AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #1721 Skrevet 30. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar du deg virkelig nær av hva slags personlige meninger andre har om interiørdetaljer? DU må da vel ikke følge "reglene" til alle andre. Jeg kunne aldri tenke meg noe i typisk nordisk stil, men det betyr da ikke at du ikke kan skaffe deg det? Og det er jo det tråden handler om. Ikke hva slags regler en må følge når en skaffer seg interiør... Men hva en personlig ikke kunne tenke seg å ha i hus. Gjør hva du vil. Anonymkode: 6624f...8d2 Helt enig med deg! Det er jo ingen som sier at man absolutt ikke må innrede med noe av det som er nevnt i denne tråden (og hvis man leser gjennom hele, vil man faktisk se at omtrent «alt» er nevnt her- nettopp fordi tråden handler om personlige interiør-preferanser. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hva er det som er innafor å ha i et hjem egentlig? Alt er jo galt? Syns selv at nordisk moderne stil er helt nydelig! Kan forstå at eldre generasjoner ikke syns det, de har jo allerede lagd seg et hjem over mange år. For oss som kjøper vår første leilighet og ikke har noe som helst, så må vi jo bare "velge" en stil og innrede deretter. Og da må man nødvendigvis velge noe som er å få tak i, og dermed høyst sannsynlig i trendbildet. Det er ikke alle som er interessert i å innrede ved å gå på loppis over flere år. Anonymkode: 68f2f...6cc Man MÅ jo ikke gå på loppis over flere år dersom man ønsker seg noe annet enn det «alle andre» har i hjemmet sitt. Jeg har innredet et hus på 150 kvm med nesten alt av interiør (flyttet fra en leilighet på 27 kvm ) i løpet av et drøyt år. Jeg har omtrent ikke kjøpt noen ting i kjedebutikkene (både fordi jeg ikke vil ha det samme som alle andre har og fordi jeg elsker å gjøre interiør-kupp). Jeg har handlet noe på loppemarkeder når det har vært loppis pp skolene i mitt nærområde, men det aller meste har jeg kjøpt eller fått (det er utrolig hvor mye fint som gis bort) på Finn, og noe har jeg kjøpt på Fretex. Har også en lampe og et møbel jeg arvet etter bestefar. Jeg har en tydelig og personlig stil, så det er ikke som om boligen ser ut som den består av sammenrasket bruktskrap. Tvert i mot får vi alltid mye komplimenter av folk på hvordan det ser ut her. Poenget mitt med alt dette er at man MÅ ikke kjøpe ting som er i trendbildet akkurat når man skal innrede. Det finnes masse andre muligheter. Men hvis det som er i trendbildet er det man synes er aller finest- ja så må man jo bare kjøre på å kjøpe så mye man vil av det for min del! Jeg hadde bare ikke valgt det selv Anonymkode: da19d...652 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #1722 Skrevet 30. mars 2018 På 29.3.2018 den 2.20, Duff skrev: Jeg er med i den kalkmalingsgruppa på fb. Det er til å grine av, jeg må se å få meldt meg ut. Nå er det en som vil male en hel sofa. En gammel nydelig sofa som er hel og fin i både treverk og stoff. Hvilken gruppe er dette? Må få med meg tragedien.... Anonymkode: e4b71...994 1
Maleficenta Skrevet 30. mars 2018 #1723 Skrevet 30. mars 2018 Jeg hater når det er dekorert med ender altså andefigurer og settehylle.. slikt som var populært på 80 tallet. Syns det ser ungkarsboligaktig ut med sort skinnsofa og generelt at hele salongen på stua er svart.
Duff Skrevet 30. mars 2018 #1724 Skrevet 30. mars 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken gruppe er dette? Må få med meg tragedien.... Anonymkode: e4b71...994 Den heter bare «Kalkmaling»
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #1725 Skrevet 30. mars 2018 32 minutter siden, Duff skrev: Den heter bare «Kalkmaling» Takk! Meldte meg inn og så rett ut igjen. Tror jeg har fått ptsd av alle de vakre møblene som har blitt lemlestet.... Anonymkode: e4b71...994 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #1726 Skrevet 30. mars 2018 På 19. november 2017 den 20.11, Honey Dew skrev: Slike folk eier ikke skam. Når det skapet er "pusset opp", mister det helt historisk verdi Feil å si at man" ikke eier skam" da Har ikke noen gamle/arva møbler enda, men enten blir det jo stua bort i en bod/lager - eller så kan man jo male det/pusse det opp, og ta det i bruk. Jeg syntes det eksempelet der var nydelig jeg :D Anonymkode: c72e6...37f 3
Frida Skrevet 30. mars 2018 #1727 Skrevet 30. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil å si at man" ikke eier skam" da Har ikke noen gamle/arva møbler enda, men enten blir det jo stua bort i en bod/lager - eller så kan man jo male det/pusse det opp, og ta det i bruk. Jeg syntes det eksempelet der var nydelig jeg :D Anonymkode: c72e6...37f Eller man kan selge møbelet til noen som setter pris på det og tar vare på det for ettertiden. Slike møbler varer i århundrer bare man ikke ødelegger dem eller borebillene tar dem (huff). For pengene kan selgeren kjøpe et greit furumøbel av nyere dato og ødsle all sin kalkmaling på det. 14
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1728 Skrevet 31. mars 2018 Og jeg syns ikke noe om gamle møbler, jeg bryr meg ikke om historisk verdi. Jeg kan syns det er fint og passende hos andre, men ikke noe jeg ville hatt i eget hjem. Anonymkode: 68f2f...6cc 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1729 Skrevet 31. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar du deg virkelig nær av hva slags personlige meninger andre har om interiørdetaljer? DU må da vel ikke følge "reglene" til alle andre. Jeg kunne aldri tenke meg noe i typisk nordisk stil, men det betyr da ikke at du ikke kan skaffe deg det? Og det er jo det tråden handler om. Ikke hva slags regler en må følge når en skaffer seg interiør... Men hva en personlig ikke kunne tenke seg å ha i hus. Gjør hva du vil. Anonymkode: 6624f...8d2 Nei, jeg tar meg sånn sett ikke nær av det. Jeg bare syns det er trist med all "negativiteten" i denne tråden. Jeg gjør hva jeg vil og innreder sånn jeg selv syns er fint. Anonymkode: 68f2f...6cc 1
Perelandra Skrevet 31. mars 2018 #1730 Skrevet 31. mars 2018 Hvitt, hvitt og atter hvitt. Jeg blir nesten snøblind i enkelte boliger. 6
Malum Skrevet 31. mars 2018 Forfatter #1731 Skrevet 31. mars 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tar meg sånn sett ikke nær av det. Jeg bare syns det er trist med all "negativiteten" i denne tråden. Jeg gjør hva jeg vil og innreder sånn jeg selv syns er fint. Anonymkode: 68f2f...6cc Selvsagt gjør du det, og det håper jeg alle andre gjør også. Intensjonen med tråden var at den skulle være en morsom motsats til Hvilke interiørdetaljer elsker du-tråden, og vise mangfoldet blant oss. Noen "hater" det andre "elsker", og det er både interessant og morsomt å se hvor forskjellige vi kan være i våre preferanser. Når du sier du synes tråden er trist og negativt, så tenker jeg at du har tatt den for bokstavelig og seriøst. Endret 31. mars 2018 av Malum 10
Gjest Bøff Eløff Skrevet 31. mars 2018 #1732 Skrevet 31. mars 2018 De maler masse stoler og sofaer med stoff i kalkmaling! Jeg er i sjokk. Og noe så stygt!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1733 Skrevet 31. mars 2018 2 timer siden, Perelandra skrev: Hvitt, hvitt og atter hvitt. Jeg blir nesten snøblind i enkelte boliger. Vi malte nesten alt hvitt når vi bygde nytt hus. Syntes det var kjempedeilig med store, hvite flater. Nå har jeg så smått begynt å male en og annen vegg(farger, ikke grått. Av en eller annen grunn virker huset lysere. Vi har riktignok store vinduer og har brukt lyse farger, men det er likevel litt rart. Synes jeg... Anonymkode: e4b71...994 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1734 Skrevet 31. mars 2018 Har fått to skilt av søsteren min, som jeg selvsagt hater, husker ikke hva det stod på dem. Jeg mener, skilt liksom? Og til andre? Anonymkode: 2416a...cab 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1735 Skrevet 31. mars 2018 Tilbake til kalkmaling... Jeg lurer på hva de gjør med møbelet når de går lei av kalkmaling? For ikke å snakke om en vegg? Sandpapir? Kunne spurt på Facebookgruppa, men jeg måtte melde meg ut for egen mentale helses skyld. Interiørdetaljer jeg ikke liker er: Bilder/plakater av totalt fremmede mennesker (Indianer, gammel mann, dame med hatt osv). Bilder av steder man ikke har noen relasjon til. Nærbilder av geit/ku/kråke osv. Skummelt! Bilder av ballettdansere når eieren åpenbart er mer opptatt av å sitte i sofaen og spise potetgull og det nemmeste de har kommet dans er å se Flashdance på 80-tallet. Alle former for ordtak, både bilder og wallstickers. Store bokstaver med HOME og LOVE. Tror alle i Luksusfellen har minst ett sånt sett. Detaljer i kobber og messing. Lamper med bare lyspærer. Blir blendet og det gir dårlig/ hardt lys. Buddaer!!! Shabby chic. Alt! Møbler og interiør av speil. Store høyttalere i stua. Det har vi, kanskje jeg skal gå over dem med litt kalkmaling? Mannequin-dokke. Skummelt! Kjøkkenskap uten dører. Tak som er pepret med spotlights (litt er greit, men det bør ikke se ut som en stjernehimmel) Anonymkode: e4b71...994 4
sommermor Skrevet 31. mars 2018 #1736 Skrevet 31. mars 2018 En kan nok det, hvis det er plass da. Når resten av kjøkkenet består av høyskap uten benkeplate, blir det liten plass til å lage mat.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1737 Skrevet 31. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Tilbake til kalkmaling... Jeg lurer på hva de gjør med møbelet når de går lei av kalkmaling? For ikke å snakke om en vegg? Sandpapir? Kunne spurt på Facebookgruppa, men jeg måtte melde meg ut for egen mentale helses skyld. De kan jo male over med vanlig maling (jeg antar at det går an, vet ikke). Interiørdetaljer jeg ikke liker er: Bilder/plakater av totalt fremmede mennesker (Indianer, gammel mann, dame med hatt osv). Dette er lov inntil du har passert 30. Bilder av steder man ikke har noen relasjon til. Dette er lov inntil du har passert 30. Nærbilder av geit/ku/kråke osv. Skummelt! Dette er lov inntil du har passert 30. Bilder av ballettdansere når eieren åpenbart er mer opptatt av å sitte i sofaen og spise potetgull og det nemmeste de har kommet dans er å se Flashdance på 80-tallet. Dette er lov inntil du har passert 30. (Bortsett fra at dette er litt i strid med Flashdance.) Alle former for ordtak, både bilder og wallstickers. Forferdelig. Kan til nød gå an om det er tavlemaling med tekst som endres forholdsvis ofte. Men bare til nød. Store bokstaver med HOME og LOVE. Tror alle i Luksusfellen har minst ett sånt sett. Grøss! Detaljer i kobber og messing. Dette er en motegreie, så helt OK at folk ikke skifter hvert år, liksom. Kommer litt an på kobberet og messingen. Lamper med bare lyspærer. Blir blendet og det gir dårlig/ hardt lys. Dette er helt riktig. Fra et lysteknisk synspunkt er det helt feil med synlige lyspærer og andre lyskilder. Buddaer!!! De kan da være søte nok?? Har aldri noensinne vurdert å skaffe meg noen selv, altså. Shabby chic. Alt! For de av oss som er rotete anlagt, bør det ikke bli mer shabby. Møbler og interiør av speil. Møbler av speil? Store høyttalere i stua. Det har vi, kanskje jeg skal gå over dem med litt kalkmaling? Hm. Dette har jeg selv. Det er vanskelig å komme unna store høyttalere, om man vil ha bra lyd uten hodetelefoner. Mannequin-dokke. Skummelt! Du bør i alle fall ha god plass. Kjøkkenskap uten dører. Been there, done that. Støv og fett setter seg og blir seig og j..lig etterhvert. Tak som er pepret med spotlights (litt er greit, men det bør ikke se ut som en stjernehimmel) Hvis det er downlights du mener, så er jeg enig. Har alltid syntes at dette er harry. Tør ikke å si det til alle de som synes det er strålende. Det må jo dessuten være et lite mareritt å bytte pærer. Anonymkode: e4b71...994 Buete døråpninger, i en tenkt bodegastil. Anonymkode: b86cf...05d 3
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1738 Skrevet 31. mars 2018 Svarte stoler, sofaer, bokhyller osv. Anonymkode: 1e201...0bf 1
eeveelectra Skrevet 31. mars 2018 #1739 Skrevet 31. mars 2018 Det verste jeg vet er bokstaver og ord! "LOVE", "HOME", "WELCOME", og ellers innrammede sitater osv osv. Er vel gjerne en gjenganger i veldig lysmalte boliger innredet med hvitt, grått og svart (som også er noe jeg er helt ferdig med - gi meg farger any day!). Greier ikke å forstå hvorfor folk liker det. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2018 #1740 Skrevet 31. mars 2018 45 minutter siden, AnonymBruker said: Buete døråpninger, i en tenkt bodegastil. Anonymkode: b86cf...05d Og når jeg har sagt min mening om interiør, må jeg også presisere at det er menneskene jeg drar på besøk til som er det vesentlige, og ikke interiøret. Anonymkode: b86cf...05d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå