Gå til innhold

Lite/ingen kroppspress blant menn - urettferdig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kvinner opplever veldig mye kroppspress for tiden. Vi skal ikke være tjukke/lubne. Menn har ikke slikt kroppspress. De kan spise så mye de vil, uten at det påvirker særlig. De kan som regel se ut slikt de ønsker. Er ikke det urettferdig?

Anonymous poster hash: b10d4...2f2

Men vi har et annet press på oss da siden initiativ byden generelt ligger hos mannen. Det gjør at vi på det område må utvikle ferdigheter som damer generelt ikke trenger å gjøre. Det er ikke alltid så lett å ta initiativ skal jeg si deg, spesielt hvis man er betatt og liker jenten. Da står man der og er drit nervøs samtidig som man fremstå som en oppegående person. Det er ikke alle som klarer å tvinge seg til å ta initiativ dersom man er nervøs heller. Det er få som vet at nervøsiteten forsvinner dersom man bare holder ut en stund.

Så er det ikke slik at man har så mye valg når det kommer til å ta initativ heller. Dersom man ikke foretar seg noe så kommer en annen mann på banen og gjør noe. På vidergående var det noen jenter som likte meg, men de gjorde aldri noe. På den tiden turde jeg ikke å ta initiativ heller. De endte opp med å gå ut med menn som tok initiativ til dem. Har ikke endret seg noe særlig nå heller. Jeg tar riktig nok initiativ til dem jeg liker, men jeg har kun opplevd fire damer som har vært første man ut med å spørre om vi skal finne på noe.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tora er nydelig, men hun har for lite farger i seg. Få på henne noe mascara og lipgloss og du vil se hvor slående hun er.

Det får vel være et personlig anliggende hva man mener om saken. Men jeg har altså sett henne med sminke også, og jeg synes overhode ikke hun er attraktiv. Jeg har heller aldri hørt en mann synes hun er noe spesielt vakker, men hun er sikkert en sunn og grepa dame med masse gode egenskaper, men nå snakket vi altså om utseende.

• Liker 1
Skrevet

Det får vel være et personlig anliggende hva man mener om saken. Men jeg har altså sett henne med sminke også, og jeg synes overhode ikke hun er attraktiv. Jeg har heller aldri hørt en mann synes hun er noe spesielt vakker, men hun er sikkert en sunn og grepa dame med masse gode egenskaper, men nå snakket vi altså om utseende.

Vel, damen har en kropp mange andre kvinner bare kan drømme om og menn synes ikke hun er god nok, det er ikke rart det er kroppspress på kvinnene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og hvor du vil med dette, men jeg tror nok at menn opplever press, like mye, om ikke mer, slik vi kvinner gjør. Fokuset ligger bare ikke på slike ting kvinner bryr seg om, for det er jo kvinner som skaper press på kvinner.

Nå nei, både kvinner og menn presser kvinner. Når til og med en dame som Tora Berger ikke er god nok, hvem fanden er det da?

Skrevet

Høy muskelmasse kombinert med en lav fettprosent er det etter mine erfaringer kun 5 % som bryr seg om. Hos en gutt betyr utseende på jenta mer, hos en jente tror jeg andre ting verdsettes høyere, blant annet personlighet.

For mange kvinner er en veltrent mannskropp av en ganske stor betydning. Men selv om man ikke har en lav fettprosent krever det likevel som regel mer av en mann for å bygge muskler. Et kvinnelig ideal er fortsatt enklere å oppnå, en man som skal bygge muskler må trenge tungt og ofte samt være nøye med dietten for å legge på seg tilstrekkelig med muskelmasse. Selv om han ikke har planer om å deffe ned fettprosenten i etterkant.

Så kommer press i forhold til høyde, penisstørrelse, at han skal ha et markert og maskulint ansikt. Flere av disse aspektene er attpåtil ting man ikke kan gjøre noe med.

I tillegg til dette kommer presset om at menn skal ha gode karrierer, gode jobber, være superpappa, være hingst på soverommet, ta det meste av initiativet ovenfor kvinner osv. Alt i alt et ganske stort press på mange arenaer som kvinner aldri vil oppleve i løpet av livene sine.

Men, men. Jeg er ikke overrasket over ts sitt innlegg. Som vanlig er det bare kvinner som skal ha lov til å være ofre og det er ikke akseptert at menn omtaler de delene av livet som oppleves problematisk av mange.

Anonymous poster hash: 0f681...e04

• Liker 2
Skrevet

For mange kvinner er en veltrent mannskropp av en ganske stor betydning. Men selv om man ikke har en lav fettprosent krever det likevel som regel mer av en mann for å bygge muskler. Et kvinnelig ideal er fortsatt enklere å oppnå, en man som skal bygge muskler må trenge tungt og ofte samt være nøye med dietten for å legge på seg tilstrekkelig med muskelmasse. Selv om han ikke har planer om å deffe ned fettprosenten i etterkant.

Så kommer press i forhold til høyde, penisstørrelse, at han skal ha et markert og maskulint ansikt. Flere av disse aspektene er attpåtil ting man ikke kan gjøre noe med.

I tillegg til dette kommer presset om at menn skal ha gode karrierer, gode jobber, være superpappa, være hingst på soverommet, ta det meste av initiativet ovenfor kvinner osv. Alt i alt et ganske stort press på mange arenaer som kvinner aldri vil oppleve i løpet av livene sine.

Men, men. Jeg er ikke overrasket over ts sitt innlegg. Som vanlig er det bare kvinner som skal ha lov til å være ofre og det er ikke akseptert at menn omtaler de delene av livet som oppleves problematisk av mange.

Mye press på kvinner også, utenom utseende.

Skrevet

Mye press på kvinner også, utenom utseende.

Ja, men det er det jo ikke noen som har sagt det ikke er. Mitt svar var ment til en som tydeligvis mener at menn har det så lett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever ihvertfall ganske mye press. Ikke bare på utseende, men det også. Syns det er vanskelig å være "attraktiv nok", både med tanke på utseende, personlighet og ting en skal ha oppnådd i livet. Men det er jo bare min egen feil (samme gjelder dere kvinner også), siden det er først og fremst meg selv som setter disse kravene og lar meg påvirke. Og når jeg da ikke føler meg attraktiv nok, blir jeg ikke attraktiv i noen andres øyne heller.

Mann 32

Anonymous poster hash: e6fd9...415
  • Liker 2
Skrevet

Ja, men det er det jo ikke noen som har sagt det ikke er. Mitt svar var ment til en som tydeligvis mener at menn har det så lett.

Vel, menn har det lettere, for en stygg fyr med en fin personlighet kan få damer i fleng.

Skrevet

Ingen får lov å være fornøyde før alle har det like forferdelig!

Anonymous poster hash: 103ab...84c
  • Liker 1
Skrevet

Vel, menn har det lettere, for en stygg fyr med en fin personlighet kan få damer i fleng.

Det er nok en sannhet med noen saftige modifikasjoner. Ja, han kan kan kanskje det, men da bør han nok kompensere kraftig med sosial status/bra jobb/utdanning etc. Noe som kan veie opp for et dårlig utseende.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok en sannhet med noen saftige modifikasjoner. Ja, han kan kan kanskje det, men da bør han nok kompensere kraftig med sosial status/bra jobb/utdanning etc. Noe som kan veie opp for et dårlig utseende.

Eller er bare en feiende flott person.

Skrevet

Tror du blandet kortene her; fin fyr med stygg personlighet kan få damer i fleng.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er aldersbetinget. Jeg bryr meg katta om han er rik, har god jobb, har sixpack, merkeklær eller er "pen å se på", bare han får meg til å le og er en ærlig person jeg trives sammen med. Glansbilder var noe jeg drev med da jeg var 7 år.

• Liker 2
Skrevet

Tror du blandet kortene her; fin fyr med stygg personlighet kan få damer i fleng.

Han også.

Skrevet

Tråd ryddet for avsporing og brukerdiskusjon.

I seksualitetsforumet er det 16-årsgrense. I de andre foraene er det ikke satt noen nedre grense.

Mvh

Kosemose, mod

Skrevet

Hvilket press har gutter, egentlig? De kan se ut som de vil som regel.

Hvis du vil ha stygge damer, så stemmer sikkert det. :)

Anonymous poster hash: b2de0...b0a

Skrevet

Vi kvinner opplever veldig mye kroppspress for tiden. Vi skal ikke være tjukke/lubne. Menn har ikke slikt kroppspress. De kan spise så mye de vil, uten at det påvirker særlig. De kan som regel se ut slikt de ønsker. Er ikke det urettferdig?

Problemet til kvinner er at dere vil være perfekte og dere vil være penest! Den aller peneste og den mest perfekte!

Problemet til kvinner er jo selvfølgelig dere selv.

Hvorfor er dere så opptatte av å være mest mulig brunstmateriale hele tiden?

• Liker 3
Skrevet

Eller er bare en feiende flott person.

Det er det selvfølgelig en fordel å være, men en mann kommer ikke langt dersom han ikke i tillegg har en bra jobb, karriere og relativ høy materiell velstand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...