AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #9761 Skrevet 11. oktober 2013 http://www.ebay.com/itm/Fashion-Womens-Sexy-Deep-V-Neck-Open-Backless-Stretch-Bandage-Party-Slim-Dress-/310764245493?pt=US_CSA_WC_Dresses&var=610213670437&hash=item485afe11f5 Noen som har kjøpt den? Synes den var såååå fin! Akkja.. Anonymous poster hash: 49562...24b
Binta Ba Skrevet 11. oktober 2013 #9762 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Hjeeeelp. DHL har vært på døra mi, og jeg var hele ti min for sent ute...men, jeg sjekket ebay, og ser ikke ut som noen av de jeg har bestilt av har sendt noe med DHL, men derimot med vanlig post/USPS. Hvordan kan man finne ut hva som er sendt? Nå får jeg den selvsagt ikke før maaaandag.... Update: Pakken er sendt fra Singapore, og det er heller ikke noen på ebay-lista som har sendt derfra. Kan det være at de har ett annet asiatisk land på ebay, men egentlig er i Singapore..? Endret 11. oktober 2013 av Binta Ba
Binta Ba Skrevet 11. oktober 2013 #9763 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg fikk den grønne kjolen som jeg kjøpte på bud idag. Måtte for første gang åpne en case, for den er IKKE en str 12-14, laaaangt derifra. Mer som en str 6... Skuffa, skuffa, skuffa.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #9764 Skrevet 11. oktober 2013 Mottok dette http://www.ebay.com/itm/200937671964?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 i dag. Så nå starter treninga for å få disconeglerntil julebordet Anonymous poster hash: ae20b...08d
Gjest badeand1 Skrevet 11. oktober 2013 #9765 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Har fått feil kjede i posten og jeg aaner ikke hvilken selger det er ifra. Har absolutt ikke bestilt det kjedet. Får bare vente til alle pakkene mine er kommet og så se hvilken selger jeg ikke har fått fra. Endret 11. oktober 2013 av Mortem
Binta Ba Skrevet 11. oktober 2013 #9766 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg fikk den grønne kjolen som jeg kjøpte på bud idag. Måtte for første gang åpne en case, for den er IKKE en str 12-14, laaaangt derifra. Mer som en str 6... Skuffa, skuffa, skuffa. Update. Selgeren mener at dette er noe man nesten må regne med fordi, and I quote, størrelser varierer så mye fra sted til sted. Og det kan jeg være enig i, en str opp/ned. Det er derfor kjolen er merket str 12-14 UK size. Derifra, til str 6, er en lang vei, og mange cm med stoff. Selger vil ikke gi penger tilbake, og det vil koste meg mer å sende i retur enn det kostet å få den. Hva gjør man da?
Anglofil Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #9767 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Update. Selgeren mener at dette er noe man nesten må regne med fordi, and I quote, størrelser varierer så mye fra sted til sted. Og det kan jeg være enig i, en str opp/ned. Det er derfor kjolen er merket str 12-14 UK size. Derifra, til str 6, er en lang vei, og mange cm med stoff. Selger vil ikke gi penger tilbake, og det vil koste meg mer å sende i retur enn det kostet å få den. Hva gjør man da? For å være helt ærlig: jeg mener nok dessverre du ikke har en sak her. At størrelser varierer mye på eBay er en kjentsak, derfor skal man aldri kjøpe klær kun utifra størrelsene, man må kjøpe dem utifra de konkrete målene. Med mindre man kjøper dem med kjent merke der merkelapp vises, slik at man er sikker på størrelsen. Poenget er jo at størrelser varierer mye, det er jo bare å gå i norske butikker å se det. I noen butikker har jeg opplevd fire størrelser forskjell i klær. Og så lenge det ikke er en standard som følges av alle så har du nok heller ingen sak. Med mindre selgeren oppga konkrete mål (dvs ikke størrelser) og de ikke følges. Mvh Yvonne Endret 11. oktober 2013 av Yvonne 1
Chord Skrevet 11. oktober 2013 #9768 Skrevet 11. oktober 2013 Update. Selgeren mener at dette er noe man nesten må regne med fordi, and I quote, størrelser varierer så mye fra sted til sted. Og det kan jeg være enig i, en str opp/ned. Det er derfor kjolen er merket str 12-14 UK size. Derifra, til str 6, er en lang vei, og mange cm med stoff. Selger vil ikke gi penger tilbake, og det vil koste meg mer å sende i retur enn det kostet å få den. Hva gjør man da? Hadde selger oversikt over målene til de forskjellige størrelsene i informasjonen?
