Gå til innhold

Den store eBay-tråden


Anglofil

Anbefalte innlegg

Gjest Hinkelpinkel

Laderen til Macbooken min (air) begynner å bli dårlig. Er det mulig å kjøpe ny på ebay eller anbefales det å kjøpe originalt i butikken? Trenger ikke den delen som skal inn i stikkontakten, men den delen som skal plugges i macen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laderen til Macbooken min (air) begynner å bli dårlig. Er det mulig å kjøpe ny på ebay eller anbefales det å kjøpe originalt i butikken? Trenger ikke den delen som skal inn i stikkontakten, men den delen som skal plugges i macen.

Kjøp i Norge du.

Anonymous poster hash: a5e01...71c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Hvordan vet man at det er en seriøs selger og ikke en som bare prøver å lure meg? Jeg nekter å tro på at enkelte ting der inne er så billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg har bestilt disse skoene i dag og er veldig spent på hvordan de er... Regner med det er skikkelig kinakvalitet men de var så kule at jeg bare måtte ha dem ! :engel:

Nå har jeg fått skoene og joda, de er ganske så enkle og tynne i kvaliteten. Dessuten var str 41 mer en størrelse 40 så skoene ble nok litt for små for meg. Og så må man sette dem sammen selv (sette i lissene og dandere de der remsene).

Men helt greie sko så dersom man bestiller en størrelse større enn vanlig er dette sko som er kule å ha så lenge de varer :)

Edit: ene venninnen min med str 39 i sko syntes de ble alt for store mens en annen venninne med str 40 i sko syntes de ble for små. Så str 41 passer med andre ord best for dem som har en stor str 39 eller liten str 40. Merkelig størrelse... I tillegg er skoene veldig smale øverst så man bør ha høvelig smale ankler/legger om man skal ha disse.

Jeg får prøve å selge dem til grisebillig pris på facebook eller noe.

Endret av Blubberella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet man at det er en seriøs selger og ikke en som bare prøver å lure meg? Jeg nekter å tro på at enkelte ting der inne er så billig!

Vel, du har jo 651 sider med bevis her i tråden :vetikke:

De ytterst få her inne som ikke har fått varen sin (det kan jo være posten sin feil også!)

har fått igjen pengene sine av ebay... Ville aldri ha kjøpt mobiltelefoner og slike ting, men

ellers syns jeg det er totalt unødvendig å være så skeptisk/paranoid

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Vel, du har jo 651 sider med bevis her i tråden :vetikke:

De ytterst få her inne som ikke har fått varen sin (det kan jo være posten sin feil også!)

har fått igjen pengene sine av ebay... Ville aldri ha kjøpt mobiltelefoner og slike ting, men

ellers syns jeg det er totalt unødvendig å være så skeptisk/paranoid

Ja jeg er veldig sketisk når jeg ser dyre pyntegjenstander av Rosina Wachtmeister selges for 10ern på Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig sketisk når jeg ser dyre pyntegjenstander av Rosina Wachtmeister selges for 10ern på Ebay.

Aner ikke noe om det merket, men om det er ekstremt billig er det sikkert en billig kopi. Da kan du være heldig og den er omtrent like fin som originalen, eller du kan være uheldig og den ser billig ut. Dette varierer veldig. Du kan se på selgerens feedback, dersom den er over 99% er det som regel ok. Jo bedre score dess bedre.

Uansett taper du bare en tier. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig sketisk når jeg ser dyre pyntegjenstander av Rosina Wachtmeister selges for 10ern på Ebay.

Jo, men du forstår vel at alt (det meste) av merkevarer på ebay er fake? :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Aner ikke noe om det merket, men om det er ekstremt billig er det sikkert en billig kopi. Da kan du være heldig og den er omtrent like fin som originalen, eller du kan være uheldig og den ser billig ut. Dette varierer veldig. Du kan se på selgerens feedback, dersom den er over 99% er det som regel ok. Jo bedre score dess bedre.

Uansett taper du bare en tier. ;)

Hehe ja, sant det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke noe om det merket,

Gikk inn for å se på dette nå, og sånn jeg ser det er det bud på rundt ti kroner, for noen kattefigurer og sånt. Da er det viktig å huske på at en budrunde går over flere dager, og selgeren kan velge å ikke akseptere budet om det ikke blir høyt nok. Ser også at selgeren er fra Tyskland, og da er sjansen mindre for at det er billigkopi (Fra Kina er det nesten garantert en kopi). En selger legger ofte ut enkelte ting til fastpris, og samme produktet til budrunde. Budene starter lavt, men de kan raskt komme høyt opp i pris også, siden folk ofte lar seg rive med, og vil vinne budrunden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hårassesscories saken du sa du hadde, gir den en "donut" aktig knute? Og blir det stramt eller løst/ rufsete når du setter det opp med den? Klarer ikke helt se for meg hvordan den vil se ut i praksis :)

Blir litt donutaktig, bare med en "stor" sirkel i midten.

Om det blir stramt eller rufsete kommer veldig ann på hvordan du setter den opp. Mulig å få til begge deler :) Skal se om jeg finner bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir litt donutaktig, bare med en "stor" sirkel i midten.

Om det blir stramt eller rufsete kommer veldig ann på hvordan du setter den opp. Mulig å få til begge deler :) Skal se om jeg finner bilde.

Ååh, jeg har den jeg og, men jeg klarer jo ikke å bruke den. Enten vil den ikke sitte, eller så synes hele den svarte greia, eller så.. ja Lurer på hva jeg gjør feil :klo: :vetikke:

Har du kanskje en enkel måte å forklare det på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet man at det er en seriøs selger og ikke en som bare prøver å lure meg? Jeg nekter å tro på at enkelte ting der inne er så billig!

Se etter selgere med minst 99% feedback. Mange har lave krav til det de handler på ebay, og vil si at ting er bra selv om det ikke er det. Selgere med under 99% feedback er det bare å holde seg unna. Se også på bildene, finner du de samme bildene hos andre selgere er det ikke sikkert du får den varen du tror du får. Skal du kjøpe merkevare holder du deg unna Asia.

Her i huset har vi mange eBay-kjøp i året. Erfaringen er at det går helt fint med merkevarekjøp eller dyre kjøp utenfor Asia. For asiatiske kjøp bruker vi ikke mange penger, da mange asiatiske selgere sier de skal sende igjen, men ikke gjør det, dersom det er noe galt med varen.

For merkevarekjøp bør du også få se kvittering før kjøp, og få den med når du handler.

Anonymous poster hash: 83fc3...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...