Gå til innhold

Lite/ingen kroppspress blant menn - urettferdig

Fremhevede innlegg

Skrevet

da tror jeg du tror feil. Såklart, de kan jo ikek gjøre noe med det og de kan ikke grave seg ned av den grunn men at kvinner sliter så veldig mye mer psykisk med vekta enn det lave menn gjør med høyden tror jeg ingenting på. Vekta kan man som sagt gjøre noe med, enn så lenge man ønsker det sterkt nok (hvilket man ikke gjør dersom man heller gir etter for hamburgeren). Tror nok det er nok av 165 cm menn som kunne gjort (om ikke hva som helst) ganske mye for å bli 10 cm høyere. For man har ikke fulgt særlig godt med hvis man ikke vet om kvinners preferanser (ofte absolutte krav) på det området.

Hvorfor skal man slite med noe man ikke kan gjøre noe med? Det er jo hodeløs tenkning.

Og nei, veldig få kvinner har slike absolutte krav. Kom deg ut i verden og bort fra KG, er min anbefaling. :)

Anonymous poster hash: b10d4...2f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke være positivt rettet, det.... Kan være en ren observasjon.

Lave menn sees ofte på som søte og er derfor lettere å komme i kontakt med for jenter (Justin Bieber), mens mitt inntrykk er at en høy mann med "stygg" ansiktsform og spinkle armer, bein etc. sees fort på som småekkel.

Altså, "søt".. For meg blir det teddybjørn, nusselig, og ikke en beskrivelse som kommer 2 sekunder før hun begynner å raute om å bli knullet hardt oppetter nærmeste vegg. Så, jeg vet ikke helt om jeg er enig i din observasjon av hva som er positivt rettet.

Skrevet

tror ikke småjentene på 10 år vet hvor høy bieber er, og jeg tviler på at småjenter er spesielt opmerksomme på høyde i den alderen uansett. Det kommer senere vettu

Jeg ville heller vært lav med fine ansiktstrekk, bra personlighet og en ok veltrent kropp enn kun høy.

Skrevet (endret)

da tror jeg du tror feil. Såklart, de kan jo ikek gjøre noe med det og de kan ikke grave seg ned av den grunn men at kvinner sliter så veldig mye mer psykisk med vekta enn det lave menn gjør med høyden tror jeg ingenting på. Vekta kan man som sagt gjøre noe med, enn så lenge man ønsker det sterkt nok (hvilket man ikke gjør dersom man heller gir etter for hamburgeren). Tror nok det er nok av 165 cm menn som kunne gjort (om ikke hva som helst) ganske mye for å bli 10 cm høyere. For man har ikke fulgt særlig godt med hvis man ikke vet om kvinners preferanser (ofte absolutte krav) på det området.

Tiårets dummeste innlegg. Grattis. :) Jeg ville ikke endret på høyde min (166), rett og slett fordi jeg ikke har komplekser med den. Har ALDRI hørt om folk som sliter psykisk med høyden sin. Aldri.

Endret av Odriks
Skrevet (endret)

Tiårets dummeste innlegg. Grattis. :) Jeg ville ikke endret på høyde min (166), rett og slett fordi jeg ikke har komplekser med den. Har ALDRI hørt om folk som sliter psykisk med høyden sin. Aldri.

Det har vært noen tråder om det her på kg.

Uansett, jeg er enig med deg. Det har ikke så mye å si.

Endret av .-L-.
Gjest Riskjeks
Skrevet

Poenget mitt var at man lever opp til sitt eget potensial kroppsmessig ved å holde seg slank (ikke spise for mye) og trene tunge knebøy. Gjør man dette har man gjort alt det man kan gjøre, og det ser i de fleste tilfeller ganske bra ut. Når det snakkes om kroppspress i media for kvinner er det gjerne snakk om slankepresset, og jeg synes ikke at det er et veldig høyt krav at man er slank. Benbygningen varierer en del, men det skal en del til før det alene gjør at man ikke kan ha en fin kropp. Jeg har ikke inntrykk av at dette vanligvis får mye fokus.

Hvorfor er stor rumpe et problem? Kvinnerumpene skal jo helst være store og faste. Størrelsen og formen får man av knebøy, men man må holde seg under en viss fettprosent for at de ikke skal henge.

Rumpemuskelen vil jeg si er en av de letteste musklene å øke i størrelsen, for begge kjønn. Joda, kvinner har vanskeligere for å bygge muskler enn menn, men etter f.eks. 6 måneder med tunge knebøy så er rumpa garantert forandret.

Det er heller skuldre/armer/nakke/rygg hvor det skal veldig mye til for kvinner å bygge særlig muskler, og der trenger de dem ikke. Heller en ulempe om de er muskuløse på de områdene.

"Slankepresset" tror jeg handler mer om anstrengt forhold til egen kropp, anstrengt forhold til mat, spiseforstyrrelser osv. At folk aldri føler de er bra nok, men hele tiden burde bli litt tynnere. Er jo bare å se her på KG, jenter på 1,65 m og 50 kg lager tråder og spør om de er feite... Da er det noe galt et sted.

Og du overså glatt at man ikke kan trene seg til større pupper eller bredere (eller smalere) hofter ;) Klart man kan ha en fin kropp med smale hofter og små pupper. Men det er ikke en idealkropp... (ikke iflg meg altså, men den mer sosiale/kulturelle definisjonen...)

Skrevet

Tråd ryddet for sjikane og personangrep

Kosemose, mod

Gjest Cartman
Skrevet

Dere har kroppspress, vi har benkpress. Begge deler er et press :)

Skrevet (endret)

Siden jeg er ekstremt høy så får jeg høre mye fra jenter rundt det, i tillegg til at jeg har sett så alt for mange "jeg er lav og ikke verdt noe som helst"-tråder, så da er jeg vel bare farget av det :)

Er ikke uenig i at høyde kan være attraktivt, men jeg tror folk som har fremtredende attributter (f.eks. høyde, muskler) får høre det mer enn det faktisk legges vekt på. Jeg har gitt jenta jeg møter nå massevis av komplimenter for midjen og hoftene hennes, men klarte meg helt fint i det forrige forholdet hvor disse var helt gjennomsnittlige. I hennes øyne høres det kanskje ut som dette er ekstremt viktig for meg.

Endret av Eriks
Skrevet

Dere har kroppspress, vi har benkpress. Begge deler er et press :)

Jeg har pengepress ;)

Gjest Katten.
Skrevet

Er ikke uenig i at høyde kan være attraktivt, men jeg tror folk som har fremtredende attributter (f.eks. høyde, muskler) får høre det mer enn det faktisk legges vekt på. Jeg har gitt jenta jeg møter nå massevis av komplimenter for midjen og hoftene hennes, men klarte meg helt fint i det forrige forholdet hvor disse var helt gjennomsnittlige. I hennes øyne høres det kanskje ut som dette er ekstremt viktig for meg.

Det jeg mener er at jeg har hørt fra flere jenter at lav høyde ville vært uaktuelt.

Skrevet

Jeg tror så godt som alle jenter jeg har hørt uttale seg om høyde på gutter har sagt at gutten er nødt til å være høyere enn jenten. Så lave gutter har et ganske stort handicap out of the gate der.

Og et eksempel på at gutter har det vanskeligere enn jenter. På nettdeitesider så er det sånn at jenter uansett hvordan de ser ut, både feite og stygge, får titalls om ikke hundretalls av kontaktforespørsler. Mens blant guttene, så er det i mye større grad de med rett utseende som får forespørsler eller i det hele tatt svar hvis de gjør forespørsler. Utseende betyr ekstremt mye mer for jenter enn for gutter der.

Anonymous poster hash: e3166...91c
Skrevet

Jeg tror så godt som alle jenter jeg har hørt uttale seg om høyde på gutter har sagt at gutten er nødt til å være høyere enn jenten. Så lave gutter har et ganske stort handicap out of the gate der.

Og et eksempel på at gutter har det vanskeligere enn jenter. På nettdeitesider så er det sånn at jenter uansett hvordan de ser ut, både feite og stygge, får titalls om ikke hundretalls av kontaktforespørsler. Mens blant guttene, så er det i mye større grad de med rett utseende som får forespørsler eller i det hele tatt svar hvis de gjør forespørsler. Utseende betyr ekstremt mye mer for jenter enn for gutter der.

Er så dumt at de ikke ser hva verdier og meninger han har i livet, men at folk skal alltid gå etter utseende.

Jeg mener utseende burde vært en bonus, hvis hun/han er pen. Det er jo ikke utseende som bestemmer et forhold.

Skrevet

HAHA! trollolol.

her er virkeligheten:

For at menn skal se ut som "idealet": Timevis trening hver uke, spise riktig og mye proteiner

For at kvinner skal se ut som idealet: IKKE SPIS SOM EN JÆVLA FLODHEST! Og tren 1-2 timer i uken er nok.

Det at dere kvinner klarer å gi dere selv kroppspress er deres feil. Fakta er alikevel at det er vanskeligere for menn å se ut som filmstjerner enn for dere kvinner.

Slutt å grin

Anonymous poster hash: 07ff2...d5f
  • Liker 3
Gjest Riskjeks
Skrevet

Haha, det der handler nok om at 1. begge kjønn er opplært til at menn skal ta kontakt først og 2. menn er generelt mer ute etter sex (og dermed ikke så nøye på med hvem) enn kvinner (som oftere er ute etter et forhold).

Obs: generalisert. Det finnes seff unntak bla bla bla

Skrevet (endret)

Men det ender jo mye opp med at jentene på nettdeiten har sex med de kjekke guttene. Alle jentene har sex, men bare de kjekke guttene. Så pynt på det any way you want.. sånn er det :)

For at menn skal se ut som "idealet": Timevis trening hver uke, spise riktig og mye proteiner

For at kvinner skal se ut som idealet: IKKE SPIS SOM EN JÆVLA FLODHEST! Og tren 1-2 timer i uken er nok.

Det er veldig sant. Alt en jente trenger å gjøre for å være attraktiv er å ikke være smellfeit. Slanke kvinner er attraktive, kvinner med former er attraktive.

Menn skal ha muskler på kroppen. Først må de være slank, og så skal det bygges muskler. Det krever veldig mye mer innsats, enn bare å ikke være smellfeit.

Endret av Ralfsen
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal man slite med noe man ikke kan gjøre noe med? Det er jo hodeløs tenkning.

Og nei, veldig få kvinner har slike absolutte krav. Kom deg ut i verden og bort fra KG, er min anbefaling. :)

Hvorfor skal man ikke slite med noe som en ikke kan gjøre noe med? Skal du bruke samme argumentasjonen mot de som har lite mellom beina også? Nei vent... det er jo ingen argumentasjon å spotte her

Skrevet

jeg sier ikke at alle sliter psykisk med høyden sin.... dvs på samme måte som det ikke er alle som sliter psykisk pga at de er overvektige.... eller har for stor nese, eller har øyne som er for langt fra hverandre, eller fordi de er for tynne eller fordi de er for osv sov osv osv med utseendemessige egenskaper som kan føre til alvere selvsikkerhet

Skrevet

Du har tydeligvis ikke lest mye på forumet altså....

Skrevet

Jeg ville heller vært lav med fine ansiktstrekk, bra personlighet og en ok veltrent kropp enn kun høy.

nei sier du det? meningen med livet er altså ikke kun å være høy? jøss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...