plix Skrevet 12. oktober 2013 #9781 Skrevet 12. oktober 2013 Nå har jeg aldri ment at man skal godta at en vare er mangelfull heller. Man må dog se på de fakta som ligger til grunn for en sak. Mvh Yvonne Det var ikke meningen at mitt innlegg var rettet mot deg; altså at jeg påla på deg at du har ment dette. Men generelt så har jeg selvsagt lagt merke til at det kan virke som du holder med selger i veldig mange tilfeller som har blitt tatt opp her. Noen ganger har jeg vært litt enig (kan ikke slenge fra seg negativ feedback for pirk, det må ligge grunn for det), mens andre ganger mer uenig. Hvis du er nysgjerrig på et eksempel på en gang jeg var uenig, så tar jeg et som hendte det første året mitt som kunde på Ebay. Der kjøpte jeg en kjole som ikke var lik bilde i det hele tatt; man kunne ikke sett at dette var kjolen jeg var ute etter for fem flate. Altså et ille tilfelle, men dårlige sømmer osv. Så ble usikker på hva jeg burde gjøre. Kontaktet selger, han/hun var lite serviceinnstilt. Du rådet til å gi positiv feedback og la det ligge, pga fare for å bli uvenner med mange selgere. Husker ikke eksakt hva greien var, men noe med utestengelse fra mange selgere fordi de hadde kontakt med hverandre. Her kan du selvsagt forklare litt mer hva du mente, for husker ikke detaljer og hvorfor. Gjorde dette, men lagret selger for å følge med. Den måneden som kom fikk selger ekstremt mange negative feedbacks på akkurat slike ting, og plutselig var selger borte fra "saved sellers". Da angret jeg litt på at jeg lot det ligge. Siden da har jeg vært mer kritisk, så har lært en hel del på disse årene. Men igjen, det jeg skrev var som et tillegg og en påminnelse til flere, og ikke henvist til deg- slik som det kan ha sett ut. 8
Anglofil Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #9782 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Det var ikke meningen at mitt innlegg var rettet mot deg; altså at jeg påla på deg at du har ment dette. Men generelt så har jeg selvsagt lagt merke til at det kan virke som du holder med selger i veldig mange tilfeller som har blitt tatt opp her. Noen ganger har jeg vært litt enig (kan ikke slenge fra seg negativ feedback for pirk, det må ligge grunn for det), mens andre ganger mer uenig. Hvis du er nysgjerrig på et eksempel på en gang jeg var uenig, så tar jeg et som hendte det første året mitt som kunde på Ebay. Der kjøpte jeg en kjole som ikke var lik bilde i det hele tatt; man kunne ikke sett at dette var kjolen jeg var ute etter for fem flate. Altså et ille tilfelle, men dårlige sømmer osv. Så ble usikker på hva jeg burde gjøre. Kontaktet selger, han/hun var lite serviceinnstilt. Du rådet til å gi positiv feedback og la det ligge, pga fare for å bli uvenner med mange selgere. Husker ikke eksakt hva greien var, men noe med utestengelse fra mange selgere fordi de hadde kontakt med hverandre. Her kan du selvsagt forklare litt mer hva du mente, for husker ikke detaljer og hvorfor. Gjorde dette, men lagret selger for å følge med. Den måneden som kom fikk selger ekstremt mange negative feedbacks på akkurat slike ting, og plutselig var selger borte fra "saved sellers". Da angret jeg litt på at jeg lot det ligge. Siden da har jeg vært mer kritisk, så har lært en hel del på disse årene. Men igjen, det jeg skrev var som et tillegg og en påminnelse til flere, og ikke henvist til deg- slik som det kan ha sett ut. Jeg skjønte det altså, jeg bare svarte videre i debatten. Forøvrig, ja, jeg kan ofte forsvare selger, men det betyr heller ikke at jeg ikke forsvarer kjøper. Så har jo ikke jeg forsvart selger så mye som det gis inntrykk av i denne debatten, tross alt, det har kanskje skjedd en håndfull ganger. Det er nok mange debatter rundt kjøp der jeg holder med selger men som jeg rett og slett ikke har deltatt i, mest fordi det ikke føles som det er mer å tilføye. Så er jo veldig mange enige med kjøper, og i de tillfellene hvor jeg er uenig, så mener jeg det kanskje er viktig å si sin mening fordi veldig mange tenker ut fra en kjøpers utgangspunkt. For det meste har det dog vært ift varer som ikke har kommet fram, og da har jeg strengt tatt ikke vært helt alene med mine meninger. Men, når det er sagt, jeg er og hadde vært helt enig med deg ift din sak. Er ikke kjolen i nærheten av hva som er avbildet så hadde jeg også klaget. Og ja, da hadde jeg også valgt å gi negativ feedback. Jeg tror man misforstår meg, eller jeg har vært uklar, hvis man tror man ikke skal gi negativ feedback. Man må derimot se det i sammenheng med hva som er eventuelt feil. F.eks har jeg reagert når noen har ønsket å gi negativ feedback når de ikke har fått sin vare. Grunnen til at jeg mener et er feil er rett og slett fordi det nødvendigvis ikke er selgers feil. Det vil si: mye kan komme bort i posten, og jeg mener man bør la tvilen komme selger til gode. Med mindre selger har svært dårlig rating fra før. Da blir det igjen noe annet. Som f.eks at jeg ikke fikk fem ting av samme selger. Jeg gir jo selvsagt negativ feedback på det, men da har gitt selger mange sjanser, jeg har vært i dialog. Så med andre ord: jeg er ikke i mot at man skal gi negativ feedback i seg selv. Men, hvis selger prøver å løse problemet, man får igjen penger osv så blir det veldig feilaktig, ihvertfall fra mitt ståsted å gi negativ rating, rett og slett fordi selger har prøvd sitt beste. For rating er jo ikke bare for selve varen, men også for hvordan selger er som sådan i en helhet. Mvh Yvonne Endret 12. oktober 2013 av Yvonne 1
plix Skrevet 12. oktober 2013 #9783 Skrevet 12. oktober 2013 Skjønner og er enig i det du skriver her, har flere ganger fått ting hjem som har skuffet litt ut i fra bilder- og i noen dårlige tilfeller kontaktet selger for å få selgers mening og evt løsning. Har bare gått bra, med unntak den ene gangen jeg løy og ga positiv feedback til den selgeren som ikke fortjente det. Er servicen på plass, så gir jeg positiv. Har heldigvis ikke opplevd å måtte gi negativ feedback ennå, men det kommer vel. Evt nøytral, den har jeg også sluppet unna. Litt off topic, men hvor finner jeg ut hvor mange kjøp jeg har bak meg? Ser du nevner hvor mange kjøp du har bak deg, og jeg vil med skrekkblandet nysgjerrighet finne ut hvor "gal" jeg har vært
Anglofil Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #9784 Skrevet 12. oktober 2013 Skjønner og er enig i det du skriver her, har flere ganger fått ting hjem som har skuffet litt ut i fra bilder- og i noen dårlige tilfeller kontaktet selger for å få selgers mening og evt løsning. Har bare gått bra, med unntak den ene gangen jeg løy og ga positiv feedback til den selgeren som ikke fortjente det. Er servicen på plass, så gir jeg positiv. Har heldigvis ikke opplevd å måtte gi negativ feedback ennå, men det kommer vel. Evt nøytral, den har jeg også sluppet unna. Litt off topic, men hvor finner jeg ut hvor mange kjøp jeg har bak meg? Ser du nevner hvor mange kjøp du har bak deg, og jeg vil med skrekkblandet nysgjerrighet finne ut hvor "gal" jeg har vært En blanding av hvor mye feedback jeg har (som nå har rundt 1000) og en anslagsvis beregning. Det er tross alt mange som aldri gir feedback. Og jeg lagrer også bekreftelsene på kjøp i egen mappe i epostkontoen min, som også gir en god indikasjon. Mvh Yvonne
plix Skrevet 12. oktober 2013 #9785 Skrevet 12. oktober 2013 Do-kopp I watch-list, hadde den vært billigere ville den vært på tur hjem til meg for lenge siden 3
AloeVera Skrevet 12. oktober 2013 #9786 Skrevet 12. oktober 2013 Do-kopp I watch-list, hadde den vært billigere ville den vært på tur hjem til meg for lenge siden Åh lekker!! :D 1
plix Skrevet 12. oktober 2013 #9787 Skrevet 12. oktober 2013 En blanding av hvor mye feedback jeg har (som nå har rundt 1000) og en anslagsvis beregning. Det er tross alt mange som aldri gir feedback. Og jeg lagrer også bekreftelsene på kjøp i egen mappe i epostkontoen min, som også gir en god indikasjon. Mvh Yvonne Takk
Sunshine Skrevet 12. oktober 2013 #9788 Skrevet 12. oktober 2013 Yvonne: Ingen vits i å bli så hissig! Vi blir ikke enige i denne saken så jeg lar det ligge dødt. 2
Anglofil Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #9789 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Yvonne: Ingen vits i å bli så hissig! Vi blir ikke enige i denne saken så jeg lar det ligge dødt. Jeg har ikke svart deg hissig i denne tråden, og jeg beklager hvis du oppfatter det slik. Samtidig må du tåle at jeg svarer på dine påstander om meg som jeg faktisk opplever som helt eller delvis usanne. Vi må gjerne være enige om å være uenige, men strengt tatt er vi ikke nødvendigvis så langt fra hverandre som det kan virke som. Mvh Yvonne Endret 12. oktober 2013 av Yvonne 2
Anglofil Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #9790 Skrevet 12. oktober 2013 Takk Bare hyggelig. Mvh Yvonne
Gjest Toppris Skrevet 13. oktober 2013 #9791 Skrevet 13. oktober 2013 http://www.ebay.com/itm/231040795938?var=530198926094&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648 Fikk denne her om dagen, og den er såå fin! Kjøpte den i M, og den passet perfekt. Bruker M til vanlig her hjemme og. 1
j23 Skrevet 13. oktober 2013 #9792 Skrevet 13. oktober 2013 http://www.ebay.com/itm/231040795938?var=530198926094&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648 Fikk denne her om dagen, og den er såå fin! Kjøpte den i M, og den passet perfekt. Bruker M til vanlig her hjemme og. Den var fin (og rimelig). Slike jakker har jo vært populære lenge, men har alltid vært litt skeptisk, i alle fall til å bruke mye penger på en slik. Men takket være ebay er det altså mulig;) Er det håp for å være så heldig å få se et bilde?
Gjest Toppris Skrevet 13. oktober 2013 #9793 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Den var fin (og rimelig). Slike jakker har jo vært populære lenge, men har alltid vært litt skeptisk, i alle fall til å bruke mye penger på en slik. Men takket være ebay er det altså mulig;) Er det håp for å være så heldig å få se et bilde? Tja, det var ikke lett å ta bilde av seg selv uten helfigurspeil, så dette er det beste jeg fikk til, hehe. Endret 14. oktober 2013 av Toppris 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9794 Skrevet 13. oktober 2013 Tja, det var ikke lett å ta bilde av seg selv uten helfigurspeil, så dette er det beste jeg fikk til, hehe. Skikkelig fin! Anonymous poster hash: 70a4b...c5e
LilleLerke Skrevet 13. oktober 2013 #9795 Skrevet 13. oktober 2013 Tja, det var ikke lett å ta bilde av seg selv uten helfigurspeil, så dette er det beste jeg fikk til, hehe. Så fin er det glidelås i den?
Gjest Toppris Skrevet 13. oktober 2013 #9796 Skrevet 13. oktober 2013 Så fin er det glidelås i den? Ja, det er det
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9797 Skrevet 13. oktober 2013 http://www.ebay.com/itm/Unisex-Harem-Trousers-Baggy-Sweatpant-Eye-Print-Tapered-Drop-Crotch-Jogging-Yoga-/151025257578?pt=AU_Womens_Clothing_2&var=450163900935&hash=item2329ce8c6a Haremsbukse Anonymous poster hash: febaf...49d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9798 Skrevet 13. oktober 2013 http://www.ebay.com/itm/Unisex-Harem-Trousers-Baggy-Sweatpant-Eye-Print-Tapered-Drop-Crotch-Jogging-Yoga-/151025257578?pt=AU_Womens_Clothing_2&var=450163900935&hash=item2329ce8c6a Haremsbukse Anonymous poster hash: febaf...49d Unnskyld meg, men harembukser er skikkelig stygge! Anonymous poster hash: 70a4b...c5e 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9799 Skrevet 13. oktober 2013 Nespressokapler http://www.ebay.com/itm/Nespresso-Capsules-MIX-200-Capsules-Ristretto-Arpeggio-Roma-Livanto-Capriccio-/221260971347?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item33842e7d53 Anonymous poster hash: febaf...49d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9800 Skrevet 13. oktober 2013 Unnskyld meg, men harembukser er skikkelig stygge! Anonymous poster hash: 70a4b...c5e Du er unnskyldt! Anonymous poster hash: febaf...49d 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå