Gå til innhold

Innholdet i karbonadedeig


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Norske kjøttprodusenter bør skjerpe utseendet på emballasjen sin...ikke nice med muskler og sener som skremmer vekk folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norske kjøttprodusenter bør skjerpe utseendet på emballasjen sin...ikke nice med muskler og sener som skremmer vekk folk.

Ja, huff. Skumle saker. :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er skikkelig ekkelt med blod og hvite prikker (fett) i kjøtt. SKulle ønske det kunne fjernes...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veggis men spiser fisk (veggis-light).

Jeg blir rystet når jeg leser her at torskefilet har blodårer og blod i seg! Jeg kjøper filetene ferdig i frossen pakke og jeg har aldri sett noe blod renne ut av de. Hvordan dere si at fisken er en muskel?

Jeg er glad for at vi lever i et moderne samfunn hvor andre folk skreller bort blod, blodårer, sener, brusk og hjerner og slikt. Man kan da ikke stå selv og gjøre slikt møkkaarbeid? Da skulle en hvertfall ha brukt hansker, ja..!

Nei, fri meg for muskler og slikt! Jeg holder meg til bønner, grønnskaer, poteter og alt annet som ikke har muskler og går på anabole steroider i kamp foran muskel-VM!

IDIOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Oj... Måtte lese hele denne! Vet den er eldgammel man akk så hysterisk!!! :D

Burde ikke gå i glemmeboka..:P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk for at du dro den opp. Det her var underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk for at du dro den opp. Det her var underholdning.

Ja den burde nesten stå som prioritert...hehehe

Døde litt inni meg av at egg var en muskel..og at fisk ikke var kjøtt!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kelneren: -Hva ønsker dere så å bestille i kveld?

KG-brukerne: - Til forrett tar vi laksemuskler med asparges, og som hovedrett velger vi lammemuskler med rødvinssaus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt off-topic, men TS, hvis du skal bli vegtarianer/veganer eller hva det heter når man ikke spiser kjøtt (ja, vet dere forskjell på en vegatrianer, veganer og de andre typene?)

SÅ er det viktig at du spiser protein o fettrik mat som nøtter, kjrner, frø, avokado ...for kroppen er avhengig av fett og protein.

I kjøtt og fisk er det mye fett og protein, og om man kutter ut det må man finne andre matvarer som inneholder fett og protein.

Uansett er fettet i de proteinrike matvarene jeg nevnte mye sundt og godt enumettet og flerumettet fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt er det man kaller viljestyrte muskler.

Hjertet er også en muskel, men ikke viljestyrt.

Fileten på fisk er fiskens muskler. ...Hvordan ellers skal den kunne svømme, med strømmen?

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ganske håpløst å sammenligne dine eksempler med mat.

Det som kommer frem her, er hvor lite kunnskap det er blandt unge om hva de egentlig putter i munnen. Det er jo litt rart at et menneske som har spist kjøtt lenge og synes dette er godt, plutselig synes dette er ekkelt fordi h*n får vite at det er muskler.

(jeg veit dette er en gammel tråd altså, men følte likevel for å komme med en motkommentar til denne)

Grunnen til at vedkommende syntes kjøtt var godt, var fordi vedkommende ikke tenkte over hva hun spiste. I det sekundet hun innså at "kjøtt=muskler=noe et dyr trenger for å bevege seg" sluttet hun å like det. Det skjønner jeg innmari godt.

Og ellers:

For en fantastisk tråd. :rodmer:

Endret av Kevlarsjäl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Det er tydeligvis mange som kjenner til denne tråden. Jeg lo godt da jeg så at den er linket til fra Norges jeger- og fiskerforbund sine sider: Link

:hoho:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Gikk gjennom gamle klassikere for å komme litt "inn" i kg (Hei forresten! Er ny her!), og da ble jeg anbefalt denne. Sjokket har enda ikke lagt seg......... Men altså, hvis man er såpass "redd" for årer og blod i biffen vil jeg anbefale kosher-slaktet kjøtt. Ehm, ikke kjøtt.. Muskler mente jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...