Mihi Skrevet 3. februar 2014 #641 Del Skrevet 3. februar 2014 Jeg vil også ha mage og kjenne liv! Hvor langt er du på vei blomst? Jeg er i uke 14 nå, men ingen antydning til mage. Fortsatt kvalm og får intravenøst på sykehuset med jevne mellomrom. Skal til legen senere i uken og da må han sende søknad om fødeplass. Begynner å stresse litt nå. Har alle dere andre fått fødeplass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 3. februar 2014 #642 Del Skrevet 3. februar 2014 Jeg har fått fødeplass på Riksen Søkte da jeg var ca 5 uker på vei Var redd da august måned er en rush tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mihi Skrevet 3. februar 2014 #643 Del Skrevet 3. februar 2014 Wow! Det var tidlig! Jeg skal forhåpentligvis føde på Bærum, og der er det visstnok ikke så stort press i følge legen min. Men nåde han om jeg ikke får plass... Hehe Kan jeg spørre hvorfor du ønsket deg til riksen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 3. februar 2014 #644 Del Skrevet 3. februar 2014 Ja, en anbefalte meg å søke hvis jeg har bestemt for hvilke sykehus jeg ønsker meg - dumt om det blir fult da august er en føde-rush periode! Jeg fikk plass så kan jeg bare slappe av - ellers utenom sommer/august kan man sikkert søke ved 1. svangerskapskontroll Ble anbefalt å søke før uke 8 - vanskelig å få plass der Riksen - bedre oppfølging for førstegangsfødende (selv om man deler rommet med flere) men man får fantastisk god oppfølging - opplæring - man føler mer trygg når man er mamma for første gang Ullevål har barselhotellet men det trenger jeg ikke - men får nok ikke god oppfølging som på Riksen Noen som opplevde på Ullevål - er at pappaen må uansett betale for barselshotellet + dårlige senger osv. Noen fortalte at de føler de blir ikke hørt på hvis de føler det er noe galt på Ullevål, også at det er dårlige møbler for amming osv. Flere av mine venninner har født på Riksen - og er svært fornøyd Rent og pent der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mihi Skrevet 3. februar 2014 #645 Del Skrevet 3. februar 2014 Takk. Var litt nysgjerrig siden jeg har jobbet der selv. Ikke på føde/barsel, men har vært innom der litt. Jeg ville også heller født på Riksen enn Ullevål, men siden jeg kjenner mange der syns jeg Bærum høres greit ut. Men skjer det noe og jeg blir videresendt kommer jeg til å insistere på riksen synd de har så få familierom bare... På ammesiden tror jeg de er knall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #646 Del Skrevet 3. februar 2014 Skal på UL i dag - 12 uker i morgen...*spennende* LYKKE TIL:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #647 Del Skrevet 3. februar 2014 (endret) Jeg er 18+2 idag! Syns jeg var tidlig ute med å kjenne liv siden jeg bare var 17+5 og er førstegangs! Men kan jo hende jeg er lengre på vei enn jeg tror, det finner jeg vel ut neste onsdag på ultralyd! Min kvalme gav seg i uke 14, da syns jeg riktig det var på tida! Kastet jo aldri opp, men var jo slitsomt å gå slik. Håper den gir seg snart for dere som enda har den! Endret 3. februar 2014 av blomst12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #648 Del Skrevet 3. februar 2014 Får man brev i posten etter man har søkt om fødeplass? Altså en slags bekreftelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 3. februar 2014 #649 Del Skrevet 3. februar 2014 Takk. Var litt nysgjerrig siden jeg har jobbet der selv. Ikke på føde/barsel, men har vært innom der litt. Jeg ville også heller født på Riksen enn Ullevål, men siden jeg kjenner mange der syns jeg Bærum høres greit ut. Men skjer det noe og jeg blir videresendt kommer jeg til å insistere på riksen synd de har så få familierom bare... På ammesiden tror jeg de er knall! Interessant Ja, Bærum høres også greit ut Ja, skulle hatt et eget fødesykehus med mange eget rom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 3. februar 2014 #650 Del Skrevet 3. februar 2014 Får man brev i posten etter man har søkt om fødeplass? Altså en slags bekreftelse? Ja Man får også med brosjyrer med informasjon og et gult skjema man fyller ut som man tar med til OUL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 3. februar 2014 #651 Del Skrevet 3. februar 2014 LYKKE TIL:) Tusen takk Lykke til OUL i neste uke - skal du vite kjønn ? Jeg var heldig med mitt svangerskap, veldig lite kvalme Tror ikke det med jente eller gutt ved kvalming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #652 Del Skrevet 3. februar 2014 Tusen takk Lykke til OUL i neste uke - skal du vite kjønn ? Jeg var heldig med mitt svangerskap, veldig lite kvalme Tror ikke det med jente eller gutt ved kvalming Ja, vi skal vite kjønn. Er så altfor spent! Og har så lyst å begynne å handle tøy og slikt og svigermor skal strikke hentesett, så litt gøy å ha det i rosa eller blått. Har for inntil ei uke siden vært helt sikker på at jeg får jente, men nå er den følelsen svekket litt, så blir så utrolig spennende. Men først og fremst håper jeg såklart at lillebabyen er frisk og rask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 3. februar 2014 #653 Del Skrevet 3. februar 2014 Ja, vi skal vite kjønn. Er så altfor spent! Og har så lyst å begynne å handle tøy og slikt og svigermor skal strikke hentesett, så litt gøy å ha det i rosa eller blått. Har for inntil ei uke siden vært helt sikker på at jeg får jente, men nå er den følelsen svekket litt, så blir så utrolig spennende. Men først og fremst håper jeg såklart at lillebabyen er frisk og rask Hihi! er også altfor spent! Må vite selv - har OUL i mars....Så koselig. Jeg skal også spørre min mamma å strikke noe så søøøøt! Ja, det blir nervepirrende i kveld fordi jeg er jo i 30 årene så sjansene øker for Down Syndrom er 1 av 240, så er jeg veldig redd å få ........Blir deilig å få vite om barnet er friskt og spreller i magen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #654 Del Skrevet 3. februar 2014 Hihi! er også altfor spent! Må vite selv - har OUL i mars....Så koselig. Jeg skal også spørre min mamma å strikke noe så søøøøt! Ja, det blir nervepirrende i kveld fordi jeg er jo i 30 årene så sjansene øker for Down Syndrom er 1 av 240, så er jeg veldig redd å få ........Blir deilig å få vite om barnet er friskt og spreller i magen :D Åååh, du skal ikke til ul før ikveld ja! Det går sikkert helt fint, og jeg er sikker på at lille babyen din er frisk og rask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livelovelaugh Skrevet 3. februar 2014 #655 Del Skrevet 3. februar 2014 Åååh, du skal ikke til ul før ikveld ja! Det går sikkert helt fint, og jeg er sikker på at lille babyen din er frisk og rask Tok feil, var nesten 1 av 1000...føler mer lettere Ja, håper det - skal gi baby-rapport i kveld :o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 3. februar 2014 #656 Del Skrevet 3. februar 2014 Ullevål vs Rikshospitalet blir litt hipp som happ, tenker jeg. Ingen av dem kom noe spesielt godt ut i landsundersøkelsen av svangerskaps-, fødsels- og barselsomsorg i forhold til landgjennomsnittet - samtidig virker de helt OK. (her ligger rapportene for alle sykehusene, for de som er nysgjerrige) Ullevål scorer gjennomsnittlig på alt som gjelder fødeavdelingen (relasjon til personell, rammer og organisering, ivaretakelse av partneren). Og littegrann under gjennomsnitt (alså ikke katastrofalt dårlig) på barseloppholdet (relasjonen til personellet, informasjon om kvinnens helse, informasjon om barnet, rammer og organisering under barseloppholdet, ivaretakelse av partneren). Rikshospitalet scorer gjennomsnittlig og litt over gjennomsnitt på det relatert til fødeavdelingen, det samme for barseloppholdet. Så jevnt over scorer Riksen litt bedre enn Ullevål, men forskjellene er ikke så store at det vil ha mye å si i praksis tipper jeg. Men altså - at far betaler for å overnatte og å få mat kan jeg faktisk ikke se at er noe negativt. Det er helt vanlig praksis flere steder i landet (noen steder er det gratis, noen steder har ikke tilbudet i det hele tatt). Iom. at dette er en person hvis opphold ikke dekkes av de offentlgie midlene så synes jeg bare det er logisk at han betaler for seg. Så kan sykehusets penger gå til viktigere ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arrow Skrevet 3. februar 2014 #657 Del Skrevet 3. februar 2014 For meg blir fødeplass på Haukeland Nå er det ikke lenge til OUL for min del, kommende fredag! Dagene går sååå sakte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #658 Del Skrevet 3. februar 2014 For meg blir fødeplass på Haukeland Nå er det ikke lenge til OUL for min del, kommende fredag! Dagene går sååå sakte.. Åå, da ee du noen dager før meg! Er du ikke spent? Du har sikkert nevnt det før, men skal du vite kjønn? Masse lykke til :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arrow Skrevet 3. februar 2014 #659 Del Skrevet 3. februar 2014 Åå, da ee du noen dager før meg! Er du ikke spent? Du har sikkert nevnt det før, men skal du vite kjønn? Masse lykke til :) Ja, skal vite kjønn. Hadde aaaldri klart å vente på det Er utrolig spent! Magefølelsen sier jente, men "fakta" tilsier gutt siden mannen bestemmer kjønnet.. hehe. Men får vente å see Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plingse Skrevet 4. februar 2014 #660 Del Skrevet 4. februar 2014 Jeg skal også på Haukeland, er så greit å slippe å velge og søke. :-) også slipper jeg heldigvis å reise langt for å komme til sykehuset. Noen som har erfaringer fra kk? vi skal flytte i løpet av året til Oslo, men jeg tror jeg vil vente til etter fødsel med flyttingen. Mye fordi jeg har en jobb her i Bergen, men også fordi jeg har lyst til å føde og ha første tiden her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå