linkan Skrevet 5. desember 2013 #301 Skrevet 5. desember 2013 Jeg liker ikke: -Lyslenker -Mange ting som er å se på disse bildene: Plaststoler, sånne saueskinn, DIGRE julestjerner i vinduene og alt for store (og lavthengende) lysekroner. Samt ingen gardiner. -Liker ikke når ALT er hvitt. Har selv hvite vegger og tak, bord, tv-bord og hyller, men med brunt parkettgulv og mørk sofa så synes jeg ikke det er for mye. Når det derimot er vanskelig å skille ting i rommet fra hverandre fordi ALT er i samme farge, så er det bare upersonlig og slitsomt å se på. Også blir jeg livredd for å søle. Eller legge fra meg lo eller hår. -Skinnmøbler (stressless, skinnsofaer osv) -Store hjemmekinoannlegg/stereoannlegg -Wall stickers. "Carpe Diem" er liksom ille nok, men de som klistrer blomster og stjerner på en hel vegg... Æsj. -Bad som har hvite fliser på både vegger og gulv. -Hvite sofaer og lenestoler -De som bare klæsjer opp bilder på måfå, med teip, på veggene sine. Minner meg litt for mye på jenterommet mitt. -Hundre pynteputer og pledd i sofa og seng. Hva er vitsen? Når jeg kommer inn i et slikt rom, så tenker jeg bare "ånei, nå må jeg begynne å rydde meg plass i sofaen". -Glansede overflater. -Liker verken for mye smånips eller et for sterilt rom. Jeg liker pynteting, men det må være personlige ting. Og ikke en tilfeldig sammensetning av ting som egentlig ikke betyr noe særlig for deg. -HVITE juletrær. De skal være grønne! -Lyslykter i alle slags størrelser. -Dyr på vegger og gulv. Både som print og disse gyselige skinn-gulvteppene. -Vegg-til-vegg-tepper. 1
linkan Skrevet 5. desember 2013 #302 Skrevet 5. desember 2013 Glemte å nevne disse runde, store lampene fra Ikea som egentlig bare ser ut som digre løvetanner! Pollen-lamper, kaller jeg dem. Allergisk. Og hytte-stilen. Furu overalt og skrikende mønster på sofa. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #303 Skrevet 5. desember 2013 - lamper som ikke er lamper, men store lyspærer med ledninger i alle regnbuens farger<br />- ubehandla furu<br />- kryssfiner<br />- plastmøbler<br />- enkelte retromøbler og spesielt lamper<br />- betongvegger inne og betongbenkeplater<br />- fargen rosa og mint på møbler og gardiner<br />- all verdens bokstaver og veggskrift<br />- hvitmalte gamle møbler<br />- overdoser av nips<br />- enkelte industri elementer<br />- kjøleskap, komfyr osv i rustfritt stål<br />og sikkert mye mer :-DAnonymous poster hash: 1d7d3...4a2 1
Kvist Skrevet 5. desember 2013 #304 Skrevet 5. desember 2013 Jeg liker ikke ting som later som om de er laget av noe annet. Laminatgulv med tremønster Laminalgulv, eller sånne plater til å ha over kjøkkenbenken som skal se ut som fliser Laminatbenkeplater med stein- eller tremønster Plater med preget panelmønster, sånn smartpanel eller hva det heter Vinylbelegg som prøver å se ut som parkett eller korkbelegg Stearinlys som skal se ut som vedkubber, garnnøster eller noe annet Akrylgreier som skal se ut som pels Synes det ser så fake ut, som om eierene har valgt billigløsningen i håp om at det skal se ekslusivt ut. Jeg har ikke noe i mot veggplater som ser ut som veggplater, eller laminat som ikke forsøker å utgi seg for å være naturmateriale. Har selv laminatbenkeplate på kjøkkenet, en rutete en 4
Gjest Sitronmelisse Skrevet 5. desember 2013 #305 Skrevet 5. desember 2013 "Kvist" her over minnet meg på hva jeg virkelig misliker: plastpanel, altså hvite paneler i plast, som skal ligne trepaneler, på innvendige vegger. Huff. Og særskilt når et gammelt hus er innredet med slike plastpaneler (jeg kommer ikke på hva det heter!). Som å bo i en plastpose. Hvorfor gjør folk slik??
Lea2 Skrevet 5. desember 2013 #306 Skrevet 5. desember 2013 Jeg liker lilla, men bare den dype rød-lilla fargen... helst kombinert med en litt dyp/mørk knallrød. Har mye å si hvordan men kombinerer fargene. 1
skruf Skrevet 5. desember 2013 #307 Skrevet 5. desember 2013 Misliker også sterkt hodeskaller, dyremotiv, sølvhjortehoder på veggen, fjuskepledd og pels i alle stoler og sofaer, puter overalt (type må kaste 20 puter på gulvet for å sitte i sofaen, og disse veggordene……(live, love, laugh….. HOME, LOVE, EAT PRAY LOVE)... 2
nickless Skrevet 5. desember 2013 #308 Skrevet 5. desember 2013 Jeg liker ikke design møbler-brukt som statussymboler. Når du kommer inn i ett hjem med kongle lampe for noen mnd lønninger , svane stol og egg stol , myren stol og ph lamper , missoni pledd og hay teppe- uten noe personlig innslag overhodet. For meg er ikke det unikt-det er masseprodusert , hvem som helst med nok penger kan kjøpe det. Unike funn på loppis , i rett selskap , det digger jeg ;-) Og når et hjem viser hvem som bor der , intresser og personlighet kommer til syne. Da kan jeg tilogmed smile over love bokstaver som slåss om plassen med en hvit orkide i vinduskarmen. 2
Cessa74 Skrevet 5. desember 2013 #309 Skrevet 5. desember 2013 Jøsses - her var det mye å mislike?!! Jeghater strengt tatt ingenting bortsett fra plasplanter og stresslesser, men syns det er fryktelig kjedelig med alle disse hjemmene som ser ut som en tro kopi av møbelkatalogen til Skeidar og Bohus med den kjedelige grå stoffsofaen med sjeselong, upersonlige pyntegjenstander og spisestuer du ser overalt. Masseproduserte møbler generelt er kjeeeeedelig.. Og alt skal gå i brunt og svart.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #310 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har akkurat kjøpt meg lilla kaffekanne og brødkurv. Jeg har nettopp kjøpt meg et lilla pledd "Kvist" her over minnet meg på hva jeg virkelig misliker: plastpanel, altså hvite paneler i plast, som skal ligne trepaneler, på innvendige vegger. Huff. Og særskilt når et gammelt hus er innredet med slike plastpaneler (jeg kommer ikke på hva det heter!). Som å bo i en plastpose. Hvorfor gjør folk slik?? Hmm.. Skjønner ikke hva du mener. Kan du finne et bilde kanskje? Anonymous poster hash: 29305...2ba 1
loffen Skrevet 6. desember 2013 #311 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har nettopp kjøpt meg et lilla pledd Hmm.. Skjønner ikke hva du mener. Kan du finne et bilde kanskje? Anonymous poster hash: 29305...2ba Så fint!
Lea2 Skrevet 6. desember 2013 #312 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har også en brystning med plastpanel på en vegg Til mitt forsvar var det lite å velge mellom som er vedlikeholdsfritt og passer i et funktig klima. Ser helt ut som panel da..
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #313 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har nettopp kjøpt meg et lilla pledd Hmm.. Skjønner ikke hva du mener. Kan du finne et bilde kanskje? Anonymous poster hash: 29305...2ba Kanskje huntonit? http://www.huntonit.no/ Kjenner forøvrig ei som ikke har kvittet seg med noen ting på mange år. Og boden var full av ting hun ikke brukte og hadde glemt at hun hadde liggende. For ikke så lenge siden flyttet hun, og selv da ble mesteparten av alt av eiendeler med på flyttelasset. Noe som fører til at leiligheten nå er fullstappa med møbler og ting. Det er jo umulig å puste i overfylte rom! Anonymous poster hash: c5799...430 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #314 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har nettopp kjøpt meg et lilla pledd Hmm.. Skjønner ikke hva du mener. Kan du finne et bilde kanskje? Anonymous poster hash: 29305...2ba http://smartpanel.no/ Anonymous poster hash: 6c88a...01b 1
Gjest Riskjeks Skrevet 6. desember 2013 #315 Skrevet 6. desember 2013 Helt seriøst en kan ikke det! Mange hvitthvite hjem har potteplanter og treverk og bilder, det er ikke det samme. Det bildet der sikter inn på naken minimalisme, som er noe helt annet. http://www.digsdigs.com/minimalist-black-and-white-house-on-the-hollywood-hills/ dette er ikke det samme som dette: http://www.adressa.no/forbruker/hjem/article7114021.ece http://frulyng.blogg.no/1277835578_det_hvite_rommet.html Anonymous poster hash: c5799...430 Ingen ting av det der var min stil - men den siste linken verst - dama hadde t.o.m bilder av en baby med "englevinger" Hva ER det med folk???
Gjest Morgun Skrevet 6. desember 2013 #316 Skrevet 6. desember 2013 Hvis man skal hate mer av interiør nå må man snart begynne å hate dører, vinduer og gulv. Da får man bare begynne å gå rett på betongen og sove på madrass på gulvet. 8
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #317 Skrevet 6. desember 2013 Hipsterstil. Typ "jeg er unik og har god smak, i motsetning til alle med bokstaver på veggen". For meg kan man innnrede med hele sortimentet til Utopia Retro Modern (som forøvrig har mange fine ting), men det er like uniformert og upersonlig som alt annet som ikke tillater en eneste "feil". Bokstaver på veggene any day, fremfor selvhøytidelige interiør uten en eneste ting som ikke signaliserer "god smak". Sånne hjem gjør meg utrolig anspent og gir lite lyst til å vise eieren mitt eget hjem, sånn i tilfelle det er noe "feil" der. Anonymous poster hash: e3c13...fc3 7
Alice123 Skrevet 6. desember 2013 #318 Skrevet 6. desember 2013 Hahha, mye som er nevnt i denne tråden er å finne i mitt hjem! Gulvtepper, duker, smartpanel (i taket, dog), etc etc 2
Hoppetaujenta Skrevet 6. desember 2013 #319 Skrevet 6. desember 2013 Kan ikke si at jeg hater noe som helst, men fenomenet "mote" misliker jeg sterkt. Uansett hvilken retning det tar.Når alle skal ha det, mister det den sjarmen det kanskje en gang hadde. Når alle skal ha det fordi alle andre har det,da er det noe som er veldig feil et sted. Er det så mange usikre mennesker som ikke kan tenke selv og finne uthva de selv liker uavhengig av andre? Antageligvis er det slik, og det er trist syns jeg. Saueflokkmentaliteten er trist. 2
missdior Skrevet 6. desember 2013 #320 Skrevet 6. desember 2013 Æi, farsken! Duker? Serr? Er det ingen her som har løpere på salongbordet, eller en liten rød juleduk på hjørnebordet nå i disse tider? 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå