Gå til innhold

Raketter har de råd til.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt satt ut av denne tråden, av TS og andre som er enige med henne. Hvordan har dere samvittighet til å kreve at en forelder som kanskje ikke har økonomi til det, skal delta i betaligen? Dersom personen er fattig, tviler jeg på at vedkommende er initiativtaker til noe av dette, men likevel forventer dere, velvitende om hvordan den økonomiske situasjonen deres er, at han skal ha råd til å betale?
Og du, TS, er frekk nok til å begynne kritisere hvordan andre lever livet sitt? Det er faktisk ikke ditt problem, uansett hvordan du vrir og vender på det.


Anonymous poster hash: 2021f...3fe
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hva, du har absolutt ingenting med hva andre bruker pengene sine på, å det å blande seg oppi om andre drikker brus og spiser godteri er for meg helt tragisk og uhørt. Du må jo ha store fritidsproblemer.

Å hvis du mener at det går utover både deg og barna til naboen så får du gå bort å ringe på å si ifra istedenfor å gjemme deg bak anonym bruker her på KG. Makan til kjerring.

Anonymous poster hash: 8bc2b...c80

TS: Så du mener altså at jeg skal spinkle og spare for å fylle opp klassekassene til barna mine (har absolutt ikke mye penger selv jeg), og samtidig sponse en som brenner opp sine penger på røyk og fyrverkeri?

Anonymous poster hash: 43104...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvem er så du som tror du kan sitte å "bestemme" hvordan naboen prioriterer?

Anonymous poster hash: 8bc2b...c80

Poenget er ikke å bestemme over hans prioriteringer, men belyse at han ikke kan dra dårlig råd kortet, når han har råd til å khederøyke. OG når man først har bestemt seg for å reprodusere seg, må man søren meg ta ansvar for sitt avkom også! Det er ikke ts eller samfunnets oppgave å sørge for at ungene hans får delta i felles klasse aktiviteter.

Anonymous poster hash: d274d...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på her er at folk forsvarer en mann som bruker penger på røyk og fyrverkeri istedet for skikkelige klær til ungen sin. Helt utrolig.

Endret av clyde
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på her er at folk forsvarer en mann som bruker penger på røyk og fyrverkeri istedetfor skikkelige klær til ungen sin. Helt utrolig.

Ja for det er jo garantert at stemmer…. Tydelig at TS bare er ute etter å ta denne mannen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt satt ut av denne tråden, av TS og andre som er enige med henne. Hvordan har dere samvittighet til å kreve at en forelder som kanskje ikke har økonomi til det, skal delta i betaligen? Dersom personen er fattig, tviler jeg på at vedkommende er initiativtaker til noe av dette, men likevel forventer dere, velvitende om hvordan den økonomiske situasjonen deres er, at han skal ha råd til å betale?
Og du, TS, er frekk nok til å begynne kritisere hvordan andre lever livet sitt? Det er faktisk ikke ditt problem, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Anonymous poster hash: 2021f...3fe

TS: Hvorfor har ikke min nabo økonomi til å delta i betalingen? Han har jo penger, men jeg ser han sløser de vekk? Hadde han ikke snyltet på andre, så hadde dette ikke vært noe problem for meg.

Og hadde det bare vært EN i hver klasse som snyltet, så hadde det jo vært en ting. Men det er alltid "noen". Er det riktig at andre skal betale for disse?

Hadde jeg vist at f.eks. naboen slet voldsomt, hadde jeg selvsagt ikke tenkt slik jeg tenker her. Men jeg bor så nært, jeg kan ikke unngå å se hva han sløser med.

Anonymous poster hash: 43104...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: Så du mener altså at jeg skal spinkle og spare for å fylle opp klassekassene til barna mine (har absolutt ikke mye penger selv jeg), og samtidig sponse en som brenner opp sine penger på røyk og fyrverkeri?

Anonymous poster hash: 43104...c31

Jeg mener at du skal slutte med denne oppførselen du har, mener du virkelig at du og andre får dårligere råd av å spandere en pølse og litt penger? Jeg tviler på at denne faren er like frekk som deg, som forventer at du skal betale - det er toppen av frekkhet det. Dette er en fillesak og du opptrer deg veldig infantilt og smålig. Jeg er pinlig berørt på din vegne.

Anonymous poster hash: 2021f...3fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for det er jo garantert at stemmer…. Tydelig at TS bare er ute etter å ta denne mannen.

Jeg har mine tvil. Har selv sett slike tilfeller i min egen krets. Om ts sitter her og lyver er ikke interessant for meg, da det faktisk finnes dem som lar barna gå i fillete klær mens de selv sløser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du om at han kjederø

Jeg mener at du skal slutte med denne oppførselen du har, mener du virkelig at du og andre får dårligere råd av å spandere en pølse og litt penger? Jeg tviler på at denne faren er like frekk som deg, som forventer at du skal betale - det er toppen av frekkhet det. Dette er en fillesak og du opptrer deg veldig infantilt og smålig. Jeg er pinlig berørt på din vegne.



Anonymous poster hash: 2021f...3fe

Helt enig. Man kan mene hva man vil om både røyk og fyrverkeri. Personlig syntes jeg det er tull begge deler. En klassekasse er FRIVILLIG og betale inn til. Kansje han mener det er tull og siden det er frivillig så lar han være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine tvil. Har selv sett slike tilfeller i min egen krets. Om ts sitter her og lyver er ikke interessant for meg, da det faktisk finnes dem som lar barna gå i fillete klær mens de selv sløser.

Da er det barneværnet som bør kontaktes, ikke kvinneguiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Det jeg reagerer på her er at folk forsvarer en mann som bruker penger på røyk og fyrverkeri istedet for skikkelige klær til ungen sin. Helt utrolig.

Vi forsvarer ikke mannen som prioriterer røyk og fyrverkeri fremfor barna sine, men heller disse BARNA som har en forelder som ikke prioriterer dem nok. Ser du forskjellen? Det kan godt hende fyren er en slask, men det er på ingen måte UNGENES feil, så hvorfor straffe barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at noen har baller til å si nei til å betale inn til klassekassa.



Anonymous poster hash: 2fd77...df4
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er ikke å bestemme over hans prioriteringer, men belyse at han ikke kan dra dårlig råd kortet, når han har råd til å khederøyke. OG når man først har bestemt seg for å reprodusere seg, må man søren meg ta ansvar for sitt avkom også! Det er ikke ts eller samfunnets oppgave å sørge for at ungene hans får delta i felles klasse aktiviteter.

Anonymous poster hash: d274d...1e6

Så fordi du og andre foreldre har bestemt at dere skal ha felleskasse, så skal alle (også de som ikke har råd) betale? At han røyker er ikke ditt problem, enkelt og greit - og hva vet vel du om hans prioriteringer? Disse felles klasseaktivtetene du snakker om, kan være en byrde for foreldre som kanskje ikke har råd til det (har du noen gang tenkt på det?)

Anonymous poster hash: 2021f...3fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det barneværnet som bør kontaktes, ikke kvinneguiden.

I min krets er dette ved et par tilfeller blitt gjort, men barna fikk ikke hjelpen de kunne trengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du må "spinke og spare" for å betale inn i denne FRIVILLIG klassekassen, hvorfor stemte du for å opprette den i utgangspunktet?

Ikke drit deg ut på neste foreldremøte. Det eneste du oppnår er å fremstå i et veldig dårlig lys selv.

Anonymous poster hash: 9cd61...9c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hinkelpinkel

TS: Hvorfor har ikke min nabo økonomi til å delta i betalingen? Han har jo penger, men jeg ser han sløser de vekk? Hadde han ikke snyltet på andre, så hadde dette ikke vært noe problem for meg.

Og hadde det bare vært EN i hver klasse som snyltet, så hadde det jo vært en ting. Men det er alltid "noen". Er det riktig at andre skal betale for disse?

Hadde jeg vist at f.eks. naboen slet voldsomt, hadde jeg selvsagt ikke tenkt slik jeg tenker her. Men jeg bor så nært, jeg kan ikke unngå å se hva han sløser med.

Anonymous poster hash: 43104...c31

Da får du ta det opp med mannen eller barnevernet, ikke sitte her inne å syte. Tenk på barna, slutt å være så smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Så du mener altså at jeg skal spinkle og spare for å fylle opp klassekassene til barna mine (har absolutt ikke mye penger selv jeg), og samtidig sponse en som brenner opp sine penger på røyk og fyrverkeri?

Anonymous poster hash: 43104...c31

Nei, du kan jobbe for å fjerne utingen en klassekasse ser ut til å være i ditt tilfelle!

:heks:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min krets er dette ved et par tilfeller blitt gjort, men barna fikk ikke hjelpen de kunne trengt.

Det er jo veldig trist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forsvarer ikke mannen som prioriterer røyk og fyrverkeri fremfor barna sine, men heller disse BARNA som har en forelder som ikke prioriterer dem nok. Ser du forskjellen? Det kan godt hende fyren er en slask, men det er på ingen måte UNGENES feil, så hvorfor straffe barna?

Jeg ser lite til forsvar av barna her dessverre. Det jeg ser her er en haug mennesker som kjefter på ts. Rett heller kritikken mot ham som lar ungene sine "gå for lut og kaldt vann".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...