Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?

Malum

Anbefalte innlegg

På 24.10.2017 den 14.03, Sphynx skrev:

Hoho. Jeg har omentrent bare dødninghoder. Ekte og uekte. Jeg elsker alt som minner om død. <3

Halloween hele året? :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skilt/bokstaver med home, love osv. Virker som absolutt alle har det

Anonymkode: 15b71...50a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker veldig møbler folk har "pusset opp" ved å bruke kalkmaling og sjablonger. Spesielt når de gjør det med gamle, unike møbler som er 100++ år:

2314663.jpg?imageId=2314663&x=0&y=0&crop

Anonymkode: eb163...dca

Kunne ikke vært mer enig! De gamle, flotte møblene med patina...sukk

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2017 den 5.08, justcurious skrev:

Kate Moss-bildet som alle har.

Også synes jeg sånne klassiske/orientalske tepper er dritstygge:

ED5DE885-E271-4668-8B09-C289E6B34616.jpeg

Synes orientalske tepper er fint jeg!

Anonymkode: 48a36...e15

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker veldig møbler folk har "pusset opp" ved å bruke kalkmaling og sjablonger. Spesielt når de gjør det med gamle, unike møbler som er 100++ år:

Det der er overgrep! :sjokkert: 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saueskinn på sofa! Særlig når jeg blir tilbudt kaffe og kake ved samme sofa, og alt jeg tenker er "Åh gud det ligger restene av et dyrelik ved siden av meg.." Koko, jeg vet... 

Anonymkode: 82062...592

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Perelandra skrev:

Halloween hele året? :ler:

:gresskar::gresskar::gresskar:

Yes, trenger ikke pynte så mye til Halloween iallefall. Det er fordeler der ja :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2017 den 8.39, AnonymBruker skrev:

Det eneste denne tråden viser er at folk går lei av trender. Det aller meste som nevnes er typisk trend-ting som "alle" har. Ikke rart man går lei...

Om jeg i det hele tatt -hater- noe i interiørverden må det være alt det grå. Det har jeg gjort uavhengig av trender. Nå har det vært ekstremt mye en periode (90% av alle finn-bolig-til-salgs-annonsene i Oslo var gråmalte i den perioden jeg skulle kjøpe leilighet...). Da jeg flyttet inn i en leilighet i 2001 med grå vegger, var det første jeg gjorde å male over. Ingen ting gjør meg så deprimert som grått.

Anonymkode: 27a81...d40

Å, men hjelp! 

Jeg er egentlig enig og vår bolig var helt grå når vi flyttet inn. Vi har enda ikke malt over da jeg ikke vet hva jeg liker. Man liker jo ofte det man ser mye (om man ikke overeksponeres) og nå er jeg helt forvirret. Jeg vet ikke hva jeg liker fordi det er trendy og hva jeg bare liker. Har dere tips på noe som er fint, men ikke en del v trendbildet? 

Anonymkode: 6c1b7...dd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, men hjelp! 

Jeg er egentlig enig og vår bolig var helt grå når vi flyttet inn. Vi har enda ikke malt over da jeg ikke vet hva jeg liker. Man liker jo ofte det man ser mye (om man ikke overeksponeres) og nå er jeg helt forvirret. Jeg vet ikke hva jeg liker fordi det er trendy og hva jeg bare liker. Har dere tips på noe som er fint, men ikke en del v trendbildet? 

Men dette er jo veldig inidividuelt. På dette spørsmålet kan du få like mange svar som det er mennesker på kg (og det er jo nettopp også denne tråden et bevis på- det noen synes er kjempefint, synes andre at er grusomt).

Poenget er jo at du må prøve å se litt hva DU synes er estetisk vakkert. Si at du for eksempel går på et loppemarked og ser på bilder, møbler og lamper der. Hva slags type stil eller uttrykk liker du best/tiltaler deg mest/synes du er mest behagelig å se på? Liker du skikkelig gamle, tunge møbler fra århundreskiftet, foretrekker du teakmøbler i 60-tallsstil eller foretrekker du stram skandinavisk stil? En blanding av noen ulike stiler (men med et gjennomgangstema) kan også være fint, og bidra til å gjøre det mer personlig.

Personlig styrer jeg stort sett alltid unna det som «alle andre» har, uavhengig av om jeg synes det er fint eller ikke. Tenker da på ting som Kähler-vaser, Eames-stol, PH-lampe osv. Jeg er opptatt av at interiørstilen min skal være personlig, og gi et lite inntrykk av hvem JEG er. Det synes jeg disse overhaussede designtingene gjør i veldig liten grad. Når det er jeg også glad i god design- men da andre ting enn disse man ser på annenhver interiørblogg :) 

Anonymkode: da19d...652

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

80tallsstilen! Ekornes skinnsofaer(som man forøvrig får kjøpt i dag) med tilhørende sebraskinn, lave kapper på gradinene, buer og masse nips. Det gir dårlige vibber! :blink:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett sånne bokstaver på sikkert 3-4 år. Virker ikke som alle har det her i Bergen, ikke mine bekjente/kontakter hvertfall.

Anonymkode: 7adee...5b1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda?  Er ikke det 10 år siden det var moderne?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare trist. Er på noen DIY nettsteder, og ser stadig vakre gamle skap blir "pusset" opp. Grusomt..... minner meg om galskapen på 80-tallet hvor vakre rose malte gamle skap ble lutet ned...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne store mørke gamle tremøbler som på før-bildet og arabiske-teppe bilde. Grusomt!! Hvis de er lyse og forsåvidt. Og pusset opp. Det er de tunge svære og stilen på de jeg synes er grusomt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, men hjelp! 

Jeg elsket mørke blå vegger og sennepsgult interiør lenge før det kom i trendbildet, så det kan være vanskelig å holde seg unna trendbildet til tider :) Men bruk pinterest, der kan du se farger i naturlige miljø og etterhvert få inspirasjon som får deg til å finne ut hva du faktisk liker.

Anonymkode: 681f5...d9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIY, pallebord, drivved, bokstaver. 

Verste med DIY er tiden og pengene enkelte legger ned. Billigere å jobbe og betale for det i steden.

Anonymkode: d73fd...45a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 7.11.2017 den 15.51, Bonusmammaen skrev:

80tallsstilen! Ekornes skinnsofaer(som man forøvrig får kjøpt i dag) med tilhørende sebraskinn, lave kapper på gradinene, buer og masse nips. Det gir dårlige vibber! :blink:

Må få kommentere denne.. De har jo oppdatert seg siden "den gang". Den du mener er nok Stockholm-sofaen, som har/er en bestselger gjennom alle år. http://www.skeidar.no/produkter/ekornes-stockholm-4-3-seter

Er forøvrig enig med deg, selv om mamma hadde slik sofa i mange år.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buddha-figurer. Man kan knapt gå inn i en interiørbutikk nå uten å bli møtt av Buddha-figurer og statuer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyre vaser, i leire, som ser ut som noe jeg kunne forsøkt og lage... Gjerne malt bare halve vasen også. Men selges masse av de i min favoritt butikk, så smaken er som baken.

Alá dette, finnes i ulike former og størrelser:

http://bobdeane.com/wp-content/uploads/2013/09/Bob-Deanes-Creek-Clay-vase.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egen beholder til kaffefilterene som henger på veggen eller står på benken. Kan man ikke bare ha det i skapet eller i en skuff?

5806c86b-e898-4a6a-be86-71982808fea3_org

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...