Gå til innhold

Den store eBay-tråden


Anglofil

Anbefalte innlegg

Ja jeg er veldig sketisk når jeg ser dyre pyntegjenstander av Rosina Wachtmeister selges for 10ern på Ebay.

Du bør vite at mye er kopier. Spesielt om det selges fra Asia. Anbefaler ikke å kjøpe merkevarer fra noe annet enn store selgere i vesten. Men selv der kan du lett spare en 20-70 prosent sammenlignet med i Norge etter frakt og moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men du forstår vel at alt (det meste) av merkevarer på ebay er fake? :icon_lol:

Stemmer overhodet ikke. Du mener nok "det meste av kjente produkter fra kina". Mange millioner ekte varer selges via ebay hvert år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer overhodet ikke. Du mener nok "det meste av kjente produkter fra kina". Mange millioner ekte varer selges via ebay hvert år.

Enig. Man finner mange merketing på eBay, men man bør vite hva man ser etter. Jeg har selv kjøpt både vesker og klokker av blant annet Michael Kors, jeg har kjøpt parfyme, sminke m.m. Jeg handler f.eks favorittmerket mitt Monsoon på eBay, dog på den britiske siden, da dette blir betydelig billigere for meg.

Generelt handler jeg ikke merker fra selgere i Asia, jeg holder meg gjerne til Storbritannia og USA, jeg veksler mellom ebay.co.uk og ebay.com, jeg ber om kvitteringer og bilder av gjenstandene, sjekker selgere, bruker gjerne selgere jeg har god erfaring med osv. Jeg har aldri blitt lurt, men det er viktig å gjøre research på forhånd.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg har den jeg og, men jeg klarer jo ikke å bruke den. Enten vil den ikke sitte, eller så synes hele den svarte greia, eller så.. ja Lurer på hva jeg gjør feil :klo: :vetikke:

Har du kanskje en enkel måte å forklare det på?

Erhm.. Når jeg tar i min, så ruller jeg på en måte bare håret opp. Men jeg har veldig langt hår (krøllete ca ned til midjen), så min blir jo veldig volumøs. Slet litt med at jeg følte at den datt ned selv i starten, men når jeg rullet den nærmere hodebunnen ble det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erhm.. Når jeg tar i min, så ruller jeg på en måte bare håret opp. Men jeg har veldig langt hår (krøllete ca ned til midjen), så min blir jo veldig volumøs. Slet litt med at jeg følte at den datt ned selv i starten, men når jeg rullet den nærmere hodebunnen ble det bedre.

Får vel bare prøve litt mer på diverse forskjellige ulike måter.

Øvelse gjør vel mester?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du forstår vel at alt (det meste) av merkevarer på ebay er fake? :icon_lol:

Det synes jeg er litt drøyt å si. Det er ikke lov å selge fake på Ebay selv om det selvsagt skjer. Undersøker man selger grundig kan man være rimelig trygg, og blir man lurt er det bare å melde ifra til ebay så får man pengene tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk disse rosene i dag, veldig fornøyd! Eneste var at de virkelig luktet kjemikalier, men etter å ha skyldt dem i vann (opp ned), var de helt perfekte. Fargen ble ikke borte, og de var virkelig søte. Ikke store, men utrolig skjønne!

Er de langstilkede? :) Skulle gjerne hatt roser i en glasskaraffel, så vil gjerne vite om de har lang eller kort stilk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de langstilkede? :) Skulle gjerne hatt roser i en glasskaraffel, så vil gjerne vite om de har lang eller kort stilk :)

De er veldig små i størrelsen, rundt 20 cm kanskje? Bildene gjør at de ser ut som om de er større enn hva de er. Stilken er ikke så veldig lang heller, men for mitt bruk var de perfekte. Det spørs jo selvsagt på karaffelen, men jeg tror jeg ville satset på noen som hadde vært lengre om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de langstilkede? :) Skulle gjerne hatt roser i en glasskaraffel, så vil gjerne vite om de har lang eller kort stilk :)

http://www.ebay.com/itm/161160351949?_trksid=p2059210.m2749.l2648&var=460236193074&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Disse er lange. Ca 40 cm (øyemål :ler:) og helt utrolig fine. Ser veldig ekte ut, men såklart mye dyrere enn de andre som var linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om denne kåpen?

I annonsen står det at det er Material: Cashmere Wool.. men til den prisen :o

Skal jeg ta sjansen ved neste lønning? :)

Hvis du kjøper, så si i fra her hvordan den var da ;)

Jeg syns den ser fin ut, men det er jo utrolig vanskelig å si hvordan den faktisk er... Jeg tror nok ikke det er 100 % cashmere.. Da ville den vel vært dyrere? Eller kanskje det finnes en billig form for cashmere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tror dere om denne kåpen?

I annonsen står det at det er Material: Cashmere Wool.. men til den prisen :o

Skal jeg ta sjansen ved neste lønning? :)

Det kan da ikke være verken ull eller kasjmir til den prisen? Det står også Style:Fleece Jacket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Etter anbefaling her inne kjøpte jeg denne kjolen i fargen navy. Fikk den i dag (fem dager etter bestilling) og er storfornøyd! Behagelig stoff og veldig fin passform :Nikke: Jeg er en stor dame i str 46 og bestilte kjolen i XXL (UK 16), og den var perfekt. Jeg følte meg riktig så smekker i den og fargen var også veldig fin, helt mørk blå. Vurderer hardt å bestille flere i andre farger for dette blir nok en hverdagsfavoritt på kjoledagene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg virkelig slått på stortromma og kjøpt meg polaroidkamera på Ebay: http://m.ebay.com/itm/181348261690?nav=SEARCH sambo er misfornøyd da siden han hadde tenkt å kjøpe et lignende kamera til meg til jul, men men :nigo: gleder meg til den kommer frem :)

Spør du selger om å skrive ned prisen eller skrive gave på pakken, eller betaler du tollgebyret når den kommer? Vet du hvor mye det er snakk om i gebyrer på den der? Ønsker meg et sånt et selv, men det føles så bortkastet med det gebyret - du får jo ingenting igjen for det, varen koster det den koster uansett, men gebyret er kjedelig å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mener noen har anbefalt en god sovemaske her tidligere. Kanskje før sommeren? Jeg finner hverken masken på ebay eller posten her. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg mener noen har anbefalt en god sovemaske her tidligere. Kanskje før sommeren? Jeg finner hverken masken på ebay eller posten her. Noen som kan hjelpe?

Mener du sånn til foran øynene eller en ansiktsmaske eller noe annet?

Jeg vet ikke hvilken du tenker på, og det finnes masse på ebay, men jeg liker iallfall den typen som har plass til at du kan bevege øynene og blunke med maska på uten at øyevippene kommer borti maska. Sånn som denne: http://www.ebay.com/itm/New-Comfort-Sleeping-Eye-Mask-Shade-Travel-Sleep-Aid-Blindfold-Cover-Light-Guide-/141373582414?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20ea85ac4e (om det er en sånn sovemaske du tenker på)

Anonymous poster hash: cd076...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...