Gå til innhold

Mor fester annahver helg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan går det utover ungen min at jeg er ute hver andre helg?

Ikke ta det ille opp, men hvorfor trekker du fram deg selv hele tiden? Det er ingen her etter det jeg kan se som har ment at din situasjon er sammenlignbar med den TS skriver om. Det er ingen her som mener at TS burde kontakte barnevernet, og heller ingen som mener barnet ditt ikke har det bra. Det er jo det som er vesentlig, om barna har det bra eller ikke - jeg trodde jeg hadde fått dette tydelig fram?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går utover ungen din ved at du sender h*n til å bo hos andre halvparten av helgene. Barn trenger foreldrene sine også når de er 5 år gamle. Som tidligere sagt festing er greit, men når du etablerer deg og får barn... ja da gir du avkall på mye fritid. Det er en del av det å bli forelder. Man kan ikke lenger gå ut når man vil, men forstå at barna trenger ens oppmerksomhet. Du sier man trenger 5 timer fri i helgene? Det er barnet ditt..ikke en jobb man kan ta fri fra når man blir lei

Alle trenger egentid, selv når de er foreldre.

For noen er dette byen annehver helg, for andre, slik jeg sa, f.eks trening tre ettermiddager i uka, for andre en cafètur med venner en gang i uka, for andre fotballkamper 1-5 kvelder i uka.

Egentid når barna sover er absolutt å foretrekke fremfor når de er våkne, men alle har ikke muligheten til det.

At man trenger egentid betyr heller ikke at man er lei ungen sin, det betyr at man er mer enn bare "mamma". Ungene trenger ikke oppmerksomheten din når de sover. Ja, de kan våkne opp, men så lenge det er noen tilstedet som kjenner barnet, er ikke dette skadelig på noe som helst vis.

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta det ille opp, men hvorfor trekker du fram deg selv hele tiden? Det er ingen her etter det jeg kan se som har ment at din situasjon er sammenlignbar med den TS skriver om. Det er ingen her som mener at TS burde kontakte barnevernet, og heller ingen som mener barnet ditt ikke har det bra. Det er jo det som er vesentlig, om barna har det bra eller ikke - jeg trodde jeg hadde fått dette tydelig fram?

Fordi jeg er også ute annenhver helg, og mange i denne tråden mener visst at sånt noe er forferdelig når man har barn.

• Liker 1
Skrevet

Herregud. det er jo mange andre foreldre som har avlastning annen hver helg med barn. Skjønner ikke at du gidder å blande deg oppi noen andre sitt liv. di har valgt å gjøre slikt, di er ikke mindre glad i barnet av den grunn.. jeg kan finne på å dra ut selv annen hver helg når jeg ikke har barnet. faen ass. det er min tid der jeg kan slappe av å gjøre som jeg vil selv. ring barnevernet på meg da

AnonymBruker
Skrevet

Ts her... Her var det mange svar på kort tid gitt. Jeg ringte bv og drøftet saken anonymt, og saksbehandleren rådet meg til å melde min bekymring. Så det har jeg nå gjort i dag. Anonymt for å slippe eventuelle hevnaksjoner. Skrev det slik som jeg har sett og hørt og at jeg er bekymret. Så får de som har kompetanse på området avgjøre om det er grunn til bekymring eller ikke. Finner de ingenting klandrerverdig så blir saken henlagt, det sa saksbehandleren, og det har jeg også lest meg til i loven. Mer kan ikke jeg gjøre. Men er manbekymret, så melder man heller fra en gang for mye, enn en gang for lite.

Takk for alle svar. Ts

Anonymous poster hash: 684fb...fcd

• Liker 1
Skrevet

Ts her... Her var det mange svar på kort tid gitt. Jeg ringte bv og drøftet saken anonymt, og saksbehandleren rådet meg til å melde min bekymring. Så det har jeg nå gjort i dag. Anonymt for å slippe eventuelle hevnaksjoner. Skrev det slik som jeg har sett og hørt og at jeg er bekymret. Så får de som har kompetanse på området avgjøre om det er grunn til bekymring eller ikke. Finner de ingenting klandrerverdig så blir saken henlagt, det sa saksbehandleren, og det har jeg også lest meg til i loven. Mer kan ikke jeg gjøre. Men er manbekymret, så melder man heller fra en gang for mye, enn en gang for lite.

Takk for alle svar. Ts

Jeg dåner. :daane:

• Liker 3
Skrevet

Takk for alle svar. Ts

Åh, kjære vene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åh, kjære vene.

Og hva mener du så med det? Har du ikke noe konstruktivt å komme med, så kan du jo spare deg for å sitere meg?

• Liker 1
Skrevet

Og hva mener du så med det? Har du ikke noe konstruktivt å komme med, så kan du jo spare deg for å sitere meg?

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg siterte samme innlegg og jeg mistet faktisk munn & mæle og det skal det mye til for at jeg gjør...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg siterte samme innlegg og jeg mistet faktisk munn & mæle og det skal det mye til for at jeg gjør...

Vel du om det. Nå er det slik i dette landet at man har all rett til å melde sin bekymring, for jeg er oppriktig bekymret for barnet. Mulig det ikke er noe, men da har jeg ihvertfall min samvittighet ren da.

Skrevet

Vel du om det. Nå er det slik i dette landet at man har all rett til å melde sin bekymring, for jeg er oppriktig bekymret for barnet. Mulig det ikke er noe, men da har jeg ihvertfall min samvittighet ren da.

Ja, ja.

• Liker 1
Skrevet

Ja, ja.

What she said.

Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Vel du om det. Nå er det slik i dette landet at man har all rett til å melde sin bekymring, for jeg er oppriktig bekymret for barnet. Mulig det ikke er noe, men da har jeg ihvertfall min samvittighet ren da.Anonymous poster hash: 684fb...fcd

En bør vel heller være bekymret for deg tenker jeg......

Regner med at det ikke kommer noe oppdatering på hendelsesforløpet!

Endret av Snuppi
AnonymBruker
Skrevet

Da håper jeg du sa at barnefaren festet også :)

Anonymous poster hash: 148e6...4e2

• Liker 5
Skrevet

Herregud. voks opp jente..

Synst det er alvorlig. at du har faktisk gjort dette!

Skrevet

Det er i utgangspunktet ikke din sak, men om denne moren uansett snakker åpenlyst om sin festing, går det jo an å ymte frempå om ikke yngste barnet er litt mye borte. På en annen måte så kan jeg forstå mor også, hun har bsrn med to ulike fedre og de trenger også voksentid uten barn, hva de gjør med den tiden, har ikke vi noe med. Og sett at barnet er hos besteforeldre eller annen familie, så tar det neppe skade av det 1-2 ganger i mnd'en, det må da bare være hyggelig. Enkelte trenger litt mer tid for seg selv enn andre, men hun gjør jo dumt i å rope det ut til alle på jobben sin..

AnonymBruker
Skrevet

Vi ser nok tragiske saker hvor folk IKKE melder til BV, men bare ser en annen vei. Hvis denne familien ikke har drevet omsorgssvikt har de ingen ting å frykte. Det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: c95e3...50b
  • Liker 2
Skrevet

Vi ser nok tragiske saker hvor folk IKKE melder til BV, men bare ser en annen vei. Hvis denne familien ikke har drevet omsorgssvikt har de ingen ting å frykte. Det er bedre å melde en gang for mye enn en gang for lite.

Om familien ikke bedriver omsorgssvikt, hvorfor skal de meldes i det hele tatt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om familien ikke bedriver omsorgssvikt, hvorfor skal de meldes i det hele tatt?

Hvis det er mistanke om omsorgssvikt er det kanskje best for barna at det sjekkes ut, eller er du ikke enig i det? Er det bedre å la være for å ikke plage foreldrene?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...