Gå til innhold

Mor fester annahver helg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelpes, mange som er av typen som blander seg opp i alt her ja...

Oi! Hva skjer med at vi er så jævla enige a?

Folk kan jaggu slutte å bry seg om hva foreldrene gjør så lenge det ikke går utover ungene! Hadde de rusa seg hadde det vært annerledes, hadde de drekki mens de har ungen hadde det vært annerledes... De drekker når besteforeldrene har ungen, det må da være lov selv om det kanskje ikke lyyyser intelligens :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk kan jaggu slutte å bry seg om hva foreldrene gjør så lenge det ikke går utover ungene! Hadde de rusa seg hadde det vært annerledes, hadde de drekki mens de har ungen hadde det vært annerledes... De drekker når besteforeldrene har ungen, det må da være lov selv om det kanskje ikke lyyyser intelligens :P

Aner ikke, men det er ikke dagen for whisky i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er ikke at ungen ikke får med seg at mora drikker og er på fest. Poenget er HVEM sitt behov som kommer først her: ungens eller mora.

Anonymous poster hash: bd691...05d

Skrevet

Det er jo noe helt annet. Barnet er jo da hjemme med faren sin. Ikke må det reise noe sted, og det kan slappe av med en forelder. Og har man barnevakt mens barnet sover merker jo barnet lite til det.

JEG er jo like sliten/opplagt dagen etter, om jeg nå må hente ungen hos mora mi, eller om jeg våkner opp her hjemme.

Forskjellen er at det tydeligvis er viktigere for moren å feste i stedet for å være sammen med barnet sitt.

Eller..at mødre også trenger voksentid og alenetid til å kose seg. Om man nå går på byen hver andre uke, eller trener tre ettermiddager i uka. Hver sin smak.

Skrevet

Hører det er naboen min du snakker om midt i 30 åra har 4 barn og 3 fedre og det store er å rave drita full hver eneste helg og iallefall ved store begivenheter.

Det er noe som ikke stemmer med familien når de driver på sånn i åresvis,

Men de styrer sitt liv slik de vil, også med oppdragelse av barn, men jeg er glad jeg ikke er en del av den type "gjeng" og jeg ser ned på slike som ikke hverken tenker seg om med å sette barn til verden og hvordan de lever i familie.

Skrevet

Poenget er ikke at ungen ikke får med seg at mora drikker og er på fest. Poenget er HVEM sitt behov som kommer først her: ungens eller mora.

Poenget er heller; på hvilken måte går dette utover ungen? Om ungen liker besteforeldrene sine og koser seg der, hvorfor er det da så ille at ungen er der hver andre helg? Hadde man vært mer fornøyd om mora låste seg inne og sov i 24timer, fremfor at man koser seg med venner mens ungen er hos bestefar og bestemor?

Skrevet

Noen helger har man lov til å sette sine behov foran barnets. Man skal da ikke straffes totalt fordi man har barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

JEG er jo like sliten/opplagt dagen etter, om jeg nå må hente ungen hos mora mi, eller om jeg våkner opp her hjemme.

Eller..at mødre også trenger voksentid og alenetid til å kose seg. Om man nå går på byen hver andre uke, eller trener tre ettermiddager i uka. Hver sin smak.

Ikke enig. Utfra det TS skriver, så det er grunn til å tro at mor ikke er spesielt sensitiv overfor sitt barns behov. Å holde på sånn, snakke masse om det på jobb og dele masse fest ditt og datt på FB viser hvor umoden hun er.

• Liker 1
Skrevet

Men der er du ved sakens kjerne, "så lenge det ikke går ut over ungene". Så lenge det ikke går utover ungene kan folk finne på hva de vil for alt jeg bryr meg.

Men uten at jeg husker formuleringene nøyaktig står det i hovedinnlegget at barnet er hos besteforeldre, tanter, onkler, naboer. Og at barna i julen har vært satt bort annenhver dag. Legg til at foreldrene drikker "som tenåringer", noe som vel gjør det ganske sannsynlig at formen er laber etterpå også. Jeg klarer ikke helt å se for meg at denne måten å leve på ikke går ut over ungene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen helger har man lov til å sette sine behov foran barnets. Man skal da ikke straffes totalt fordi man har barn.

Men det ikke bare snakke om "noen helger".

Skrevet

Absolutt. Men "noen helger" er ikke det samme som annenhver helg.

• Liker 1
Skrevet

Men det ikke bare snakke om "noen helger".

Hva det er snakk om er det ikke opp til oss andre og definere.

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ikke legge oss opp i det. For alt det vi vet kan det være femåringen som er skitlei foreldrene sine når alenehelgen kommer og vil bare til bestemor. Da er det greit at hun får dra dit og så kan foreldrene gjøre hva de vil mens ungene er borte

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke legge oss opp i det. For alt det vi vet kan det være femåringen som er skitlei foreldrene sine når alenehelgen kommer og vil bare til bestemor. Da er det greit at hun får dra dit og så kan foreldrene gjøre hva de vil mens ungene er borte

Skitlei foreldrene sine? Nei vettuhva. Å sette bort barnet sitt annen hver helg til familie og naboer annenhver helg for at man kan dra på fest er bare egoistisk.

• Liker 1
Skrevet

Skitlei foreldrene sine? Nei vettuhva. Å sette bort barnet sitt annen hver helg til familie og naboer annenhver helg for at man kan dra på fest er bare egoistisk.

Hvis ungen blir trumpet til besteforeldre og naboer ja, men hvis ungen vil det selv, så ser jeg ikke problemet. Det er uansett ikke noe jeg skal ta stilling til. Ikke du heller.

• Liker 1
Skrevet

Ikke enig. Utfra det TS skriver, så det er grunn til å tro at mor ikke er spesielt sensitiv overfor sitt barns behov. Å holde på sånn, snakke masse om det på jobb og dele masse fest ditt og datt på FB viser hvor umoden hun er.

Flust av folk som er umodne og alikevel er gode foreldre selv om ungen er hos besteforeldre annenhver helg.

Ikke for deg nei. Jeg går ut, pr min definisjon, noen helger, og for meg er det annenhver helg. I desember var jeg ute HVER helg, den ene helgen både fredag og lørdag. Omg. Jeg må være en dårlig mamma.

AnonymBruker
Skrevet

Flust av folk som er umodne og alikevel er gode foreldre selv om ungen er hos besteforeldre annenhver helg.

Ikke for deg nei. Jeg går ut, pr min definisjon, noen helger, og for meg er det annenhver helg. I desember var jeg ute HVER helg, den ene helgen både fredag og lørdag. Omg. Jeg må være en dårlig mamma.

Denne tråden handler ikke om deg. Den handler om det TS skriver om. Ikke bare ute annenhver helg, men alt det andre hun beskriver i tillegg. Jeg synes ikke det høres bra ut. Men for all del, hvis ungen vil bort og koser seg med det, er jo alt såre vel. Det TS skriver indikerer likevel at situasjonen ikke er helt sånn.

Skrevet

Denne tråden handler ikke om deg. Den handler om det TS skriver om. Ikke bare ute annenhver helg, men alt det andre hun beskriver i tillegg. Jeg synes ikke det høres bra ut. Men for all del, hvis ungen vil bort og koser seg med det, er jo alt såre vel. Det TS skriver indikerer likevel at situasjonen ikke er helt sånn.

Nei, den handler ikke om BB, men hvis hun i forbifarten hadde nevnt det til en kollega og kollegaen fikk feil inntrykk og ringte BV da????

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den handler ikke om BB, men hvis hun i forbifarten hadde nevnt det til en kollega og kollegaen fikk feil inntrykk og ringte BV da????

Dere er vel såpass oppegående at dere skjønner forskjellen?

• Liker 1
Skrevet

Dette.

Ei vennine av meg var ute annenhver helg. Alenemor, og det var den eneste fritida hun fikk. Hun og en nabo byttet på hver sin helg med å være barnevakt for hverandres barn. Barna lekte sammen, de fikk fri til å være alene.

Gjett hva noen ringte til BV og sa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...