Gå til innhold

Mor fester annahver helg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei det er ikke greit men hvis du leser innlegget så skjønner du vel sammenhengen?? Og til deg over, ser ikke at det er min jobb å snakke med dem... TsAnonymous poster hash: 684fb...fcd

Eh... Ikke "din jobb" å snakke med de, å ringe barnevernet derimot...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh... Ikke "din jobb" å snakke med de, å ringe barnevernet derimot...

Hun skal ikke ringe noe barnevern.

• Liker 1
Skrevet

En kollega av meg, en "voksen" kvinne har 3 barn, 2 med eksmannen og ett barn på 5 år som hun har med nåværende samboer. De to eldste er på mellomtrinnet og ungdomstrinnet og er hos faren sin annahver helg. Men i disse helgene fester de og drikker som tenåringer, hun og hennes samboer. Dette forteller hun høylydt i kantina i lunchen hver mandag til alle som gidder å høre, i tillegg ser man bilder på facebook hver helg. Det minste barnet er da hos besteforeldre, venner, tanter, onkler, naboer. Hver eneste helg de eldste er hos far.

Jeg tenker... Når man er mor og far og har omsorg for små barn så fester man vel ikke annahver helg? Greit om alle tre barna var hos sin pappa, da hadde jeg gitt meg faen i hvor mye de festet, men her er det snakk om en femåring som blir "satt bort" annahver helg mens mor og far fester. Dette barnet er da ikke alene noen helger med mor og far. Julen har vært et kapittel for seg selv, fest annahver dag med ungene plassert her og der.

Ja, ungene ser ikke at de drikker, men når de driver på slik så er det vel ikke normalt?? Jeg er mor selv, og ja, vi tar oss en fest både mannen min og jeg, men det er når mitt barn er hos faren sin, har ikke felles barn ennå. Men når den tid kommer så kunne jeg virkelig ikke satt bort den yngste annahver helg til hele nettverket for å få feste... En helg innimellom er helt ok, men her er det annahver helg... Og tidvis også andre helger, det totale antallet festehelger pr år er høyt her.

Lurer på om jeg skal kontakte barnevernet, dette 5 år gamle barnet som blir plassert rundt omkring så ofte kan vel umulig ha det optimalt?? De burde vel fått litt tilsnakk synes nå jeg, uten at jeg ser på det som min jobb.. Er oppriktig bekymret...

Noen tanker eller innspill?

Anonymous poster hash: 684fb...fcd

Du skal ikke kontakte barnevernet. Det er ikke omsorgssvikt å feste to ganger i måneden når man har barn i den aldersgruppen, så lenge de blir tatt godt vare på. For noen kan det virke mye, og det kan godt henne det ikke er helt optimalt for barna, men så er det fryktelig mange ting foreldre gjør som ikke er nettopp optimalt, selv om det er godt ment. Så lenge de skjøtter ungene sine når de er hjemme, og skaffer barnevakt når de er borte, har du faktisk ikke noe med hvordan de velger å leve.

• Liker 3
Skrevet

Hun skal ikke ringe noe barnevern.

Hun sier det jo selv i hovedinnlegget, for så å bli "indignert" når noen foreslår å heller snakke med disse menneskene..

Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
Skrevet

En ting er at barnet besøker besteforeldre/tanter/onkler ganske jevnt i helger. Selv om det er ganske mye, ser ikke foreldrene mye da. Men venner og naboer? Der blir det bortsetting og ikke besøk for meg.

• Liker 1
Skrevet

Litt drøyt å kontakte barnevernet av denne grunnen. De sørger tross alt for at barnet er et annet sted. Så de ser det jo ikke. Og barnet er 5 år, så storkoser seg sikkert hos besteforeldre, onkler og tanter.

Har en bekjent som fra babyen ble født, har festet 3-4 dager i uken, overlatt babyen i flere døgn til venner. Der er barnevernet kontaktet. Men de ønsker ikke å ta barnet. Bare hjelpe til.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du mener denne moren trenger litt tilsnakk, får du da tørre å snakke til henne selv. Og til faren, som er like ansvarlig. Men det er virkelig ikke din sak, så lenge det ikke er du som har barnet annenhver helg i årevis, og barnet viser tegn til mistrivsel med situasjonen.

Skrevet

Jeg synes mange her er strenge med TS og overrasket over at "alle" synes det er greit med så mye festing og bruk av barnevakt.

Selv synes jeg ikke det. Jeg synes det er veldig spesielt å ha et så stort behov for festing når man har små barn. At barna er hos barnevakter hver annen helg synes jeg er veldig mye. For mye. Det er flott hvis barnet har et nært forhold til besteforeldrene, men vil ikke foreldrene være mer sammen med barnet sitt selv i helgene? Og selv hvis barnet trives, blir det ikke slitent av å være så ofte på farten? Og til og med hos forskjellige mennesker? Det er én ting dersom barnevakt så ofte er nødvendig av ulike grunner, en annen når det er festing som er årsaken. Da synes jeg dette høres temmelig egoistisk ut.

Men: Barnevernssak er vi vel alle enige om at det ikke er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes mange her er strenge med TS og overrasket over at "alle" synes det er greit med så mye festing og bruk av barnevakt.

Selv synes jeg ikke det. Jeg synes det er veldig spesielt å ha et så stort behov for festing når man har små barn. At barna er hos barnevakter hver annen helg synes jeg er veldig mye. For mye. Det er flott hvis barnet har et nært forhold til besteforeldrene, men vil ikke foreldrene være mer sammen med barnet sitt selv i helgene? Og selv hvis barnet trives, blir det ikke slitent av å være så ofte på farten? Og til og med hos forskjellige mennesker? Det er én ting dersom barnevakt så ofte er nødvendig av ulike grunner, en annen når det er festing som er årsaken. Da synes jeg dette høres temmelig egoistisk ut.

Men: Barnevernssak er vi vel alle enige om at det ikke er.

Og hva med mitt tilfelle, hvor jeg går ut og mannen er hjemme? Er det "like ille"?

Hva om man har barnevakt etter at barnet har sovnet, og man står opp med barnet selv, og er i helt fin form, men er ute annenhver helg? Er det "like ille"?

Skrevet

Enten er det gale at barn ikke er sammen med besteforeldre/tanter/onkler, eller så er det gale at de er der "for mye". Jeg var endel hos besteforeldre når jeg var liten, gjorde da ikke meg noe om foreldra mine festa når jeg ikke var der. Men skal si meg enig i at dersom det er så gale som du beskriver her, altså annen hver helg fast, så fester de litt vel mye, men at det er jo bedre enn at barnet er der når de drikker.

Skrevet

Og hva med mitt tilfelle, hvor jeg går ut og mannen er hjemme? Er det "like ille"?

Hva om man har barnevakt etter at barnet har sovnet, og man står opp med barnet selv, og er i helt fin form, men er ute annenhver helg? Er det "like ille"?

Det er jo noe helt annet. Barnet er jo da hjemme med faren sin. Ikke må det reise noe sted, og det kan slappe av med en forelder. Og har man barnevakt mens barnet sover merker jo barnet lite til det.

• Liker 2
Skrevet

Herregud som folk skal true med barnevernet her inne da! Greit nok at det er litt white trash å drive på sånn, men så lenge barnet ikke lider gjør det vel ikke noe?

Jeg var avgårde hos besteforeldre og tanter hele tiden omtrent når jeg var liten, ikke fordi foreldrene mine festet da... Men hva blir forskjellen for ungen?

AnonymBruker
Skrevet

Herregud som folk skal true med barnevernet her inne da! Greit nok at det er litt white trash å drive på sånn, men så lenge barnet ikke lider gjør det vel ikke noe?

Jeg var avgårde hos besteforeldre og tanter hele tiden omtrent når jeg var liten, ikke fordi foreldrene mine festet da... Men hva blir forskjellen for ungen?

Forskjellen er at det tydeligvis er viktigere for moren å feste i stedet for å være sammen med barnet sitt.

Anonymous poster hash: bd691...05d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig ville jeg ikke gjort de valgene som moren som du beskriver gjør. Jeg har to barn hver helg, og kan telle på en hånd de få gangene jeg har barnevakt, og det er som regel ikke for å gå på fest.

Men jeg ser allikevel ikke noe galt i det moren gjør. For alt du vet kan det minste barnet ha det fantastisk hos besteforeldrene, og det kan hende at barnet selv spør om lov til å få reise til besteforeldrene. Selv var jeg hos mine besteforeldre hver eneste helg når jeg var liten. Fordi jeg selv ønsket det. Ettersom mine søsken var over 10 år eldre enn meg, og gjerne reiste på fest, eller bort til venner, så vet jeg at foreldrene mine utnyttet anledningen til å ta seg en fest, eller middag med følgende drinker sammen med vennepar. Hvis jeg hadde vært hjemme hadde de derimot ikke gjort dette. Men ettersom mine foreldre alltid har vært veldig sosiale mennesker så syns jeg ikke det er rart at de gjorde dette når jeg var borte. Og iflg det du sier er det nettopp det dette paret du nevner gjør også. Hvis derimot barnet hadde blitt stuet vekk i tide og utide hos forskjellige nesten ukjente mennesker hadde situasjonen vært en helt annen.

Anonymous poster hash: 4b8ea...6ff
  • Liker 1
Skrevet

Forskjellen er at det tydeligvis er viktigere for moren å feste i stedet for å være sammen med barnet sitt.

Jeg skrev vel for ungen??? Trur du mora sier te ungen at h*n MÅ te besteforeldra fordi hu skal ut å drekke seg drita?

Det kan jo hende ungen og besteforeldrene vil det her og at de derfor benytter seg av muligheten?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev vel for ungen??? Trur du mora sier te ungen at h*n MÅ te besteforeldra fordi hu skal ut å drekke seg drita?

Det kan jo hende ungen og besteforeldrene vil det her og at de derfor benytter seg av muligheten?

Det kan indikere at mora er mer opptatt av seg selv enn ungen i det store og hele.

Skrevet

Forskjellen for meg er hvem sitt behov som kommer først. Hvis barnet elsker å være hos besteforeldre annenhver helg, selv ønsker det og det ikke er slitsomt, flott! Men hvis ungen blir plassert hos naboen fordi foreldrene skal feste, er det ikke like greit lenger. Barnas behov for ro, trygghet og tid med egne foreldre kommer før foreldres behov for å feste.

• Liker 2
Skrevet

Hva med barnets far da? Det er jo helt oppheng i moren her… Han fester jo annenhver helg og plasserer bort barnet han også..

• Liker 4
Skrevet

Hjelpes, mange som er av typen som blander seg opp i alt her ja...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...