Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok

*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eh, det var visst ikke ørebetennelse. Hun var forkjøla i helga. Og spiste kanskje *ahem* litt mye bursdagskake da vi hadde selskap på søndag. Hadde en monsterbleie på mandag formiddag, og så var det bra igjen. :plystre:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke barnehage på henne i går. Hun gråt da jeg leverte i dag, men i dag er første gangen de ikke har ringt og bedt meg om å hente tidligere (hat bedt dem ha veldig lav terskel på det siden jeg har så fleksibel jobb). Nå er jeg på vei opp for å hente, kjempespent på hvordan det har gått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så bra! Gråtingen går seg nok til etter hvert (og ikke fordi hun aksepterer sin grusomme skjebne, eller hva nå enn det er enkelte lirer av seg :ler: ) men fordi hun sannsynligvis trives der! Det er en stor overgang i begynnelsen, men jeg håper det går bedre etter hvert! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grusomme skjebne, ufff! Har du vært og henta innspill i kommentarfeltene på nettavisene, nå? :ler:

Får håpe det :) det var mye hyl og skrik hver dag forrige uke, men de poengterte også at det gikk bittelitt bedre hver dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men håh, det var stas med bursdagskake, altså! Laget en liten bare til Lille, og en til oss andre. Hun spiste mer enn jeg hadde trodd, kanskje ikke rart at magen protesterte litt.

...eller så var det pga den halve literen eller GUD VET HVOR MYE med sand som kom ut i samme bleia. Jeeeesh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men håh, det var stas med bursdagskake, altså! Laget en liten bare til Lille, og en til oss andre. Hun spiste mer enn jeg hadde trodd, kanskje ikke rart at magen protesterte litt.

...eller så var det pga den halve literen eller GUD VET HVOR MYE med sand som kom ut i samme bleia. Jeeeesh.

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det er jo en voldsom overgang å være borte fra hverandre så lenge. Men så er det jo kjekt å være i barnehagen også, spesielt når man blir vant til det og kjent med de nye store og små menneskene der.

Men det går seg jo til!

Gratulerer med overstått ett års dag. Hjelpe meg så tiden flyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en voldsom overgang å være borte fra hverandre så lenge. Men så er det jo kjekt å være i barnehagen også, spesielt når man blir vant til det og kjent med de nye store og små menneskene der.

Men det går seg jo til!

Gratulerer med overstått ett års dag. Hjelpe meg så tiden flyr.

Takketaaaakk! :nigo:

Herregud så mye som har skjedd på ett år. Fra en rosa klump som bare ligger der og krever...til en litt mer hudfarga, langstrakt klump som kravler rundt og stadig krever ting nå også :ler:

Hun lærer seg stadig noen triks, da. Begynner å bli ram på å klatre over ting (til morgenen i dag var det over mammas mage med albuene først. Aua.) Og det har dukket opp et par ord til. For et par dager siden sa jeg strengt "NEI" da hun begynte å kaste maten sin veggimellom. Da lyste hun opp i øynene, som samtidig ble smale fordi hun smiiilte, også sa hun med verdens mest sukkersøte stemme "Nei. Nei. Neiiiii. Nei? Nei." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde visst gått myyye bedre i barnehagen i går! :strix: Hun sluttet å gråte omtrent før jeg var ute av døra, hadde smilt og ledd og tullet masse, sagt "Nei?nei? neiii" (med et smil) hele tiden, prøvd å gi all maten sin til hun ene barnehagelæreren (det gjør hun hjemme og. Plukker opp noe og rekker det mot deg og sier "Eh?" mens hun ser innmari forventningsfull ut :ler:). Når det ikke fungerte, så hadde hun gått over til å prøve å gi lærerens mat...til læreren.

Herregud. Rare, RARE barnet. :rodmer:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 4 uker senere...

Man vet det ikke før den plutselige nummer to har begynt i barnehagen etter min erfaring :Knegg: 

Neida. Joda. Altså. Føler man at man har lyst (:sjarmor: ), tid, overskudd, mulighet, plass, økonomi (stryk det som ikke passer :fnise: ) så har man lov! Jeg har aldri vært fullt overbevist om at barneprosjektet er en god idé før ungen er et faktum (og heller ikke da 24/7 alltid, nødvendigvis, men det snakker vi jo ikke så høyt om). Og selv om jeg kunne hatt bedre timing på begge ungene mine, etter andres standarer) så ville jeg ikke byttet dem bort for alt i verden! Fordelen med tette søsken er at de teoretisk sett for bedre forhold, man "blir ferdig med" småbarnsperioden raskere (man er alt vant med litt dårlige netter her og der, dagsoving, bleier osv). Ulempen er at man får "mindre tid" med hvert barn, noen føler at de ikke får fulgt opp eldste godt nok osv. (Men skal man følge eldste tett hele veien så blir det jo enebarn, med mindre man kjører 18 år imellom). Så, nei. Man vet aldri. Har man lyst, har man lov :nigo: (Do iiiit! Hun er jo bare så nydelig, tenk når hun blir storesøster, og skal passe på, sloss og leke med en lillebror eller lillesøster da :rodmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet man om det er en god idé å få en til? :klo:

DET ER EN GOD IDÉ!! :hoppe:

Fordi atte når en er så oppegående og fine mennesker som dere, og lager SÅ søte unger :rodmer: så er det for dumt å ikke lage så mange som mulig. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har overskudd, i ihvertfall det av overskudd man klarer å få som småbarnsforeldre, og lyst på en unge til ;)

Er veldig enige at dere som lager så nydelige barn må lage flere :jepp:

Noen tenker som Tekola og vil bli fort ferdig med småbarnstiden. Jeg har litt annen tankegang. For jeg ville heller ha litt mer tid med førstemann før vi fikk en til. Jeg synes aldersforskjellen vi får nå er ypperlig. Litt over 3 år mellom. Han er større og mer selvstendig. Kan gjøre flere ting selv, trenger ikke bæres !!!! og han skjønner bittegranne av hva som skal skje.

Rapport på hvordan det faktisk blir kommer til våren :hoho:

Om lysten er veldig der så klin til :nigo: Jeg skjønte godt hvorfor mange velger 2 år mellom sine barn for et år siden. Fordi da er man allerede gravid og du er forbi "point of no return" når ungen intrer helvettesalderen :hoho:

Jeg begynte også veldig å tenke på å få nummer 2 rett etter mini fylte et år. Så du er nok bare veldig normal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...