Binta Ba Skrevet 11. oktober 2013 #9769 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) For å være helt ærlig: jeg mener nok dessverre du ikke har en sak her. At størrelser varierer mye på eBay er en kjentsak, derfor skal man aldri kjøpe klær kun utifra størrelsene, man må kjøpe dem utifra de konkrete målene. Med mindre man kjøper dem med kjent merke der merkelapp vises, slik at man er sikker på størrelsen. Poenget er jo at størrelser varierer mye, det er jo bare å gå i norske butikker å se det. I noen butikker har jeg opplevd fire størrelser forskjell i klær. Og så lenge det ikke er en standard som følges av alle så har du nok heller ingen sak. Med mindre selgeren oppga konkrete mål (dvs ikke størrelser) og de ikke følges. Mvh Yvonne Man trengte bare å se på kjolen for å kjapt forstå at den ikke var en 12-14, og da er det jo virkelig dårlig selgerstil å hverken krive opp mål i annonsen, eller skrive "liten i størrelsen" ? Kjøpte denne kjolen via ebay.co.uk, fra en elger fra UK, nettopp fordi jeg vet jeg passer str 10-16 derifra.. Hadde selger oversikt over målene til de forskjellige størrelsene i informasjonen? Length (Shoulder to Hem): 85cm or 33.5 inches - Kun denne, intet annet. Kan jo legge til at det også står at ryggen skal ha hjerteform, noe den heller ikke har; den er heeelt rund i formen, ikke antydning til såkalt hjerteform engang. Nnngh. Endret 11. oktober 2013 av Binta Ba
Chord Skrevet 11. oktober 2013 #9770 Skrevet 11. oktober 2013 Nå har jeg oppretta sak for 2. gang denne uken 1
Anglofil Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #9771 Skrevet 11. oktober 2013 Man trengte bare å se på kjolen for å kjapt forstå at den ikke var en 12-14, og da er det jo virkelig dårlig selgerstil å hverken krive opp mål i annonsen, eller skrive "liten i størrelsen" ? Kjøpte denne kjolen via ebay.co.uk, fra en elger fra UK, nettopp fordi jeg vet jeg passer str 10-16 derifra.. Så lenge det ikke finnes noen konkret standard i bransjen så er det nok dessverre ikke så mye du får gjort med det. Men det eneste jeg reagerer på er at de faktisk har skrevet målene i annonsen. Det er de som faktisk er viktige. Hvis de egentlig skal passe deg så ville jeg nok kanskje laget en sak på det. Mvh Yvonne
Binta Ba Skrevet 11. oktober 2013 #9772 Skrevet 11. oktober 2013 Så lenge det ikke finnes noen konkret standard i bransjen så er det nok dessverre ikke så mye du får gjort med det. Men det eneste jeg reagerer på er at de faktisk har skrevet målene i annonsen. Det er de som faktisk er viktige. Hvis de egentlig skal passe deg så ville jeg nok kanskje laget en sak på det. Mvh Yvonne Shoulder to hem skal jeg passe, ja, den ville ikke vært for kort for meg. Synes liksom ikke sånn måte å gjøre business på er ok i det hele tatt. Svarene fra selgeren bærer også preg av google translate, så jeg tror nok ikke dette er UK-kjolestørrelser, sånn egentlig. Jææævla synd, for den kjolen forelsket jeg meg i, og den hadde vært utrolig fin i rett str.
Anglofil Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #9773 Skrevet 11. oktober 2013 Shoulder to hem skal jeg passe, ja, den ville ikke vært for kort for meg. Synes liksom ikke sånn måte å gjøre business på er ok i det hele tatt. Svarene fra selgeren bærer også preg av google translate, så jeg tror nok ikke dette er UK-kjolestørrelser, sånn egentlig. Jææævla synd, for den kjolen forelsket jeg meg i, og den hadde vært utrolig fin i rett str. Vel, det er dessverre slik det er på eBay. Hvis det ikke står andre mål enn shoulder to hem har du nok ingen sak. Man trenger flere mål for å faktisk vite om noe passer. Og selv om det er surt og kjipt så kan man ikke stole blindt på størrelser. Det er som sagt ingen offisiell standard. Det er jo stor forskjell på merke til merke. Så jeg er nok dessverre ikke enig med deg, selv om jeg selvsagt forstår at det er ergerlig. Jeg holder nok med selger i dette tilfellet. Mvh Yvonne 3
AloeVera Skrevet 12. oktober 2013 #9774 Skrevet 12. oktober 2013 Langt på natt og jeg handler på ebay. Tror jeg finner sengen. Men uansett har kjøpt: Wreck this journal Sånn til å feste på skjortekrager
Sunshine Skrevet 12. oktober 2013 #9775 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Jeg er fullstendig uenig med deg Yvonne. Det du sier fordrer at man har god erfaring med kjøp på ebay. Ekstremt god! Når jeg kjøper kjoler fra UK passer størrelsene alltid når jeg kjøper tilsvarende som jeg bruker. Og du er ikke den eneste med rundt 1000 kjøp bak deg. Jeg kjøper derimot aldri når målene ikke er oppgitt fordi jeg har dårlig erfaring fra kinaselgere, men det kan faktisk ikke forventes at en som ikke har prøvd å feilet mange ganger skal vite det. Det pleier dessuten å stå en bemerkning på at størrelsen er liten hvis de er det. Hvis du mener at man skal vite sånt sier du i bunn og grunn at ingen selgere på ebay kan stoles på. Og hvis det er slik, er det vårt ansvar som kjøpere å fortelle andre kjøpere det via dårlig feedback. Man skal ikke hjelpe dårligere selgere med å fortsette å selge dårlige varer og dermed ødelegge ryktet til ebay og de selgerene som gjør en god jobb. Det er derfor ebay har opprettet feedback skjønner du vel? Jeg får inntrykk av at du synes synd på selgerne og at vi bør akseptere langt mer enn normalt pga det. Du holder alltid med selger, til og med i tilfeller der varen ikke fungerer bare fordi det er billig. Man skal ikke straffes fordi ingen andre enn du byr på varen. Binta Ba: Hvis kjolen var dyr oppretter du sak, hvis ikke hadde jeg gitt negativ feedback og skrevet at den er ekstremt liten og at selger er lite hjelpsom. Jeg pleier å si til selger at porto er ekstremt dyrt i Norge så retur er uaktuelt, da pleier jeg å få en liten reefund. En gang betalte faktisk selger for porto til UK for meg (fikk feil vare), men når jeg tenkte meg om fikk jeg aldri en ny kjole i retur... Hmmm.,, Endret 12. oktober 2013 av Sunshine 13
plix Skrevet 12. oktober 2013 #9776 Skrevet 12. oktober 2013 Enig med deg, Sunshine. Man kan ikke godta absolutt alt fra selgerne på Ebay, er man misfornøyd og har prøvd å få til en løsning med selger- uten noen form for service eller forståelse, så er det på plass at selger i mange tilfeller må få en konsekvens på en måte. Det er ikke slik at selv om en vare er billig, så skal man godta at varen er helt mangelfull ut i fra forventningene. De færreste kaster fra seg 50-lapper i søpla? 5
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2013 #9777 Skrevet 12. oktober 2013 Selger vil ikke gi penger tilbake, og det vil koste meg mer å sende i retur enn det kostet å få den. Hva gjør man da? Jeg holder med deg, hos paypal kan du åpne en dispute. Også legge igjen negativ feedback. Anonymous poster hash: 117b8...925 1
Binta Ba Skrevet 12. oktober 2013 #9778 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Oppdatering Kjolen i seg selv var veldig billig, da den hadde ligget på budrunde i tre-fire dager, og kun hadde noen timer igjen når jeg fant den, så jeg var bare heldig der. Er ikke mange kronene det er snakk om ( 23 ), men for meg er det ren prinsippsak. Jeg kjøper kjoler på outlet her i Norge til 15kr som har koster 250kr nytt, og jeg forventer alikevel at størrelsene er reelle. Har en del kjolekjøp bak meg nå, og UK-størrelsene har konsekvent vært de samme på 12-14. ( Ved unntak av tightsen jeg mottok igår, som er 14, men ser ut som en 16. ) Selger har kun noen få negative feedbacks, hvor det er det samme som for meg; kjolen er minst halvparten av størrelsen. Selger vil refundere halve beløpet av det kjolen kostet, så jeg slår meg til ro med det. Igjen; ikke mye penger det er snakk om, men prinsippet i det hele. Jeg har sett samme kjole koste rundt 100kr på but it know av andre selgere, så jeg var bare heldig med prisen Edit: Jeg blir å legge igjen nøytral feedback, fordi selgeren prøver å ordne saken. H*n ville gjerne ha retur på den, men som vi alle sikkert vet er det dyrere å sende i retur herfra enn det kostet med shippingen hit.. Endret 12. oktober 2013 av Binta Ba 5
Anglofil Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #9779 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Jeg er fullstendig uenig med deg Yvonne. Det du sier fordrer at man har god erfaring med kjøp på ebay. Ekstremt god! Når jeg kjøper kjoler fra UK passer størrelsene alltid når jeg kjøper tilsvarende som jeg bruker. Og du er ikke den eneste med rundt 1000 kjøp bak deg. Jeg kjøper derimot aldri når målene ikke er oppgitt fordi jeg har dårlig erfaring fra kinaselgere, men det kan faktisk ikke forventes at en som ikke har prøvd å feilet mange ganger skal vite det. Det pleier dessuten å stå en bemerkning på at størrelsen er liten hvis de er det. Hvis du mener at man skal vite sånt sier du i bunn og grunn at ingen selgere på ebay kan stoles på. Og hvis det er slik, er det vårt ansvar som kjøpere å fortelle andre kjøpere det via dårlig feedback. Man skal ikke hjelpe dårligere selgere med å fortsette å selge dårlige varer og dermed ødelegge ryktet til ebay og de selgerene som gjør en god jobb. Det er derfor ebay har opprettet feedback skjønner du vel? Jeg får inntrykk av at du synes synd på selgerne og at vi bør akseptere langt mer enn normalt pga det. Du holder alltid med selger, til og med i tilfeller der varen ikke fungerer bare fordi det er billig. Man skal ikke straffes fordi ingen andre enn du byr på varen. Les nå hva jeg skriver før du slenger om deg med påstander og noe jeg ikke selv mener. Binta Ba har kun ett mål: lengden. I en perfekt verden burde det være nok. Men slik er det dog ikke. Og ja, det er noe man må lære seg til. Sånn er det bare. Det er ikke så mye å si på det, annet enn at skal man kjøpe noe så bør man ha mål. Det er ikke slik at jeg ikke skjønner Binta Ba, jeg bare skriver at det dessverre er en realitet. Intet mer eller mindre. Og man må også da forstå at vi har ikke de samme rettigheter som i Norge, eBay er bygget opp på sin måte, og ja, det kan hende man feiler innimellom. Og det er helt normalt etter mitt skjønn. Tviler på at vi bare har strålende kjøp bak oss, også jeg har bommet kraftig fra tid til annen. Det vil skje. Og synes synd på selger? Nå får du jammen meg gi deg. Det er faktisk ikke det dette handler om. Jeg synes ikke en tøddel om denne selgeren i det hele tatt. Det at jeg ikke er enig betyr ikke nødvendigvis at jeg selv mener det er greit. Det vil si: jeg forstår meget godt at Binta Ba synes det er kjipt, men så lenge man ikke får de ordentlige mål for varen, og så lenge det ikke finnes offisielle mål å gå etter, så har Binta Ba lite å gå etter. Det ér et faktum at størrelser varierer mye. Det er jo bare å gå inn i britiske butikker å handle det. Størrelsene til Monsoon er forskjellige fra Dorothy Perkins, Next og New Look. Dette er jo ikke noe jeg finner på, det kan man jo også se i norske butikker. La oss se det på en annen måte: hvis Binta Ba hadde klaget offisielt til eBay så er det rett og slett lite trolig at hun hadde fått medhold. Jeg snakker utifra hvordan reglene blir overholdt. F.eks: jeg kjøpt selv en gang et par sko som visstnok skulle være "wide fit" i min vanlige størrelse. Problemet var at skoene var som "normale" å regne, dvs at min mor som ikke trenger ekstra brede sko kunne fint gå med skoene, skoene var etter mitt skjønn ikke "wide fit". Men kunne jeg klage? Nei. Fordi jeg rett og slett glemte å spørre om bredde. Min feil, og lite jeg kunne gjort med det. Hadde jeg derimot spurt selger om målene så ja, da hadde jeg ikke en sak. Jeg har da ofte også holdt med kjøper. Poenget er at vi nordmenn er kravstore, og vi tror vi kan forvente som det samme her hjemme. F.eks hvis en vare forsvinner i posten. Det kan skje. Og da er det ikke nødvendigvis selgers feil. Skjer det fem ganger, som jeg opplevde en gang, så ja, klart, da har man virkelig lov til å klage, men skjer det én gang og selger ellers har mye god feedback så har man nok ikke en case. Det betyr igjen ikke at jeg synes det er greit at varer forsvinner i posten, men man må altså være obs på at det kan skje. Og at det ikke nødvendigvis er selgers feil. Jeg snakker om realitetene her, ikke hvordan jeg nødvendigvis ønsker at det skal være. Jeg har selv gått på smeller, og lært av dem. Jeg kjøper nå aldri sko med "wide fit" uten å faktisk få vite bredden (eller med mindre jeg får bevist merket bak skoen, som jeg igjen da har kjennskap til). Men helt klart: jeg skulle jo ønske det var slik at når jeg kjøpte sko med "wide fit" så kunne jeg stole blindt på at de var nettopp laget for oss med brede føtter. Sånn er dog ikke realiteten. Dessverre. Og sånn kan det være i en vanlig butikk også. Binta Ba: Bra det løste seg. Selv om noen her kanskje ikke tror det, så synes jeg alltid det er fint når man får til løsninger man kan være høvelig fornøyde med. Mvh Yvonne Endret 12. oktober 2013 av Yvonne 3
Anglofil Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #9780 Skrevet 12. oktober 2013 Enig med deg, Sunshine. Man kan ikke godta absolutt alt fra selgerne på Ebay, er man misfornøyd og har prøvd å få til en løsning med selger- uten noen form for service eller forståelse, så er det på plass at selger i mange tilfeller må få en konsekvens på en måte. Det er ikke slik at selv om en vare er billig, så skal man godta at varen er helt mangelfull ut i fra forventningene. De færreste kaster fra seg 50-lapper i søpla? Nå har jeg aldri ment at man skal godta at en vare er mangelfull heller. Man må dog se på de fakta som ligger til grunn for en sak. Mvh Yvonne 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå