Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Når satte kvalmen inn, dere som er kvalme? Håper på å unngå det verste av det.

Jeg ble kvalm i uke 6. Fortsatt kvalm, men føler kanskje det har sluppet litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når satte kvalmen inn, dere som er kvalme? Håper på å unngå det verste av det.

Jeg fikk kvalmen uke 6 - jeg trodde jeg skulle slippe unna.. ;-)

Har et lite måltid på sengen, eller spiser når jeg er oppe på natten (blæren holder ikke natten gjennom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som fremdeles tester med graviditetstester for å sjekke? Jeg skjønner jo at jeg er gravid, men vil av og til bare se at det stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fristet en gang - men har jo tatt 2 ganger + mens kom aldri - og har masse symtomer som svimmel som jeg aldri hatt, andpusten og ømme bryster så....... velger heller å kjøpe 100 kr på søt body enn å bruke på gravidtester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fristet en gang - men har jo tatt 2 ganger + mens kom aldri - og har masse symtomer som svimmel som jeg aldri hatt, andpusten og ømme bryster så....... velger heller å kjøpe 100 kr på søt body enn å bruke på gravidtester :)

Smart! :fnise:

Det skal sies at jeg bestilte masse billige el tester og graviditetstester før denne prøveperioden og fryktet at det ville gå lang tid før jeg ble gravid igjen. Så testene jeg bruker er billigtester :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart! :fnise:

Det skal sies at jeg bestilte masse billige el tester og graviditetstester før denne prøveperioden og fryktet at det ville gå lang tid før jeg ble gravid igjen. Så testene jeg bruker er billigtester :laugh:

:fnise: ..... Aaaahhh! Ja, kanskje du kan kjøpe en skikkelig test som står : GRAVID eller IKKE GRAVID ? Hvis du føler du er gravid! :P ........ Ja, tror alle frykter at det ville gå lang tid ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: ..... Aaaahhh! Ja, kanskje du kan kjøpe en skikkelig test som står : GRAVID eller IKKE GRAVID ? Hvis du føler du er gravid! :P ........ Ja, tror alle frykter at det ville gå lang tid ja!

Har gjort det også :fnise:

Det er nok bare frykten for at det skal gå galt fra forrige svangerskap som sitter igjen. Denne gangen skal jeg ha tidlig ul for å sjekke at ting er i orden. Flere som satser på tidlig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det gjorde jeg i dag purreløk :P Hadde også billigtester liggende, så da var det jo lett tilgjengelig.

Godt å høre at det ikke bare er meg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tidlig UL i uke 12 hos privat :)

:Nikke: - det hadde jeg også gjort! Jeg tror jeg skal tidligere. men det pga av tidligere MA.

Endret av purreløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert lurt og betryggende - lykke til! :)

Jeg er bare 4 uker på vei - håper spiren sitter godt hos alle nå ! :) Største abortfaren er forbi da man er gravid - minsker for hver uke. Minsker også når hjertet begynner å slå :)

Endret av livelovelaugh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det håper jeg ! :gravid:

Krysser fingrene og tær for deg :) Det er jo en fin førjulspresang for alle nå :P Lurt å mosjonere - spise sunn - drikk mye vann ! :)

Jeg trener styrketrening 3x i uken - merker jeg blir mer andpusten og svimmel, måtte dempe med vekter, hehe! Lager sunne ukesmeny - gjør alt for at det skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer litt å dra på UL i romjula, evt før vi drar sørover, men er litt usikker på når det egentlig lønner seg? Er 5+6-ish i dag. Dro ikke på tidlig UL med første pga økonomi, og har ikke så veldig mye til overs nå heller, men pga psyken kjenner jeg at det hadde vært godt.

Er jo kvalm hver dag, store deler av dagen, så det er jo ikke tvil sånn sett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL da jeg var 7+2, men det var fordi jeg mistenkte det kunne være tvillinger, og det ville hatt mye å si for planlegging av jobb fremover. Ellers er det jo lite å se så tidlig, bortsett fra et blinkende hjerte. I forrige svangerskap var jeg på UL 11+5, og da er det jo ganske mye å se.

Var ikke kvalm i forrige svangerskap i det hele tatt, og gamblet derfor på at jeg skulle slippe unna denne gangen også. Men så heldig er jeg ikke! Kvalm spesielt ettermiddag og kveld. Spiser mye knekkebrød med kaviar, ritz kjeks, rett i koppen supper og kiwi. Gleder meg til dette gir seg kjenner jeg! Har også tidenes prosjektinnspurt på jobb som ikke klaffer superbra med kvalmen...

Men, jeg koser meg likevel med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal på ul om en uke, da er jeg 8 uker. Jeg har vært kvalm i ca en uke nå. Først en kombinasjon av kvalme og ingen matlyst og nå de siste par dagene har jeg vært enten kvalm eller kjempesulten. Rart hvor fort ting endrer seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det gjorde jeg i dag purreløk :P Hadde også billigtester liggende, så da var det jo lett tilgjengelig.

Jeg tok en (billig)test i går :sjenert:, men det er den første på over to uker, altså! Fortalte om graviditeten til en venn og fikk det for meg etterpå at det kanskje ikke var sant, så da var det godt å få en raskt og sterk positiv test ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye! :hjerte:

Jeg bor i utlandet, og her er det fri tilgang på billige graviditetstester. Må innrømme jeg har tatt altfor mange, men det går liksom ikke opp for meg at jeg ER gravid. Siste tok jeg da jeg var 7 uker :sjenert: Når jeg var 7 + 5 var jeg på min første legetime. Pratet litt med jordmor og hun spurte om jeg ville se babyen :sjokkert: Var ikke forberedt på UL men sa selvfølgelig ja :wow: Fikk se en liten spire med bankende hjerte :rodmer: Har ikke følt noen trang til flere graviditetstester etterpå. ;)

Har hatt to uker nå, med en fæl kvalme. Føler kanskje jeg har merket et snev av bedring nå siste to dagene og hååper jeg er på bedringens vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...