Gå til innhold

Lite/ingen kroppspress blant menn - urettferdig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er uenig med deg i det du sier. Du må ikke glemme at det finnes menn som er naturlig tynne (ikke syltynne) som har såpass rask forbrenning at det krever at man spier veldig mye mat for at de skal legge på seg. Ikke minst når det kommer til utseendet må man ikke glemme at menn får oftere høre at de ikke er bra nok fordi de ikke er høy nok, noe man skjelden hører om kvinner. For eksempel, hvis en mann er 177/178 cm høy, da er han for lav fordi han er litt kortere enn gjennomsnittshøyden. Høyde er ikke noe man kan endre på slik som med vekt! Verden er ikke rettferdig, men man må nesten bare gjøre det beste ut av situasjonen man er i :)

Anonymous poster hash: e6d13...cae

Jeg har 2xrask forbrenning fra både far og mor siden. Jeg veier bare 60kg siden jeg gikk ut av videregående. Og høyden min vokste seg stort etter ungdomskolen. Så jeg kjenner meg igjen i kommentaren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fullstendig uenig angående høyde. Som du sier er ikke dette noe man kan gjøre med, og da kan man leve med det. En lav gutt kan f.eks. trene på seg litt muskler, og dermed bli meget attraktiv.

Å være overvektig er noe HELT annet. Det kan man gjøre noe med, og kvinner føler hele tiden et enormt press på seg pga. dette. Dette har ikke gutter.

Anonymous poster hash: b10d4...2f2

Jeg har problemer med å relatere meg til den verden du tydeligvislever i. At en lav fyr kan trene på seg litt muskler, og dermed booste attraktiviteten sin er en illusjon. For det første bryr ikke jenter flest seg så mye om muskler. En trent kropp blir bare en liten del av en totalpakke som gir et lite positivt utslag. Det er heller ikke sosialt akseptert blant menn å være skikkelig overvektig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er uenig med deg i det du sier. Du må ikke glemme at det finnes menn som er naturlig tynne (ikke syltynne) som har såpass rask forbrenning at det krever at man spier veldig mye mat for at de skal legge på seg. Ikke minst når det kommer til utseendet må man ikke glemme at menn får oftere høre at de ikke er bra nok fordi de ikke er høy nok, noe man skjelden hører om kvinner. For eksempel, hvis en mann er 177/178 cm høy, da er han for lav fordi han er litt kortere enn gjennomsnittshøyden. Høyde er ikke noe man kan endre på slik som med vekt! Verden er ikke rettferdig, men man må nesten bare gjøre det beste ut av situasjonen man er i :)

Anonymous poster hash: e6d13...cae

Vel, det blir fort kort, rett og slett.

Gjest Summers
Skrevet

Det er jo helt omvendt, det er press som er rettferdig, da kan man i hvert fall gjøre noe med situasjonen. Man har kroppspress fordi man i stor grad kan bli slankere, mer muskuløs osv. Det som er urettferdig er selvsagt det man ikke kan påvirke, f.eks sykdom. Da ender man også ofte med å tape på alle arenaer, man mister jobb, man mister venner, man mister kanskje kjærester, man reduserer sjanen for å få kjæreste, osv.

Betyr selvsagt ikke at kroppspress er rettferdig som i at alle stiller likt fra start, men de fleste kan vel få rimelig store resultater i løpet av ett år.

Skrevet

Jenter bryr seg ikke så mye om muskler og menn bryr seg sjelden om hvor store pupper dama har eller om hun har litt ekstra på magen. Tror ofte det er damene som setter idealene for begge kjønn.

Menn har jo også veldig få hjelpemidler til å fikse på utseendet i forhold til kvinner. Vi kan sminke oss, fikse håret i alle verdens oppsatser og krøllerier, bruke høye hæler og push-up undertøy. Menn KAN selvsagt gjøre flere av disse tingene, men jeg tviler på at det har noen positiv virkning.

• Liker 2
Skrevet

Jenter bryr seg ikke så mye om muskler og menn bryr seg sjelden om hvor store pupper dama har eller om hun har litt ekstra på magen. Tror ofte det er damene som setter idealene for begge kjønn.

Menn har jo også veldig få hjelpemidler til å fikse på utseendet i forhold til kvinner. Vi kan sminke oss, fikse håret i alle verdens oppsatser og krøllerier, bruke høye hæler og push-up undertøy. Menn KAN selvsagt gjøre flere av disse tingene, men jeg tviler på at det har noen positiv virkning.

At kvinner har "evolvert" slik at de har skaffet seg hjelpemidler for å fremstå som mer attraktiv er jo bare en del av utviklingen. Menn kan også utvikle slike "verktøy" dersom de gidder.

For øvrg er jeg helt enig i at menn ikke er like prisgitt utseendet sitt som kvinner er. Visst eksisterer det et utseendepress på de også, men det skulle da bare mangle. Heller ikke kvinner overser fysikkens evne til å kommunisere gode og dårlige gener.

Anonymous poster hash: 3c750...39a

Skrevet

Ikke i like stor grad som kvinner, nei. De fleste med muskler på treningssenterne ser bra ut fra før, og gjør det vel bare av egen vinning/forfengelighet. Tror neppe en jente bryr seg så veldig om han har muskler eller ikke.

Nå er det ikke så fryktelig mye som skal til for å komme nærmere det kvinnelige ideal. Det er bare å ikke fråtse og spise seg tjukk! Det krever ufattelig mye mer innsats fra en mann og komme noe i nærheten av det idealet vi blir presentert for i Fitness-blader for menn. De aller fleste kvinner kan øke attraktiviteten sin veldig ved å trene noen få ganger i uken, det samme gjelder ikke menn. Og på samme måter som kvinner født med små pupper ikke kan få store pupper, kan lave menn heller ikke bli høyere. Jeg vil til og med påstå høyde er viktigere for kvinner en pupper er for menn, det er ingen menn som krever at en dame skal være veldig barmfager, dette er en bonus, på samme måte som en veltrent mann.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror nok definitivt det er et ganske stort kroppspress blant gutter også. Om å være stor og bøs, veltreng og det er faktisk også et press om å være høy. Det er om å gjøre å være mest attraktiv, og være den som haler inn flest damer på fest. Kjæresten min opplever i alle fall et slikt press blant kompisene sine, og det er ikke alltid like lett for ham heller.

Skrevet

At kvinner har "evolvert" slik at de har skaffet seg hjelpemidler for å fremstå som mer attraktiv er jo bare en del av utviklingen. Menn kan også utvikle slike "verktøy" dersom de gidder.

Personlig synes jeg at kvinner har evolvert for mye. Det har blitt FOR vanlig å ta kirurgiske inngrep og å jukse seg til et bedre utseende. Jeg vil heller ha en mann som er seg selv, uansett om han har hår på ryggen eller en liten mage og lite muskler, enn en som er for fiksert på eget utseende. En mellomting er selvsagt å foretrekke.

• Liker 2
Skrevet

Nå er det ikke så fryktelig mye som skal til for å komme nærmere det kvinnelige ideal. Det er bare å ikke fråtse og spise seg tjukk! Det krever ufattelig mye mer innsats fra en mann og komme noe i nærheten av det idealet vi blir presentert for i Fitness-blader for menn. De aller fleste kvinner kan øke attraktiviteten sin veldig ved å trene noen få ganger i uken, det samme gjelder ikke menn. Og på samme måter som kvinner født med små pupper ikke kan få store pupper, kan lave menn heller ikke bli høyere. Jeg vil til og med påstå høyde er viktigere for kvinner en pupper er for menn, det er ingen menn som krever at en dame skal være veldig barmfager, dette er en bonus, på samme måte som en veltrent mann.

Å jo, en lav kar kan få adskillig poeng hvis han har litt bra kropp under klærne. Det viser at han ikke har gitt opp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har problemer med å relatere meg til den verden du tydeligvislever i. At en lav fyr kan trene på seg litt muskler, og dermed booste attraktiviteten sin er en illusjon. For det første bryr ikke jenter flest seg så mye om muskler. En trent kropp blir bare en liten del av en totalpakke som gir et lite positivt utslag. Det er heller ikke sosialt akseptert blant menn å være skikkelig overvektig.

Veldig greit med en fyr som har muskeltoning.

• Liker 1
Skrevet

Føler ingen press jeg. Hvem har sagt at kvinner skal være tynne? Rosa bloggene du leser? Da går det over til du er 20.

• Liker 1
Skrevet

Veldig greit med en fyr som har muskeltoning.

Poenget mitt var bare at gevinsten for en hvilken som helst overvektig jente som begynner å trene, langt overstiger gevinsten for en mann som begynner å trene når det kommer til attraktivitet. Så sånn sett betyr vel det at jeg anerkjenner at det er større "kroppspress", hvis det er riktig ord å bruke, blant jenter. Men jeg anerkjenner også at det kvinnelige idealet krever mindre arbeid enn det mannlige idealet. Samtidig har menn et press på andre fronter kvinner ikke opplever. Så lenge en kvinne er slank, skal du ha rimelig uheldige proporsjoner for at en mann skal finne kroppen uakseptabel, og da vil andre ting spille inn.

Skrevet

Poenget mitt var bare at gevinsten for en hvilken som helst overvektig jente som begynner å trene, langt overstiger gevinsten for en mann som begynner å trene når det kommer til attraktivitet. Så sånn sett betyr vel det at jeg anerkjenner at det er større "kroppspress", hvis det er riktig ord å bruke, blant jenter. Men jeg anerkjenner også at det kvinnelige idealet krever mindre arbeid enn det mannlige idealet. Samtidig har menn et press på andre fronter kvinner ikke opplever. Så lenge en kvinne er slank, skal du ha rimelig uheldige proporsjoner for at en mann skal finne kroppen uakseptabel, og da vil andre ting spille inn.

Du kan ikke si det på individnivå.

Skrevet

Personlig synes jeg at kvinner har evolvert for mye. Det har blitt FOR vanlig å ta kirurgiske inngrep og å jukse seg til et bedre utseende. Jeg vil heller ha en mann som er seg selv, uansett om han har hår på ryggen eller en liten mage og lite muskler, enn en som er for fiksert på eget utseende. En mellomting er selvsagt å foretrekke.

Det kan jeg være enig i. 'Problemet' er bare at slike kvinner belønnes på parnermarkedet og dermed vil en slik tilpassning vokse frem og etablere seg. Jeg tipper at plastisk kirurgi bare blir mer og mer tilgjengelig og vanlig i fremtiden.

Med mindre menn blir mer selektive, men sjansen er vel større for å treffe på julenissen..

Skrevet (endret)

Jeg er ikke sikker på at kvinner belønnes for det perfekte ytre når de blir litt eldre/voksne. Forutsatt at de ikke allerede har funnet sin partner og blir der. Men det har sikkert noe med min alder å gjøre også. Da jeg var ung var det særdeles sjelden at noen fikk fikset på noe om det ikke var medisinsk. Det er EN jente på mitt alderstrinn fra skolen som har tatt fikset på brystene og det var reduksjon pga ryggen. Jeg tror realiteten er en helt annen for de som er 10 år yngre enn meg og kanskje enda mer for de som er 20 år yngre.

Endret av Lea2
  • Liker 1
Skrevet

Vi kvinner opplever veldig mye kroppspress for tiden. Vi skal ikke være tjukke/lubne. Menn har ikke slikt kroppspress. De kan spise så mye de vil, uten at det påvirker særlig. De kan som regel se ut slikt de ønsker. Er ikke det urettferdig?

Jeg er ikke enig.

Jeg vil hevde det er ett stort kroppspress på menn, og jeg er glad jeg ikke er ung nå og skal leve opp til idealene som blir tredd ned over oss i all presse og media.

Men jeg fantaserer om at menn er mye flinkere til å gi faen i hva andre tenker og gjøre motangrep på kroppspress .

Kvinner virker som de tar alt pisset over seg.

• Liker 1
Skrevet

P skulen vår er det annerledes...

Eg veit f.eks penisstørrelsen til alle guttene i klassen.

Kor store man boobs noken av dem har.

Magen

Jaha ja ; den følte jeg kom litt skjevt ut.... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke enig.

Jeg vil hevde det er ett stort kroppspress på menn, og jeg er glad jeg ikke er ung nå og skal leve opp til idealene som blir tredd ned over oss i all presse og media.

Men jeg fantaserer om at menn er mye flinkere til å gi faen i hva andre tenker og gjøre motangrep på kroppspress .

Kvinner virker som de tar alt pisset over seg.

Helt enig! Jeg gir faen i hva andre synes om mitt utseende.

Skrevet

Enig med Druid. Kvinner er ofte sin egen fiende når det kommer til kropp. Menn er ofte flinkere til å ikke ta det helt inn og la det ta over hele hverdagen og gjør ting mer for egen trivsel enn for at andre skal bli fornøyde.

Men det er ikke tvil om at menn også kan føle et sterk press og ende opp med spiseforstyrrelser og besettelse av kropp. Kanskje ikke SÅ ofte, men i like stor grad som kvinner, selv om det kanskje går på andre ting. Menn vil gjerne ikke være magre, men muskuløse. Kvinner vil gjerne være magre!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...