Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke å diskutere mer på dette nivået. Oppsettet mitt hadde fungert utmerket i praksis, evt med færre spillere om det blir for tidkrevende. Det hadde dessuten blitt en mer riktig kåring av verdensmesteren. Nå er dette en tittel med litt bismak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Problemet med at interessen for spillet øker, ser ut til å være at nå vil alle at det skal ligne mer på foppal.

Jeg tror Magnus spiller i sjettedivisjon, og vår aller første superstormester , Simen Agdestein spilte faktisk 8 kamper på fotballandslaget.

I sjakk er hodespillet utrolig viktig, samtidig som gjennombruddshissige løpere, og tårnet i bakrommet lager fryktelige angrep.

Bøndene må ikke undervurderes. I sjakk så nytter det ikke å synge at man hater bønda. Asker og Lommedalen er fulllt av bønder, og bøndene er blant våre mest allsidige multitalenter.

Jeg er kanskje best uten ball, men vil bli så latterlig runda av Magnus og Simen, at det er forståelig at en ikkefotballspiller som meg har null og niks å stille opp med mot våre sterkeste stormestre.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

Og sånn er det vel i proffboksing, også.

Delevis altså der også blir jo mesteren utfordret i tittelkamp. Men det er vel ikke egen turnering for å finne motstanderen. Er faktisk litt usikker på hva man gjør. Er vel så at aktuelle kandidater kan utfordre mesteren og så kan mesteren avgjøre om han/hun godtar utfordreren. Og innen et vist antall mnd må h*n bokse tittelkamp. Hvis jeg har forstått rett. Men boksing følger jeg ikke med på så godt mulig det her er feil, bortsett fra at man har tittelkamp slik man har i sjakk.

Skrevet

Liverating er kontinuerlig rating etter hvert endt parti, mens den offisielle blir oppdatert en gang i mnd av FIDE.

Okei takk skal du ha.

Skrevet (endret)

Problemet er at for få spillere for prøvd seg. Sammenlign gjerne med fotball VM, med gruppespill og cup.

Jeg tenker at verdensmesteren pluss 4 spillere kan kvalifisere seg til en 5 manns kamp.

Kvartfinalene kan gå f.eks. til 3 poeng, semifinalene 4 poeng og finalen 6 poeng.

Verdensmesteren får walkover i både kvartfinale og semifinale.

Det er jo bortimot det man gjør i dag. Bare at man har spiller kandidatturneringen som en serie istedenfor cupspill slik du foreslår. Dog spilte man kandidatturneringen som cup tidligere.

Endret av Kjetil E
Skrevet

Har vært en fryd å følge NRKs sendinger. Og ingen som har kommentert hun journalisten og sjakkspilleren i studio? Helt utrolig vakker og flott kvinne.

Anonymous poster hash: 177ba...3b4
Skrevet

Det er jo bortimot det man gjør i dag. Bare at man har spiller kandidatturneringen som en serie istedenfor cupspill slik du foreslår. Dog spilte man kandidatturneringen som cup tidligere.

En forskjell er at man får samlet de fem beste i en sluttspillturnering over mange matcher. Kandidatturneringen er jo liksom ikke VM, det er jo bare kvalifisering.

Skrevet

En forskjell er at man får samlet de fem beste i en sluttspillturnering over mange matcher. Kandidatturneringen er jo liksom ikke VM, det er jo bare kvalifisering.

Og som med all sannsynlighet vil gi regjerende mester en enorm fordel. Da han kan lade opp mens de andre må kjempe mellom hverandre.

Nei ser ingen god grunn til å endre det.

Skrevet

Har vært en fryd å følge NRKs sendinger. Og ingen som har kommentert hun journalisten og sjakkspilleren i studio? Helt utrolig vakker og flott kvinne.

Anonymous poster hash: 177ba...3b4

Flott hun ja. Hun er kommentert på andre sjakkforum. Bl.a. var det noen som ønsket sterkt at hun snart måtte slå ut håret, og jammen meg siste dagen i dag så lot hun flettene falle og slo ut håret.

Så tror hun har vært innom å lest på det forumet. hehe.

Forøvrig syntes jeg hun var finest med flettet hår.

Skrevet

Heidi Røneid?

Skrevet

Delevis altså der også blir jo mesteren utfordret i tittelkamp. Men det er vel ikke egen turnering for å finne motstanderen. Er faktisk litt usikker på hva man gjør. Er vel så at aktuelle kandidater kan utfordre mesteren og så kan mesteren avgjøre om han/hun godtar utfordreren. Og innen et vist antall mnd må h*n bokse tittelkamp. Hvis jeg har forstått rett. Men boksing følger jeg ikke med på så godt mulig det her er feil, bortsett fra at man har tittelkamp slik man har i sjakk.

Man må kjempe seg oppover rankingen for å bli verdig til å møte mesteren. Det er sånn i mange mannjevningsidretter. Og det syns jeg er greit nok.

Skrevet

Man må kjempe seg oppover rankingen for å bli verdig til å møte mesteren. Det er sånn i mange mannjevningsidretter. Og det syns jeg er greit nok.

Enig i det, og det er jo for så vidt slik i sjakk og, det er jo kun de beste som for stille i Kandidatturneringen.

Ser en her prøvde å sammenligne med fotball men det blir i slik sammenheng helt på tryne. I fotball kan faktisk et dårlig lag vinne over de beste. Men noe slikt er vel helt umulig i sjakk. Det vil bli totalt slakt, og det hører ikke hjemme der.

Skrevet

Eks: Norge har en rik befolkning med mye fritid og alle har TV og gjennomsnittelig daglig TV seertid i 2012 var 2 timer og 55 minutter. Likevel er altså det mest sette programmet i 2012 kun 30% av befolkningen.

Magnus Carlsen er populær i Norge også, men han trekker ikke i nærheten en gang av slike seertall.

Og du tror at et fattig land som India skal et sjakk Wm få 42% av befolkningen som seertall. Det er helt absurd.

Du er klar over at ca 50% av Indias befolkning spiller sjakk minst 1 gang i uka? Så skal ikke forundre meg at dette er reelle seertall.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger

Sophie-Ann, mod

Skrevet

Har dere rukket å sett denne artikkelen om hvordan teamet jobbet? Gjør i grunn seieren bare enda mer imponerende! iskald type gitt :laugh:

http://www.nrk.no/sport/carlsen-hadde-kun-kontakt-med-en-1.11376623

Anonymous poster hash: 0050f...8a5

Mannen blir bare mer og mer imponerende. Særlig med tanke på at han bare er 23 år gammel. Jeg ville antakelig vært enda mer imponert dersom jeg kunne mer om sjakk. Men det at han velger å fly solo og diskutere strategi og taktikk over email og skype med kun èn venn hjemme i Norge, der andre på hans nivå har et lite hoff med sekundanter, det er ganske unikt.

Det føyer seg jo pent inn i bildet av en mann som stoler på seg selv og sin måte å gjøre tingene på, akkurat som da han avviste å få inn noen personlig trener. Han ville ikke at noen skulle rote med tenkemåten hans. Det fungerer bra som det gjør. Skulle mene det, ja.

Skrevet

Mannen blir bare mer og mer imponerende. Særlig med tanke på at han bare er 23 år gammel. Jeg ville antakelig vært enda mer imponert dersom jeg kunne mer om sjakk. Men det at han velger å fly solo og diskutere strategi og taktikk over email og skype med kun èn venn hjemme i Norge, der andre på hans nivå har et lite hoff med sekundanter, det er ganske unikt.

Det føyer seg jo pent inn i bildet av en mann som stoler på seg selv og sin måte å gjøre tingene på, akkurat som da han avviste å få inn noen personlig trener. Han ville ikke at noen skulle rote med tenkemåten hans. Det fungerer bra som det gjør. Skulle mene det, ja.

Har heller ikke særlig peiling på sjakk egentlig, men lar meg lett rive med og dyktige folk som brenner for det de gjør er alltid engasjerende :)

Hos Indian Express fant jeg forklaringa på hvorfor han ikke vil avsløre sekundantene sine. Han har jo selvfølgelig tenkt mange trekk framover ;) og planlagt hvordan han best kan beholde overtaket når han må beskytte tittelen:

“One of the reasons why I have not revealed my seconds, who did a remarkable job during the course of the match, is they will be involved in my preparation for the title defense next year and I don’t want to hamper my preparations,” he said.

http://newindianexpress.com/sport/I-will-be-the-man-to-beat-warns-Carlsen/2013/11/26/article1910841.ece?utm_content=buffer78623&utm_source=buffer&utm_medium=facebook&utm_campaign=Buffer

Legg også merke til det første bildevalget :fnise:

Og jeg innrømmer det glatt - dette får fram nerdesiden min så det holder! :laugh:

Skrevet

Har heller ikke særlig peiling på sjakk egentlig, men lar meg lett rive med og dyktige folk som brenner for det de gjør er alltid engasjerende :)

Hos Indian Express fant jeg forklaringa på hvorfor han ikke vil avsløre sekundantene sine. Han har jo selvfølgelig tenkt mange trekk framover ;) og planlagt hvordan han best kan beholde overtaket når han må beskytte tittelen:

“One of the reasons why I have not revealed my seconds, who did a remarkable job during the course of the match, is they will be involved in my preparation for the title defense next year and I don’t want to hamper my preparations,” he said.

http://newindianexpress.com/sport/I-will-be-the-man-to-beat-warns-Carlsen/2013/11/26/article1910841.ece?utm_content=buffer78623&utm_source=buffer&utm_medium=facebook&utm_campaign=Buffer

Legg også merke til det første bildevalget :fnise:

Og jeg innrømmer det glatt - dette får fram nerdesiden min så det holder! :laugh:

Haha!! for et bilde! Men den enorme pokalen eller krona eller hva det nå er, er så tung at han så ut som han skulle løfte på seg brokk da han bar den vekk fra scenen.

Så, nå har Magnus fått fast jobb. Hvert år på denne tida kan han håve inn en FEIT pengesum når han vinner VM-titelen igjen. Evt en litt mindre feit sum hvis han taper. Det er en god deal. Håper han fortsetter å være sulten og spille turneringer. Han er allerede verdens beste, men å komme så langt i så ung alder, det bærer virkelig løfter om store ting. Jeg tror nesten jeg må innrede et lite husalter ved en passende anledning.

Skrevet

Haha!! for et bilde! Men den enorme pokalen eller krona eller hva det nå er, er så tung at han så ut som han skulle løfte på seg brokk da han bar den vekk fra scenen.

Så, nå har Magnus fått fast jobb. Hvert år på denne tida kan han håve inn en FEIT pengesum når han vinner VM-titelen igjen. Evt en litt mindre feit sum hvis han taper. Det er en god deal. Håper han fortsetter å være sulten og spille turneringer. Han er allerede verdens beste, men å komme så langt i så ung alder, det bærer virkelig løfter om store ting. Jeg tror nesten jeg må innrede et lite husalter ved en passende anledning.

:fnise:

Kanskje heller en Magnus-fantråd hadde vært noe? ;)

Skrevet

Jeg gleder meg enda mer til VM neste år. Enkelte kommentatorer mener Carlsen fikk en lett match til VM-tittelen. Flere mener enda til Kramnik er fullt på høyde med Carlsen. Kramnik har også selv sagt Carlsen er litt oppskrytt. Tiltross for at Carlsen har tidenes høyeste rating i sjakk.

Gleder meg til å se stoppe kjeften på disse. Håper han møter Kramnik..

Anonymous poster hash: 51a12...984

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...