Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Uff, du har min medfølelse Mihi! Og her sitter jeg og synes synd på meg selv som har bare har vært småkvalm på jobb i hele dag :sjenert:

Det der opplever jeg også livelovelaugh, så jeg håper det er helt normalt!

Supert! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg og kjæresten spandert på oss en tidlig ultralyd! Det var kjempe gøy! :-)

Det er litt fælt å si det, men når man hører om jenter som har hatt MA, så klarer ikke jeg å slappe av.

Men mini svømte inne i magen der, og vi kunne se fingre, tær og hjerte! <3 Da kunne jeg endelig stole litt på at kanskje dette kan gå bra.

Da blir det ikke noe mer ultralyd før vi skal tilbake i uke 18.

Termindato ble nå satt til 22.juli - og jeg er nå "tilbake" på uke 9+2. 5 dager snek hun fra meg ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hjelper absolutt ingenting. Men nå kommer mistanken om hyperemesis snikende inn. Sengeliggende fra morgen til kveld med kvalme og oppkast i snart en uke, gått ned flere kilo, og omtrent ingen pauser fra kvalmen. Mannen måtte ut å handle og da fikk han en tur innom apoteket for å kjøpe urinstix, og jammen slo jeg ikke ut maksimalt på ketoner... Ikke rart det, så lite jeg får i meg. Nå krysser jeg fingre og tær på at dette er en litt hard variant av omgangssyke, så jeg slipper ukeavisen med dritten :( synes litt synd på meg selv og alle dere andre kvalme der ute...

En ting jeg kan drikke er lipton iste pulver som er blandet ut til en svaaaak iste. Vet det er koffein i den, men akkurat nå driter jeg i det... Må jo være bedre enn ingenting.

Fødeplass skal vi vel søke om når jeg er på første ordinære kontroll, men jeg har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil... :)

Hjelpes, dette var ikke kjekt! Du har masse medfølelse fra meg!

Jeg tror det skal masse iste-koffein til før du når grenser, jeg ville drukket uten dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kan man ta UL så tidlig som i uke 9? Åh, det frista egentlig litt...

Fortelle, ja. Jeg reiser hjem til mamma for jula til lørdag. Jeg er bare nødt til å fortelle, hun er typen som lukter det når det er noe. Og det blir merkelig om jeg plutselig ikke vil ha et glass vin. :ler: Uansett så er det hyggelige nyheter og noe det er fint å fortelle om. Jeg håper hun blir glad ihvertfall, jobbsituasjonen min er ikke ultimat, så jeg håper ikke hun henger seg opp i det. Hun har av og til en tendens til å ploppe ut med det det første negative hun tenker på først. Men jeg vet jo hun ønsker seg barnebarn også, så hun KOMMER til å bli glad. Jeg er enebarn, så det betyr nok endel for henne dette :)

Resten av familien er jeg usikker på. Vi feirer på en annen kant av landet og bor hos dem i 4 netter. De er fine folk, men vi er ikke så nære. Og det føles ikke behagelig å skulle fortelle dem det om det går galt senere... Men så er det jo ting de sikkert legger merke til da: vi spiser masse spekemat i løpet av jula. Og selv om ingen drikker mye i det hele tatt, så er det alltid en juleøl og en akevitt til maten. Hmm..

Hva gjør dere andre ag julefeiringen og fortelling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kan man ta UL så tidlig som i uke 9? Åh, det frista egentlig litt...

Fortelle, ja. Jeg reiser hjem til mamma for jula til lørdag. Jeg er bare nødt til å fortelle, hun er typen som lukter det når det er noe. Og det blir merkelig om jeg plutselig ikke vil ha et glass vin. :ler: Uansett så er det hyggelige nyheter og noe det er fint å fortelle om. Jeg håper hun blir glad ihvertfall, jobbsituasjonen min er ikke ultimat, så jeg håper ikke hun henger seg opp i det. Hun har av og til en tendens til å ploppe ut med det det første negative hun tenker på først. Men jeg vet jo hun ønsker seg barnebarn også, så hun KOMMER til å bli glad. Jeg er enebarn, så det betyr nok endel for henne dette :)

Resten av familien er jeg usikker på. Vi feirer på en annen kant av landet og bor hos dem i 4 netter. De er fine folk, men vi er ikke så nære. Og det føles ikke behagelig å skulle fortelle dem det om det går galt senere... Men så er det jo ting de sikkert legger merke til da: vi spiser masse spekemat i løpet av jula. Og selv om ingen drikker mye i det hele tatt, så er det alltid en juleøl og en akevitt til maten. Hmm..

Hva gjør dere andre ag julefeiringen og fortelling?

Du kan ta innvendig ul ja, det kan en jo så tidlig en vil det, men er ikke mye å se før uke 6 da;) vi skal fortelle det til min familie på julaften, har kjøpt en fotokalender til mine foreldre der det er bilde av små babyføtter på juli mnd og skrevet inn på termindatoen "dere blir besteforeldre!" . Gleder meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første runde nevnte vi det bare i en bisetning (hysterisk morsomt å se at tannhjulene satte i gang på mamma,pappa og mormor samtidig :ler: )

Nå har jeg tatt det på telefon til mamma og svigermor og så vet jeg ikke helt når resten får vite. Kan heldigvis skylde på både magesår og fødselsdepresjon fra forrige runde for å slippe unna alkoholen :P

Mammas reaksjon denne gangen var "herregud. Oi. Wow. Men, oi", men så hadde hun jo gratulert meg med veslas syvmånedersdag uka før, da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde utvendig ultralyd, heldigvis. Jeg trodde jo jeg var i uke 10, men det gikk helt fint.

Men hadde jeg tenkt meg litt om hadde jeg kanskje ventet litt til, men det er jo vanskelig når hjernen sier at det er noe som er galt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å ta innvendig på uke 8 - siden jeg skal reise vekk i par uker så hadde vært kjekt å roe meg ned før jeg reiser....:P Kjæresten spanderer :P

Så det er faktisk mulig å få vite termin så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det, vet du for eks når du ble gravid så er det vel ganske bankers. Og så måler de jo fosteret på ul, men kan vel bli litt forandring etter ordinæren, men ikke mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun målte meg på ul da jeg var 7+5 og kom fram til at jeg var 7+6. Hun sa det var vanskelig å si helt på dagen siden det er så lite enda men blir sånn ca måling såfall:) regn med at det kan være et par dager til eller fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! *teller ned dagene til 6. januar* Da er jeg ca 8 uker på vei :hoppe:

Håper formen er god i jula på tanken av all fet mat - lukt osv :fnise:

Skal være flink å gå tur ofte og ta styrketrening for å være sterk i form :P Lett å si men... hvem vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til legen i dag og i følge hans beregning er jeg 7+4 idag. Jeg prøvde å forklare at jeg hadde testet etter eggløsning og at jeg dermed var kortere på vei, men han så bare ut som et spørsmålstegn. Tihi. Så nå vet jeg ikke hvordan jeg skal forholde meg til hvor langt jeg er på vei jeg? Skal jeg holde meg til min beregning som er 5+6 eller legens 7+4? Hva gjør dere? Den siste syklusen min var ganske lang (litt merkelig på grunn av MA tenker jeg) og eggløsningen kom nesten en mnd etter første menstrusjonsdag.

:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda et spørsmål om beregning. Første dag i forrige menstruasjon var lørdag 16. november. Man regner da hvor langt man er på vei fra den datoen, gjør man ikke? For da er jeg i følge mine beregninger 4+3. men tickeren min sier 4+1. Og det gjør den syklusappen min også. "Fjerner" man en dag i hver ende? (altså teller ikke dagen menstruasjonen startet og dagen man er på) :klo:

Edit: å, det har vel noe med sykluslengden å gjøre. Prøvde babyverden sin, og den sa først 4+3, men når jeg justerte sykluslengden opp fra 28 til 30 dager så fikk jeg 4+2. Jeg skjønner ikke hvorfor. :ler:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et spørsmål om beregning. Første dag i forrige menstruasjon var lørdag 16. november. Man regner da hvor langt man er på vei fra den datoen, gjør man ikke? For da er jeg i følge mine beregninger 4+3. men tickeren min sier 4+1. Og det gjør den syklusappen min også. "Fjerner" man en dag i hver ende? (altså teller ikke dagen menstruasjonen startet og dagen man er på) :klo:

Edit: å, det har vel noe med sykluslengden å gjøre. Prøvde babyverden sin, og den sa først 4+3, men når jeg justerte sykluslengden opp fra 28 til 30 dager så fikk jeg 4+2. Jeg skjønner ikke hvorfor. :ler:

Det kommer an på sykluslengde og når du har eggløsning. Det medt riktige er å bruke eggløsningsdatoen hvis du vet den. Det blir kun riktig å bruke første dag i siste menstruasjon hvis den er på ca dag 14 i en syklus på 28 dager. Jeg har ikke el før dag 16-17 i syklusen, så da vil jeg være lenger på vei enn jeg egentlig er hvis jeg brukte datoen for første dag i siste mens. (Håper jeg skrev sånn tålig forståelig nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det der forstod jeg :) Takk! Eggløsning vet jeg jo sånn ca, jeg tok jo tester. Men er det ikke sånn at EL gjerne finner sted ETTER positiv test?

(hjelpes, dette var mye nytt på en gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, det der forstod jeg :) Takk! Eggløsning vet jeg jo sånn ca, jeg tok jo tester. Men er det ikke sånn at EL gjerne finner sted ETTER positiv test?

(hjelpes, dette var mye nytt på en gang)

El-tester har aldri funket på meg, eller har vel ikke testet nok til at de ble positive, men slik jeg har forstått det slippes egget 12-24 timer etter positiv test, men ta det med en liiiiten klype salt. Jeg tempet jeg, syns det var en super måte å finne el på :) Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste mens var den 14 nov og syklysdager var på 24 , så er jeg 5+3 idag = 276 dager i følge jordmor Siri :-) man trekker dager fra snitt dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på sykluslengde og når du har eggløsning. Det medt riktige er å bruke eggløsningsdatoen hvis du vet den. Det blir kun riktig å bruke første dag i siste menstruasjon hvis den er på ca dag 14 i en syklus på 28 dager. Jeg har ikke el før dag 16-17 i syklusen, så da vil jeg være lenger på vei enn jeg egentlig er hvis jeg brukte datoen for første dag i siste mens. (Håper jeg skrev sånn tålig forståelig nå).

Interessant... Jeg prøvde eggløsningskalkulator - men det var litt vanskelig - fordi jeg fikk positiv den 25+26 november, men vet ikke når unnfangelsen er så føler det er vanskelig å regne ut.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det der forstod jeg :) Takk! Eggløsning vet jeg jo sånn ca, jeg tok jo tester. Men er det ikke sånn at EL gjerne finner sted ETTER positiv test?

(hjelpes, dette var mye nytt på en gang)

Hvor mange dager syklus har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...