celujo Skrevet 29. januar 2014 #101 Skrevet 29. januar 2014 Tåler du laktose? Min favoritt er tyrkisk eller gresk yoghurt fra Lindahls. Har du tilgsng på kjøleskap på jobb? Ha med en yoghurt og bringebær! Tåler laktose og godt forslag - hadde det ikke vært for at jeg jobber i en "yoghurtfri" barnehage... Ofte yoghurt til frokost da i det minste
Gjest Funky Punk Skrevet 29. januar 2014 #102 Skrevet 29. januar 2014 Lunch: baguette med ost og skinke. Spiste ute, så var ikke noe lavkarboalternativ der jeg var Middag: tacograteng med salat
sullå Skrevet 30. januar 2014 #103 Skrevet 30. januar 2014 Frokost: Tyrkisk yoghurt med müsli. Et kokt egg. Lunsj: Litt rester fra gårsdagens middag. Mellom: En 00-yoghurt. Middag: Tunfisk-burger med blomkålsris og salat. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 30. januar 2014 #104 Skrevet 30. januar 2014 Dårlig matlyst i dag. Føler meg stappmett til tross for lite matintak Måltid 1: 3 små skiver, 2 med ost og skinke, 1 med syltetøy Måltid 2: 3 små skiver med syltetøy Litt sukkerfri sjokolade 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #105 Skrevet 31. januar 2014 Takk for tips! Det er bare det at jeg syns det er så utrolig vanskelig å finne alternativer til spesielt lunsjen, da det må kunne spises kaldt og uten tilberedning på stedet, da jeg jobber i barnehage og spiser med barna ute (sjelden pause til å spise lunsj).. Så om noen evt har andre tips enn salat (litt lei etter en lengre periode:p), tar jeg det imot med glede! :D Eggemelk (med eller uten kaffe) i termos? Utrolig mettende og kjempegodt. Jeg liker ikke kaffe, så jeg smaksetter heller eggemelk enten med vanilje eller sjokolade. Anonymous poster hash: 93e91...bb0 1
Gjest Funky Punk Skrevet 31. januar 2014 #106 Skrevet 31. januar 2014 Lunch: 3 små skiver med ost, skinke, paprika og persilade Middag: en slags kyllinggrateng. Tok hva jeg hadde bare... stekte bacon, stekte kylling i biter, hadde oppi paprika, løk, vårløk og hvitløk. Helte over fløte, krydret litt, hadde det oppi en ildfast form. Strødde over det stekte baconet og ost, og lot det stå i ovnen i typ 15 minutter 1
Pringle Skrevet 31. januar 2014 #107 Skrevet 31. januar 2014 Lunch: 3 små skiver med ost, skinke, paprika og persilade http://kryddjohan.blogspot.no/2010/06/persillade-persilade.html Persillade / Persilade är en av våra mest kända kryddor. Persillade var den krydda, som var mest populär av alla våra goda sorter för ca 5 år sedan. Den är mycket populär även idag. Persilade innehåller Havssalt, vitlök, persilja lök och svartpeppar. Persillade är god till både kött, fisk, i kalla såser, i kryddsmör, på sallad och som bordskrydda. Stavningen kan variera på denna fantastiska krydda, men den goda smaken består:) hadde gått meg hus forbi. Jeg som trodde jeg visste om det meste da gitt
Gjest Funky Punk Skrevet 31. januar 2014 #108 Skrevet 31. januar 2014 Åh, trodde persilade var godt kjent og alle brukte det hele tiden jeg Men når jeg tenker meg om så er det sjeldent jeg ser det hos andre i Norge 1
sullå Skrevet 31. januar 2014 #109 Skrevet 31. januar 2014 Frokost: Grøt laget av mandelmel, kokosnøttsmel, kruskakli og fløte. Et kokt egg. Lunsj: En kotelett og brokkolimos. Middag: Kyllinggryte. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #110 Skrevet 31. januar 2014 Lunsj: Entrecôte med soppstuing og stekt purre Middag / kveldsmat: Chorizo (med 99% kjøtt ) og 2 avocadoer. Anonymous poster hash: 93e91...bb0 1
sullå Skrevet 1. februar 2014 #111 Skrevet 1. februar 2014 Frokost: Tyrkisk yoghurt med müsli. Lunsj: 2 skiver hjemmelaget brød, med smør og ost. Middag: Blomkålspizza og salat. Kvelds: Grønnsaker og dip. 1
sullå Skrevet 2. februar 2014 #112 Skrevet 2. februar 2014 Frokost: Tyrkisk yoghurt med müsli. Lunsj: To pizzamuffins (laget med kokosnøttsmel) Mellom: En skyr. Middag: Blomkålspizza fra i går. Kos: Litt mørk sjokolade og en halv appelsin. 1
Lykkerusen Skrevet 3. februar 2014 #113 Skrevet 3. februar 2014 Begynte på lavkarbokosthold idag. Foreløpig inntak: Frokost: Omelett av 2 egg med bacon og fetaost Lunch: Tyrkisk yoghurt + 1 halv avokado planlagt videre: Middag: Kyllingfilet med stekte grønnsaker og enkel fløtesaus Litt bringebær med krem til kvelds 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #114 Skrevet 3. februar 2014 Lunsj: En stor porsjon salat. Masse ruccola, litt annen salat, bønnespirer, agurk, purre, tomat, oliven, fetaost, pinjekjerner og dressingen ble pesto blandet med creme fraiche. Middag: yoghurt med hjemmelaget müsli. Oi, har visst vært vegetarianer i dag. Jaja, får ta det igjen i morgen. Anonymous poster hash: 93e91...bb0 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #115 Skrevet 3. februar 2014 Etter tips her inne testet jeg ut kaffe med smør. Det var godt og mettende. Anonymous poster hash: d8d2e...dca 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #116 Skrevet 3. februar 2014 I dag har jeg spist: Lavkarboknekkebrød med smøreost Middagsrester av kjøttdeigrett med potet- og blomkålmos og ost Kyllinglår med tomatsaus og litt fullkornsris Lapper av egg og cottage cheese med lavkarbo sjokoladepåleggAnonymous poster hash: e06a5...dad
Maggedutti Skrevet 3. februar 2014 #117 Skrevet 3. februar 2014 sullå: hvordan lager du den mandel/kokosgrøten? hørtes godt ut ;-)
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #118 Skrevet 3. februar 2014 sullå: hvordan lager du den mandel/kokosgrøten? hørtes godt ut ;-) Tipper du kan søke på mandelgrøt på fotballfrue.no Lunch: Egg, paprika, agurk og tomat hakka sammen, med litt olivenolje og salt på. Middag: 2 kyllingfileter, blomkålpurré og mye smør Kvelds: Ett lite glass hjemmelaga smoothieAnonymous poster hash: 8cec8...7de 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 #119 Skrevet 3. februar 2014 Lunsj: Entrecôte med soppstuing og stekt purre Middag / kveldsmat: Chorizo (med 99% kjøtt ) og 2 avocadoer.Anonymous poster hash: 93e91...bb0 Må si at jeg ELSKER denne matdagen din! Anonymous poster hash: 8cec8...7de
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2014 #120 Skrevet 4. februar 2014 Må si at jeg ELSKER denne matdagen din! Anonymous poster hash: 8cec8...7de Ja, den behaget både smaksløkene og magen. Hehe, noe av det jeg liker best med lavkarbo er den nye matfriheten jeg har lært meg. Eller det vil si at jeg har klart å avlære meg teite gamle normer. Jeg spiser "middag" til de fleste måltider. Så nå spiser jeg det jeg vil når jeg vil. Av og til blir det litt rare måltider som chorizo og avocado, men det var kjempegodt. Varmet chorizoen litt i panna og så spiste jeg skiver av chorizo og avocado sammen. Hadde to perfekt modne avocadoer jeg måtte bruke opp. Av og til blir det "middag" til frokost og "frokost" til middag. Men så skal det sies at jeg jobber skift og jeg bor alene. Så av og til lager jeg middag før jeg drar på jobb og så spiser jeg "frokostmat" på jobb. Det funker nok ikke like bra hvis man har en familie eller jobber dag mandag til fredag. Anonymous poster hash: 93e91...bb0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå