Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fikk denne jakken i dag. Men i to eksemplarer, to forskjellige pakker fra to forskjellige selgernavn. Og jeg har bare ett kjøp på historikken min. Jeg så på denne jakken flere ganger før jeg faktisk kjøpte den, så etter et par dager mistenkte jeg at jeg kanskje hadde klart å kjøpe den to ganger, men kunne ikke finne noe på historikken og slo meg til ro med det.. Men hva gjør jeg nå?

De to jakkene er forresten identiske i annonsen, men de er ganske forskjellige IRL. Den ene er utrolig tynn, dårlig sydd, blankt/skinnende "skinn", innsidene av lommene stikker ut nedenfor jakke-kanten osv. Den andre er tykkere i stoffet, bedre sydd, har sydde kanter (ikke råkanter som ei annen med samme jakke nevnte), mattere "skinn" og er egentlig ganske fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk denne jakken i dag. Men i to eksemplarer, to forskjellige pakker fra to forskjellige selgernavn. Og jeg har bare ett kjøp på historikken min. Jeg så på denne jakken flere ganger før jeg faktisk kjøpte den, så etter et par dager mistenkte jeg at jeg kanskje hadde klart å kjøpe den to ganger, men kunne ikke finne noe på historikken og slo meg til ro med det.. Men hva gjør jeg nå?

De to jakkene er forresten identiske i annonsen, men de er ganske forskjellige IRL. Den ene er utrolig tynn, dårlig sydd, blankt/skinnende "skinn", innsidene av lommene stikker ut nedenfor jakke-kanten osv. Den andre er tykkere i stoffet, bedre sydd, har sydde kanter (ikke råkanter som ei annen med samme jakke nevnte), mattere "skinn" og er egentlig ganske fin! :)

Jeg fikk samme jakke her om dagen, og av den dårlige kvaliteten :PDenne her var det jeg bestilte. Skulle gjerne hatt den som var i god kvalitet, men jeg orker ikke å stri med å sende tilbake og klage...

Vet du hvilken selger som hadde den gode kvaliteten på jakka?

Vedrørende problemet med to jakker: Jeg vet ikke hva du kan gjøre annet enn å spørre pent om du kan sende tilbake den med dårlig kvalitet?

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Men kan anbefale denne

Haha, så bra! :fnise:

Den nederste håracc. har jeg. Anbefales! Veldig enkel måte å få vekk håret på.

Ebay og fylla går aldri bra.

Hårassesscories saken du sa du hadde, gir den en "donut" aktig knute? Og blir det stramt eller løst/ rufsete når du setter det opp med den? Klarer ikke helt se for meg hvordan den vil se ut i praksis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ebay.com/itm/171286054344?_trksid=p2059210.m2749.l2649&var=470367386127&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Fikk denne kjolen i dag, en i beige og en i blå. Den er veldig fin og behagelig å ha på, jeg bestilte den i L(er egentlig M) og kunne nok gjerne hadd den en str mindre, da den blir litt løs i livet til tross for at det er strikk. Men det er to ting som trekker den litt ned, for det første er den veldig kort, og jeg tror ikke jeg kommer til å bruke denne uten en shorts eller liknende under. For det andre så er den veldig gjennomsiktigfrem til livet, så Bh-en vil uansett vise.. Det er jo ganske kjedelig, for jeg føler den er for fin til å bruke på stranden og andre steder der det er "greit" at det er litt gjennomsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry om jeg er treg nå, men stemmer ingen av avsenderene med navnet på selgeren du kjøpte fra?

Anonymous poster hash: a5e01...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk samme jakke her om dagen, og av den dårlige kvaliteten :PDenne her var det jeg bestilte. Skulle gjerne hatt den som var i god kvalitet, men jeg orker ikke å stri med å sende tilbake og klage...

Vet du hvilken selger som hadde den gode kvaliteten på jakka?

Vedrørende problemet med to jakker: Jeg vet ikke hva du kan gjøre annet enn å spørre pent om du kan sende tilbake den med dårlig kvalitet?

Jeg vet dessverre ikke hvem som sendte meg jakka, da avsender-navnet ikke stemmer med navnet på kjøpet i historikken min. Men den jakka i linken min står oppført i historikken, så én av jakkene må jo komme fra den selgeren.

Sorry om jeg er treg nå, men stemmer ingen av avsenderene med navnet på selgeren du kjøpte fra?

Du er absolutt ikke treg for det er akkurat dette som er problemet. Det står ikke noe "butikknavn" på pakkene, kun lange kinesiske navn, men ingen matcher med butikknavnet i historikken min. Går det an å søke på selgere (ikke butikknavn)?

Skjønner ikke hvordan dette går an.. Mistenkte jo hele tiden at jeg hadde klart å kjøpe to stykker, men er bare én i purchase history.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke hvem som sendte meg jakka, da avsender-navnet ikke stemmer med navnet på kjøpet i historikken min. Men den jakka i linken min står oppført i historikken, så én av jakkene må jo komme fra den selgeren.

Du er absolutt ikke treg for det er akkurat dette som er problemet. Det står ikke noe "butikknavn" på pakkene, kun lange kinesiske navn, men ingen matcher med butikknavnet i historikken min. Går det an å søke på selgere (ikke butikknavn)?

Skjønner ikke hvordan dette går an.. Mistenkte jo hele tiden at jeg hadde klart å kjøpe to stykker, men er bare én i purchase history.

Nei, det er sant. Uff, nei da vet jeg ikke. Kanskje du kan sende mail til ebay temet og høre? Det må jo ha skjedd en teknisk glipp hos de? Så kan du jo oppgi navnet du har som stod på pakka også. Kanskje de har registert det opp mot brukernavet i et av sine systemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på bekreftelsesmailen du fikk da du kjøpte jakken, står det samme navn overalt? Det står navn i emnefeltet, helt øverst i mailen, midt på under "selger" og nederst står det hvilket navn som kommer opp på bankutskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser på bekreftelsesmailen du fikk da du kjøpte jakken, står det samme navn overalt? Det står navn i emnefeltet, helt øverst i mailen, midt på under "selger" og nederst står det hvilket navn som kommer opp på bankutskriften.

Er du klar over hvor mange kvitteringer jeg har? :ler: Jeg skal lete de opp.

Edit; har foreløbig funnet én kvittering på en slik jakke. Er ikke sikker på om navnene matcher (kinesisk, mange navn gitt) men tror det er den ene pakken (den med jakke i dårlig kvalitet). Butikknavnet på denne er ikke det samme som er i purchase history.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mottak er verdens herligste neglekolleksjon http://www.ebay.com/itm/290990787342?_trksid=p2059210.m2749.l2649&var=590339455587&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT kom på 1,5 uke.

Anonymous poster hash: 83fc3...f5f

Jeg har også bestilt fra denne selgeren, og venter på dem nå. De skal brukes i adventskalender. :)

Anonymous poster hash: 45219...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg gravd i historikken til Paypal og funnet to betalinger på en slik jakke, så jeg har faktisk kjøpt to! Men jeg har fremdeles bare én kvittering fra eBay og ett kjøp i historikk. :klo:

Her er god-kvalitet-selger og her er dårlig-kvalitet-selger. Altså er det jakka i linken min som er fin og den andre var stygg. :ler:

Hva jeg skal gjøre med den andre jakka vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, nå har jeg gravd i historikken til Paypal og funnet to betalinger på en slik jakke, så jeg har faktisk kjøpt to! Men jeg har fremdeles bare én kvittering fra eBay og ett kjøp i historikk. :klo:

Her er god-kvalitet-selger og her er dårlig-kvalitet-selger. Altså er det jakka i linken min som er fin og den andre var stygg. :ler:

Bra det ser ut som du finner ut av det! Og takk for at du la ut link til hvilken som hadde god kvalitet, lurer faktisk på om jeg skal bestille den. Litt galskap.. Haha

Jeg har lurer på å sy den jeg har fått, da blir den i hvertfall bedre. Men du har jo to, så lite vits det kanskje?

Gi til Fretex om den ikke er for ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ser ut som du finner ut av det! Og takk for at du la ut link til hvilken som hadde god kvalitet, lurer faktisk på om jeg skal bestille den. Litt galskap.. Haha

Jeg har lurer på å sy den jeg har fått, da blir den i hvertfall bedre. Men du har jo to, så lite vits det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å få tak i det i noen fysiske butikker da? Skulle gjerne hatt det i dag, eller i alle fall før helga:P

Men endrer de strømstyrken også da?

Elkjøp har noen men er svindyre, clas Ohlsson har ikke for Amerika (hadde hvertfall ikke det den gangen jeg var innom - kjøpte tilogmed "verdensadapter") - men Notabene har det, lurer på om jeg ga rundt 69 kr for det?

Anonymous poster hash: 71f86...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No problemo!

Den fine jakka er virkelig verdt hundrelappen, men det eneste er at den er fremdeles veldig tynn i stoffet (men tykkere enn den andre). Kragen har råkanter men er sydd én gang langs kanten, resten er sydd godt.

Nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den. Finner vel på noe.

---

Har forresten fått en del andre ting i det siste;

- Hvit basic genser, helt ok. Glatt på utsiden og nesten litt børstet på innsiden. Tykkere kvalitet, men samtidig tynn så den viser eks. tykke blondekanter fra BHen gjennom. Litt løs på meg som er en 32/34/XS.

- Armygrønn basic t-skjorte, helt ok. Tynn lett kvalitet. Sånn milk-silk stoff. Fargen er skarpere enn ventet. Litt løs på meg som er en 32/34/XS.

- Svart asymmetrisk t-skjorte, denne er kjempefin! Deilig stoff, henger pent. Er ganske oversized på meg som er en 32/34/XS.

- Rød basic genser, helt ok. Litt tynn i stoffet, mer rød enn på bildet. Litt løs på meg som er en 32/34/XS.

- Grå basic t-skjorte, samme som den armygrønne.

- Svart strikket beanie, fin. Ikke så baggy som på bildet.

- BH med nagler, kjempefin! Falt av en nagle idet jeg åpnet den, men de andre sitter godt. Bestilte 32 B/C, passer fint, men er for stor i omkretsen til meg som egentlig bruker 60 E/F og kan passe 65D fra Cubus. Var selvsagt klar over at den kom til å være for stor i omkretsen, men det er jo bare en pynte-BH. :)

- Svart undebustkorsett, kjempefint!

- Svarte over-knee støvletter, kjempefine og gode på foten! Normale i størrelsen.

- Svart overbustkorsett, kjempefint!

- Rosa/blått overbustkorsett, samme som det svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du fortelle litt om disse når du får dem? :) Er veldig interessert i størrelse og tykkelse på begge!

Har fått jakka nå. Den er for liten. Jeg er 106cm over brystet, og i følge størrelsesguiden skal jakka være 106cm rundt brystet. Det er den ikke... Litt for smal over skuldrene også. Men nå har jeg både brede skuldre, store bryster og er bred over ryggen, så dersom du ikke er det, så er det nok ikke noe problem. :) Den er tynn i stoffet, og mer vannavstøtende enn vanntett. Ellers ei ok jakke å slenge på seg når en skal på butikken osv. Skal du ha tykke klær under ville jeg kjøpt en str eller to større. :)

Det er denne jakka: http://www.ebay.com/itm/Womens-Belted-Long-Trench-Coat-Double-Breaste-wbr-d-Coat-Jacket-Outerwear-5-Colors-/231300869546?&_trksid=p2056016.l4276

Skoene har jeg ikke fått enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...