Gå til innhold

Raketter har de råd til.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS: Føler for å være anonym, for å ikke utlevere andre altfor mye. Men jeg koker nesten her.

Jeg har en nabo med "tilsynelatende" dårlig råd. Ungene har dårlig med klær, de får ikke utstyr (ski, sykler osv). På skolen bidrar de aldri (tenker klassekasse, loddgaver, adventsgaver osv, osv) Huset detter nesten ned av mangel på vedlikehold, bilen går neppe igjennom neste EU kontroll. Ungene har ikke skikklig skolemat (for å nevne noe)

MEN han røyker som en damp og gjett hvem som har sendt opp haugevis av raketter i flere timer nå??? Det dundrer ute i gata her...



Anonymous poster hash: 43104...c31
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke orket å bry meg.

TS: Nei, du kan jo si det. Men dette går faktisk ut over ungene hans. Det går også utover oss andre som har barn i samme klasse som hans barn, og alltid må "sponse" hans barn.

Anonymous poster hash: 43104...c31

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som faren min. Økonomisk vett har han aldri hatt. "Dårlig råd", ja, men om han hadde driti i å røyke, drikke og spille bort så mye penger hadde han hatt betraktelig bedre råd. Samme hvis han hadde skjønt at det ikke nytter å betale for lite skatt, det må bare etterbetales.

Folk som gjør dumme prioriteringer må bare skylde seg selv.

Anonymous poster hash: ab257...394

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raketter er en styggedom uavhengig av om man har god eller dårlig råd.

Jeg har null respekt for folk som skyter opp raketter.



Anonymous poster hash: 77dd3...9e2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utleverer dem jo like mye nå som anonym som om de hadde skrevet det med brukernavnet ditt!

Jeg synes ikke du skal si noe til dem. Deres økonomi har du ingenting med.



Anonymous poster hash: 38ce7...1f4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utleverer dem jo like mye nå som anonym som om de hadde skrevet det med brukernavnet ditt!

Jeg synes ikke du skal si noe til dem. Deres økonomi har du ingenting med.

Anonymous poster hash: 38ce7...1f4

Det er mange som kjenner mitt brukernavn her inne, og vet dermed godt hvem som er mine naboer. Ser derfor ikke at jeg utleverer de ved at jeg er anonym. Hva mener du med det?

Jeg kommer selvsagt ikke til å si noe nå, men jeg kommer ikke til å holde fred på foreldremøte. Det er flere enn meg der som irriterer oss over at han aldri bidrar til noe, og at vi må betale for hans barn. (Klassekassa går til is, til gave til lærer, billetter til sv. hallen, grillpølser, kaker, leker osv.) Han bidrar aldri med loddgaver heller.

Det er heller ikke ok å se at barna går i fillete og møkkete klær.

For et par år siden ble det tatt opp at hvis folk hadde råd til å røyke/drikke brus/spise gotterier, som er helt unødvendig, så hadde de råd til 100 kr til klassekassa også. Etter det var det faktisk ingen som bare ga blaffen (bortsett fra han her, for han var ikke på møte)

Anonymous poster hash: 43104...c31

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som kjenner mitt brukernavn her inne, og vet dermed godt hvem som er mine naboer. Ser derfor ikke at jeg utleverer de ved at jeg er anonym. Hva mener du med det?

Jeg kommer selvsagt ikke til å si noe nå, men jeg kommer ikke til å holde fred på foreldremøte. Det er flere enn meg der som irriterer oss over at han aldri bidrar til noe, og at vi må betale for hans barn. (Klassekassa går til is, til gave til lærer, billetter til sv. hallen, grillpølser, kaker, leker osv.) Han bidrar aldri med loddgaver heller.

Det er heller ikke ok å se at barna går i fillete og møkkete klær.

For et par år siden ble det tatt opp at hvis folk hadde råd til å røyke/drikke brus/spise gotterier, som er helt unødvendig, så hadde de råd til 100 kr til klassekassa også. Etter det var det faktisk ingen som bare ga blaffen (bortsett fra han her, for han var ikke på møte)

Anonymous poster hash: 43104...c31

Trodde ikke det var lov å kreve penger fra foreldre til klassekasse jeg?

Anonymous poster hash: 1e17c...06d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raketter er en styggedom uavhengig av om man har god eller dårlig råd.

Jeg har null respekt for folk som skyter opp raketter.

NASA har null respekt for deg og.

Anonymous poster hash: ca1c1...024

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var lov å kreve penger fra foreldre til klassekasse jeg?

Anonymous poster hash: 1e17c...06d

Skolen har ikke lov å kreve penger av foreldrene, men klassekontaktene kan avtale med foreldrene "alle eller ingen" betaler. Har vi avtalt på et foreldremøte at alle betaler, slik at ingen snylter, kan vi iallefall presse på.

Jeg var klassekontakt i 2. klasse, og sa bare klart ifra at det er helt supert at nesten alle foreldrene har betalt, men at jeg manglet to, og at jeg regnet med at det bare var en forglemmelse. Jeg ga de beskjed privat etter møtet, og da kom pengene raskt inn.

Jeg har altså ikke noe med hva min nabo benytter sine penger til, da med tanke på 1000 vis av kroner opp i raketter, MEN jeg går ikke med på at andre skal sponse han på skolen når han sløser.

Anonymous poster hash: 43104...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt klassisk. "Alle" med dårlig økonomi som stiller opp i media og klager sin nød fordi de ikke har råd til gaver til ungene sine, ferier o.l røyker og bruker ellers pengene sine svært uhensiktsmessig.



Anonymous poster hash: bff64...69a
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo helt klassisk. "Alle" med dårlig økonomi som stiller opp i media og klager sin nød fordi de ikke har råd til gaver til ungene sine, ferier o.l røyker og bruker ellers pengene sine svært uhensiktsmessig.

Anonymous poster hash: bff64...69a

? Det er jo ikke de "fattige" som er nevnt i hovedinnlegget som skriver selv her..

Anonymous poster hash: 38ce7...1f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Trodde ikke det var lov å kreve penger fra foreldre til klassekasse jeg? Anonymous poster hash: 1e17c...06d

Det er det heller ikke. Foreldrene kan ta initiativ til det selv, men det er fortsatt frivillig om man kan/vil betale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det heller ikke. Foreldrene kan ta initiativ til det selv, men det er fortsatt frivillig om man kan/vil betale.

Nemlig. Og han var heller ikke på møtet hvor dette ble avtalt.

Anonymous poster hash: 840ec...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skolen har ikke lov å kreve penger av foreldrene, men klassekontaktene kan avtale med foreldrene "alle eller ingen" betaler. Har vi avtalt på et foreldremøte at alle betaler, slik at ingen snylter, kan vi iallefall presse på.

Jeg var klassekontakt i 2. klasse, og sa bare klart ifra at det er helt supert at nesten alle foreldrene har betalt, men at jeg manglet to, og at jeg regnet med at det bare var en forglemmelse. Jeg ga de beskjed privat etter møtet, og da kom pengene raskt inn.

Jeg har altså ikke noe med hva min nabo benytter sine penger til, da med tanke på 1000 vis av kroner opp i raketter, MEN jeg går ikke med på at andre skal sponse han på skolen når han sløser.

Anonymous poster hash: 43104...c31

Det der er uhørt drøyt!!

Hvilken posisjon sitter du i som gir deg rett til å dømme andre?

Vi hadde så dårlig råd en periode at det var ett år vi ikke hadde sjans til å betale til klassekassa. (Her betales det forøvrig valgfritt beløp, og det er ingen som holder regnskap med hvem som betaler hva)

Har du dårlig økonomi, er det ingen ting som heter "bare 100 kroner".

Nyttårsaften det året ble vi sponset med fyrverkeri av snille besteforeldre, sånn at barna ikke skulle merke vår dårlige råd akkurat den dagen. Jeg er dem evig takknemlig, og er glad jeg har naboer som ikke ser ned på oss uten å kjenne detaljer...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nemlig. Og han var heller ikke på møtet hvor dette ble avtalt. Anonymous poster hash: 840ec...444

Nei, men det betyr jo også at det er frivillig for hans del? Jeg har inntrykk av at man finner noen "sånne" foreldre i alle klasser. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det betyr jo også at det er frivillig for hans del? Jeg har inntrykk av at man finner noen "sånne" foreldre i alle klasser. Dessverre.

Det var det jeg mente :) Ser at det var litt klønete formulert :)

Anonymous poster hash: 840ec...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG, HVORDAN I HELVETTE VET DU TS AT DE IKKE HAR FÅTT RAKETTENE GRATIS HOS NOEN ANDRE!!!???

FYFAEN I HELVETTE!!!



Anonymous poster hash: 1e8b8...ec3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...