Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

:hoppe: Åh!!! Det så herlig ut!!! Jeg har bare vært på Kreta en gang, da var jeg gravid med minstesnupp. Det var i mai og temperaturen var helt skjønn og det var ikke overfylt av turister... ÅH... *drømme*

Vi kan jo ikke reise utenom skoleferiene lenger nå, så da blir det aldri til at vi tenker Kreta, da det blir for varmt for meg i juli/august.

Vi bodde også sånn til at det ikke var mye bråk og fyll, vi hadde jo med oss ei på under to. Vi hadde leiebil, men fikk inntrykk av at det var veldig lett å forflytte seg med hjelp av buss slik at man fikk sett mer av øya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men altså, det er mye om og men før det blir tur på Sauen. Men det er framgang at jeg i det hele tatt har kommet så langt at jeg har sendt mail til hotellet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, altså, jeg har sendt mail hit.

Så hvis ledige rom og ålreite flybilletter passer overens når jeg får lønn i februar, så blir det tur på Sauen.

Det jeg fikk vite i går var nemlig at det er et veldig rolig og greit sted (jeg orker ikke tanken på å ende opp et sted med diskoteker og norsk flatfyll). Også føles det relativt trygt for en engstelig sau, fordi det er en trønder som eier hotellet. Og den trønderen er kamerat med min søsters svigermor. :nigo:

Det så da helt knall ut! :strix:

Krysser fingrene for at priser og tidspunkter passer bra slik at Sauen kan få seg en finfin tur!

Nesten litt smågrønn her, og unner deg turen av absolutt hele mitt hjerte.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Sauen har lyst til og skal få lov til å utforske det store utland på egenhånd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ!! *Sukk* Kreta! :hjerte:

Håper det blir noe av, du kommer til å bli forelsket! :strix:

Det er det fineste stedet i verden, og ja, det er lett å komme seg rundt med buss, fint å gå turer, stille og rolig, bare deilig! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner forresten en trønder som har giftet seg på stranda der, og hatt festen på det hotellet! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange trøndere som ferierer akkurat der. Blir gjerne slik når det står en trønder i resepsjonen. :ler:

Håper det blir tur ja. :hoppe:

Men jeg har ikke fått noe svar på mailen min enda. Er ikke sikkert de har plass til meg. Så jeg tar ikke noe for gitt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Det ble så jeg dro på mandagsklubb i går. Koselig det, selv om det er litt rart å sitte der uten å ha noe ansvar. Ble sittende sammen med en herlig dame. En pensjonert sykepleier som har mye fornuftig å fortelle. Samtidig som hun har en lun og fin humor. Så jeg koste meg veldig. :jepp:

Ellers har jeg ikke fått noe svar på mailen min enda. Så jeg har veldig is i magen i forhold til den turen foreløpig. Tar det som det kommer. Er det meningen at jeg skal dit, så ordner det seg. Er det ikke meningen at jeg skal dit, så ordner det seg ikke...

Dagen i dag er uten planer. Men jeg ser til min store glede at det er vindstille. Så det blir nok en tur ut etterhvert. Jeg burde vært en tur i butikken også, men jeg tror ikke det blir i dag...

*noterer*

Det hotellet kunne kanskje være aktuelt for en alenereisende Cata også - en eller annen gang.

Hyggelig at en lite bereist sau kan komme med reisetips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut med Kreta-tur, Bæ! Og dersom du ikke skal reise med andre/evt folk med barn i skolealder, så vil jeg anbefale deg å reise utenom skoleferien. Billigere, og mindre folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sannelig kom man seg ut på en times rusletur. Og det var helt fantastisk. Etter mange dager med iskald vind var det endelig vindstille. Seks blå grader og stort sett bare veier. Perfekte forhold for tur. :bolledeig:

Få i meg et par rundstykker nå. Så skal man se om man kommer igang med rydding av soverommet. Man kjenner jo snev av arbeidslyst etter frisk luft og litt trim. :jepp:

Høres herlig ut med Kreta-tur, Bæ! Og dersom du ikke skal reise med andre/evt folk med barn i skolealder, så vil jeg anbefale deg å reise utenom skoleferien. Billigere, og mindre folk.

Hvis det blir tur, så er det månedskiftet august/september som er aktuelt. Hotellet stenger visst for sesongen i slutten av september. Så det må bli før det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond: Sauen har kjøpt flybilletter til Kreta. :daane:

Hotellet er også bestilt, men ikke bekreftet. Men jeg har sjekket litt på Hotels.com, og det finnes andre fine og rimelige hotell som har ledig i den samme perioden, så det er ingen krise om jeg ikke får rom akkurat der jeg har tenkt. Jeg SKAL på tur til Kreta. :hoppendeglad:

Nå gjenstår det bare tusen ting som må ordnes før jeg reiser. Jeg må ha barnevakt til Turbo. Jeg må ta en liten tur i banken og sjekke om jeg kanskje bør ha et annet kort enn det jeg har nå. Jeg må utvide reiseforsikringa mi (den gjelder bare for Norden nå). Og ikke minst må jeg jobbe litt med min egen psyke. For jeg får panikk bare ved tanken på å reise så langt alene... :daane:

Ja, også blir det sulteforing den kommende måneden. For jeg hadde egentlig ikke råd til å kjøpe billetter nå. Men samtidig hadde jeg ikke råd til å vente. Jeg fikk billetter tur-retur til drøyt 2000kr. Så da var det bare å slå til. :jepp:

God formiddag, forresten. :kaffekopp:

Tror jeg må roe nervene med en :kaffekopp: til jeg, før jeg fortsetter prosjektet jeg begynte på i går. Jeg er i gang med å rydde soverommet. Jeg er redd det vil ta noen dager før alt er i orden her. Foreløpig har rotet flyttet seg fra soverommet til resten av leiligheten... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er i grunnen litt skremmende. :daane:

Men jeg fant ut at denne gangen får det bære eller briste. Jeg SKAL på tur. Pyse-Sauen får ikke lov til å stoppe meg nå. For det er fryktelig skummelt å reise ut i verden alene... :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pass. :jepp:

Ny koffert må jeg nok kjøpe før jeg skal på tur. Den gamle er stor nok, men ikke solid nok...

Helsetrygdekort? :klo: *info med teskje ønskes*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...