Gå til innhold

Den store eBay-tråden


Anglofil

Anbefalte innlegg

Takk for tips, ikke prøvd den ennå (ikke fått i posten) så skal ha det i bakhodet ;)

Veldig fornøyd med denne(yieeqi) selgeren, og denne(savingwiz) må også nevnes :) Kanskje de går under "hverdagspent" undertøy, du får ta en sjekk om det er noe for deg.

Takk :)

Anonymous poster hash: 01a06...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emera

Mottok denne nettopp i hvit, satt nydelig på meg ihvertfall, men har ikke SÅ store fordeler selv.

Den anbefales uansett :) Bestilte i str. L, og jeg er en str 38 i Norge. Var litt skeptisk til om den ville passe, men det gjorde den :)

Nydelig kjole! Stemmer det at den er 89 cm lang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole! Stemmer det at den er 89 cm lang?

Det vil jeg tro, men har ikke målt den.

Den rekker meg til knærne, og jeg er 175 cm høy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på Ebay-appen på tlf og surfer på Ebay, og finner ting jeg liker- så legger jeg de i watchlisten.

Når jeg da skal se nærmere på tingene på pcen er det sjeldent det er noe som sendes til Norge.

Flere som opplever det? Irriterende; kanskje det er en innstilling som jeg har oversett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på Ebay-appen på tlf og surfer på Ebay, og finner ting jeg liker- så legger jeg de i watchlisten.

Når jeg da skal se nærmere på tingene på pcen er det sjeldent det er noe som sendes til Norge.

Flere som opplever det? Irriterende; kanskje det er en innstilling som jeg har oversett?

Jepp, samme her. Har sett på innstillingene i appen, og der er jeg registrert i Norge, mer finner jeg ikke ut av :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på Ebay-appen på tlf og surfer på Ebay, og finner ting jeg liker- så legger jeg de i watchlisten.

Når jeg da skal se nærmere på tingene på pcen er det sjeldent det er noe som sendes til Norge.

Flere som opplever det? Irriterende; kanskje det er en innstilling som jeg har oversett?

Jeg har det problemet når jeg bruker pc også. Da er det bare hvis jeg setter price lowest at jeg får sortert hvem som sender til norge, hvis jeg setter på best match eller ending soonest f.eks så får jeg opp masse som ikke sender til norge :(

Anonymous poster hash: 90760...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før var det veldig enkelt å sortere ut både fra ønsket land, toppselgere og... Det var vel igrunn de to viktigste alternativene som var lett å finne ut av..

Jeg skjønner heller ikke hvor de kan ha gjemt disse innstillingene om de fortsatt finnes- jeg har gjennomsøkt både på mobil og pc. Håper det er bare jeg som er håpløs, og at noen her kan avkrefte eller bekrefte om det finnes ennå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Det vil jeg tro, men har ikke målt den.

Den rekker meg til knærne, og jeg er 175 cm høy :)

Flott, takk! :)

Jeg er liten, så da blir den ihvertfall lang nok til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Når jeg er på Ebay-appen på tlf og surfer på Ebay, og finner ting jeg liker- så legger jeg de i watchlisten.

Når jeg da skal se nærmere på tingene på pcen er det sjeldent det er noe som sendes til Norge.

Flere som opplever det? Irriterende; kanskje det er en innstilling som jeg har oversett?

Er appen innstilt på eBay USA eller UK? Det er fryktelig mange selgere i UK som ikke sender hit, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er appen innstilt på eBay USA eller UK? Det er fryktelig mange selgere i UK som ikke sender hit, synes jeg.

Mener det skal være .com, bruker så og si bare .com med mindre det linkes til co.uk fra evt denne tråden :) Det du mente?

Jeg gjorde et lite google-søk (hva skulle jeg gjort uten google??) og det er visstnok et kjent problem, noe av det første som kom opp var en diskusjon fra Ebay-forum(?) fra 2011, og siste post fra i år hvor det klages på at dette fortsatt er et problem for kjøpere utfor USA. Ikke hatt så tid å finne ut av dette siden jeg var her sist, da.

Eneste jeg konkluderer med er at jeg får legge vekk irritasjonen og bare ta ting som det kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Mener det skal være .com, bruker så og si bare .com med mindre det linkes til co.uk fra evt denne tråden :) Det du mente?

Jeg gjorde et lite google-søk (hva skulle jeg gjort uten google??) og det er visstnok et kjent problem, noe av det første som kom opp var en diskusjon fra Ebay-forum(?) fra 2011, og siste post fra i år hvor det klages på at dette fortsatt er et problem for kjøpere utfor USA. Ikke hatt så tid å finne ut av dette siden jeg var her sist, da.

Eneste jeg konkluderer med er at jeg får legge vekk irritasjonen og bare ta ting som det kommer :P

Ja, det var det jeg mente. Jeg pleier å veksle mellom USA og UK på appen, etter hvor fort jeg vil varen skal komme. Men da er dette tydeligvis noe flere opplever. Merkelig at det skal være sånn på appen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte ebay en melding om det der for noen mnd siden og fikk beskjed om at det ikke lot seg gjøre og at det foreløpig ikke ble endret. Vi får bare håpe på at det kommer oppdateringer på app'en etterhvert.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte ebay en melding om det der for noen mnd siden og fikk beskjed om at det ikke lot seg gjøre og at det foreløpig ikke ble endret. Vi får bare håpe på at det kommer oppdateringer på app'en etterhvert.

Takk :) Da er det bare å håpe på endringer, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puuuuuuh, jeg har faktisk lest gjennom HELE tråden her nå ;)

Takker for mange fantastiske tips. Jeg er vel egentlig en erfaren ebay'er, men ikke sett denne tråden før.

Kjøp jeg har mottatt i det siste (noen er tips fra tidligere i tråden):

Lang, litt utsvingt topp uten ermer Kjøpte i både sort og lilla, nydelig lillafarge, godt og mykt stoff, faller fint. Lang nok foran, men bak kommer den akkurat nederst på rumpekanten, jeg er 166 cm og har kort rygg. Kjøpte i str 12-14, jeg er norsk str. 40/ liten L, den passet perfekt. Fint til oss med litt større pupper, da kanten øverst dekker akkurat passe mens det vises litt kløft ;)

Cardigan med lang ermer uten knapper Kjøpte i sort str. 12-14. Kjempegod på, men den virket litt liten i størrelsen. Går rett nedenfor rumpa på meg. Henger helt på siden av puppene, jeg liker disse knappeløse cardiganene når de holder fasongen litt frempå kroppen uten å skli bakom puppene, men det gjør ikke denne. Likevel super til sommerbruk.

Selgeren sendte alle tre i samme pakke, så jeg sendte melding til h*n og takket for nydelige varer, og gjorde h*n oppmerksom på norske tollregler. Om denne pakken hadde blitt stoppet hadde det blitt dyrt, siden de var pakket sammen. Anbefaler å legge en notis på at pakkene ikke må slåes sammen om dere handler derfra, jeg fikk svar om at de skulle være obs på det, men sånn i tilfelle så er det greit å si fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puuuuuuh, jeg har faktisk lest gjennom HELE tråden her nå ;)

Takker for mange fantastiske tips. Jeg er vel egentlig en erfaren ebay'er, men ikke sett denne tråden før.

Kjøp jeg har mottatt i det siste (noen er tips fra tidligere i tråden):

Lang, litt utsvingt topp uten ermer Kjøpte i både sort og lilla, nydelig lillafarge, godt og mykt stoff, faller fint. Lang nok foran, men bak kommer den akkurat nederst på rumpekanten, jeg er 166 cm og har kort rygg. Kjøpte i str 12-14, jeg er norsk str. 40/ liten L, den passet perfekt. Fint til oss med litt større pupper, da kanten øverst dekker akkurat passe mens det vises litt kløft ;)

Cardigan med lang ermer uten knapper Kjøpte i sort str. 12-14. Kjempegod på, men den virket litt liten i størrelsen. Går rett nedenfor rumpa på meg. Henger helt på siden av puppene, jeg liker disse knappeløse cardiganene når de holder fasongen litt frempå kroppen uten å skli bakom puppene, men det gjør ikke denne. Likevel super til sommerbruk.

Selgeren sendte alle tre i samme pakke, så jeg sendte melding til h*n og takket for nydelige varer, og gjorde h*n oppmerksom på norske tollregler. Om denne pakken hadde blitt stoppet hadde det blitt dyrt, siden de var pakket sammen. Anbefaler å legge en notis på at pakkene ikke må slåes sammen om dere handler derfra, jeg fikk svar om at de skulle være obs på det, men sånn i tilfelle så er det greit å si fra. :)

Hei ;) Takk for tips!

Angående det jeg har uthevet, dette har jeg også tenkt på. Flere ganger har selgere på Ebay sendt i samme pakke, og det har gått fint hittil. Det jeg lurer på, er det ikke slik at man kan sende til tollkontoret kvitteringene på at de er kjøpt hver for seg? Noen som vet mer om detaljer på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) Takk for tips!

Angående det jeg har uthevet, dette har jeg også tenkt på. Flere ganger har selgere på Ebay sendt i samme pakke, og det har gått fint hittil. Det jeg lurer på, er det ikke slik at man kan sende til tollkontoret kvitteringene på at de er kjøpt hver for seg? Noen som vet mer om detaljer på dette?

Jeg har forstått det sånn at det ikke spiller noen rolle, og at om man får plukket ut to varer samtidig (tilfeldig) hvor de tilsammen overstiger 200 kr kan man også bli bedt om moms. Jeg har ingen dokumentasjon på det, husker ikke hvor jeg leste det engang.

Men her på posten sine sider så står det "Sendinger", men inne i menyen på høyre side kan man lese om "En vare med verdi over NOK 200,- må tollbehandles og Posten krever opp en fortollingskostnad, som er betaling for fortollingsarbeidet vi utfører."

Altså EN vare. Så jeg er faktisk litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier bare å sende en melding til selger om h*n kunne være så vennlig å sende tingene hver for seg. Har aldri vært et problem, så bare gjør det til en vane.



Anonymous poster hash: bdb61...9e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier bare å sende en melding til selger om h*n kunne være så vennlig å sende tingene hver for seg. Har aldri vært et problem, så bare gjør det til en vane.

Anonymous poster hash: bdb61...9e3

Min strategi er å vente til jeg får melding om at vare nr 1 er sendt, før jeg bestiller nr 2 fra samme selger, hvis det tilsammen skulle komme på mer enn 200 kr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg logget nettopp inn på Ebay for å gi feedback for en vare jeg fikk idag. Fikk sjokk, omtrent alt var borte fra purchase-listen. Også flere varer som ennå ikke har kommet til meg.

Etter noen sekunder med "shit shit" oppdaget jeg valget "Period", og jeg hadde huket av for "Current month (Apr)"... Vips var alt tilbake :P Bare en påminnelse om det er flere enn meg som hadde glemt av denne detaljen.

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...