Gå til innhold

Raketter har de råd til.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan vet du hva ungene hans har i matpakka si?



Anonymous poster hash: f2733...5e5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser lite til forsvar av barna her dessverre. Det jeg ser her er en haug mennesker som kjefter på ts. Rett heller kritikken mot ham som lar ungene sine "gå for lut og kaldt vann".

Si meg, er du ts ektefelle slik du forsvarer henne? :klo:

:heks:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig trist :(

Jeg vet :( Det er ikke noe godt å se på. Heldigvis er det mange som prøver å hjelpe dem på andre måter, men det er vanskelig når barnas hovedpersoner ikke tar dette på alvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er du ts ektefelle slik du forsvarer henne? :klo:

:heks:

Nei, absolutt ikke. Jeg får bare veldig vondt av disse ungene da jeg har vært borte i lignende tilfeller før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG, HVORDAN I HELVETTE VET DU TS AT DE IKKE HAR FÅTT RAKETTENE GRATIS HOS NOEN ANDRE!!!???

FYFAEN I HELVETTE!!!

Anonymous poster hash: 1e8b8...ec3

damn :P

Anonymous poster hash: d3f3b...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi du og andre foreldre har bestemt at dere skal ha felleskasse, så skal alle (også de som ikke har råd) betale? At han røyker er ikke ditt problem, enkelt og greit - og hva vet vel du om hans prioriteringer? Disse felles klasseaktivtetene du snakker om, kan være en byrde for foreldre som kanskje ikke har råd til det (har du noen gang tenkt på det?)

Anonymous poster hash: 2021f...3fe

Nå er det ikke kun snakk om innbetaling til klassekassa, men også det at ungene går rundt i fillete klær, er det også noe han velger å gjøre? Det å ikke gi sine barn skikkelig tøy grenser mot forsømmelse spør du meg. Og hvis han var så i mot disse felles klasse aktivitetene som koster han en snau 100-lapp i året, burde han har møtt opp på foreldremøte og nettopp sagt dette. Muligens foreslått gratis aktiviteter som ungene kunne drive med? Og hvis han på død og liv er så u mot at ungene spiser pølser og is, eller hva det nå er disse pengene går til kan han holde sine unger vekke fra disse, slik at han ikke snylter på andre! I et demokrati må man for øvrig rette seg etter flertallets beslutninger. .. just saying.

Anonymous poster hash: d274d...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Jeg får bare veldig vondt av disse ungene da jeg har vært borte i lignende tilfeller før.

Da bør du også oppfordre ts til å kontakte barnevernet heller enn å baksnakke! Rykter og sladder hjelper ingen barn, det fører til stigmatisering og isolasjon. Syns dere, clyde og ts, at det er en god ting å bidra til?

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du må "spinke og spare" for å betale inn i denne FRIVILLIG klassekassen, hvorfor stemte du for å opprette den i utgangspunktet?

Ikke drit deg ut på neste foreldremøte. Det eneste du oppnår er å fremstå i et veldig dårlig lys selv.

Anonymous poster hash: 9cd61...9c2

TS: Jeg satte det i hermetegn, for å få frem poenget med at jeg ikke kan øse ut penger. Men det er ikke noe problem å spare opp 100 kr. Jeg stemte for kasse, fordi jeg syntes det er koselig at ungene har litt kos i hverdagen. Eller at de kan dra på en tur og gi læreren en liten gave til sommeravslutningen.

Alle som var der stemte enstemmig ja. De få som aldri gidder å møte opp, fikk referat og spørsmål om de var enig i avgjørelsen. Hvis ikke måtte de gi beskjed innen en dato. Alle på møtet var også enstemmig på at de ikke var interisert i noen snyltere, så her er det ikke jeg som er den eneste som reagerer. Det er jo ikke bare i år han ikke har betalt. Vi andre har betalt for hans barn i flere år allerede.

Anonymous poster hash: 43104...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ta det opp med mannen eller barnevernet, ikke sitte her inne å syte. Tenk på barna, slutt å være så smålig.

Barnevernet har vært inne i saken i mange år.

Anonymous poster hash: 43104...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet har vært inne i saken i mange år.

Anonymous poster hash: 43104...c31

Da syns jeg bare du skal stole på at de gjør jobben sin skikkelig og rulle inn nesa di tilbake der den egentlig skal være :)

Anonymous poster hash: f2733...5e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du også oppfordre ts til å kontakte barnevernet heller enn å baksnakke! Rykter og sladder hjelper ingen barn, det fører til stigmatisering og isolasjon. Syns dere, clyde og ts, at det er en god ting å bidra til?

:heks:

Hun bør absolutt ringe barnevernet, det er det ingen tvil om. Det jeg reagerer på her er at dere blir mer opprørt over at hun skriver på kg enn at det finnes barn som kanskje lider. Selvfølgelig er det ikke greit å sladre, men hun er ikke den første til å lufte frustrasjonen sin på kg. Det er ikke barna hun er frustrert over, men faren. Og det skjønner jeg veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å feie for egen dør og ikke stikke snuten sin i andre sitt privatliv Ts….?

TS: Ok. Det er en slik holdning jeg får vondt av å lese etter akkurat å ha lest boka om Alvdalsaken. Vi skal snu oss vekk og ikke reagere. Her skal man ikke legge seg bort i at en far ikke tar seg av sine barn, men holde oss unna... Ja, vel...Greit...

Anonymous poster hash: 43104...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bør absolutt ringe barnevernet, det er det ingen tvil om. Det jeg reagerer på her er at dere blir mer opprørt over at hun skriver på kg enn at det finnes barn som kanskje lider. Selvfølgelig er det ikke greit å sladre, men hun er ikke den første til å lufte frustrasjonen sin på kg. Det er ikke barna hun er frustrert over, men faren. Og det skjønner jeg veldig godt.

TS: Godt det er noen som forstår... Takk..

Anonymous poster hash: 43104...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet har vært inne i saken i mange år.

Anonymous poster hash: 43104...c31

Da synes jeg du kanskje kan tilby barna noen form for hjelp? Ikke økonomisk, men invitere dem hjem til dere for å leke med barna? Kanskje lage en kake, middag eller noe snacks? Og ikke irritere deg for mye over klassekassen?

E: Kanskje det vil glede dem veldig? :)

Endret av clyde
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Ok. Det er en slik holdning jeg får vondt av å lese etter akkurat å ha lest boka om Alvdalsaken. Vi skal snu oss vekk og ikke reagere. Her skal man ikke legge seg bort i at en far ikke tar seg av sine barn, men holde oss unna... Ja, vel...Greit...

Anonymous poster hash: 43104...c31

Jeg har oppfordret deg til å kontakte barnevernet - hvordan i helvete kan du få det til å bli en oppfordring om å snu seg bort? Du skal la være å fordømme og gjøre det du kan for å hjelpe. Prøv å bytt rolle fra sladderkjerring til medmenneske. Det er da ting skjer!

TS: Godt det er noen som forstår... Takk..

Anonymous poster hash: 43104...c31

Ja, noen som forstår hvorfor du fordømmer fremfor å handle. Jeg håper du er stolt av deg selv!

:heks:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS: Ok. Det er en slik holdning jeg får vondt av å lese etter akkurat å ha lest boka om Alvdalsaken. Vi skal snu oss vekk og ikke reagere. Her skal man ikke legge seg bort i at en far ikke tar seg av sine barn, men holde oss unna... Ja, vel...Greit...

Anonymous poster hash: 43104...c31

Hvordan vet du egentlig at barnevernet allerede er inne i bildet? Kjenner du de veldig godt? Og hvordan vet du at de har kjøpt alt dette fyrverkeriet selv? Noen i familien min har heller ikke god inntekt, men de hadde masse fyrverkeri pga kona i huset har en bror som selger fyrverkeri, og de fikk en hel haug av det som ikke ble solgt…...

Før man utbroderer og legger seg oppi alt så bør man kanskje ha litt innsikt i hva som er reelt og ikke, istedet for å spekulere i vei og dra egne konklusjoner.

Den uthengingen ang klassekassen synes jeg var direkte usmakelig av deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Nei, jeg mente absolutt ikke at du skulle være frekk. Men siden det var dine foreldre som kjøpte raketter FORDI de viste dere hadde dårlig råd, ville jeg nok heller hvis det var mulig i forkant hintet om at mat var viktigere. Står det så dårlig til hos noen, er mat primærbehovet, langt fremfor fest.

Jeg har også mange dugnadstimer, for jeg har heller ikke god råd. Jeg kunne ikke betalt meg ut fra noe slikt. Hadde jeg hatt overflod av penger, ville jeg heller ikke brydd meg om at noen snyltet på meg. Men jeg tar de grep jeg må, sparer inn der jeg må, for å ikke være en byrde for andre.

Er det da rart jeg reagerer på at noen velger å brenne opp pengene sine (røyk, fyrverkeri) når jeg da må betale for hans barn etterpå?

Anonymous poster hash: 43104...c31

Jeg sa ikke noe sted at det var mine foreldre. Jeg snakket om barnas besteforeldre, og de har fire sett av dem. Uansett: Problemet var ikke at vi ikke hadde penger til mat, problemet var at vi ikke kunne unne oss noe ekstra. Og der var det besteforeldrene trådde til for barna, ikke for oss, med sånt som fyrverkeri til nyttårsaften, gassballong på 17. mai, og andre "luksusvarer".

Det at du legger deg opp i hvordan dette ble løst, og at du i det hele tatt bryr deg med, ikke bare hvordan våre foreldre valgte å gi noe ekstra til våre barn, men også hva de valgte å hjelpe til med, sier ganske mye...

Det faktum at det ikke er LOV å kreve foreldre for penger i skolesammenheng kommer du ikke unna. Du kan mene så mye du vil om saken, men klassekasse er og skal være frivillig. Frivillig betyr at hver og en har rett til å velge selv! Man kan mene hva man vil om at det er både urettferdig og irriterende, men du har ingenting med hvordan andre velger å disponere pengene sine.

Jeg vedder på at du bruker penger på noe jeg finner unødvendig ogå. Igjen, det handler om prioriteringer, og det er en privatsak!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Ok. Det er en slik holdning jeg får vondt av å lese etter akkurat å ha lest boka om Alvdalsaken. Vi skal snu oss vekk og ikke reagere. Her skal man ikke legge seg bort i at en far ikke tar seg av sine barn, men holde oss unna... Ja, vel...Greit...

Anonymous poster hash: 43104...c31

Og da mente du at KG var rette plassen og reagere på? Skjerp deg. Så klart skal man bry seg, men dette er ikke rette plassen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du egentlig at barnevernet allerede er inne i bildet? Kjenner du de veldig godt? Og hvordan vet du at de har kjøpt alt dette fyrverkeriet selv? Noen i familien min har heller ikke god inntekt, men de hadde masse fyrverkeri pga kona i huset har en bror som selger fyrverkeri, og de fikk en hel haug av det som ikke ble solgt…...

Dette fikk vi også i år. Kostet oss ikke en krone… Eskene var åpnet og kunne derfor ikke sendes i retur.

Anonymous poster hash: 840ec...444

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...