Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Julepynten min får pent holde seg i kjelleren i fire uker til... Men adventspynten skal opp i løpet av helgen - jeg har husket å sjekke at jeg har lilla lys og kjøpt adventste og årets første pepperkaker, så det viktigste er på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og plutselig ble det en tidlig, og ikke planlagt, busstur. 🚌 Oppdaget plutselig et godt tilbud på noe på ønskelista fra et eselbarnebarn. Og fant ut at lagerbeholdningen i butikken var lav, så jeg turte ikke satse på at det holdt til eselet var ferdig på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens to spørsmål:

Hva kjøper jeg i bursdagsgave til eselet? 

Hva ønsker jeg meg til jul (eselet vil ha ønskeliste)? 
 

:klo: :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det den tiden igjen… tiden da sauen går som en gammel dame så fort hun beveger seg utendørs. *livredd for å knekke lårhalsen* :sno: :sno: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersens juletrelys… :kjefte: :kjefte:

Hadde aldri trodd jeg skulle bruke en time på å koble sammen lysene på et tre med ferdig monterte lys :sukk: Men-men, det ble lys til slutt. Så nå er det bare å få på pynten. :tree: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (4 timer siden):

Hersens juletrelys… :kjefte: :kjefte:

Jul med din glede :fnise: . Jeg for min del hadde batalje med adventsstjerna. Der hadde pæra gitt opp etter...ca. 35 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 21 år gamle stjerne holder stand, men en av de syv pærene i den nesten like gamle staken ga opp i fjor. Problemet er at de pærene man får kjøpt nå er led, og det vil ikke staken ha (jeg finner sikkert hvis jeg leter, men jeg harv ikke helt kommet dit. Det er ikke så krise med staken som med stjerna...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eselet har også lysestake ned gamle pærer. Satser på at pærene holder i år også. :jepp:

Her blir det innedag på meg. Nysnø oppå isen er skitskummelt… :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (38 minutter siden):

Eselet har også lysestake ned gamle pærer. Satser på at pærene holder i år også. :jepp:

Her blir det innedag på meg. Nysnø oppå isen er skitskummelt… :redd:

Ja, i dag var det med knokler som innsats å komme seg til og fra bilen. Trygt innendørs nå, og smått gruer meg til det bærer utendørs igjen.... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (11 minutter siden):

Ja, i dag var det med knokler som innsats å komme seg til og fra bilen. Trygt innendørs nå, og smått gruer meg til det bærer utendørs igjen.... :sjokkert:

Har fryktelig vondt av eselet som er på jobb i dag. Han (og alle i hans bransje) sliter vanvittig på sånt føre. Det er både farlig og fryktelig tungt. :redd:  Gleder meg til han blir pensjonist… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fra julepynta stue :tree: :kaffekopp:

Her har eselet fått feira bursdagen sin. Nesten alle julegavene er kjøpt, og pakket inn. Og julekortproduksjonen er i gang.  :nisselue: 

Og ellers er jeg litt drittlei pandemien :trist: Jeg var absolutt ikke klar for nye restriksjoner nå. Selv om jeg har vært forberedt på det, så ble pressekonferansen i går kveld en nedtur. :trist: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaffekopp:

Drittlei jeg også. Og lurer litt på hva som skjer med et par kulturelle innslag fremover. Det er nesten så jeg håper det ene ikke blir noe av for min del, så kan jeg bli hjemme med god samvittighet. :sjenert: Men definitivt lei.no! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (2 timer siden):

God morgen! :kaffekopp:

Drittlei jeg også. Og lurer litt på hva som skjer med et par kulturelle innslag fremover. Det er nesten så jeg håper det ene ikke blir noe av for min del, så kan jeg bli hjemme med god samvittighet. :sjenert: Men definitivt lei.no! 

Og der ser det ut til at "ønsket" mitt går i oppfyllelse... Har ikke fått endelig bekreftelse fra arrangør ennå, men alt tyder på at det ikke blir noe på denne siden av nyttår, og da blir det nok til at vi avlyser hele turen. Ingen vits i å farte unødvendig rundt i disse tider... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jobbes nok hardt hos mange arrangører nå, med å løse "600 mennesker i tre kohorter"-kabalen på halvannet døgn. Som så ofte før er jeg glad det ikke er mitt ansvar, jeg forholder meg bare til de beskjedene jeg får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg har du alle de som bare må ringe for å sjekke hva som skjer med deres billetter. 

 

Har fått både sms og mail fra arrangører om tålmodighet og at de kommer tilbake med info så fort de vet. "Ikke ring billettluka" er gjennomgangstema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner det er helt greit å ikke ha noen billetter å forholde meg til…  Dessuten er jeg så sliten og i dårlig form nå, så jeg er glad hver gang jeg slipper bevege meg ut av døra… :sukk:

Men straks må jeg gå til bussen. Time hos fastlegen. Og jeg har beholdt fastlegen der jeg bodde før jeg flytta til eselet. Så det blir noen timer på farten - om jeg vil eller ikke… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt tannlege ved jobben. Det er jo en smule upraktisk, men jeg er så fornøyd med henne og har ikke lyst til å bytte (dessuten - da må jeg jo gjøre noe for å finne en ny. Nå får jeg innkalling hvert år og trenger ikke tenke på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går fremdeles til skoletannlegen... :sjenert: Eller, vedkommende som fulgte meg som skoletannlege i alle år gikk av med pensjon for noen år siden, så nå går jeg til etterfølgeren. Og da snakker jeg etterfølger i både yrke, kontor og blodsbånd :ler: Like greit å holde det innen familien... Nå er jeg bare innom hvert andre år, og pleier å få time så sent på dagen som mulig, så da løser det seg gjerne fint. Godt fornøyd og de kjenner til de små utfordringene som finnes, så da ser jeg ingen grunn til å bytte. Hadde jeg flydd der i tide og utide så hadde jeg nok måttet gjøre noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke gjerne sånn på landet? :fnise: Jeg innså i fjor at jeg har gått til samme tannlege i over ti år - og hun er noen år yngre enn meg, så hun var ganske fersk da jeg begynte hos henne (et bevisst valg - ny og oppdatert utdannelse og kort pasientliste). Hun er flink og hyggelig og såpass billig at det nok er verdt togbilletten å holde seg til henne framfor å finne en i nærheten her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...