Skrevet (endret)

. Jeg tenker at begge kjønn opplever det samme. Kravstore menn og kravstore kvinner. Jeg er kvinne og mener jeg vet hvor jeg er på gjennomsnitten, men opplever mindre attraktive menn som er veldig kresne Halvor.

Jeg tror heller det er slik det henger sammen:

Gjennomsnittlig attraktive menn for kvinner:

|-------------O---x-----------------| 100% av menn

Kvinner for menn:

|----------------x-O----------------| 100% av kvinner

Der x er gjennomsnitt og O er plassering. Basert på gjennomsnitts tankegang hos folk.

Endret av Halvor
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg tenker at ønsker og preferanser ikke nødvendigvis gjenspeiler hva man ender opp med, eller hva man velger å vektlegge når man først møter noen. Så kanskje kvinners ønsker til en partner er mer urealistisk i utgangspunktet, men når det kommer til å velge seg partner i det virkeilge liv, tror jeg det stiller seg annerledes.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor tror du det? Har du en enorm kompisgjeng med et representativt utvalg mannlige bekjente du har diskutert dette med, kontrollert dette med kvinnelige bekjente og opp mot subjekt bias?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble dumpa av en dame fordi jeg kun hadde bachelor og ikke master. Det var minimumskravet hennes i tillegg til at man måtte være over 1.80, veltrent og eie leilighet. Hun var ikke spesielt pen og var lettere overvektig.

Jeg oppfylte kravene med unntak av utdannelsen.

Anonymous poster hash: 22997...3f1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ble dumpa av en dame fordi jeg kun hadde bachelor og ikke master. Det var minimumskravet hennes i tillegg til at man måtte være over 1.80, veltrent og eie leilighet. Hun var ikke spesielt pen og var lettere overvektig. Jeg oppfylte kravene med unntak av utdannelsen. Anonymous poster hash: 22997...3f1

. Ja, en del damer har slike krav at det er komisk.

• Liker 1
Skrevet

Men dere menn legger ikke skjul på at dere foretrekker unge og smellvakre damer.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du det? Har du en enorm kompisgjeng med et representativt utvalg mannlige bekjente du har diskutert dette med, kontrollert dette med kvinnelige bekjente og opp mot subjekt bias?

Trenger ikke å rekne statistikk her, dette ser vi. Skulle gjerne sett SSB sjekket opp i det. Skal kanskje jobbe der selv en dag etter utdannelsen, om jeg får friheten til det. Skal jeg regne det ut.

Skrevet

Trenger ikke å rekne statistikk her, dette ser vi. Skulle gjerne sett SSB sjekket opp i det. Skal kanskje jobbe der selv en dag etter utdannelsen, om jeg får friheten til det. Skal jeg regne det ut.

. Hmmmm Joda...har sett dette selv blant kvinner. Noen teori om hvorfor det er sånn Halvor?

Skrevet (endret)

. Hmmmm Joda...har sett dette selv blant kvinner. Noen teori om hvorfor det er sånn Halvor?

Fordi jenter er mer bortskjemte enn gutter helt fra barndommen av. De får og får, og foreldrene bruker mye mer på de. Samtidig blir det mer eller mindre lagt opp for de av staten, gjennom ordninger. Kvinner fra naturens side trenger enn mann for å hjelpe de ved graviditet og etter. Nå sørger staten for alt, slik at kvinner slipper mannen. Nå siden denne attraktiviteten hos alle menn forsvinner, forskyver gjennomsnittet seg nedover. Kvinner synes derfor gjennomsnittet av alle menn er mindre attraktiv.

Endret av Halvor
  • Liker 1
Skrevet

Men selvsagt til mer kvinner jobber til mer bruk har de for en mann også, så jeg vet ikke om det nødvendigvis er riktig.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Men selvsagt til mer kvinner jobber til mer bruk har de for en mann også, så jeg vet ikke om det nødvendigvis er riktig.

Jeg tok ikke helt den, Halvor :klo:

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok ikke helt den, Halvor :klo:

Når kvinner jobber mer, til mer bruk har de for hjelp ellers. Tenk deg at du har tre unger og du jobber mens de er i skole og barnehage. Så kommer du hjem til kjas og mas. Da er det godt å være to i steden for en. Altså vil det muligens veie litt opp for at kvinner trenger en mann.

Skrevet

Dette er bare tull. Det finnes flust av feite, lubne kvinner som innbiller seg at de kan forvente en mann med sixpack eller 10 kg muskler mer enn den vanlige veltrente gymtravern, og er de ikke feite eller lubne, så er de innfeite, tynnfeite og dvaske selv. Utrolig mange ganger jeg har blitt så skuffet av en jente som tilsynelatende så stram og fin ut, som bare var som et bløtdyr og så vannoppsamlende ut når hun fikk av seg klærne. Utrolig skuffende, spesielt siden jeg ikke gidder å kreve en fitnessmodell av ei jente heller. Men når jenter ikke klarer å holde seg normalstramme engang, men likevel foretrekker trente menn, haha, da ler jeg, samt vemmes om jeg blir lurt til å treffe ei sånn.

Egentlig er helle settingen forhold et rimelig stort krav fra kvinner, da det er de som i utgangspunktet vil ha dette. Men selv om menn noe uvillig godtar det for musa, så er det likevel bare det elementære. Disse kvinnene ser etter noe som de har lest om i romanene sine, en mann som har en så naturstridig mentalitet til den ekte mann at det bare blir komisk når en mann leser disse kjærlighetsromanene. Problemet for kvinner er at de ikke vil ha menn, de vil ha et eventyr de har trodd på siden de var små.

Skrevet

Hva tenker du om dette?

Jeg hørte en gang om en studie der kvinner og menn fikk bedømme et representativt utvalg av det annet kjønn etter attraktivitet. Kvinner dømte ca 80 % av mennene som mindre pene, altså under gjennosnittet, mens menn dømte 60 % av kvinnene som over gjennomsnittlig pene.

Men det er bare gi opp å prøve å prate med kvinner om dette rasjonelt. De er urimelige, de føler ting, de forstår aldri.

Skrevet (endret)

Jeg hørte en gang om en studie der kvinner og menn fikk bedømme et representativt utvalg av det annet kjønn etter attraktivitet. Kvinner dømte ca 80 % av mennene som mindre pene, altså under gjennosnittet, mens menn dømte 60 % av kvinnene som over gjennomsnittlig pene.

Men det er bare gi opp å prøve å prate med kvinner om dette rasjonelt. De er urimelige, de føler ting, de forstår aldri.

Det er nok ikke en ekte studie, for det er jo umulig. Forresten, er det deg Tinder?

Endret av Halvor
Skrevet (endret)

Det er nok ikke en ekte studie, for det er jo umulig. Forresten, er det deg Tinder?

På hvilken måte er ikke det mulig? Det er jo akkurat som du selv sier. At gjennomsnittlig for menn er det samme som under gjennomsnittlig når det er opp til kvinner å avgjøre. Endret av Masterstudent90
Skrevet

På hvilken måte er ikke det umulig? Det er jo akkurat som du selv sier. At gjennomsnittlig for menn er det samme som under gjennomsnittlig når det er opp til kvinner å avgjøre.

Det er umulig fordi jenter faktisk får seg kjærester. Om de var så fryktelig kresne ville minimum 70% kontinuerlig gjennom hele livet vert uten kjæreste. De kan også se litt på hva som faktisk eksisterer og de må leve i en fantasiverden om de synes 80% av mennene var mindre enn gjennomsnittlig attraktive.

Skrevet

Det er umulig fordi jenter faktisk får seg kjærester. Om de var så fryktelig kresne ville minimum 70% kontinuerlig gjennom hele livet vert uten kjæreste. De kan også se litt på hva som faktisk eksisterer og de må leve i en fantasiverden om de synes 80% av mennene var mindre enn gjennomsnittlig attraktive.

Det var et utvalg av datingregistrerte. Men herregud, tror du ikke kvinner til slutt skjønner at de må fire på kravene? De fleste kvinner vil heller leve med en mindre pen mann med grei inntekt, så lenge hun får huset sitt og kan dra på ferier, ha en ekstra konto til shopping osv, enn å leve ensom og alene. Blir jo ikke noe enebolig av det vet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...