bebisss Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #201 Del Skrevet 30. desember 2013 Det er vondt og samtidig godt med svarene deres. Jeg er helt nede å skraper bunnen av livets brutale grøft. Jeg klarer ikke tenke klart. Jeg er helt svimsete og forvirret og alt sammen på en gang. Gråter i hytt å pine. Tiden er min eneste "venn" nå. Selv om jeg skulle gått tilbake i tid å gjort ting bedre om jeg kunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiril Amalie Skrevet 30. desember 2013 #202 Del Skrevet 30. desember 2013 Du må bare ta den tiden du trenger. Dette er en sånn ting som man kommer seg igjennom, ikke over. Det er ikke noen snarveier og selvfølgelig klarer du ikke å tenke klart ennå. Men det kommer til å bli bedre. Fram til da så må du bare gi deg selv tillatelse til å ha de tankene og følelsene som du måtte ha, og bare ta ett skritt av gangen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 30. desember 2013 #203 Del Skrevet 30. desember 2013 Husk at dette ikke er din "feil". Dette er ikke en straff for noe du har gjort. Slike ting skjer uavhengig av innsats man har gitt i forholdet. Kom deg hjem og la andre pleie deg litt. Ikke bli der du er for å prøve å reparere noe, mest sannsynlig er ikke dette noe du kan reparere, i hvert fall ikke akkurat nå. Du må bruke tiden til hjelp. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bebisss Skrevet 30. desember 2013 Forfatter #204 Del Skrevet 30. desember 2013 Ja jeg bestilte bilett til hovedstaden så fort jeg kunne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 30. desember 2013 #205 Del Skrevet 30. desember 2013 Det er vondt og samtidig godt med svarene deres. Jeg er helt nede å skraper bunnen av livets brutale grøft. Jeg klarer ikke tenke klart. Jeg er helt svimsete og forvirret og alt sammen på en gang. Gråter i hytt å pine. Tiden er min eneste "venn" nå. Selv om jeg skulle gått tilbake i tid å gjort ting bedre om jeg kunne. Du må slutte å klandre deg selv og tenke at du ikke har vært bra nok. Du har helst sikkert vært mer enn bra nok. I løpet av et forhold endrer vi oss - det betyr også at følelser kan endre seg. Det er det lite du kan gjøre noe med, annet enn å ta tiden til hjelp, bruke nettverket rundt deg og ikke sitte og vente. Det er rått, det skjønner jeg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 30. desember 2013 #206 Del Skrevet 30. desember 2013 I og med at dere bor i et annet land og det vil få store konsekvenser for dyrene om dere skiller lag, så synes jeg det høres lurt ut å tenke seg om litt til før dere tar den endelige avgjørelsen. Begge to. Ikke glem at det ikke bare er du som skal være en god kone, men han skal også være en god mann. Du må også bruke denne pausen til å tenke over hva du vil. Er det egentlig bare dyrene som holder deg igjen? Eller gjør han deg lykkelig også? Respekterer han deg, og behandler deg fint? Kommer han til å fortsette med å true med skilsmisse hver gang livet ikke er en dans på roser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #207 Del Skrevet 30. desember 2013 Det er vondt og samtidig godt med svarene deres. Jeg er helt nede å skraper bunnen av livets brutale grøft. Jeg klarer ikke tenke klart. Jeg er helt svimsete og forvirret og alt sammen på en gang. Gråter i hytt å pine. Tiden er min eneste "venn" nå. Selv om jeg skulle gått tilbake i tid å gjort ting bedre om jeg kunne. Sånn har jeg tenkt mange ganger også: At hvis jeg hadde sett tegnene tidligere hadde vi kanskje fremdeles vært gift... Men en klok terapeut sa til meg at jeg kunne ikke gjort noe annerledes, fordi vi er to om å få forholdet til å fungere og at vi to tilsammen ikke klarte det. Og at jeg antagelig måtte gå tilbake før tegnene var tydelige før jeg kunne gjort noe, og da hadde jeg jo ikke sett tegnene. Hver gang jeg gir meg selv skylda for at mannen min dro sin vei, tenker jeg på dette. Det hjelper ikke å plage meg selv med skyldfølelse når bruddet er et faktum. Anonymous poster hash: c0d8f...3a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 30. desember 2013 #208 Del Skrevet 30. desember 2013 Du sier at dette er en god mann, men han høres ikke god og snill ut i mine ører. Dette er en mann som plutselig ut av det blå kom med beskjeden at han ville snakke om skilsmisse, og så gikk og la seg og lot deg sitte og vente på avgjørelsen hans i timesvis. Dette er en mann som tøffer seg foran vennene sine på din bekostning. Dette er en mann som helt følelsesløst sa at han ville ha skilsmisse og at dere kunne avlive dyrene deres. Du sier at du tar deg av husarbeidet og matlagingen og prøver å gjøre alt så bra som mulig for ham - slik jeg ser det, virker det da som om denne mannen hjelper lite til hjemme og forventer at du varter opp for ham. Ser du bildet som danner seg for andre som leser om ham og deres forhold? Ser du hvorfor mange i denne tråden setter spørsmålstegn bak pausen deres? Det virker rett og slett som om du er gift med en bortskjemt, empatiløs mann som antagelig bare kommer til å gjøre ting vanskeligere for deg gjennom denne pausen og så etterhvert slå opp for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #209 Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg håper han ikke tar denne pausa for å holde deg på "gress". For da kan han prøve ut singellivet, og har en bakcup i tilfelle det ikke var så grønnere på den andre siden likevel. Først var han bestemt på skillsmisse, men så har han gått med på å ha en pause. Mulig han er en snill og god mann, men jeg synes likevel måten han dumpet deg på var litt drittsekkaktig. Flytt hjem til Norge, og glem han er mitt råd. Har du lyst å ta han igjenn etter han har vært ute å flørtet og prøvd ut noen damer? Greier du det? Virkelig? Anonymous poster hash: be936...284 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FalconPunch Skrevet 30. desember 2013 #210 Del Skrevet 30. desember 2013 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #211 Del Skrevet 30. desember 2013 Du sier at dette er en god mann, men han høres ikke god og snill ut i mine ører. Dette er en mann som plutselig ut av det blå kom med beskjeden at han ville snakke om skilsmisse, og så gikk og la seg og lot deg sitte og vente på avgjørelsen hans i timesvis. Dette er en mann som tøffer seg foran vennene sine på din bekostning. Dette er en mann som helt følelsesløst sa at han ville ha skilsmisse og at dere kunne avlive dyrene deres. Du sier at du tar deg av husarbeidet og matlagingen og prøver å gjøre alt så bra som mulig for ham - slik jeg ser det, virker det da som om denne mannen hjelper lite til hjemme og forventer at du varter opp for ham. Ser du bildet som danner seg for andre som leser om ham og deres forhold? Ser du hvorfor mange i denne tråden setter spørsmålstegn bak pausen deres? Det virker rett og slett som om du er gift med en bortskjemt, empatiløs mann som antagelig bare kommer til å gjøre ting vanskeligere for deg gjennom denne pausen og så etterhvert slå opp for godt. Ville bare si at du skriver så mye fint til folk Har fått mange flotte råd av deg selv, og her har bebiss fått masse gode råd av deg også. Du virker som en god jente! Anonymous poster hash: 29875...ebe 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 30. desember 2013 #212 Del Skrevet 30. desember 2013 Slik jeg ser det kan det godt være at han har tenkt på dette lenge, at han har gruet seg og at løsningen hans har vært å drikke seg til mot, slippe bomba og dermed få det verste gjort (å ta opp temaet i det hele tatt) slik at han ikke hadde noen grunn til å la det ligge når han hadde sovet ut. Det er selvsagt ikke noen fin og god måte å gjøre det på, men han har jo også slengt rundt seg med slike kommentarer i fylla før. Mest sannsynlig har han ment det, men ikke orket å ta det videre. Kanskje fordi han faktisk har empati og ikke vil såre. Ettersom Bebisss gjør det beste hun kan for å være en god kone, og at han sikkert merker det, så gir det ham egentlig enda færre anledninger til å ta opp temaet edru. Ofte kommer slike ting opp under diskusjoner og krangler eller når det faktisk er noe å irritere seg over. Å såre en person man VET bare er snill og vil det beste er vanskelig! Jeg er også skeptisk til pausen og jeg håper virkelig at du ikke håper for mye, men tar utgangspunkt i at det er over og at du må gå videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 30. desember 2013 #213 Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg er veldig skeptisk til denne såkalte pausen, jeg har på følelsen av at han bare sier dette for å holde deg på gress. Jeg har lest gjennom noen av innleggene du har kommentert på og sitter virkelig ikke igjen med et godt inntrykk av mannen din. Han virker som en empatiløs mann som sjelden løfter en finger i heimen, savner singel livet, maser om analsex selv om du ikke får nytelse av det og har hatt 70 sexpartnere.. Virker som om du er alt for snill og god til å være sammen med en som han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #214 Del Skrevet 30. desember 2013 Tenker TS kommer til å tenke gjennom en del ting selv når hun er vel hjemme i Norge igjen. En del negative ting om mannen kommer sikkert fram igjen da og kanskje han ikke er så fristende lenger når hun får tenkt seg om? Anonymous poster hash: c0d8f...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 30. desember 2013 #215 Del Skrevet 30. desember 2013 At han lot seg overtale til å kalle det pause kan være tre ting.. enten var det mindre ubehagelig for ham, eller så var det for å gjøre det lettere for den andre parten (myk overgang) eller så mener han virkelig at han vil prøve og se om han oppfatter ting annerledes når hun er borte. Jeg synes likevel det er litt drøyt av folk å dømme ham nord og ned pga ting som har blitt skrevet på KG nå og tidligere. Vi hører bare en side av dette og kun det som dreier seg om visse tema/problemer. Folk skiller seg hele tiden og veldig ofte aner den ene fred og ingen fare, mens den andre sliter og mistrives i ekteskapet (av en eller flere grunner) lenge. Den dagen dette kommer frem har det muligens blitt tenkt gjennom veldig mange ganger allerede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 30. desember 2013 #216 Del Skrevet 30. desember 2013 Det du går gjennom nå er skikkelig vondt, jeg føler med deg. Og håper turen hjem gjør deg godt, uansett hvordan det måtte gå med forholdet så vil det sikkert bli godt å komme seg unna litt. God til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2013 #217 Del Skrevet 30. desember 2013 Stor klem, jeg tenker på deg..Anonymous poster hash: ef174...2fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest caramiacaramella Skrevet 30. desember 2013 #218 Del Skrevet 30. desember 2013 Ville bare si at du skriver så mye fint til folk Har fått mange flotte råd av deg selv, og her har bebiss fått masse gode råd av deg også. Du virker som en god jente! Anonymous poster hash: 29875...ebe Tusen takk, så utrolig hyggelig av deg å si! Jeg skal ikke kuppe tråden til TS her, men jeg ville gjerne si takk for at du sier så koselige ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 30. desember 2013 #219 Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg ser at flere her skriver at han kom og ville ha skilsmisse ut av det blå. Han gjorde ikke det. Bebisss har skrevet at han har truet med skilsmisse flere ganger når han har vært full. Antagelig har han grublet på dette lenge, og først nå klart å ta det opp edru. Dette er ikke noe innfall. Om han er en god eller dårlig mann kan ikke vi vite. Vi vet at han ønsker skilsmisse, men har moderert seg overfor Bebisss til å kalle det pause. Mens Bebisss nå ønsker å beoholde ham. Vår oppgave er å støtte henne og være hennes klagemur. For det er ingen tvil om at hun har det vondt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. desember 2013 #220 Del Skrevet 30. desember 2013 Jeg løp gatelangs og ropte " Jeg er fri, Jeg er fri, Jeg er fri takk Gud for at jeg er fri " 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå