Gå til innhold

Ikke dobbeltmoralsk å ønske kjæreste med få partnere selv om man har mange selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I et diskusjonsforum om internett bidro en deltaker med følgende kommentar:
“Kanskje internett åpner for et hyggelig samspill i en verden hvor mennesker blir mer og mer isolerte.” (Ferris, Jennifer R., 2003).
Det som kan skille internettbruk er, som Storm King sier:
“En lidenskap bidrar med verdi til en persons liv, og en avhengighet fjerner verdi”
(King, Storm A., 1996).

Paradoksalt nok finner man ofte en usikkerhet i de som mobber på nett. I noen tilfeller er det nærliggende å forstå mobberens psykologi som en destruktiv strategi for å gjenvinne en form for kontroll og trygghet på egen situasjon.

Noen mobbere kommer fra hjem eller situasjoner de opplever som utrygge. Mens mobbeofferet forsøker å skape trygget for seg selv ved å gjøre andre til lags, eller sette seg selv «i andre rekke» for å bli likt og behandlet hensynsfullt, gjør mobberen omtrent det motsatte. Grunnleggende sett kan man tenke seg at mobberen også forsøker å kompensere for en indre usikkerhet, men mobberen gjør det ved å «ta makten». Kanskje mangler mobberen også nødvendig sikkerhet og ivaretakelse fra en vanskelig hjemmesituasjon. På skolen skaper de kontroll og trygghet ved å «være på toppen». Hvis de sørger for å skape frykt og erobre en slags mellommenneskelig makt gjennom mobbing og trakassering, gir det kanskje en følelse av å være «usårlige», og det kan videre gi den tiltrengte følelsen av kontroll og sikkerhet som de mangler i egen bagasje.

Dette betyr at mobberen kan ha indre sår på samme måte som mobbeofferet, men strategien for å vinne trygghet er annerledes og mindre sosialt akseptert.

Mobbing og trakassering ødelegger menneskers selvfølelse og anstifter frykt og sosial alarmberedskap hos de involverte. Det er en ond sirkel som på sett og vis fungerer selvforsterkende. Hver gang man klarer å bekjempe mobbing med raushet eller vennlighet, utkjemper man den «gode strid». Indre sår er ikke nødvendigvis så synlige, men de kan ødelegge et liv. Mennesker er som en stor vev av årsaker og sammenhenger, og vi påvirker hverandre hele tiden. Hver og en av oss kan gjøre en positiv forskjell!

Folkens: Ikke vær mottagere for mennesker som ikke gir deg verdi på internett. Gjør en forskjell: overse dem :)



Anonymous poster hash: 6fd57...6bf
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hore og ludder er betegnelser som menn har stemplet på kvinner. Selvfølgelig har det null effekt å bruke på menn.

Anonymous poster hash: dabbf...443

Jeg tror alminnelige kvinner har den aller største forakt og avsky mot horer og luddere, - derfor tror jeg kvinner hater begrepet.

Hvorfor kvinner har denne forakten mot horer og luddere er vel noe vi aldri får vite? Litt sånn som what does the fox say?

Jeg tror kvinner har den ultimate forakt og avsky mot horer og luddere fordi at kvinner hater kvinner puler rundt. Det er den eneste forklaring jeg kan akseptere?

Er kvinner lydigere? Er kvinner lettere å dressere? Er det dobbeltmoralsk at kvinner blir fornærmet over begreper menn ikke blir? Hvordan skal dere seire? Hvordan har dere tenkt å vinne kjønnskampen?

Skal jeg være helt ærlig, så skal jeg vedde på at kvinner flest synes det er dobbemoralsk av meg å ønske meg ei tøyte og ei hore som har pult flere enn meg selv. En mann som har pult få ønsker meg en kvinne som har pult mange! Får jeg lov til det? Kan jeg ønske meg ei hore eller ei tøyte, - eller er det ønsket også kvinnediskrimerende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener de er minst like ille, de er ikke det objektivt sett for det finnes ingen objektiv moral som sier hvor mange man burde ha ligget med. Og mennene er ikke dumme nok til å fortelle jenter de ønsker at de mener menn kan ligge med så mange de vil, mens kvinner ikke kan det. Det er jo like dumt som å si man har en ting for prostituerte.

Om en mann mener en kvinne er hore om hun har hatt sex med 30 jenter, så er han ikke bedre selv om han har hatt sex med 30 jenter, så jeg tror ikke du helt forstod hva jeg mente her. Og jeg skal love deg at jeg merker det om jeg møter på en dobbeltmoralistisk idiot, så det spiller ingen rolle om han sier det eller ikke ;) Sånne menn oppfører seg veldig annerledes enn skikkelige menn.



Anonymous poster hash: 2031f...25e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alminnelige kvinner har den aller største forakt og avsky mot horer og luddere, - derfor tror jeg kvinner hater begrepet.

Hvorfor kvinner har denne forakten mot horer og luddere er vel noe vi aldri får vite? Litt sånn som what does the fox say?

Jeg tror kvinner har den ultimate forakt og avsky mot horer og luddere fordi at kvinner hater kvinner puler rundt. Det er den eneste forklaring jeg kan akseptere?

Er kvinner lydigere? Er kvinner lettere å dressere? Er det dobbeltmoralsk at kvinner blir fornærmet over begreper menn ikke blir? Hvordan skal dere seire? Hvordan har dere tenkt å vinne kjønnskampen?

Skal jeg være helt ærlig, så skal jeg vedde på at kvinner flest synes det er dobbemoralsk av meg å ønske meg ei tøyte og ei hore som har pult flere enn meg selv. En mann som har pult få ønsker meg en kvinne som har pult mange! Får jeg lov til det? Kan jeg ønske meg ei hore eller ei tøyte, - eller er det ønsket også kvinnediskrimerende?

Haha, herregud, dette er god underholdning ihvertfall.

Om du ikke vet hva reven sier, så er det flere opptak av det på blant annet youtube.

Men merkelig at du ikke får dette inn egentlig. Om jeg sier hore så tenker du vel mest sannsynlig på en kvinne og ikke en mann. Det er det flertallet gjør ihvertfall. En hore er noen som selger sex. Så derfor så blir selvsagt en kvinne støtt av å bli kalt hore. De fleste ser ikke opp til kvinner som selger sex heller, og det er ikke noe de fleste vil jobbe som. Flott for deg om du elsker horer og betaler for sex, for det bryr ikke jeg meg om, men man må ha ganske lav intelligens om man ikke klarer å skjønne dette.

Så med mindre dama eller mannen faktisk selger sex, så er hore et svært negativt ladet ord. Og jeg synes synd på deg om dette er noe du har vanskeligheter med å forstå :klem:

Anonymous poster hash: 2031f...25e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal love deg at jeg merker det om jeg møter på en dobbeltmoralistisk idiot, så det spiller ingen rolle om han sier det eller ikke ;) Sånne menn oppfører seg veldig annerledes enn skikkelige menn.

Anonymous poster hash: 2031f...25e

Men du har jo ingen mulighet til å sjekke om dine evner er gode. Du er din egen dommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva man ønsker seg i en kjæreste er jo helt opp til hver enkelt.

Men om en mann med masse partnere bak seg, skulle møte en kvinne som faller for han, og han for henne, for så å dumpe henne fordi hun har hatt like mange partnere som han, så er det dobbeltmoralsk vil jeg si.

Samme med menn som har et dårlig syn på kvinner med like mange partnere som seg selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann må gjøre mye riktig for å klare å forføre 50 damer, og demonstrerer noe annet enn en dame som lar seg bli pult av 50 menn. Det er stor forskjell, uansett hva damer måtte tenke om det.



Anonymous poster hash: 0fe9c...3f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo ingen mulighet til å sjekke om dine evner er gode. Du er din egen dommer!

Joda, det har jeg muligheten til. F.eks han jeg er sammen med nå er verdens mest fantastiske fyr og helt utrolig snill, så det viser jo at jeg har klart å gjort riktig valg her. Man legger merke til det om en fyr ikke er helt normal altså, og det er ikke normalt å se ned på kvinner i Norge lengre.

Anonymous poster hash: 2031f...25e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann må gjøre mye riktig for å klare å forføre 50 damer, og demonstrerer noe annet enn en dame som lar seg bli pult av 50 menn. Det er stor forskjell, uansett hva damer måtte tenke om det.

Anonymous poster hash: 0fe9c...3f2

Vel, med mindre jeg faktisk VIL HA kjønnssykdommer, så ville jeg ikke tatt i en mann med 50 sexpartnere med en ildtang engang. Og det er mange menn som blir forført av kvinner også, så her tar du nok ganske feil. Men de mannfolka som blir forført, er nok de mannfolka som ikke ligger med alt og alle også da, så.

Anonymous poster hash: 2031f...25e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man har et positivt syn på kvinner som puler rundt og man liker horer skikkelig godt, er det dobbeltmoral å ønske seg ei tøyte som har pult flere enn han selv?

Nei. Det faller ikke inn under definisjonen av dobbeltmoralsk.

Endret av Ms.Mx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann må gjøre mye riktig for å klare å forføre 50 damer, og demonstrerer noe annet enn en dame som lar seg bli pult av 50 menn. Det er stor forskjell, uansett hva damer måtte tenke om det.

Anonymous poster hash: 0fe9c...3f2

Ja, han demonstrerer at han klarte å la seg bli pult av 50 damer. Helt sikkert en nyttig egenskap for dama som vurderer et forhold med ham. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir damer så jævlig krenket over å være hore? Jeg blir ikke det? Forklar meg i detalj hvorfor det er så krenkende å være hore? Øsnsker dere dere ikke likestiling?

Hvorfor blir damer sure over å bli kalt horer? Er det fordi kvinner ser ned på horer? I såfall hvorfor? Liker ikke kvinner kvinnr som puler rundt og bli kalt horer?

- hvorfor ikke? Er kvinner verdt så mye at kvinner selv kan ha den aller største forakt mot horer, et begrep og fenomen menn ikke kjenner til?

Hvorfor driter menn i å kalt horer og hvorfor er horebegrepet så fornærmende på kvinner? Er dere dobbeltmoralske? Er dere verdt mer? Er dere bedre mennesker?

Hvorfor?

Jeg skjønner ikke helt hva du prøver å si her. Var dette et svar på innlegget mitt, eller har du trykket feil? Jeg kommenterte bare på sammenligningen din av en hore og en drittsekk. Noe jeg ikke mener kan sammenlignes, fordi de er to helt forskjellige ting. Sitat: å ikke ønske seg ei hore anser kvinnene her som å være dobbeltmoralsk, - men for ei jente å nekte å være sammen med en hun mener er en drittsekk, - det skal ifølge henne være god moral! Sitat slutt.

Over og ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herregud, dette er god underholdning ihvertfall. Om du ikke vet hva reven sier, så er det flere opptak av det på blant annet youtube. Men merkelig at du ikke får dette inn egentlig. Om jeg sier hore så tenker du vel mest sannsynlig på en kvinne og ikke en mann. Det er det flertallet gjør ihvertfall. En hore er noen som selger sex. Så derfor så blir selvsagt en kvinne støtt av å bli kalt hore. De fleste ser ikke opp til kvinner som selger sex heller, og det er ikke noe de fleste vil jobbe som. Flott for deg om du elsker horer og betaler for sex, for det bryr ikke jeg meg om, men man må ha ganske lav intelligens om man ikke klarer å skjønne dette. Så med mindre dama eller mannen faktisk selger sex, så er hore et svært negativt ladet ord. Og jeg synes synd på deg om dette er noe du har vanskeligheter med å forstå :klem:Anonymous poster hash: 2031f...25e

Er det dobbeltmoralsk av ei hore å ta betalt for sex når vi vet at hun aldri ville betalt for sex selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dobbeltmoralsk av ei hore å ta betalt for sex når vi vet at hun aldri ville betalt for sex selv?

Kanskje en hore ville det? Betalt en fyr for å dra, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en hore ville det? Betalt en fyr for å dra, altså.

Ja man betaler ikke for ligget, men for avskjeden. Yes jeg kunne også betalt/tatt betalt for avskjed og ikke ligg!

To prostituerte horer betaler hverandre for sex, - hvem er offer og hvem er overgriper er vel noe alle har spurt seg selv om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man betaler ikke for ligget, men for avskjeden. Yes jeg kunne også betalt/tatt betalt for avskjed og ikke ligg!

To prostituerte horer betaler hverandre for sex, - hvem er offer og hvem er overgriper er vel noe alle har spurt seg selv om?

Den som hyrer betaler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En mann må gjøre mye riktig for å klare å forføre 50 damer, og demonstrerer noe annet enn en dame som lar seg bli pult av 50 menn. Det er stor forskjell, uansett hva damer måtte tenke om det.

Anonymous poster hash: 0fe9c...3f2

Er det virkelig ingen som ser denne motsatt vei? En dame som "lar seg pule" av 50 menn? Hva om hun har vært like mye på "jakt" som dem, sett seg ut hvem hun ville ligge med, og fått alle av dem til sengs? Da har jo strengt tatt hun like mye "skills" som klarer å forføre menn.

Synes det høres så sykt ut at menn "får seg" damer, mens damer bare "lar seg taes". Det er da mange kvinner som går inn for noe, og får det, på samme måte som menn.

Om du eller andre mener disse damene er kjærestemateriale, blir jo helt opp til dere selv, vil bare få fram en litt annen vinkling her! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som hyrer betaler.

Yes mens jeg ville tenkt at den som måtte betale er offer...! Vi er forskjellige vi kjønn, jeg ville mye heller vært han som fikk betalt for oppmerksomhet enn å være han dusten som må betale andre!

Forestill deg selv, hvor fælt hadde det ikke vært om du måtte betale for sex? Hadde en ikke følt seg liten og lite verdt? Ingen vil ta på en bortsett fra med plasthansker og betaling? Være isolert fra andre menneskers omsorg og nærkontakt?

Nei, jeg må ærlig innrømme at jeg er fornøyd med å ikke være ham som må underkaste seg andre mennesker med å betale dem for brunsten skyld. For et svakt menneske, - tenk å være så maktesløs og lite handlekraftig at du må betale der andre slipper fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes mens jeg ville tenkt at den som måtte betale er offer...! Vi er forskjellige vi kjønn, jeg ville mye heller vært han som fikk betalt for oppmerksomhet enn å være han dusten som må betale andre!

Forestill deg selv, hvor fælt hadde det ikke vært om du måtte betale for sex? Hadde en ikke følt seg liten og lite verdt? Ingen vil ta på en bortsett fra med plasthansker og betaling? Være isolert fra andre menneskers omsorg og nærkontakt?

Nei, jeg må ærlig innrømme at jeg er fornøyd med å ikke være ham som må underkaste seg andre mennesker med å betale dem for brunsten skyld. For et svakt menneske, - tenk å være så maktesløs og lite handlekraftig at du må betale der andre slipper fri.

Hvis to horer betaler hverandre for sex, så er det vel så enkelt som at siden de begge to er i industrien så vet de hvordan de skal oppføre seg. Andre kunder er det ikke sikkert er like dyktige til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som ser denne motsatt vei? En dame som "lar seg pule" av 50 menn? Hva om hun har vært like mye på "jakt" som dem, sett seg ut hvem hun ville ligge med, og fått alle av dem til sengs? Da har jo strengt tatt hun like mye "skills" som klarer å forføre menn.

Synes det høres så sykt ut at menn "får seg" damer, mens damer bare "lar seg taes". Det er da mange kvinner som går inn for noe, og får det, på samme måte som menn.

Om du eller andre mener disse damene er kjærestemateriale, blir jo helt opp til dere selv, vil bare få fram en litt annen vinkling her! :)

Jeg synes også det er stas at damer puler rundt. I norge behøver vi ikke horehus har jeg sagt mange ganger. Men tror du kvinner liker at jeg sier at jeg vil ha tøyter som husker hvor mange hun har pult? At jeg vil ligge med kvinner som ikke bare ikke husker hvem hun har pult, men som også nekter å vedkjenne seg hvor mange hun har pult!

En kvinne som elsker med meg for å neste dag fortelle hvorfor hun aldri kan møte meg igjen. Ja en sånn dame ønsker jeg meg. En kvinne som forbruker menn. En kvinne som nekter å vekjenne seg, nekter å innrømme og som hånlig later som hun aldri har sett meg, - dersom jeg skulle slumpe borte i og møte henne senere i livet.

En sånn dame ønsker jeg meg! En som har masse hemmeligheter! En som holder på med flere menn på en gang! En kvinne som sier at hun kan ligge med femti om hun vil, men om noen spør sier hun fem, - og når jeg lurer på hvorfor så svarer hun derfor. =)

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...