Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen erfaringer med lommebok i skinn til herre?

Har lett litt selv, og enten finner jeg med ID-lomme eller med myntlomme, ingen med begge deler.

Setter pris på forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal bestille noe til 205 kr og 70 kr av dem er frakt. Må jeg betale toll da?

Anonymous poster hash: 8c2d6...0c2
Skrevet

nei.

Sjekk forøvrig toll.no for en utmerket importkalkulator. Or just google it.

Anonymous poster hash: eb8a4...94d

Skrevet

nei

Skrevet

Hvis det ikke har blitt endret så kan det hende du må betale moms. Særdeles lite det er toll på.

Skrevet

Noen som har kjøpt denne jakken å vet hvordan den er i størrelse, og om den er så fin som på bilde,

prøvde å se om noen hadde gitt tilbake melding på den, men fant ikke svar.

Hvit "pels" jakke

Hehe, en skulle tro hun var i overkant optimistisk ja. Men med god grunn!

Det er faktisk noen i denne tråden som har kjøpt den jakken, husker bare ikke hvem :)

behindthesun har kjøpt den, men ikke gitt tilbakemelding :sukk:

jeg har også lyst på den!! :Hehe:

Skrevet

Oppdater meg på skjørtet! :)

Det skal jeg gjøre :) Venter i spenning, håper det er fint!

Skrevet

Hvis det ikke har blitt endret så kan det hende du må betale moms. Særdeles lite det er toll på.

hvordan finner jeg ut hvor mye jeg må betale i moms?

Skrevet

hvordan finner jeg ut hvor mye jeg må betale i moms?

Som jeg skrev i sted så finner du en utmerket importkalkulator på toll.no.

Den regner ut både moms og evt. toll.

• Liker 2
Skrevet

takk :)

Skrevet

Over til noe positivt, kjøpte denne på fredag og fikk den idag! Kjennes ut som en vanlig t-shorte. Veldig fin. Er til bestekompisen min som digger Super Mario og Gudfaren. Gleder meg til å gi den til han!

Hvordan er den i størrelsen? Stor eller liten? :)

Skrevet

Som jeg skrev i sted så finner du en utmerket importkalkulator på toll.no.

Den regner ut både moms og evt. toll.

Moms og fortollingsgebyr mener du vel?

Er svært få ting det er toll på.

Gjest FlotteLotte
Skrevet

Derfor jeg skrev "evt".

• Liker 1
Skrevet

Importkalkulatoren på toll.no som jeg sikter til regner forøvrig ikke ut fortollingsgebyr, men moms og evt. toll, som jeg skrev.

Skrevet (endret)

Importkalkulatoren på toll.no som jeg sikter til regner forøvrig ikke ut fortollingsgebyr, men moms og evt. toll, som jeg skrev.

Da er den litt ubrukelig for folk flest siden det er fortollingsgebyret som stort sett er den største utgiftsposten - i tillegg bør du presisere skillet mellom moms og toll bedre enn over om du som du sier vet forskjellen. Det er alt for mange som sprer desinformasjon på området.

Så bare for å få klart ting:

1. du betaler ikke toll med mindre varen er merket som klær/medisiner/registrerte kjøretøy/enkelte meieriprodukter/alkohol

2. det skal ikke betales moms på en vare hvis den ikke koster i seg selv (uten frakt) over 200 kroner - vit at tollvesnet har egne valuttakurser som ikke er helt lik bankenes. Det hjelper ingenting om du har betalt 199,9 kroner hvis tollvesnets valuttakalkulator sier 200,1

3. om en vare sendes som gave må den være merket sendt fra privatperson og ikke firma, da øker momsgrensen til 1000 kroner

4. om en vare derimot koster over 200 kroner uten frakt - da må du betalt moms (25 prosent) på totalprisen for BÅDE vare og frakt.

5. gebyret posten/DHL/UPS/TNT/osv tar for å legge ut for momsen og beregne den (fortolling) hvis vare koster over 200 - er alt ifra 100 til 600 kroner.

6. hvis avsender bruker EMS-forsendelse er fortollingsgebyret allerede inkludert i fraktprisen og du betaler da KUN 25 % moms.

Legger til et ekstra punkt

7. kjøper du varer fra EU-land (med unntak av sverige hvor vi har en spesiell handelsavtale med) har du egentlig rett til å få trukket fra lokal moms før varen sendes. Endel butikker gjør dette automatisk mens andre må man spørre hos. Det spørs litt hvor god erfaring de har med å selge til land utenfor EU men som er med i EEC. Dette skjer autoamtisk hos engelske amazon.co.uk eksempelvis. Varen står priset til 170 kroner (ca 19 pund) men når du sjekker ut er prisen redusert med ca 15 prosent pga at engelsk moms er trukket fra (Moms på engelsk er VAT)

Endret av Guybrush
  • Liker 4
Skrevet

Da er den litt ubrukelig for folk flest siden det er fortollingsgebyret som stort sett er den største utgiftsposten - i tillegg bør du presisere skillet mellom moms og toll bedre enn over om du som du sier vet forskjellen. Det er alt for mange som sprer desinformasjon på området.

1. du betaler ikke toll med mindre varen er merket som klær/medisiner/registrerte kjøretøy/enkelte meieriprodukter/alkohol

2. det skal ikke betales moms på en vare hvis den ikke koster i seg selv (uten frakt) over 200 kroner - vit at tollvesnet har egne valuttakurser som ikke er helt lik bankenes. Det hjelper ingenting om du har betalt 199,9 kroner hvis tollvesnets valuttakalkulator sier 200,1

3. om en vare sendes som gave må den være merket sendt fra privatperson og ikke firma, da øker momsgrensen til 1000 kroner

4. om en vare derimot koster over 200 kroner uten frakt - da må du betalt moms (25 prosent) på totalprisen for BÅDE vare og frakt.

5. gebyret posten/DHL/UPS/TNT/osv tar for å legge ut for momsen og beregne den (fortolling) hvis vare koster over 200 - er alt ifra 100 til 600 kroner.

6. hvis avsender bruker EMS-forsendelse er fortollingsgebyret allerede inkludert i fraktprisen og du betaler da KUN 25 % moms.

Nyttig info, takker.

Skrevet

Jeg så ikke behovet for å presisere noe som hvem som helst kunne lest seg frem til på nettsiden jeg henviste til.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...