Gå til innhold

Mor fester annahver helg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg, en "voksen" kvinne har 3 barn, 2 med eksmannen og ett barn på 5 år som hun har med nåværende samboer. De to eldste er på mellomtrinnet og ungdomstrinnet og er hos faren sin annahver helg. Men i disse helgene fester de og drikker som tenåringer, hun og hennes samboer. Dette forteller hun høylydt i kantina i lunchen hver mandag til alle som gidder å høre, i tillegg ser man bilder på facebook hver helg. Det minste barnet er da hos besteforeldre, venner, tanter, onkler, naboer. Hver eneste helg de eldste er hos far.

Jeg tenker... Når man er mor og far og har omsorg for små barn så fester man vel ikke annahver helg? Greit om alle tre barna var hos sin pappa, da hadde jeg gitt meg faen i hvor mye de festet, men her er det snakk om en femåring som blir "satt bort" annahver helg mens mor og far fester. Dette barnet er da ikke alene noen helger med mor og far. Julen har vært et kapittel for seg selv, fest annahver dag med ungene plassert her og der.

Ja, ungene ser ikke at de drikker, men når de driver på slik så er det vel ikke normalt?? Jeg er mor selv, og ja, vi tar oss en fest både mannen min og jeg, men det er når mitt barn er hos faren sin, har ikke felles barn ennå. Men når den tid kommer så kunne jeg virkelig ikke satt bort den yngste annahver helg til hele nettverket for å få feste... En helg innimellom er helt ok, men her er det annahver helg... Og tidvis også andre helger, det totale antallet festehelger pr år er høyt her.

Lurer på om jeg skal kontakte barnevernet, dette 5 år gamle barnet som blir plassert rundt omkring så ofte kan vel umulig ha det optimalt?? De burde vel fått litt tilsnakk synes nå jeg, uten at jeg ser på det som min jobb.. Er oppriktig bekymret...

Noen tanker eller innspill?

Anonymous poster hash: 684fb...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barna ikke ser foreldrene drikke mye, og de er i gode hender, så er det vel ikke noe å kontakte barnevernet for?

Er det ikke bedre å snakke med henne om det? Spørre om ikke det kanskje er dumt for det ene barnet som aldri får ha helger sammen med foreldrene? Men det kommer jo selvsagt an på forholdet mellom dere to.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver du at mor fester annahver helg i overskriften? Er det greit at far fester annahver helg?

Anonymous poster hash: 5b538...69d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver du at mor fester annahver helg i overskriften? Er det greit at far fester annahver helg?

Anonymous poster hash: 5b538...69d

Nei det er ikke greit men hvis du leser innlegget så skjønner du vel sammenhengen?? Og til deg over, ser ikke at det er min jobb å snakke med dem... Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

for alt du vet så storkoser kanskje barnet seg hos de h*n er hos? Husker jeg ofte var hos mormoren min da jeg var lita, og jeg storkoste meg iallefall.

Anonymous poster hash: 43195...832
  • Liker 12
Skrevet

Du kan jo si noe på tomannshånd på jobben, spørre om ikke yngste barnet ikke blir lei av å bli satt bort til venner og naboer så de kan feste? Det er ikke din sak, men det høres trist ut for barnet så tenk litt på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En kollega av meg, en "voksen" kvinne har 3 barn, 2 med eksmannen og ett barn på 5 år som hun har med nåværende samboer. De to eldste er på mellomtrinnet og ungdomstrinnet og er hos faren sin annahver helg. Men i disse helgene fester de og drikker som tenåringer, hun og hennes samboer. Dette forteller hun høylydt i kantina i lunchen hver mandag til alle som gidder å høre, i tillegg ser man bilder på facebook hver helg. Det minste barnet er da hos besteforeldre, venner, tanter, onkler, naboer. Hver eneste helg de eldste er hos far.

Jeg tenker... Når man er mor og far og har omsorg for små barn så fester man vel ikke annahver helg? Greit om alle tre barna var hos sin pappa, da hadde jeg gitt meg faen i hvor mye de festet, men her er det snakk om en femåring som blir "satt bort" annahver helg mens mor og far fester. Dette barnet er da ikke alene noen helger med mor og far. Julen har vært et kapittel for seg selv, fest annahver dag med ungene plassert her og der.

Ja, ungene ser ikke at de drikker, men når de driver på slik så er det vel ikke normalt?? Jeg er mor selv, og ja, vi tar oss en fest både mannen min og jeg, men det er når mitt barn er hos faren sin, har ikke felles barn ennå. Men når den tid kommer så kunne jeg virkelig ikke satt bort den yngste annahver helg til hele nettverket for å få feste... En helg innimellom er helt ok, men her er det annahver helg... Og tidvis også andre helger, det totale antallet festehelger pr år er høyt her.

Lurer på om jeg skal kontakte barnevernet, dette 5 år gamle barnet som blir plassert rundt omkring så ofte kan vel umulig ha det optimalt?? De burde vel fått litt tilsnakk synes nå jeg, uten at jeg ser på det som min jobb.. Er oppriktig bekymret...

Så lenge 5 åringen er i gode hender ser jeg ikke helt problemet. Har du lite å gjøre på siden du sitter å holder oversikt over hvor ofte disse menneskene er på fest? Hva er din jobb da? Å sitte på KG og kritisere disse voksne menneskene? Argh.

Enten så får du ta det opp med disse eller så tier du still :)

Anonymous poster hash: 4bb1c...27d

Anonymous poster hash: 4bb1c...27d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke greit men hvis du leser innlegget så skjønner du vel sammenhengen?? Og til deg over, ser ikke at det er min jobb å snakke med dem... Ts

Vet du, jeg ser ikke sammenhengen. Det jeg ser er at du framstiller mor veldig negativt. Du skriver bl.a at hun har 3 barn med 2 forskjellige fedre, å overskriften da... MOR FESTER ANNENHVER HELG... hvorfor skriver du bare mor når begge foreldrene fester?

Hvis det plager deg å lese på face at andre har et liv, så ikke logg inn på face da. Skaff deg et liv å slutt å framstille andre på denne negative måten.

Anonymous poster hash: eb15d...992

• Liker 7
Skrevet

"Ungene plassert her og der" - eller unger som ønskes og ønsker å dra på besøk? Det er stor forskjell på om foreldrene "dytter" barna på andre, eller om de utnytter sjansene siden barna allikevel er bortreist.

Har et barn i familien som stort sett aldri er hjemme to helger på rad, fordi hun inviterer seg selv bort til besteforeldre, tanter, onkler, eldre kusiner/fettere og venninner, hva foreldrene gjør når hun er borte er jo opp til dem. Om foreldrenes festing fører til at barna føler at de er uønsket i huset store deler av tiden - da er det verre, men det ser det ikke ut til at du er i posisjon til å vite så mye som, siden å avgjøre slikt krever at man kjenner familien og barna ganske godt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og slike innlegg minner meg på hvorfor jeg ikke er venn med kollegaer på Facebook.

Ingenting av det du skriver tyder på at barnevernet må varsles. Og sier du noe selv så driter du deg bare ut.

Enig med hun som skriver at du virker veldig negativ ut til moren.

Anonymous poster hash: a61ec...9fb

• Liker 4
Skrevet

omg! barnevernet!.. det var litt å ta i syns jeg.. man skal ikke blande seg for mye bort i andres saker når man ikke ser hele story`n.. du må nesten heller se annen vei..

Skrevet

Kjære vene. Jeg var hos bestemoren min annenhver helg i maaange år da jeg var lita, og fortsatte tradisjonen da brødrene mine kom til verden. Hva foreldrene mine gjorde de helgene aner jeg ikke, men tviler ikke på at de drakk og hadde det moro når muligheten var der.

Hvorfor drar du inn bv i dette? Er det omsorgssvikt?

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gidde å legge se borti andre sitt liv ts?

AnonymBruker
Skrevet

Det vitner vel om litt uansvarlig og egoistisk oppførsel fra mor og samboer, men tror TS har missforstått hva barnevernets oppgave er.

Anonymous poster hash: e6d2e...78d
  • Liker 4
Skrevet

Det kan virke uansvarlig og egoistisk ja, men å kontakte barnevernet blir nå litt drøyt. Min forrige nabo hadde barnefri annenhver uke, og det kunne høres spesielt i helgene. Men jeg likte musikken hennes, og klaget ikke. Vel kunne det bli litt høylytt, men hun gikk aldri over streken, og barnet var hos faren sin...

Men til det TS tar opp her... Barnevernet i denne situasjonen blir litt drøyt. Alternativt kan du snakke med denne mora, og høre hennes synspunkter på dette. Foreslå noe annet, men hun er sikkert fremmed for tanken.. De som passer det minste barnet har kanskje også sitt å si. De burde snakke med henne hvis de mener at hun gjør noe galt. Hvorfor setter hun bort hennes og samboers felles barn når de to eldste er hos faren sin? Hvorfor feste annenhver helg? Det er jo ikke omsorgssvikt å la barnet overnatte hos andre, selv om det skjer annenhver helg. Og hun forteller i kantina, til de som gidder å høre. Merker hun ikke om interessen kanskje er laber?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare syns jeg det er kjipt at de setter bort det minste barnet, men det kan da ikke være noe gøyt for ungen å bli hentet hver søndag av sløve og bakfulle foreldre.. uansvarlig syns nå jeg.. og at en voksen person skryter av hvor full h*n var i helgen, er jo rett og slett bare pinlig...

Anonymous poster hash: 5439e...ac7
Skrevet

Da jeg var liten var jeg ofte hos tante i helgene når mamma gikk på skole, bra du ikke er i vår krets så du hadde ringt barnevernet på henne.

Skrevet

Ikke bare syns jeg det er kjipt at de setter bort det minste barnet, men det kan da ikke være noe gøyt for ungen å bli hentet hver søndag av sløve og bakfulle foreldre.. uansvarlig syns nå jeg.. og at en voksen person skryter av hvor full h*n var i helgen, er jo rett og slett bare pinlig...

Anonymous poster hash: 5439e...ac7

Jeg går ut annenhver helg, mannen er da hjemme med barnet. De som bare ser meg ute, tenker sikkert sitt, både med tanke på alkohol, dagen derpå osv.

Faktum er derimot at jeg drikker maks 4-5 øl, får sove til tolv dagen etter, og den verste formen er at jeg isåfall er trøtt, og lite annet. Mannen drar ofte ut og ser fotball når jeg står opp, så sitter jeg og ungen og leker/maler/ser film og koser oss.

At man er på byen er ikke samkjørt med "sofa-spying" dagen-derpå-oppførsel.

• Liker 6
Skrevet

Hva er det med deg egentlig?? Legge deg opp i at en kollega liker å drikke og feste?? Og hvis ungen ikke er der når de her festene skjer, så er det da ingenting å blande barnevernet inn i overhodet. Seriøst kjerring, skjerp deg.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...