Gå til innhold

Ikke dobbeltmoralsk å ønske kjæreste med få partnere selv om man har mange selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

noen reagerer på dobbeltmoralen til menn som har hatt sex med mange, men mener at det må være noe alvorlig galt med kvinner som har gjort det samme.

Er det også dobbeltmoralsk å ønske seg en partner som kan lage mat når en selv ikke kan det? Er det dobbeltmoralsk av en fattig person å ønske seg en partner med lommebok?

Er det dobbeltmoralsk av menn å ønske seg sexpartner med fitte når de selv ikke har fitte? Er det dobbeltmoralsk av kvinner å ønske seg sexpartner med pikk når de selv ikke har det?

Folk kan ønske en som er forskjellig fra seg selv uten at det er dobbeltmoralsk!!!



Anonymous poster hash: 0bae0...3eb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du mener det er noe galt med kvinner som ikke kan lage mat, når du ikke kan lage mat selv. Eller noe galt med personer som er fattige, når du er fattig selv. Osv.

Som er nærmere det du faktisk siterte enn poenget du prøver å få frem.



Anonymous poster hash: dabbf...443
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det er noe galt med kvinner som ikke kan lage mat, når du ikke kan lage mat selv. Eller noe galt med personer som er fattige, når du er fattig selv. Osv.

Som er nærmere det du faktisk siterte enn poenget du prøver å få frem.

Anonymous poster hash: dabbf...443

Hva om man liker feminine kvinner, og mener det er ufeminint å ligge rundt?

Poenget er uansett at det ikke er dobbeltmoralsk i seg selv å ønske en med få partnere, selv om man selv har mange. Trenger ikke mene at de er umoralske de som ligger rundt, men man kan likevel mene at de ikke er kjærestemateriale. Akkurat som man kan mene at jenter med rødt hår ikke er kjærestemateriale. Det er ikke umoralsk å ha rødt hår, men det er likevel lov å ikke ønske seg kjæreste med rødt hår. Fordi man ikke tenner på det.

Anonymous poster hash: 0bae0...3eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt, men jeg tror neppe disse kvinnene her forstår forskjellen allikevel, - å ikke ønske seg ei hore anser kvinnene her som å være dobbeltmoralsk, - men for ei jente å nekte å være sammen med en hun mener er en drittsekk, - det skal ifølge henne være god moral!

Kvinner er litt dumme, det er derfor de har litt vanskeligheter med å forstå dette her. Hvis vi sammenligner livet og sjakk- og deretter sammenligner hvor dårlige kvinner er til å skjønne sjakk i forhold til menn så kan man forstå hvorfor det er så vanskeligere for kvinner å forstå verden og livet i forhold til menn.

Victor hugo skrev noe veldig lurt. Du behøver ikke forklare en kvinne det som er vanskelig å forstå.

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er forskjellige, og noen ting sømmer seg dårligere for menn enn for kvinner, og omvendt. Det passer seg dårlig for en mann å ikke vite hvordan man skifter lyspære. Om en kvinne ikke klarer det, så er det ikke fullt så ille. Det handler om å være mann. På samme vis passer det mindre for kvinner å ligge rundt. Det er mannen som er erobreren, mens kvinner er byttet. Vi må komme bort fra det med at menn og kvinner liksom skal være like fra naturens side, og at det er bare kulturen som gjør oss forskjellige. Menn og kvinner ER forskjellige.



Anonymous poster hash: 0bae0...3eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok,hmmm....

Synes du det er dobbeltmoralsk av kvinner å ønske seg en mann med masse penger når de ikke har det selv? Eller er det helt ok? Er det en du vil betegne som golddigger,eller mener du i dette tilfellet er det legitimt fordi det er kvinnens preferanse?

Hva med de som vil ha menn med status og makt når de selv ikke har det? Er de også golddiggere eller er dette helt ok? Det er jo bbiologisk at vi ønsker en mann som kan ta vare på oss.

Jeg tror menn har så mye imot det dordi det er liksom ikke kvinnelig å være seksuell. Hun skal helst bare være søt,"ren"og yndig og ikke ha særlig med lyst eller glede over sex, det er en ekstremt gammeldags holdning som holder folk i et grep rundt nakken...folk kaller det "lite feminint"når sannheten er at de ikke takler at kvinner har sexlyst og at vi nå tør å vise det.

Og en annnen ting,hva hvis kvinner ikke hadde ons og lignende, hvem skulle dere ha høvlet over da? Det er noe veødig motstridende med menn som fordømmer kvinnelig seksuallyst men samtidig benytter seg av det. Det samme gjelder de menn som forsikrer damen at de ikke tenker negativt om hun har sex på første date,for så å etterpå gå og omtale hun som en hore.

Og for så er det damned if you do,damned if you dont.

Ligger du med menn er du en hore,gjør du ikke det er du gnien på musa og stakkars lille mannen har blitt friendzoned.....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er forskjellige, og noen ting sømmer seg dårligere for menn enn for kvinner, og omvendt. Det passer seg dårlig for en mann å ikke vite hvordan man skifter lyspære. Om en kvinne ikke klarer det, så er det ikke fullt så ille. Det handler om å være mann. På samme vis passer det mindre for kvinner å ligge rundt. Det er mannen som er erobreren, mens kvinner er byttet. Vi må komme bort fra det med at menn og kvinner liksom skal være like fra naturens side, og at det er bare kulturen som gjør oss forskjellige. Menn og kvinner ER forskjellige. Anonymous poster hash: 0bae0...3eb

Du,vi lever i 2013 altså....det er ikke no erobrer som sitter og sjarmerer jomfruer i senk. Det er ingen casanova som flyr rundt og befrukter damer, dette er noe som hører til fortiden. Nå er ikke kvinner passive som bare blir jaktet på og "erobret"- de drar ut og erobrer selv. Og det skal du som mann som sikkert ønsker tilfeldig sex være jævlig glad for, du hadde ikke fått pult hvis det ikke var noen å pule.

Og klarer du ikke å skifte en lyspære så vil jeg anta at du eventuelt må ha CP eller noe verre;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det også dobbeltmoralsk å ønske seg en partner som kan lage mat når en selv ikke kan det? Er det dobbeltmoralsk av en fattig person å ønske seg en partner med lommebok?

Er det dobbeltmoralsk av menn å ønske seg sexpartner med fitte når de selv ikke har fitte? Er det dobbeltmoralsk av kvinner å ønske seg sexpartner med pikk når de selv ikke har det?

Folk kan ønske en som er forskjellig fra seg selv uten at det er dobbeltmoralsk!!!

Anonymous poster hash: 0bae0...3eb

Det er ikke noe galt å velge komplimentære egenskaper, men jo; innholdet ditt er dobbeltmoralsk.

Moral er ikke sånn sett en egenskap, det er en livsanskuelse. Du krever at mennesker som har en livsanskuelse skal naturlig akseptere en direkte konflikt mot deres egenverdi.

Det blir som om jeg skulle kreve at min fremtidige kone MÅTTE være praktiserende jøde, MEN hun måtte spise Wienerpølser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er forskjellige, og noen ting sømmer seg dårligere for menn enn for kvinner, og omvendt. Det passer seg dårlig for en mann å ikke vite hvordan man skifter lyspære. Om en kvinne ikke klarer det, så er det ikke fullt så ille. Det handler om å være mann. På samme vis passer det mindre for kvinner å ligge rundt. Det er mannen som er erobreren, mens kvinner er byttet. Vi må komme bort fra det med at menn og kvinner liksom skal være like fra naturens side, og at det er bare kulturen som gjør oss forskjellige. Menn og kvinner ER forskjellige.

Anonymous poster hash: 0bae0...3eb

Menn og kvinner er forskjellige. Det er den eneste korrekte setningen i hele dette våset.

Innenfor våre fysiologiske forskjeller er vi stort sett like, og vi vet det etter å ha studert ulike kulturere rundt om kring. Hva som ansees som maskulint og femminint er ulikt stort sett over alle variasjoner av kulturer.

Vi er i dag vant med det patrikalske samfunnssystemet, gitt at det er fundamentert fra de første nomadefolkene og det er svært kompatiblet med moderne konsepter som kapitalisme og kulturnøytralitet; det betyr ikke at det er den eneste eller den samfunnsmessig beste modellen, bare at det er den modellen som er best til å takle kulturell samhandling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoff, jo det er dobbeltmoralskt fordi du dømmer noen andre for noe du selv er. Hvis en kvinne er hore for noe slikt, er du også en skitten hore.

Hva slags dame med respekt for seg selv vil høre mannen sin si noe slikt? den og den er hore (også tenker hun; men, eh, du da? de du hadde sex med før??).

Det er dobbeltmoralskt over den du er med. Det eneste du skiller med denne dømmingen er kjønnet, og det er fullstendig lavmål. Hva slags kvinne med respekt for seg selv vil ha en dobbeltmoralsk fyr som det?



Anonymous poster hash: 9b54d...0e0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er 23 år og har hatt 6 sexpartnere. En av dem er jeg sammen med nå , og verken han eller jeg er horer i hverandres øyne.



Anonymous poster hash: 9b54d...0e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er 23 år og har hatt 6 sexpartnere. En av dem er jeg sammen med nå , og verken han eller jeg er horer i hverandres øyne.

Anonymous poster hash: 9b54d...0e0

Da er du jo rene jomfruen sammenlignet med mange andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dobbeltmoral - fremheve visse idealer, men ikke leve opp til dem

Er det også dobbeltmoralsk å ønske seg en partner som kan lage mat når en selv ikke kan det? Er det dobbeltmoralsk av en fattig person å ønske seg en partner med lommebok?

Er det dobbeltmoralsk av menn å ønske seg sexpartner med fitte når de selv ikke har fitte? Er det dobbeltmoralsk av kvinner å ønske seg sexpartner med pikk når de selv ikke har det?

Folk kan ønske en som er forskjellig fra seg selv uten at det er dobbeltmoralsk!!!

Man kan ønske seg en partner som kan lage mat selv om en ikke kan det selv. Men det er dobbeltmoralsk å kreve at en partner skal lage mat hvis en selv ikke er villig til å gjøre det.

Man kan ønske å ha en partner som tjener mer enn en selv gjør, men det er dobbeltmoralsk å kreve at en partner skal jobbe mer enn det en selv gjør.

Om det er et ideal at en kvinne skal ha et mannlig kjønnsorgan eller at en mann skal ha et kvinnelig kjønnsorgan, kan diskuteres...

Og ja, det er mulig å ønske seg noe som er forskjellig fra seg selv uten at det er dobbeltmoralsk, men det betyr ikke at det alltid er sånn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grapefrukt

Tror noen her bør google definisjonen av dobbeltmoral..

Det er ikke dobbeltmoral for meg å ønske meg en mann med få sexpartnere om jeg har hatt flere.

Det er dog dobbeltmoralsk hvis; jeg vil ha en mann med få sexpartenere mens jeg selv har mange fordi jeg mener at antall sexpartnere definerer om du er en horebukk eller ei. Altså at jeg tillegger negative egenskper på alle med et høyt antall sexpartnere UNTATT meg selv.

Det er dobbeltmoral og det er dette mange kvinner reagerer på. De reagerer ikke på at menn med få sexpartnere ønsker kvinne med få sexpartnere, de reagerer på at noen menn har den innstillingen som nevnt ovenfor.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,hmmm....

Synes du det er dobbeltmoralsk av kvinner å ønske seg en mann med masse penger når de ikke har det selv? Eller er det helt ok? Er det en du vil betegne som golddigger,eller mener du i dette tilfellet er det legitimt fordi det er kvinnens preferanse?

Hva med de som vil ha menn med status og makt når de selv ikke har det? Er de også golddiggere eller er dette helt ok? Det er jo bbiologisk at vi ønsker en mann som kan ta vare på oss.

Jeg tror menn har så mye imot det dordi det er liksom ikke kvinnelig å være seksuell. Hun skal helst bare være søt,"ren"og yndig og ikke ha særlig med lyst eller glede over sex, det er en ekstremt gammeldags holdning som holder folk i et grep rundt nakken...folk kaller det "lite feminint"når sannheten er at de ikke takler at kvinner har sexlyst og at vi nå tør å vise det.

Og en annnen ting,hva hvis kvinner ikke hadde ons og lignende, hvem skulle dere ha høvlet over da? Det er noe veødig motstridende med menn som fordømmer kvinnelig seksuallyst men samtidig benytter seg av det. Det samme gjelder de menn som forsikrer damen at de ikke tenker negativt om hun har sex på første date,for så å etterpå gå og omtale hun som en hore.

Og for så er det damned if you do,damned if you dont.

Ligger du med menn er du en hore,gjør du ikke det er du gnien på musa og stakkars lille mannen har blitt friendzoned.....

Godt sagt. Menn må gjerne gå etter de søte jomfruelige damene uansett hva slags historie de selv har, men da får de samtidig akseptere at damene går etter de rike, vellykkede mennene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enn så lenge man bare ønsker seg det og ikke mener det er noe galt i at damer har hatt mange partnere, så er det vel ikke dobbeltmoralsk. Har man derimot et negativt syn på kvinner som har hatt like mange partnere som en selv er det dobbletmoralsk. Uten tvil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror menn har så mye imot det dordi det er liksom ikke kvinnelig å være seksuell. Hun skal helst bare være søt,"ren"og yndig og ikke ha særlig med lyst eller glede over sex

hELT UENIG. Menn liker kvinnre med sexlyst, men ikke kvinner som har lyst til å pule rundt.

Anonymous poster hash: 0bae0...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjærestemateriale, vel å merke. Til en ONS er det ikke så farlig. Men ikke alle menn liker ONS heller.



Anonymous poster hash: 0bae0...3eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Nei?? Hva er greia?? Skjønner ikke?? Ja, det er greit hvis en 25 år gammel mann som har hatt 40 sexpartnere (er ikke det gjennomsnittet nå til dags?) ønsker seg en kjæreste på 25 som er jomfru,

Endret av Badebuksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...