Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Utrolig glad i oppvaskmaskinen min. Ja, den er vel strengt tatt vår, men han jeg bor sammen med vasker ikke opp noe som helst for hånd, og da forrige oppvaskmaskin knelte tok jeg all oppvask i den lille uka vi var uten oppvaskmaskin, så jeg påberoper meg eierskapet på hevd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen :kaffekopp::Gjesp:  Trøtt sau i dag. Skjønner ikke hvorfor, men har våknet annenhver time i natt... :Gjesp: 

Heldigvis står det ikke store ting på programmet i dag. En liten tur på butikken. Og ellers kan jeg bare ta ting som jeg har lyst til. Kanskje rusle en liten tur. Men trolig blir det å sitte i skyggen og lese bok. :jepp: 

22 timer siden, Daria skrev:

To-dagers oppvask? Her i huset er det en "trenger ikke vaske opp på noen dager ennå"-oppvask :ler: 

:ler: Det hadde det sikkert vært her og, hvis jeg ikke er nødt til å gå gjennom kjøkkenet for å komme til stua. Oppvasken blir liksom så synlig... Og det hender at det dumper innom folk uten forvarsel her, og da er det litt flaut når kjøkkenbenken flyter av oppvask. :ler: 

20 timer siden, Rosalie skrev:

Utrolig glad i oppvaskmaskinen min. Ja, den er vel strengt tatt vår, men han jeg bor sammen med vasker ikke opp noe som helst for hånd, og da forrige oppvaskmaskin knelte tok jeg all oppvask i den lille uka vi var uten oppvaskmaskin, så jeg påberoper meg eierskapet på hevd...

Oppvaskmaskin står veldig langt oppe på ønskelista mi og. Men jeg må flytte for å få plass til det... Og det er ikke så veldig aktuelt å flytte fra fine huset mitt... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke slike små oppvaskmaskiner som står på benken lenger da? Det hadde jeg når jeg bodde i Oslo på slutten av 90-tallet. Passer meg som hater å vaske opp perfekt. Den jeg hadde tok ikke store plassen, men jeg måtte ha rørlegger til å legge opp for meg da, så det ble litt dyrt. 

Oppvask er det gørreste jeg vet, men de to gangene de siste 16 årene vi har manglet oppvaskmaskin så er det likevel jeg som har stått og vasker rubbel og bit. Han er flink til det meste han mannen min, men akkurat det er ikke på plussiden hans. :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvask er av det husarbeidet som plager meg minst, egentlig. Vindusvask er mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

I går ble det ingen oppdatering herfra. Hele nabolaget var uten nett... Men jeg hadde en finfin dag i går. :jepp:  Trivelig som vanlig på onsdagslunsjen. :jepp:  Også hadde jeg et par andre avtaler på kvelden i går. Men etter lunsjen var det tomt for krefter i skrotten min. Så jeg meldte avbud. Også satt jeg noen timer ute i skyggen og leste bok. :bolledeig:  

I dag er skrotten litt bedre enn i går. Og det bør den være. Først skal jeg på en liten rusletur i sentrum, sammen med ei venninne (blir vel mest :kaffekopp:  og :skravle: ). Også er det hjem for å klippe vekk visne tulipaner i blomsterbedet. Og plante nye blomster. Heldigvis har vertsfolket kjøpt plantene, så det er bare å få gjødslet og plantet for meg. Det kan jo forsåvidt bli et interessant prosjekt. Jeg er jo så flink med blomster. Når jeg kommer inn i en blomsterbutikk, så hopper plantene ut av pottene sine og løper sin veg... De vet de går den sikre død i vente hvis de blir med meg hjem...  :skratte:  

Den 10.5.2016 at 21.29, Jerle skrev:

Finnes det ikke slike små oppvaskmaskiner som står på benken lenger da? Det hadde jeg når jeg bodde i Oslo på slutten av 90-tallet. Passer meg som hater å vaske opp perfekt. Den jeg hadde tok ikke store plassen, men jeg måtte ha rørlegger til å legge opp for meg da, så det ble litt dyrt. 

Oppvask er det gørreste jeg vet, men de to gangene de siste 16 årene vi har manglet oppvaskmaskin så er det likevel jeg som har stått og vasker rubbel og bit. Han er flink til det meste han mannen min, men akkurat det er ikke på plussiden hans. :ler:  

Joda, det finnes sånne oppvaskmaskiner. Men jeg har ikke mer benkeplass enn jeg trenger... Og strengt tatt bør det ikke være noe problem å få tatt oppvasken etterhvert... Hvis jeg er flink og tar den hver dag, så tar det bare ti minutter. Det er bare latskapen som råder... :sjenert:  

Den 10.5.2016 at 21.35, Daria skrev:

Oppvask er av det husarbeidet som plager meg minst, egentlig. Vindusvask er mye verre.

Vindusvask plager ikke meg stort. Det setter jeg nemlig bort til minstesøster... :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol: ute og trøtt sau inne :Gjesp:  Men jeg våkner vel når jeg kommer meg ut. Dagens planer er å dra til byen. Har kjøkkentjeneste i foreningen i dag. Så dagen i dag skal brukes til å servere tidlig middag til en gjeng pensjonister. Veldig koselig det. :jepp: 

Og i ettermiddag skal jeg treffe Fuggel'n. :strix:  Lenge siden mat og kjas med henne nå. Gleder meg. :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag og nye muligheter. :jepp:  Kjenner at skrotten er litt sliten etter gårsdagens kjøkkentjeneste, men jeg har hatt det verre... Og gårsdagen ble veldig fin. :bolledeig:  Først en trivelig dag i foreningen. Og deretter god mat og kjas med Fuggel'n. :strix: 

I dag må jeg først ut og handle til helga. Greit å sørge for å ha litt mat og drikke til langhelga. Ja, også må jeg ha noe ekstra godt til 17.mai. :jepp:  Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal spise den dagen... :klo:  Deretter må jeg på kirkegården for å plante på grava til besteforeldrene mine. Så må jeg støvsuge litt her. Og i kveld blir det mgp hos familien Bulk. Travel dag...

Den 13.5.2016 at 7.29, Roadrunner skrev:

:strix:

:strix: Takk for en kjempekoselig ettermiddag. :klemmer:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt ser dette ut til å bli en strålende dag :sol:  Riktignok blåser det litt, men fint likevel. Og jeg vurderer hva jeg skal bruke dagen på... Vet ikke om jeg orker gå i kirka. Og vet ikke om jeg orker noen trimtur heller. I grunnen ganske sliten i dag. Så spørs om det ikke blir bare bok og hvile i dag... :veslejenta: 

Turbo har forøvrig en fryktelig travel morgen. To nabokatter flyr rundt huset her og slåss... Turbo stakkar får ikke være med i kampen, og flyr fra vindu til vindu for å følge på kampen... Og matmor får vondt i ørene av kattehylene... :sukk:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen. :flagg: 

Her sover man ikke bort nasjonaldagen. :kaffekopp:  Våken kl 05.10. Og ingen sjanse for å få sove mer, selv om jeg er dautrøtt... :Gjesp:  Ja-ja, her skal man stort sett sløve seg gjennom dagen likevel. Blir å tusle ut til vegen for å se barnetoget. De to største trollungene skal jo gå. :strix:  Også elsker jeg jo korpsmusikk. :strix:  Festlighetene på idrettsplassen står jeg over. Selv om niese skal være med og opptre. Tante takler ikke det folkekaoset som er der... Egentlig tenkte jeg å kose meg hjemme i dag (bare ut for å se barnetoget og folketoget). Men så inviterte familien Bulk meg på middag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En strålende nasjonaldag er over, og gråværet har meldt sin ankomst. Ja-ja, ut skal jeg likevel - tror jeg...  Det er jo onsdag og onsdagslunsj. :jepp:  Jeg er fryktelig trøtt i dag :Gjesp:  Ble lite søvn i natt og. Riktignok sov jeg to timer lenger enn i går. Men det var en jevn strøm av feststemt ungdom på veg hjem på gangstien utenfor her i natt. Så det ble ikke stille nok til å sove før kl 2 i natt. :Gjesp:  

14 timer siden, loffen skrev:

Håper dagen har vært strålende! :sol::smilbla:
 Kos deg på middag!  :klemmer:

Takk :klemmer: Dagen i går ble veldig fin. :sol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt mer søvn på Sauen i natt. Men trøtt er jeg jammen meg i dag og... :Gjesp:  :kaffekopp:  Men jeg våkner vel når jeg etterhvert skal avgårde for å spise torsdagsvaffel. Jeg bør ihvertfall våkne da. For jeg skal i ilden som dagens underholdningsbidrag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag med nye muligheter. :regn:  Blir en rolig formiddag her hjemme. Også skal man til byen på foreningsmøte. Det var noe sykdom blant kjøkkenpersonalet til kveldens møte. Så da får Sauen være vikar. :jepp: 

Gårsdagen gikk veldig greit. Fikk gode tilbakemeldinger etter mitt bidrag som underholdning på vaffel-kaféen. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ble en vellykket vaffel-kafé!

Tvilte aldri på at du kom til å lykkes med bidraget, og da vi snakket på fredag var du jo både bevisst og gjennomtenkt på temaene. Well done!

Naturen er nok strålende fornøyd med :regn: idag, og jeg kjenner det i grunn er helt greit for min del også. Planer om en treningsøkt etter jobb, ellers bare handle litt og så kose meg hjemme. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. :kaffekopp: 

Gråværsdag i dag og. Men helt greit. Jeg skal ikke ut likevel jeg. I dag skal skrotten få en etterlengtet sofadag. :veslejenta: 

Gårdagen ble fin-fin. Trivelig bysleng og flott foreningsmøte. Ja, også ble det mer enn nok kake på møtet. En liten kommunikasjonssvikt medførte at det ble bestilt dobbelt opp med kaker. :ler:  

Den 20.5.2016 at 9.40, Roadrunner skrev:

Så bra det ble en vellykket vaffel-kafé!

Tvilte aldri på at du kom til å lykkes med bidraget, og da vi snakket på fredag var du jo både bevisst og gjennomtenkt på temaene. Well done!

Takk-takk. Det var i grunnen godt å kunne snakke litt gjennom temaene med deg. Godt å få snakket litt om det på forhånd. For det er forskjell på å tenke gjennom ting og snakke gjennom det... :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:regn:  Grått og vått i dag og. Helt i orden. :jepp:  Skal ikke lenger enn til søppelkassa i dag jeg. Begynte på siste boka i serien om Tirsdagsdamene i går. Og jeg har en plan om å fortsette på den boka i dag. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått og tungt her, også. Vurderte en tur til byen i anledning t-banens 50-årsjubileum, men det gidder jeg ikke når været er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for t-banen - måtte den vokse seg enda større! :kake: Men jeg står nok også over feiringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lysere ute i dag. Og det passer bra. For i ettermiddag skal jeg til byen på foreningsmøte. :jepp:  Jeg kjenner at det gjorde godt med ei innehelg. Men nå blir det godt å lufte seg litt igjen. :jepp: 

Og når dere snakker om t-banen... Sist jeg var i byen, fikk jeg spørsmål om å signere på en underskriftskampanje for t-bane i Kristiansand... Jeg takket nei jeg. Ser for meg at det vil bli vanvittig dyrt... :vetikke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...